Käsipiduri probleem

Kõige klassikalisemad Saabid
Vasta
Ants-poiss
Postitusi: 32
Liitunud: R Dets 17, 2004 11:44
Asukoht:
Auto:

#1

K Veebr 16, 2005 10:41

Nimelt sai aasta tagasi vahetatud esipiduri klotsid,pidi saabil vist nii oleme,kui üle poole on klotsist kulund ei hakka enam nii hästi käsipidur võtma.Sai enne vahetust silindrid siise keerata,nimelt on mul venemaalt tellitud saab 99 ja 900 mehaaniku raamat.Seal oli kirjas ,et tuleb silindrid täiesti sisse keerata ,nii et klotsid vahele mahuvad.Said vahetatud aga ülevaatusel selgus,et poole võrra vähem võtab kui peaks.Nüüd kui aasta on läbi saand,on ühel pool kulunud ära väimine ja teisel pool sisemine klots.Mis anomaalia see on .Räägitud on ja kuuldud ise,et saabil läheb esi klotse nagu sooje saiu.Või on mul lihtsalt need esi sadulad pees.Teised mul muidu on olemas häda korraks.:wall:
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14296
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#2

K Veebr 16, 2005 10:53

ei ole küll täheldanud "sooja saia" efekti. A see kässarisüsteem on põdur küll. Ilmselt ikka kulunud sadulad ja ehk ka natuke halvasti sissetöötatud töövõtted klotside vahetusel. Idee poolest ei tohiks ju vahet olla kui paks see klots seal on. See ebaühtlane kulumine on minu arvates kohe selgelt kulunud sadula probleem. Põhimõtteliselt aitab ainult sadulate vahetus...Nendest on siin foorumis juba mitmeid kordi räägitud. Uus sadul on ~1600 eeku. Remont pea sama kallis aga kestab ehk kuni aasta. Peale vahetust on mitmeks heaks aastaks su mured murtud.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Ants-poiss
Postitusi: 32
Liitunud: R Dets 17, 2004 11:44
Asukoht:
Auto:

#3

K Veebr 16, 2005 11:03

OK,siis on teada.Peaks muidugi tagavara sadulaid proovima.Loodan ,et need nii läbi pole.Ja kui ei vea siis tuleb ka kukrut päris natuke ka kergitada.Mis puutub töö võtetesse,siis sai neid silindri päid küll siise keeratud.Küllap vähe siis,Ja varsti läheneb ka ülevaatus.Algselt kui klotsid sai vahetatud ja pidurid siise töötatud(pidur võtma hakkaks)Läksin sõitma,nii umbes 20km.Jäin seisma tee äärde ja ku..t sihukene toss oli üleval paremal piduril,et kohe läheb põlema.Pidur oli päris kõvasti peale jäänd just välimine klots.Ketta oli ka peaagu siniseks tõmband.Sihukene indsitent juhtus peale klotsi vahetust.
part
Küülikuaretaja
Postitusi: 856
Liitunud: N Veebr 26, 2004 16:07
Asukoht:
Auto:

#4

K Veebr 16, 2005 16:15

mnjah, sõna-kombinatsioon "klassiku esipidurid pre-88" võiks pretendeerida maailma lühimate absurdianekdootide top 10:wall:
Lembit
Postitusi: 112
Liitunud: T Jaan 25, 2005 10:39
Asukoht:
Auto:

#5

K Veebr 16, 2005 17:06

Ei ole nad hullu midagi.
Kui hakkad vahetama, siis võta need varusadulad juppideks ja vaheta välja kõik kummidetailid + puhasta korralikult kolbide pinnad ja pane kõik uue paidalduskomplektiga kokku. Rahakulu juppidele on alla 300.-

Pidurdavad väga hästi. See jutt siis pädeb sellel puhul, kui sul on silinder kinni, mitte ei kiilu sadul kinni kuidagimoodi.

Lembit@just_remontis_classicu_pidureid
part
Küülikuaretaja
Postitusi: 856
Liitunud: N Veebr 26, 2004 16:07
Asukoht:
Auto:

#6

K Veebr 16, 2005 20:25

mhmh

aga sadulad kolksuvad ikkagi

käsipidur on ikkagi esipidurite peale
Ants-poiss
Postitusi: 32
Liitunud: R Dets 17, 2004 11:44
Asukoht:
Auto:

#7

N Veebr 17, 2005 13:30

Eks siin annab midagi välja meisterdada.Üks haigus on see esipidur.Aga kui vaja ravime seda.
Ryhkija
Saabiklubi liige
Postitusi: 1231
Liitunud: N Veebr 03, 2005 7:29
Asukoht:
Auto:

#8

E Veebr 21, 2005 6:55

Mul kah mure 900 piduritega - käsipidur on nõrk ja lisaks kõigele muule tundub ühe trossi pingutiga mingi jama olevat - pingutusmutter ei lase end kinni keerata. Ka on pingutusmutreile ligipääs võrreldes 1981 aasta mudeliga suhteliselt kehv, sel masinal õnnestub neile ligineda vaid juhipoolsest küljest.:(
Mida teha kui vasak esimese pidurisilinder lekib?

