Klassiku rattalaagritest: valik, paigaldamine, ...
Kuna see teema on üldisem ega anna vastuseid kõikidele klassiku rattalaagrite vahetamisega seotud küsimustele, siis püüaks siia kokku koguda kõik selle mudelipere rattalaagritega seotud küsimused. Mul on neid juba endalgi mõned kogunud, millele tänini ühest vastus ei ole.
Esiteks, kes toodavad ja millise kvaliteediga?
Uurides esirattalaagrite pakkumisi leidsin juba ainuüksi autoosad.ee lehelt
oma 88.a klassikule neli erinevat rattalaagritootjat (või on mõni neist hoopis vahendaja?), tootja järel ka laagrikomplekti hind:
Technostart Co 371.- kr
Powerdriveco.com 378.- kr
FAG (Schaeffler group) 482.- kr
SKF 564.- kr
Juba nende vahel valimine on minu jaoks paras peavalu, aga kindlasti on neid tootjaid veelgi - ehk keegi jagab oma kogemusi - teadmisi, mida ikkagi eelistada.
Teine küsimuste ring on laagrite vahetamine - kas on mingeid olulisi vahesid varasemate kuni 1987 klassikute ja hilisemate ehk 1987-1993 MA klassikute laagrite vahetamisel. Ehk siis tegevusjärjekord, vajalikud töövahendid, spetsiifilised nõksud ja väändemomemendid, mida peaks enne selle protseduuri kallale asumist teadma. (tsiteerides Trionicut: Classicul erinevad momendid eri aastatel) Millised on foorumirahva senised kogemused just selle mudelipere rattalaagrite vahetamisel? Kas rattalaagri vahetusega on kaval ühendada ka muude selle piirkonna oluliste sõlmede (eelkõige pidurisadul ja -ketas) vahetamine - ja kuidas otsustada, kas vahetus on hetkel vajalik ja/või mõistlik.
Kolmandaks, kuidas ikkagi aru saada, millal vajab üks või teine rattalaager vahetust? Kas peale undamise on veel mingeid märke, mis osutavad just kindla ratta laagri vahetuse vajalikkusele?
Ma usun, et inglise keelt vabalt valdavaile foorumlastele tuleb esimesena pähe soovitus kasutada vastaid netilehti, kus kõik see juba kirjas, kuid minu arusaam sellest keelest on jätkuvalt nii piiratud, et ei oska alati selles keeles mõistlikku otsisõnade kombinatsiioni kokku panna ega vähegi keerulisemast tekstist ilma sõnaraamatuta õigesti aru saada.
Pealegi on hea, kui kusagil on järjest need tarkused ka maakeeli üles tähendatud, siis hea vaadata, kui tarvidus tekib.
Esiteks, kes toodavad ja millise kvaliteediga?
Uurides esirattalaagrite pakkumisi leidsin juba ainuüksi autoosad.ee lehelt
oma 88.a klassikule neli erinevat rattalaagritootjat (või on mõni neist hoopis vahendaja?), tootja järel ka laagrikomplekti hind:
Technostart Co 371.- kr
Powerdriveco.com 378.- kr
FAG (Schaeffler group) 482.- kr
SKF 564.- kr
Juba nende vahel valimine on minu jaoks paras peavalu, aga kindlasti on neid tootjaid veelgi - ehk keegi jagab oma kogemusi - teadmisi, mida ikkagi eelistada.
Teine küsimuste ring on laagrite vahetamine - kas on mingeid olulisi vahesid varasemate kuni 1987 klassikute ja hilisemate ehk 1987-1993 MA klassikute laagrite vahetamisel. Ehk siis tegevusjärjekord, vajalikud töövahendid, spetsiifilised nõksud ja väändemomemendid, mida peaks enne selle protseduuri kallale asumist teadma. (tsiteerides Trionicut: Classicul erinevad momendid eri aastatel) Millised on foorumirahva senised kogemused just selle mudelipere rattalaagrite vahetamisel? Kas rattalaagri vahetusega on kaval ühendada ka muude selle piirkonna oluliste sõlmede (eelkõige pidurisadul ja -ketas) vahetamine - ja kuidas otsustada, kas vahetus on hetkel vajalik ja/või mõistlik.
Kolmandaks, kuidas ikkagi aru saada, millal vajab üks või teine rattalaager vahetust? Kas peale undamise on veel mingeid märke, mis osutavad just kindla ratta laagri vahetuse vajalikkusele?
