Mis õli läheb Saab 900i 2.0`85 käigukasti ja mootorisse???
Kasti tohib panna mineraalset mootoriõli 10w30,või 10w40.
Mootorisse võid panna mida iganes,täissünti,või laukaavett kasvõi.Kõik sõltub
soovidest ja rahakotist.Filter maksab 75-180.- ja õliliiter 40.- kuni 350.-.
Naljakas küsimus igatahes:love:
Mootorisse võid panna mida iganes,täissünti,või laukaavett kasvõi.Kõik sõltub
soovidest ja rahakotist.Filter maksab 75-180.- ja õliliiter 40.- kuni 350.-.
Naljakas küsimus igatahes:love:
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Trionicule: :poke: ega meist keski siia ilma targana ole sündinud - inimesel oli näe tõsine mure - ilmselt tal see esimene masin ja eelmine omanik ei lugenud sõnu peale, mida ja kuhu panna (veel neli aastat tagasi olin ma peaaegu sama loll, kuid auto müüja ütles mulle, mida kuhu valada - lisaks mootorile ja käigukastile veel karburaatoreisse aut. kasti õli ja sama rooli hüdraulikale ning DOT4 piduri-siduri süsteemile )
Mootori puhul on minu meelest kõigepealt mõistlik katsetada poolsünteetilise õliga - kui 10000 km jooksul juurde valada pole vaja, siis võiks proovida täissünteetilisega - ehk peab mootor ka seda sees (kui rahakott lubab muidugi )
Kui aga 10000 km jooksul tuleb lisada üle 2 liitri on ilmselt mõttekas minna üle mineraalõlile, mis on veidi paksem. Kui aga 10000 km jooksul tuleb lisada kuni 2 l õli on mõttekas sellesama poolsündi juurde pidama jääda. (parandage, kui eksisin)
Õlitootja valimine on aga enda maitse asi ... mida rohkem hindad, kas kvaliteeti või odavust.
Aga käigukasti tarbeks on ka spets õlid olemas - ja ma polegi lõpuni aru saanud, kas nende kallim hind ka õigustab nende kasutamist Trionicu soovitatud mineraalõli asemel :red: (soome saabifoorumis leiti, et igal juhul peaks spets õli tarvitama)
Aga laukavett võiks ehk hädapärast jahutussüsteemi valada, mujale siiski mitte kui just masinat laiali lasta ei kavatse...
Mootori puhul on minu meelest kõigepealt mõistlik katsetada poolsünteetilise õliga - kui 10000 km jooksul juurde valada pole vaja, siis võiks proovida täissünteetilisega - ehk peab mootor ka seda sees (kui rahakott lubab muidugi )
Kui aga 10000 km jooksul tuleb lisada üle 2 liitri on ilmselt mõttekas minna üle mineraalõlile, mis on veidi paksem. Kui aga 10000 km jooksul tuleb lisada kuni 2 l õli on mõttekas sellesama poolsündi juurde pidama jääda. (parandage, kui eksisin)
Õlitootja valimine on aga enda maitse asi ... mida rohkem hindad, kas kvaliteeti või odavust.
Aga käigukasti tarbeks on ka spets õlid olemas - ja ma polegi lõpuni aru saanud, kas nende kallim hind ka õigustab nende kasutamist Trionicu soovitatud mineraalõli asemel :red: (soome saabifoorumis leiti, et igal juhul peaks spets õli tarvitama)
Aga laukavett võiks ehk hädapärast jahutussüsteemi valada, mujale siiski mitte kui just masinat laiali lasta ei kavatse...
Ega nii pole kunagi olnd, et kuidagi ei saa, kuidagi ikka SAAB! :P
Selle võiks siin topicus lõplikult selgeks saada küll, MILLINE ÕLI KLASSIKULE KÄIGUKASTI - millised on tootja soovitused, millised kasutajate kogemused jne jne. tehke või tina - mina seda mootoriõli asja ei suuda uskuda - käigukasti õli peab ikka olema suuteline "kiletama" hoopis teistes tingimustes rõhuvaid pindasid :freak:
kui saab ise on ametlikult soovitanud mootoriõli kasti, siis kas ta peab olema rumal, või on väegade eriline kast, või on ta kavalalt püüdnud kinni mätsida klassiku mitteideaalset käigulülituse täpsust
kui saab ise on ametlikult soovitanud mootoriõli kasti, siis kas ta peab olema rumal, või on väegade eriline kast, või on ta kavalalt püüdnud kinni mätsida klassiku mitteideaalset käigulülituse täpsust
-
- Postitusi: 32
- Liitunud: R Dets 17, 2004 11:44
- Asukoht:
- Auto:
Sooviks pilteeee.:head:
- aljoga
- klassiker
- Postitusi: 962
- Liitunud: N Veebr 26, 2004 17:08
- Asukoht: Tartu
- Auto: Rootsi raud, aga mitte SAAB
väljavõte 900aero.com tehnilistelt lehekülgedelt:
-----------
The following info is supplied by Dennis, Who works at EBB. EBB are SAAB specialists. http://www.ebb.se
Gearbox Oil
SAAB Has for years recommended motor oil for the gearboxes. This is just madness. (would you use gearbox oil instead of motor oil? Shouldn't think so!) The bearings and the end gear in the SAAB gearbox needs a real gearbox oil.
