Täna õhtul lakkas mu klassikul kesklukk töötamast.
Vajaks abi!
Mis on need tüüpilised vead, mis säärastel juhtudel esinevad?
Millest ja kust kohast üldse alustada Kontrollimisi, vea otsimist?
Kindlasti on kellelgi tarkusesõna puistada ;)
Kesklukk lõpetas töö lepingu
Kui mitte ükski uks ei avane-sulgu, siis on kolm tõenäolisemat võimalikku varianti. 1) Süüteluku moodul - pidev pinge peab tulema klemmile 4, maa klemmile 8 ja sõltuvalt juhiukse luku asendist klemmile 1 või 2. Teistesse ustesse lähevad 7 ja 8, maa ühel ja lühike pingeimpulss teisel, sõltuvalt luku asendist. Kui sissetulevad otsad on nagu peab, siis on kaks võimalikku fix-i, mida saab ise kergema vaevaga teha - kontrollida termokaitse ja joota üle kõik ühendused. Viimase soovituse sain soome saabiklubist, väidetavalt ärkab 4 moodulit viiesti niimodi ellu, ärkas ka minul.
2) juhtmeühendused
3) juhiukse lukk, lihtne kontrollida, üks ots on pidevalt massis, olenevalt luku asendist lülitatakse see ümber emmale-kummale teistele kolmest juhtmest. (juhtmete värvid olenevad vist aastakäigust, vt elektriskeemilt)
Ehk on tolku, käisin sama tee paar nädalat tagasi läbi.
Parimat,
Margus
2) juhtmeühendused
3) juhiukse lukk, lihtne kontrollida, üks ots on pidevalt massis, olenevalt luku asendist lülitatakse see ümber emmale-kummale teistele kolmest juhtmest. (juhtmete värvid olenevad vist aastakäigust, vt elektriskeemilt)
Ehk on tolku, käisin sama tee paar nädalat tagasi läbi.
Parimat,
Margus
esimeseks asjaks muidugi-kaitse!
Tõenäoliselt põhjus külmjooted boksis(kõrvalistuja jalgade kohal).
Ukselülitit lihtne kontrollida-tee kapott lahti ja pistik seal tiiva sees-ühenda lahti ja maanda mingi traadiga klemm ära. Kui uksed hüppavad lahti kinni, siis ukselüliti viga.
Tõenäoliselt põhjus külmjooted boksis(kõrvalistuja jalgade kohal).
Ukselülitit lihtne kontrollida-tee kapott lahti ja pistik seal tiiva sees-ühenda lahti ja maanda mingi traadiga klemm ära. Kui uksed hüppavad lahti kinni, siis ukselüliti viga.
tõstatan teema uuesti päevakorda.
sai täna siis end lõpuks kokku võetud ja püüdsin mnitetöötava keskluku mure ülesse leida.
sai ka juhtmetes olevat voolu taga otsitud ja ennäe - keskluku mooduli külge minevatel juhtmetel, mitte ühelgi neist polnud voolu st. et elekter ei pääse moodulissegai. vaatasin ka kõik kaitsmed üle ning kõik on ilusti terved.
ilmselt on viga siis mooduli ja aku vahel, kus täpsemalt - ehk oskab keegi viidata. samas kuidas sinna juhtmetele ligi pääseb, mis on seal armatuuri taga?
ehk oskab keegi seletada kuidas armatuuri alumine osa ära käib, ega see ülepea keberniit ei ole?
ps. samuti ei ole mul voolu üheski salongi valgustis (lagi, peegel, pagashnik, süütelukk) ( el. seal juhtmeis samuti ei ole)
Raimond
sai täna siis end lõpuks kokku võetud ja püüdsin mnitetöötava keskluku mure ülesse leida.
sai ka juhtmetes olevat voolu taga otsitud ja ennäe - keskluku mooduli külge minevatel juhtmetel, mitte ühelgi neist polnud voolu st. et elekter ei pääse moodulissegai. vaatasin ka kõik kaitsmed üle ning kõik on ilusti terved.
ilmselt on viga siis mooduli ja aku vahel, kus täpsemalt - ehk oskab keegi viidata. samas kuidas sinna juhtmetele ligi pääseb, mis on seal armatuuri taga?
ehk oskab keegi seletada kuidas armatuuri alumine osa ära käib, ega see ülepea keberniit ei ole?
ps. samuti ei ole mul voolu üheski salongi valgustis (lagi, peegel, pagashnik, süütelukk) ( el. seal juhtmeis samuti ei ole)
Raimond
oh äge - kuna olen mitmel põhjusel kolinud Riiga siis võtsin siinse kohaliku Saabparandajaga ühendust. päris mõistlik sell on, ütles et teab paar eestikeelset sõna kah kuna nõuka ajal oli koos 5 eestlasega samas kohas. muidugi oskas ta lihtsamaid sõnu ja roppusi :D
aga minu 2 aastat mitte töötava keskluku ja salaongi valgustuse tegi ta imeväel väga lihtsalt ja kiiresti korda :D
aga minu 2 aastat mitte töötava keskluku ja salaongi valgustuse tegi ta imeväel väga lihtsalt ja kiiresti korda :D
Olin minagi oma kesklukuga hädas. Sai juhiukses olev lüliti üle kontrollitud ning ka keskluku aju üle joodetud aga abi ei midagi.
Tänu sellele teemale siin otsustasin ka rattakoopas olevad pistikud üle vaadata ja esimese asjana märkasin pooleks olevat juhet. Asja lähemalt uurides avanes päris kole vaatepilt. Pooltelt juhtmetelt oli pudenenud isolatsioon kohati maha. Põhjuseks olid plastikust tõmmitsad millega juhtmed olid kas kere külge või omavahel kokku tõmmatud ning ju siis aeg, niiskus ja vibratsioon tegid vaikselt oma tööd.
Katkise juhtme ühendasin testiks ära ja nagu võluväel hakkas kesklukk tööle. Pärast käisin kõik juhtmed ükshaaval üle ja isoleerisin niipalju kui ligi pääses. Loodetavasti selleks korraks piisab!
Tänu sellele teemale siin otsustasin ka rattakoopas olevad pistikud üle vaadata ja esimese asjana märkasin pooleks olevat juhet. Asja lähemalt uurides avanes päris kole vaatepilt. Pooltelt juhtmetelt oli pudenenud isolatsioon kohati maha. Põhjuseks olid plastikust tõmmitsad millega juhtmed olid kas kere külge või omavahel kokku tõmmatud ning ju siis aeg, niiskus ja vibratsioon tegid vaikselt oma tööd.
Katkise juhtme ühendasin testiks ära ja nagu võluväel hakkas kesklukk tööle. Pärast käisin kõik juhtmed ükshaaval üle ja isoleerisin niipalju kui ligi pääses. Loodetavasti selleks korraks piisab!