Käigukast ulub 900 '85

Kõige klassikalisemad Saabid
Vasta
Lembit
Postitusi: 112
Liitunud: T Jaan 25, 2005 10:39
Asukoht:
Auto:

#1

E Veebr 07, 2005 10:30

Neljakäiguline käigukast.
Õli on normis, ulub ainult neljanda käiguga, veo all, kiirustel 80 ja üles (kolmanda käiguga ei ulu samal kiirusel).

Kas on mingi teada tuntud viga?
Mis järgneb, kui remonti edasi lükata?'

Edit: Selline viga on veel lisaks, et pidurdades justkui kisuks käiku välja kergelt. Mingi mootori/käigukasti padi läbi? Milline?
part
Küülikuaretaja
Postitusi: 856
Liitunud: N Veebr 26, 2004 16:07
Asukoht:
Auto:

#2

E Veebr 07, 2005 11:58

ma olen peaaegu kindel, et kõige odavam tee on kastivahetus, 4k-ne on 5k-st töökindlam ja neid liigub alates 1500 EEK
holger
Postitusi: 83
Liitunud: T Mär 16, 2004 12:33
Asukoht:
Auto:

#3

T Veebr 08, 2005 1:40

kindlasti on kõige odavam variant ulumisele mitte tähelepanu pöörata ja nii kaua sõita, kuni endal närv vastu peab. Käigukast peab kindlasti kauem vastu. Kui närv. Või ulub päris hullusti kohe? Värk on selles, et ega käigukasti vahetus 100% rahuldavat tulemust pruugigi anda, ega need romula kastid nüüd just ülivaiksed ka pole. Ma sõitsin 4 a ulguva kastiga, siis enam ei tahtnud ja lasin ära vahetada...
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#4

T Veebr 08, 2005 8:24

kui ulub diferentsiaal, siis jama rohkem, kui vaid mõni laagrid, siis see pole raske need ära vahetada.
ja laagrid pole kallid ka teab mis.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14294
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#5

T Veebr 08, 2005 8:37

Tundub, et kui ainult ühe käiguga ulub siis on laagrid. Differ uluks kogu aeg. Ikkagi paras peavalu. Maha katkuda ja möllata seal kallal mõned päevad.
Kui käiku välja kisub siis kontrolli padjad üle. Käimari oma on seal ees, radika ja siduri vahel näha. Kahekesi saad vaadata palju venima annab. Kässar peale ja üritad kohalt võtta, teine siis vaatab palju liikuma annab.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Lembit
Postitusi: 112
Liitunud: T Jaan 25, 2005 10:39
Asukoht:
Auto:

#6

T Veebr 08, 2005 8:44

Ega sellest kastist mingeid läbilõikepilte ei ole kellelgi. Saaks natukene ette mõelda enne lahtisikutamist.
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14294
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#7

T Veebr 08, 2005 9:08

jooniseid just pole, mahavõtmise õpetuse leiab http://www.thesaabsite.com/900old/900&79to94faqs.htm. Sealt leiab ka palju muud.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Lembit
Postitusi: 112
Liitunud: T Jaan 25, 2005 10:39
Asukoht:
Auto:

#8

T Veebr 08, 2005 10:39

Tänud, väga abiks link. Seal kusjuures oli ka pilt täitsa olemas.
Sama sait pakkus ka veaks "pinion bearing pitting", ehk siis vahetusse läheksid peaülekande vedava võlli laagrid.

Kui käigukasti vahetada, kas oleks mõtet otsida 5-käigulist kasti?
Kas on veel mingeid selliseid töid, mis oleks eriti mõistlik ära teha käigukasti vahetuse käigus?
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#9

T Veebr 08, 2005 10:48

to Lembit:kui vahetad 5-lise vastu,tuleb asendada ka käigukang koos terve
kulissiga,loomulikult on viielisega parem sõita(kütusekulu),samas on ta
neljasest kapriissem.
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14294
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#10

T Veebr 08, 2005 10:53

Kui sa seda 5-st kuritarvitama ei hakka siis ei juhtu temaga ka midagi. Mul hetkel kolmas auto 5-käigulisega. Ükski pole neist tõrkunud.
4-käigulistest tehakse miski karastamise (chill cast) trikiga suht pommikindlaid võidusõitmise asju. Sisu läheb loomulikult ka vahetusse..;)
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
ate
Saabiklubi liige
Postitusi: 1501
Liitunud: K Dets 08, 2004 15:21
Asukoht:
Auto: SAAB

#11

T Veebr 08, 2005 11:58

4 käigukast (kk) ise remontimisel tüüpilisem probleem on veovõlli kahe koonus rulllaagri pingutamine. Häda seisneb selles, et vale pingutuse juures (ise arvan nii, parandage kui eksin) oled üsna kiiresti lahti laagrite "pukist". See lihtsalt murdub ära ja siis on kuri karjas. Murdumise tunnuseks on käikude halb/raskendatud vahetamine. Samas, tüüpiline hävimise koht ongi just need laagrid.
Veel on võimalik viga plokk hammasratta tagumise nõellaagri purunemine mis on tingitud suure läbisõidu tulemusel tekkinud kulumisest. tavaliselt on siis vaja välja vahetada laager ja ka võll.
Ülejäänu kk on minu meelest väga robustne ja lollikindel.
Kindlasti on neid nupukesi veel aga hetkel ei tule rohkem meelde.
Muidugi soovitaks kk remondi puhul väljavahetada kõik need laagrid ja vidinad (mis vähgi kulumismärke näitavad) mida ei saa vahetada ilma kk mahavõtmata.
Kui pakub huvi siis mul peaks kuskil vedelema üks vana 4 kk mille pealt saaks uurida tema ehitust.
Lembit
Postitusi: 112
Liitunud: T Jaan 25, 2005 10:39
Asukoht:
Auto:

#12

T Veebr 08, 2005 12:08

Algselt postitas: ateKui pakub huvi siis mul peaks kuskil vedelema üks vana 4 kk mille pealt saaks uurida tema ehitust.
Kui see kast on taastatavas seisus, siis pakub küll huvi. Üritaks selle kasti korda teha ja siis vahetada kasti.
ate
Saabiklubi liige
Postitusi: 1501
Liitunud: K Dets 08, 2004 15:21
Asukoht:
Auto: SAAB

#13

T Veebr 08, 2005 12:14

Minu mäletamist mööda ei ole ta taastatav aga õhtul võin mälu värskendada ja järgi vaadata mis seal oli.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#14

T Veebr 08, 2005 18:37

ka mul peaks kuskil olema kunagi ostetud pea komplektne 99, millel korras kast.
ja mootor ka 1,8 oli täiesti sõidatav.
pärnumaal.
kui huvi, siis võiksin minna vaatama, kas alles ja sinu mureks jääb vaid endale see võtta.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
ate
Saabiklubi liige
Postitusi: 1501
Liitunud: K Dets 08, 2004 15:21
Asukoht:
Auto: SAAB

#15

K Veebr 09, 2005 8:46

Sry, kk kohapelt on mul ainult utiili kaup riiulis. Vajalikud vidinad on puudu või taastamiskõlbmatud.
Vasta