SAAB recommended the motor oil due to the gearbox would be easier to shift gears in. Then they forgot that it takes some special lubrication for the bearings and such, to keep them from break before theirs normal wear. Hence all 900/9000/900NG with broken pinion bearings.
Then changing the oil is important. But everyone has not understand this yet, not even some of the larger SAAB workshops.
There will always be some particles from the gears, Sync-rings, etc. So, the oil should be changed at least each 50000-60000 km.
If this is not done, the particles will stick to the bearing surfaces and "presto" the bearings will be worn out.
Dennis recommends two different types of Quaker State gearbox oils. He has great experience with these and tests has proven that they are great.
- For daily use (stock, no racing) use Qudralube 75W
- For hard tuned cars and racing use QS2105
The gearboxes will be very easy-shifted and they will last longer.
-----------
kus peitub TÕDE? :freak:
-----------
The following info is supplied by Dennis, Who works at EBB. EBB are SAAB specialists. http://www.ebb.se
Gearbox Oil
SAAB Has for years recommended motor oil for the gearboxes. This is just madness. (would you use gearbox oil instead of motor oil? Shouldn't think so!) The bearings and the end gear in the SAAB gearbox needs a real gearbox oil.
SAAB recommended the motor oil due to the gearbox would be easier to shift gears in. Then they forgot that it takes some special lubrication for the bearings and such, to keep them from break before theirs normal wear. Hence all 900/9000/900NG with broken pinion bearings.
Then changing the oil is important. But everyone has not understand this yet, not even some of the larger SAAB workshops.
There will always be some particles from the gears, Sync-rings, etc. So, the oil should be changed at least each 50000-60000 km.
If this is not done, the particles will stick to the bearing surfaces and "presto" the bearings will be worn out.
Dennis recommends two different types of Quaker State gearbox oils. He has great experience with these and tests has proven that they are great.
- For daily use (stock, no racing) use Qudralube 75W
- For hard tuned cars and racing use QS2105
The gearboxes will be very easy-shifted and they will last longer.
-----------
kus peitub TÕDE? :freak:
Aitähh Aljoga :head:
Katsusin selle terksti oma pea olematu inglise kleele oskusega maakeelde ümber panna (õigemini lühendatult jutu mõtte - vahepealt jäi pisut arusaamatuks - täiendage!):
SAAB on aastaid soovitanud käigukastides kasutada mootoriõli. Mis on õudne, kuna SAABi käigukasti laagrid ja ülekanded vajavad spetsiaalset käigukastiõli. SAABi soovitus kasutada motoriõli arvestab vaid käikude kergemat sisseminekut, jätab aga arvestamata laagrite määrimise erivajadused vältimaks nende enneaegset kokkujooksu. Siit tuleneb rulllaagrite purunemine SAAB 900/9000/900NG-del.
Seega on õlivahetus oluline, kuigi seda pole mõistnud veel kaugeltki mitte kõik isegi mitte suurte SAABi-jututubade liikmetest.
Käigukastides olevasse õlisse satub alati hammasrataste, sünkronisatsioonirõngaste ja teiste detailide kübemeid, mistõttu tuleb õli vahetada iga 50 000 - 60 000 km läbimise järel. Kui seda ei tehta ladestuvad osakesed laagrite pinnale ja põhjustavad nende kiiremat läbikulumist.