Ma usun, et inglise keelt vabalt valdavaile foorumlastele tuleb esimesena pähe soovitus kasutada vastaid netilehti, kus kõik see juba kirjas, kuid minu arusaam sellest keelest on jätkuvalt nii piiratud, et ei oska alati selles keeles mõistlikku otsisõnade kombinatsiioni kokku panna ega vähegi keerulisemast tekstist ilma sõnaraamatuta õigesti aru saada.
Pealegi on hea, kui kusagil on järjest need tarkused ka maakeeli üles tähendatud, siis hea vaadata, kui tarvidus tekib.
Ega nii pole kunagi olnd, et kuidagi ei saa, kuidagi ikka SAAB! :P
www.moduator.ee sain mullu 240.- eest laagri (ainult laager, mutreid seibe polnud). Kõige keerulisel protsessi juures on ilmselt laagri splindi lahti leotamine, kuna see suht rooste läinud. Kui saad komplektis splindi kaasa, pole hullu, aga kui vaja vana tervena kätte saada, peab kannatust varuma.
Ise olen vahetanud alles siis, kui undama hakkab. Ehk annab läbiminekust märku soojenev velg? Lõtk ratast loksutades? Aga ma ei näe põhjust varem vahetamiseks, undavaga saab mõnda aega sõita, päris ära ratas ei kuku. Laagri kättesaamisel pesast võiks mingit hüdraulilist pressi kasutada, hõlbustab tööd, saab ka haamriga... ja uue laagri sissepressimisel sama teema. Haamri ja vana laagriga uue sisse pressimine võib selle topeltlaagri laiali lammutada.. endal juhtus nii, aga käib siiani (10000km sõitnud nüüdseks)
Ise olen vahetanud alles siis, kui undama hakkab. Ehk annab läbiminekust märku soojenev velg? Lõtk ratast loksutades? Aga ma ei näe põhjust varem vahetamiseks, undavaga saab mõnda aega sõita, päris ära ratas ei kuku. Laagri kättesaamisel pesast võiks mingit hüdraulilist pressi kasutada, hõlbustab tööd, saab ka haamriga... ja uue laagri sissepressimisel sama teema. Haamri ja vana laagriga uue sisse pressimine võib selle topeltlaagri laiali lammutada.. endal juhtus nii, aga käib siiani (10000km sõitnud nüüdseks)
-
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14294
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
Laagri väsimine ikka vast häälest tunda, vast soojaks läheb ka rohkem kui tavaliselt.
kuigi sa pead ketta ja sadula eemaldama, et laagrit vahetada, ei pea just kindlasti kohe neid vahetama kukkuma. Ketta vahetuse vajadusest saad aru ju sellest, kas ta sul vibra tekitab pidurdamisel või mitte. Teine asi on ketta paksus. Kui ikka juba alla alla miinimumi või sellele väga lähedal on, siis ei ole väga suur vaev see uus panna. Miinimuspaksus vist on kettale lausa sisse pressitud kuhugi?? Või mäletan ma miskit valesti?
Variant on muidugi ka klassiku pidurisadulad võssa visata ja tonnise omad panna..:D Upgrade missugune, pidurdavat pinda kolmandik rohkem..:D Samas peab seda siis juba mõlemal pool tegema..;) Nagu igasuguse piduritega seotud asjaga.
kuigi sa pead ketta ja sadula eemaldama, et laagrit vahetada, ei pea just kindlasti kohe neid vahetama kukkuma. Ketta vahetuse vajadusest saad aru ju sellest, kas ta sul vibra tekitab pidurdamisel või mitte. Teine asi on ketta paksus. Kui ikka juba alla alla miinimumi või sellele väga lähedal on, siis ei ole väga suur vaev see uus panna. Miinimuspaksus vist on kettale lausa sisse pressitud kuhugi?? Või mäletan ma miskit valesti?
Variant on muidugi ka klassiku pidurisadulad võssa visata ja tonnise omad panna..:D Upgrade missugune, pidurdavat pinda kolmandik rohkem..:D Samas peab seda siis juba mõlemal pool tegema..;) Nagu igasuguse piduritega seotud asjaga.
Algselt postitas: KT100
www.moduator.ee sain mullu 240.- eest laagri (ainult laager, mutreid seibe polnud).
Kuidas Sa sealt tellisid? Helistasid või meilisid või käisid Võhmanõmmes kohapeal? Ja kui ruttu Sa soovitu - Timkeni laager, ma oletan - kätte said? Ja kas neilt laagrit ka koos paigaldustarvikutega ka tellida saab?
