K: klassiku käigukast-milline tugevaim?

Kõige klassikalisemad Saabid
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#1

K Nov 18, 2009 15:49

Ühesõnaga tahaks teada, milline klassiku käigukast on tugevaim, et mida kannataks enim peedistada?

kindlasti seda siin lahatud aga pole süvenend, kuna pole huvi olnud. äkki nüüd siis....
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14292
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#2

K Nov 18, 2009 16:14

Chillcast neljane kast. infot

Rootsi keeles "kokill", kui sealseid müügipakkumisi otsida.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
janek555
Postitusi: 650
Liitunud: K Mär 29, 2006 17:57
Asukoht: Võhma
Auto:

#3

K Nov 18, 2009 16:55

Katkiseid viieseid kaste on mitmeid ette juhtunud, aga neljased mida olen näinud on kõik hästi töötanud, automaadiga kogemus puudub.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#4

K Nov 18, 2009 17:06

Algselt postitas: Cyber
Chillcast neljane kast. infot

Rootsi keeles "kokill", kui sealseid müügipakkumisi otsida.


vot, tänud. see oli just see, mida vajasin.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#5

K Nov 18, 2009 17:20

Algselt postitas: Cyber
Chillcast neljane kast. infot

Rootsi keeles "kokill", kui sealseid müügipakkumisi otsida.

Muuseas, ka eesti keeles on see kokillvalu.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#6

K Nov 18, 2009 17:23

Algselt postitas: suur
Algselt postitas: Cyber
Chillcast neljane kast. infot

Rootsi keeles "kokill", kui sealseid müügipakkumisi otsida.

Muuseas, ka eesti keeles on see kokillvalu.


tühja sellega, kuidas eesti keeles, ja mis hr. muuseas siia puutub, keegi võiks hoopis kasti pakkuda :thumb:
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kasutaja avatar
LPT
Saabiklubi liige
Postitusi: 870
Liitunud: N Mai 26, 2005 9:39
Asukoht: Tallinn
Auto: OG9-5, NG9-3

#7

K Nov 18, 2009 17:27

Mul 1 vigane GM45614 vedeleb. 3. käik vist läks valudega sisse. Tule ja vii minema. Tallinnast.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#8

K Nov 18, 2009 17:28

Algselt postitas: LPT
Mul 1 vigane GM45614 vedeleb. 3. käik vist läks valudega sisse. Tule ja vii minema. Tallinnast.


kas on ka kõva kast?? 4 käiku??

turboka kast?

kas on nii?

The GM 45614 is found in 1991and 1992 saab 900i16v,900i 2,1, 900LPT, 900T16 cat.

a mis läks 900T ilma catita?
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kasutaja avatar
LPT
Saabiklubi liige
Postitusi: 870
Liitunud: N Mai 26, 2005 9:39
Asukoht: Tallinn
Auto: OG9-5, NG9-3

#9

K Nov 18, 2009 18:47

5-ne kast on. Mu kabriol istus originaalis peal varem. Mis on teadagi LPT mootoriga.

kas on ka kõva kast?? 4 käiku??

turboka kast?

kas on nii?

The GM 45614 is found in 1991and 1992 saab 900i16v,900i 2,1, 900LPT, 900T16 cat.

a mis läks 900T ilma catita?
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1920
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#10

K Nov 18, 2009 19:47

Neid chillcast valu kaste otsitakse üle maailma tikutulega taga, vaevalt neid Eestis eriti on.

Originaalis oli neid vanadel 99-tel (enne 1979), noh siis kui neljaseid tehti.

Uuemad on kõik viiesed ja pehmemad, tugevamad on peale 1988-t tehtud kastid.

Muuseas, viiest saaks teha oluliselt tugevamaks, kui ehitada terasplaadist difrikaas selle alu-junni asemele. Ma oleks sellest väga huvitatud, kui keegi metallimees valmis meisterdaks.

See kõik on ka seal Cyberi viidatud lingil kirjas.
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#11

K Nov 18, 2009 20:05

kahju, et mul mõned mõtted liiga hilja tulevad....
neid vanu kaste näind mõndagi, ei ole osand hinnata...
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#12

K Nov 18, 2009 20:41

Algselt postitas: AndrusFJR
Neid chillcast valu kaste otsitakse üle maailma tikutulega taga, vaevalt neid Eestis eriti on.



ehhh, kust mujalt neid veel siis otsida, kui mitte eestist, kuhu neid raipeid 90 alul massiliselt tassiti :eureka:

numbrite asja peaks selgeks tegema, siis oskaks otsida ;)
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1920
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#13

N Nov 19, 2009 8:32

Peale vaadates on kõige lihtsam neid tuvastada tugevdusribide järgi.
Esmalt peab olema kolm laia (u 3cm) ribi, mis jooksevad alla peaülekande juurest.
Tugevamail kastil on lisaks veel õlivannis kolm diagonaalset tugevdusribi.