Dennis, kellel on suured kogemused õlide tarvitamisel, soovitab kahte Quaker State väga heade katsetulemustega käigukastiõli:
Tavakasutuseks (mitte ralliks) Quadrolube 75W;
Tugevalt tuunitud mootoreile ja ralliks QS2105
Minu teada tegeleb Quaker State õlidega siinmail ainult SAABi-Anti, seega ei teeks paha saada teada ka teiste tootjate käigukastiõlide margid, mida siis SAABudele kasti võiks valada ;)
Quaker State kodulehelt paar käigukastiõlilinki:
http://www.pzlqs.com/Tech/Pdsheet/QuakerState/Gear&Transmission/pdf/QuadrolubeGearLubricant.PDF
http://www.pzlqs.com/Tech/Pdsheet/QuakerState/Gear&Transmission/pdf/SuperQuadrolubeGearLubricant.PDF
Ilmselt võiks esimene neist olla selle tavakasutuse õli järglane ja teine karmima sõidu tarbeks (seal tegelt 3 samaseeria õlimarki):)
Katsusin selle terksti oma pea olematu inglise kleele oskusega maakeelde ümber panna (õigemini lühendatult jutu mõtte - vahepealt jäi pisut arusaamatuks - täiendage!):
SAAB on aastaid soovitanud käigukastides kasutada mootoriõli. Mis on õudne, kuna SAABi käigukasti laagrid ja ülekanded vajavad spetsiaalset käigukastiõli. SAABi soovitus kasutada motoriõli arvestab vaid käikude kergemat sisseminekut, jätab aga arvestamata laagrite määrimise erivajadused vältimaks nende enneaegset kokkujooksu. Siit tuleneb rulllaagrite purunemine SAAB 900/9000/900NG-del.
Seega on õlivahetus oluline, kuigi seda pole mõistnud veel kaugeltki mitte kõik isegi mitte suurte SAABi-jututubade liikmetest.
Käigukastides olevasse õlisse satub alati hammasrataste, sünkronisatsioonirõngaste ja teiste detailide kübemeid, mistõttu tuleb õli vahetada iga 50 000 - 60 000 km läbimise järel. Kui seda ei tehta ladestuvad osakesed laagrite pinnale ja põhjustavad nende kiiremat läbikulumist.
Dennis, kellel on suured kogemused õlide tarvitamisel, soovitab kahte Quaker State väga heade katsetulemustega käigukastiõli:
Tavakasutuseks (mitte ralliks) Quadrolube 75W;
Tugevalt tuunitud mootoreile ja ralliks QS2105
Minu teada tegeleb Quaker State õlidega siinmail ainult SAABi-Anti, seega ei teeks paha saada teada ka teiste tootjate käigukastiõlide margid, mida siis SAABudele kasti võiks valada ;)
Quaker State kodulehelt paar käigukastiõlilinki:
http://www.pzlqs.com/Tech/Pdsheet/QuakerState/Gear&Transmission/pdf/QuadrolubeGearLubricant.PDF
http://www.pzlqs.com/Tech/Pdsheet/QuakerState/Gear&Transmission/pdf/SuperQuadrolubeGearLubricant.PDF
Ilmselt võiks esimene neist olla selle tavakasutuse õli järglane ja teine karmima sõidu tarbeks (seal tegelt 3 samaseeria õlimarki):)
Ega nii pole kunagi olnd, et kuidagi ei saa, kuidagi ikka SAAB! :P
to Arno: classicul puuduvad klapisääretihendid
to Ryhkija:eks ma vist üriasin nalja teha:fight:,ei maksa nii kurjaks minna:P
millegipärast arvan endiselt,et seal Trollhättanis ei istu teps mitte kari debiilikuid
koos ja ei sunni inimesi tootjale tulusaid vedelikke Saabile sisse pumpama.
Samas ei saa ma ka ise aru,miks näiteks sakslased rõhuvad oma ZF aut.kasti puhul ainult mineraalõli Dex.II,kuigi järele proovitud Castroli täissünt seal külmaga oluliselt paremini toimetab.
Tõde on kusagil....ütlevad jumalad ja Cyber.:head:
to Ryhkija:eks ma vist üriasin nalja teha:fight:,ei maksa nii kurjaks minna:P
millegipärast arvan endiselt,et seal Trollhättanis ei istu teps mitte kari debiilikuid
koos ja ei sunni inimesi tootjale tulusaid vedelikke Saabile sisse pumpama.
Samas ei saa ma ka ise aru,miks näiteks sakslased rõhuvad oma ZF aut.kasti puhul ainult mineraalõli Dex.II,kuigi järele proovitud Castroli täissünt seal külmaga oluliselt paremini toimetab.