Aga ma ei näe põhjust varem vahetamiseks, undavaga saab mõnda aega sõita, päris ära ratas ei kuku.
Ei unda ainult, vaid vibreerib kah vastikult pärast ühte löökauku sattumist.
Seepärast tahangi võimalikult ruttu selle ringi vahetada.
Ega nii pole kunagi olnd, et kuidagi ei saa, kuidagi ikka SAAB! :P
/muigab. Selle väändemomendi peale. See on umbes poole meetrise sabaga padrun ja härra Üllar pääskülast kahe jalaga peal hüppamas. Jäi pidama küll :)
Tavaliselt läheb velg mõlki ja hakkab vibreerima,laager vaevalt ilma undamata ja loksuta vibrat tekitab.
Algselt postitas: saabu
Tavaliselt läheb velg mõlki ja hakkab vibreerima,laager vaevalt ilma undamata ja loksuta vibrat tekitab.
Mõlkis veljest tulev vibra peaks tasakaalustuspingis selgelt arusaadav olema - aga seda sai juba kontrollitud - velg kenasti tasakaalus.
Teemasse tagasi: Kas kusagil on ka puust ja punaseks ehk tekst +pildid juhendit laagrivahetuse kohta?
Tööde järjekorra lühikirjelduse sain thesaabsite.com-i korduma kippuvatest küsimustest, aga sealt ei suutnud ma küll välja lugeda, milliseid tööriistu see tegevus vajab.
Laager kah olemas, Powerdrive oma (vt auto teemat)
Ega nii pole kunagi olnd, et kuidagi ei saa, kuidagi ikka SAAB! :P
Sihukese kohvri, nagu järgmisel pildil, omamine on ilmselt (eelkõige majanduslikult) mõttekas vaid igapäevaselt auto(veermiku)remondiga tegeleval ettevõttel või ka üksikspetsialistil, mitte aga minusugusel, kes lihtsalt tahab teada, kas iseseisvalt kah laagrivahetusega hakkama saab. :P
Ega nii pole kunagi olnd, et kuidagi ei saa, kuidagi ikka SAAB! :P
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7617
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
vaata kurat, ma ei mäleta täpselt, kuidas ma neid vahetasin; eelmisel aastal 2 tk lausa. probleeme polnd aga vist käisin kylapeal laagreid pesast välja/ sisse surumas.
sellisesse kohvrisse saaks heal juhul landid panna, arvan, et muuks ta ei sobi ;)
sellisesse kohvrisse saaks heal juhul landid panna, arvan, et muuks ta ei sobi ;)
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Vaja on sul näiteks seda: http://www.karurauapood.ee/?p=productsMore&iProduct=1&sName=H%FCdropress
Aga saab ka ilma.
Kui sul hirmus tahtmine ise laagrit vahetada võid ju võhmasse sõita ja töökoja platsil seda teha,siin peaks kõigiks ootamatusteks vahendid olemas olema,lisaks paar laiali klassiku silda õppematerjaliks.
Aga saab ka ilma.
Kui sul hirmus tahtmine ise laagrit vahetada võid ju võhmasse sõita ja töökoja platsil seda teha,siin peaks kõigiks ootamatusteks vahendid olemas olema,lisaks paar laiali klassiku silda õppematerjaliks.
Minu meelest väga tubli kohvrike.igas mõõdus laagri jaoks flants olemas,ei ole vaja midagi aretada. Mis see alumiinium siliner endast kujutab?Kätte saab laagri lihtsalt,stopper maha mõlemalt poolt ja vana laagri võib haamri ja torni-meisliga välja lüüa(-87 olid vastavad avad).Tagasi panna on raskem,sest haamriga lüües on vaja täpset kätt,et laager otse sisse läheks.Mina kasutasin hüdro tungrauda ja metall riiulit,toimib nagu tagurpidi press.
Mul tõmmitsad olemas, kui pole pakkumisega hiljaks jäänud, laenan välja hea meelega.
Laagrite paigaldamisel kasuta vana Balti Elekrijaama remondimeeste nippi - lase auto teljele üks vana CO2 kustuti tühjaks, laager kuumuta nii palju üles, kui määre veel kannatab ja pole sul mingit pressi tarvis
Laagrite paigaldamisel kasuta vana Balti Elekrijaama remondimeeste nippi - lase auto teljele üks vana CO2 kustuti tühjaks, laager kuumuta nii palju üles, kui määre veel kannatab ja pole sul mingit pressi tarvis
Ei näe probleemi.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989