Ka tagumised pidurid on nõrgad. Venekeelsest hoolduse ja remondi käsiraamatust ei suutnud ma nende reguleerimse kohta suurt midagi leida. Mis nende puhul teha annab?

Kas SAAB 900 ratastel on ka mingid ettenähtud veeretakistuse piirid? Praegu on mu omal esirataste veeretakistus ca 4x suurem kui tagaratstel (vastavalt 480/430 ja 110/110 N), on see normaalne?



Kuidas pidurivedelikku vahetatakse? Lastakse (pumbatakse pedaaliga?) läbi torustiku välja? Ja mismoodi uus sinna mulliivabalt sisse saadakse?
Ega nii pole kunagi olnd, et kuidagi ei saa, kuidagi ikka SAAB! :P
part
Küülikuaretaja
Postitusi: 856
Liitunud: N Veebr 26, 2004 16:07
Asukoht:
Auto:

#9

E Veebr 21, 2005 8:19

sul on kas piduriklotse pressivad kolvid kärnas ja ei tõmba kogu manseti elastse deformatsiooni võrra neid tagasi ning tulemus on pidev õrn klotside pealepressung. või siis teiseks pakun et need idioodisadulad omavad juba nii suuri lõtke et klotsid hakkavad õrnalt kiilu kuju võtma ja jäävadki õrnalt peale hoidma. või on mõlemad olod koos.

mul oli kunagi 96 esipidradega sarnane keiss, selle pidurid pole mitte idioot-andekad nagu pre 88 og 900, vaid lihtsalt andekad (yldjoon sarnane, liikuv sadul ja bää-bää-bää, aind et käss on tagumisse trumlisse ja esiklots on uuena kiil, kulub põhjaga paralleelseks - uuena on sadul peal viltu, hiljem astub järjest rohkem otseks). novot. 96 sõi klotse, vabajooksu polnud, suvel kippus keema minema. pidev jama, sest dot ju kah aurustub sadula kandis ja pikapeale tekib õhupadi sisse. võtsin korduvalt lahti, puhastasin kolvi ära, kokku, mõni aeg töötas, siis sama jama. siis , järjekordsel tutika klotsijooksu paigaldusel, võtsin asja tõsisemalt ette, kolvid-mansetid kõik välja, puhastasin, pooleldi poleerisin kolbe põlve vahel, koostasin tehnilise vaseliiniga (:D) , mida sai pandud ka välimisse, v-kujulise soonega poritihendisse. nüüd on kõik korras. null probleemi. muidugi selle aja peale on ka terve kontuur dotti (kui mitte kaks) vahetunud nende jamamiset ja pumpamistega - muide must ja vananenud (ja niigi loomult kõva hügroskoop) dot on ise kah suurem patuoinas kui vahel arvatakse
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14296
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#10

E Veebr 21, 2005 8:35

Enne 88 aasta 900 piduriprobleemide küsimustele peaks tegema automaatse vastuse: Vana ja kulunud, kisu lahti, puhasta ja määri. Pane paika remontkomplekt ja kui siis paremaks ei lähe või läheb paremaks ainult natukeseks ajaks, vaheta sadulad uute vastu.
Tagumiste puhul ilmselt piisab puhastamisest, nende vahetamiseni peab minema ilmselt suht harva.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Ryhkija
Saabiklubi liige
Postitusi: 1231
Liitunud: N Veebr 03, 2005 7:29
Asukoht:
Auto:

#11

L Mär 05, 2005 20:11

Tundub, et ilmad hakkavad niipalju kevadisemalt soojemaks minema, et saab päeval juba oma SAAB,i väljas lahti-kokku mudida. Eks näe, kui pidurite mahavõtmisega lähipäevil hätta jään, küll ma siis karjun;)
Kõigepealt tuleb kuskilt need rem komplektid hankida, kuskohast neid kõige soodsamalt leida võib??

Ise küsin - ise vastan: autoosad.ee
esipidurisadula tihendikomplekt (-8/87) 56.- :)
Ega nii pole kunagi olnd, et kuidagi ei saa, kuidagi ikka SAAB! :P
Vasta