Tõde on kusagil....ütlevad jumalad ja Cyber.:head:
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Trionicule: Ega ma kurjaks läinudki, mulle lihtsalt meenus kui masendavalt rumal ma autode koha pealt olin neli aastat tagasi, kui peresse esimene auto - 2 karburaatoriga 81. aasta 900 GLs tuli ja minu suurimaks imestuseks oli, et ka karburaatorisse õli käib . Seetõttu mõtlesin, et päris algajaid ei maksa julmade naljadega ära ehmatada ;)
Ja seda, et Trollhättanis miskid otukesed on ei arva ma hoopiski - otukesed poleks suutnud ju SAABude suguseid lennukeid välja mõelda. Küll aga võib olla, et määrdeaineteadus ja -tööstus vahepeal niipalju arenenud, et masinate tootmisajast pärit soovitused enam päriselt paika ei pea - lihtsalt niipalju paremate spetsiifiliste omadustega spetsõlid on välja töötatud :eureka: ... see muidugi vaid minu oletus :P
Tupsu käigukastis on kah siiani mineraalne SAE 10W40 mootoriõli Aga eks me kõik taha ju oma neljarattalistele sõpradele parimat ja sellest ka kogu probleemi püstitamine...
Lõpeks: vaidluses selgub tõde - igaühele oma ;)
Aga tegelikult tahaks ma teada, kas ma selle ingliskeelse jutu suutsin õigesti ümber panna. Eriti vaevama jäi mõiste " pinion bearings " - see ikka on rulllaagrid või on koonuslaagrid või hoopis miski muud laagrid?l
käigukastiõlide kvaliteediklassid:
GL-3 keskmise kvaliteediga käigukastiõlid
GL-4 kõrge kvaliteediga käigukastiõlid
GL-5 tippkvaliteediga käigukastiiõlid
GL-4/GL-5 universaalsed käigukastiõlid, mis täidavad nii GL-5 kui ka GL-4 kvaliteediklassi nõudmised.
Mis klass oleks siis classic 900 kasti sisse sobivaim?
veel paar käigukastiõlilinki:
http://www.kiirtee.ee/~utility/essotro.htm
http://www.addinol.ee/tooted.php?cat=12
http://www.comma.ee/?id=37445
Ja seda, et Trollhättanis miskid otukesed on ei arva ma hoopiski - otukesed poleks suutnud ju SAABude suguseid lennukeid välja mõelda. Küll aga võib olla, et määrdeaineteadus ja -tööstus vahepeal niipalju arenenud, et masinate tootmisajast pärit soovitused enam päriselt paika ei pea - lihtsalt niipalju paremate spetsiifiliste omadustega spetsõlid on välja töötatud :eureka: ... see muidugi vaid minu oletus :P
Tupsu käigukastis on kah siiani mineraalne SAE 10W40 mootoriõli Aga eks me kõik taha ju oma neljarattalistele sõpradele parimat ja sellest ka kogu probleemi püstitamine...
Lõpeks: vaidluses selgub tõde - igaühele oma ;)
Aga tegelikult tahaks ma teada, kas ma selle ingliskeelse jutu suutsin õigesti ümber panna. Eriti vaevama jäi mõiste " pinion bearings " - see ikka on rulllaagrid või on koonuslaagrid või hoopis miski muud laagrid?l
käigukastiõlide kvaliteediklassid:
GL-3 keskmise kvaliteediga käigukastiõlid
GL-4 kõrge kvaliteediga käigukastiõlid
GL-5 tippkvaliteediga käigukastiiõlid
GL-4/GL-5 universaalsed käigukastiõlid, mis täidavad nii GL-5 kui ka GL-4 kvaliteediklassi nõudmised.
Mis klass oleks siis classic 900 kasti sisse sobivaim?
veel paar käigukastiõlilinki:
http://www.kiirtee.ee/~utility/essotro.htm
http://www.addinol.ee/tooted.php?cat=12
http://www.comma.ee/?id=37445
Ega nii pole kunagi olnd, et kuidagi ei saa, kuidagi ikka SAAB! :P
Algselt postitas: Ryhkija
Trionicule: :poke: ega meist keski siia ilma targana ole sündinud - inimesel oli näe tõsine mure - ilmselt tal see esimene masin ja eelmine omanik ei lugenud sõnu peale, ...
Ma võtan küll Aix-i ees mütsi maha, olin temaga kaasas seda Saabi ostmas ja küllaltki palju näinuna küsisin talt ikkagi, et kas sa tõesti tahad seda siit välja kaevata, sest ehkki auto oli suhteliselt terve, niivõrd, kui seda vanad Soome Saabid on, oli see paksu samblakihi all ja nukralt maasse vajumas, müüja oli ka tubli, aitas isegi välja kaevata ja kinniroostetanud pidureid lahti kangutada. Kogu operatsioonile võiks anda julgelt nime "päästke klassik". Aixile ja teistele Saabi omanikele jõudu ehitamiseks, et meie teedel peale riisirakettide midagi muud ka näha oleks.:drive:
Minu saab kasutab ESSO õlisid,modras poolsünt 10W-40 ja käimakastis mineraal 10W-40. Mootoriõli vahetan iga 10 000 km. läbimist.