Lisatud failid
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
Ryhkija
Saabiklubi liige
Postitusi: 1231
Liitunud: N Veebr 03, 2005 7:29
Asukoht:
Auto:

#14

N Nov 19, 2009 16:28

Algselt postitas: ivomets
numbrite asja peaks selgeks tegema, siis oskaks otsida ;)

Äkist aitab lisatud tabel (kui see Sul juba olemas pole) numbrite asja selgemaks saada.
Pane siis siia kah kirja, kui targaks oled saanud. Ei pea ju üht asja mitu korda tegema.
Täiendus 1: Kui fail avamisel midagi freimidest räägib, siis klikka Cancel, avaneb vaid tabel, OK-i puhul jõuad aero.com veebilehele ega näe tabelit :P
Täiendus 2: Cyber juba jõudis aero.com-i :P ja otsis sealt õige koha välja :thumb:

Lisatud failid tech_main_tranny.htm (49 KB) 
Ega nii pole kunagi olnd, et kuidagi ei saa, kuidagi ikka SAAB! :P
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14292
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#15

N Nov 19, 2009 16:30

Ryhkija lisatud fail on vist pärit 900aero.com saidist. Seal on vastav artikkel Tech -> Gearbox data
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#16

N Nov 19, 2009 17:11

Alu keevitaja juures saaksid oma kasti veel rohkem tugevdada.
anthillse
Postitusi: 993
Liitunud: R Mai 02, 2008 14:30
Asukoht:
Auto:

#17

N Nov 19, 2009 17:39

http://www.nettivaraosa.com/881102

Siin üks Saab 99 varuosateks, infot pole mis aasta oma aga küsida võib alati.

EDIT: soome foorumis selline kuulutus- http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=19&t=92045

Et 99 saabi b-mootor algse topelt kaasareilla (ma ei tea mida see tähendab) ja 4-ne kast ,kas koos või eraldi.
www.tmuuga.eu
Ryhkija
Saabiklubi liige
Postitusi: 1231
Liitunud: N Veebr 03, 2005 7:29
Asukoht:
Auto:

#18

N Nov 19, 2009 18:27

alkuperäisillä tupla kaasareilla = kahe originaalkarburaatoriga,
aga asukoht Leppävirta on Kuopio lähistel - pisut kaugevõitu tuua
Ega nii pole kunagi olnd, et kuidagi ei saa, kuidagi ikka SAAB! :P
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1920
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#19

R Nov 20, 2009 8:48

Algselt postitas: SAABNINETHOUSAND
Alu keevitaja juures saaksid oma kasti veel rohkem tugevdada.


Ma kaldun arvama, et see pole nii üks-ühele teostatav... miks muidu otsitakse ikka neid õigeid kaste, mitte ei keevitata uuematele kastidele ribisid siia-sinna.
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#20

R Nov 20, 2009 9:01

Need tugevdatud kastikorpused peaks olema survevalu meetodil valmistet.Tavakastid tavavalu.Pealekeevitamine ei annaks muud,kui sisepingeid,mis halvemal juhul korpuse purustavad.
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14292
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#21

R Nov 20, 2009 9:24

Nagu ma aru sain netimaterjalidest, siis "Chillcasting" on meetod, kus valatud asja jahtumist mingit pidi kontrollitakse-juhitakse, mille tõttu see asi lõppkokkuvõttes tugevam tuleb.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Ryhkija
Saabiklubi liige
Postitusi: 1231
Liitunud: N Veebr 03, 2005 7:29
Asukoht:
Auto:

#22

E Dets 14, 2009 17:04

Algselt postitas: AndrusFJR
Tugevamail kastil on lisaks veel õlivannis kolm diagonaalset tugevdusribi.

Kui piti hoolega vaadata, siis koguni 2x3 ribi, teised kolm on paremal all suunaga veovõlli otsa poole.
Ivomets, otsid sa õieti vaid tervet kasti või on ka vaid korpusest abi?
Ega nii pole kunagi olnd, et kuidagi ei saa, kuidagi ikka SAAB! :P
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#23

N Juul 14, 2011 22:30

vaata kui hea, kui kunagi lihtsalt huvist ühe teema tegin, nüüd mil vaja , kohe kõik võtta.

mul kast sodi, differ on tahtnud läbi korpuse välja tulla, eks see räägib ikka vaid sellest,.et kellel kõige võimsam mootor on :cool:
aga jumalasti hea asi on see, et siin on sõpru, kes kõik nõus aitama, et cabrio taas liikuma saada. mul on väga hea meele selle üle!

millegipärast suhtusin ma sellesse klassiku kasti nõrkusesse kuidagi eelarvamusega....
oleks osand mõne kasti tagavaraks otsida.
samas olen vaid näinud ühte kasi samamoodi samastkohast sodi, kui mul ja see oli üks t-klassik kuskil metallikokkuostus.
muidu oleks moto ja kasti ka ära võtnud aga kasti korpus oli sodi.

aga pole hullu, kõiksele muule tööle on päris hea vahepeal ka õlinäpp olla!
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Anthrax
Postitusi: 264
Liitunud: P Apr 26, 2009 14:26
Asukoht:
Auto:

#24

N Juul 14, 2011 22:49

Nii huvi pärast ehk kirjeldaksid sündmuste käiku ja kui viitsimist võiks ka pildikese teha tulemusest.
Pole kunagi ühtetgi katkist kasti peale enda omade näinud.

Ja kui keegi nii muuseas on teinud või teeb omale tugevat diffrikaant, siis võiks teada anda.
KT100
Saabiklubi liige
Postitusi: 1075
Liitunud: E Mär 06, 2006 18:29
Asukoht:
Auto: T16 Aero

#25

N Juul 14, 2011 22:50

Diffrikaane tegemine plaanis - vähemalt taguseina plasmas lõikamine. Kui tegemiseks läheb, lasen mõne rohkem lõigata. Enne septembrit prooviks midagi tehtud saada. :)
Vasta