Minu läbisõit selle saabiga on tänaseks rohkem kui 40 000 km.ja õli käigukastis olen selle aja jooksul vahetanud kaks korda. Arvestades,et õli liiter on miskit 40 eeki ja "mahub" teda miskit alla kolme liitri,siis ei pea ma seda mingiks laristamiseks.
Vahetamas käin seda töökojas,kus ostes ESSO õli on mootori õlivahetus tasuta,muude õlide (käigukast jne.) vahetuse eest küsitakse 50 eeki.Viimane kord ei pidanudki seda 50 kulli maksma,kuna mõlemad ju mootori õlid.
Minu läbisõit selle saabiga on tänaseks rohkem kui 40 000 km.ja õli käigukastis olen selle aja jooksul vahetanud kaks korda. Arvestades,et õli liiter on miskit 40 eeki ja "mahub" teda miskit alla kolme liitri,siis ei pea ma seda mingiks laristamiseks.
Vahetamas käin seda töökojas,kus ostes ESSO õli on mootori õlivahetus tasuta,muude õlide (käigukast jne.) vahetuse eest küsitakse 50 eeki.Viimane kord ei pidanudki seda 50 kulli maksma,kuna mõlemad ju mootori õlid.
Puidust toodete valmistamine eritellimisel: http://www.isoptera.ee/
Hmm.... Kuna minu masin ei tulnud otse omanikult, siis ei teadnud minagi, mis marki elumahlad seal mootoris vulisevad. Esimese asjana lasin muidugi kohe kindlusemõttes mootoriõli vahetada, (loomulikult ka mootori sisepesu). Lugedes seda, et siin soovitatav käigukasti õli on Mineraal, siis minul juba eelmise omanikupoolt seal mingi punane õli sees (punast mootoriõli, eriti mineraalõli ei ole kohanud). Muidugi ei tea ma sedagi millal see viimati vahetust sai, kuid kohe kõikke vahetada ja teha ei jaksa, egas neid numbritega paerilipikuid, mida iga liigutuse eest küsitakse kodus printerist välja ei lase. Aga plaanin käigukasti õli vahetust koos järgmise mootoriõli vahetusega, seega oleks minagi siis huvitatud konkreetsemast vastusest, mida sinna kallata.
NB! kas keegi teab palju võibmaksta Väntvõlli simmerling (lekib teine) ja kui palju tööd selle vahetamiseks tuleb?
NB! kas keegi teab palju võibmaksta Väntvõlli simmerling (lekib teine) ja kui palju tööd selle vahetamiseks tuleb?
Vabandage neiu, mis kell on.... mul seisab
-
- Postitusi: 230
- Liitunud: P Mär 27, 2005 23:40
- Asukoht:
- Auto:
Mina vahetasin enda simmerlingi ise suht lihtne protseduur maksis tema 180 eeku koos pumba rõngaga
Algselt postitas: Roadrunner
Mina vahetasin enda simmerlingi ise suht lihtne protseduur maksis tema 180 eeku koos pumba rõngaga
Tänud
Selge, vaatan asja lähemalt üle kui õlivahetusaeg käes ja teen siis isegi näpud õliseks :head:
Vabandage neiu, mis kell on.... mul seisab
Soendan selle vana teema üles ja lisan, et kirjanduse andmetel läheb B201 mootorisse 3,8 liitrit (koos filtriga), 4-käigulisse kasti 2,5 ja viiekäigulisse 3,0 liitrit õli.
Ja mul on ka küsimus: Mis juhtub, kui õli on rohkem pandud a) mootoriga, b) kastiga? (kusagil on seda mu mälu järgi juba lahatud, aga ei suutnud pooletunnise kaevamisega õiget teemat leida :red: )
Kui palju seda liiast on, kui vardad näitavad nii 1 - 1,5 cm üle maksimumi?
Kuidas eemaldada liigne õli, kas suure süstla ja kummilondi variant töötaks?
Ja mul on ka küsimus: Mis juhtub, kui õli on rohkem pandud a) mootoriga, b) kastiga? (kusagil on seda mu mälu järgi juba lahatud, aga ei suutnud pooletunnise kaevamisega õiget teemat leida :red: )
Kui palju seda liiast on, kui vardad näitavad nii 1 - 1,5 cm üle maksimumi?
Kuidas eemaldada liigne õli, kas suure süstla ja kummilondi variant töötaks?
Ega nii pole kunagi olnd, et kuidagi ei saa, kuidagi ikka SAAB! :P