Õlituli süttib

Kõige klassikalisemad Saabid
Vasta
Mart900
Postitusi: 671
Liitunud: R Nov 18, 2005 14:17
Asukoht:
Auto:

#1

E Dets 27, 2010 7:14

Tervisi,
2,1 mootoriga klassikust käib jutt.
Neljapäeval enne jõulu süttis vahetult ennem koju jõudmist õlituli, algul hõõgus õrnalt ja koju jõudmise hetkeks säras juba täiel võimsusel. Kodus kontrollides oli õli tase normis (pigem natuke üle normi). Seostasin asja lumerohkuse ja kes teab millega, täna hommikul aga süttis uuesti, umbes pärast 10 km sõitu (ehk mootori täielikul soojenemisel).
Kui õli vaadata siis on see kergelt vahtus, väga minimaalselt aga siiski. Nädal tagasi sai lisatud 1l õli, kuna tase oli langenud miinimumini.
Kas probleemi võib põhjustada õli lisamine, äkki miskit ei klappinud? Palusin panna 5w30 nagu oli varem. Töökojad erinevad, margid võibolla erinevad.
Õli vahetus oleks nii ehk naa lähi ajal ees, kas tasub loota vea kadumisele ja teha lihtsalt õli vahetus või on see puhas raha raiskamine ja tuleks asuda probleemi diagnoosima? Mida üldse see tuli tähendab? Õlisurve on kadunud? Mis põhjustel tavaliselt?
mina
Postitusi: 234
Liitunud: N Juul 16, 2009 23:09
Asukoht:
Auto:

#2

E Dets 27, 2010 8:10

mina ei sõidaks edasi ja pöörduksin meistrite poole
Mart900
Postitusi: 671
Liitunud: R Nov 18, 2005 14:17
Asukoht:
Auto:

#3

E Dets 27, 2010 8:24

Täpsustan veel,
Käisin just kontrollimas, mootor umbes 2-2,5 tundi jahtunud. Vahtu ei ole See oli eksi arvamus mille põhjustas arvatavasti töötava mootoriga õlitaseme kontrollimine. Õli on keskmiselt must, aga mitte tökat. Tase on 10mm üle normi, äkki peaks aadrit laskma see aitas mõni sajand tagasi kõige vastu :cool:
mina
Postitusi: 234
Liitunud: N Juul 16, 2009 23:09
Asukoht:
Auto:

#4

E Dets 27, 2010 9:08

ma küll ei ole spetsialist aga kuda selle tuulutusega on?sellest on palju räägitud.
cabric
Postitusi: 402
Liitunud: N Nov 20, 2008 17:40
Asukoht:
Auto:

#5

E Dets 27, 2010 9:09

10 mm üle normi, palju see koguseliselt olla võiks? Kas pole nii, et andur reageeib rõhu langusele, mitte õli tasemele mootoris?
Elektri anomaalia see ilmselt pole, ei tohiks külmal ega soojal mootoril vahet teha.
Nõu ma sulle anda ei oska, üritan lihtsalt kaasa mõelda.
Õli mis liigne lase välja kui tahad asjast objektiivset pilti saada.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#6

E Dets 27, 2010 9:14

kohe töökotta ja õlirõhk vaja ära mõõta. siis selgub kas andur tuksis või miskit muud

muidugi vanale klassikule 30 lõpuga õli eiole teab mis hea.
kui mootor ülemäära kulunud siis ei pruugi piisata sellest viskoosusest.
kui töökoda näitab madalat rõhku siis aitab 40 või isegi 50 lõpuga õli.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Mart900
Postitusi: 671
Liitunud: R Nov 18, 2005 14:17
Asukoht:
Auto:

#7

E Dets 27, 2010 9:32

Ok tänud.
Mart900
Postitusi: 671
Liitunud: R Nov 18, 2005 14:17
Asukoht:
Auto:

#8

E Dets 27, 2010 16:51

Käisin mõõtsin rõhku. Töökojani oli 20+ km ja vahetult ennem sinna jõudmist süttis ka tuli, rõhk oli sooja mootoriga pööretel 1500-1800 ca 3 bar ja püsis. pikalt ei tahtnud kontrollida sest natuke ajas vahelt välja. Igatahes ei tohiks olla viga rõhus, pigem siis ülerõhus. Tellitud on uus andur, uus õlifilter.
Tagasiteel tuli ei põlenud, aga süttis taas kui jätsin auto kohapeal tööle ja läksin posti võtma, postkastist koduni (ca 1,2km) põles vahelduvalt. Eks paista, ehk pääsen selle korra kergemini. Kuigi jah, andur on vahetet 9000km tagasi... ei tohiks veel puruks olla.
mart96
Postitusi: 448
Liitunud: R Aug 06, 2004 14:04
Asukoht:
Auto:

#9

E Dets 27, 2010 20:52

õlirõhu andur ilmselt. Mul 99-l just sama jama.
Väga palju üle normi ei maksaks ka õli sisse valada, aga sellest need jamad, mida mainisid nüüd vaevalt johtuvad. Klassikul ju väga heas kohas õlikork-ei ole mingit kanalit vaja, et välja lasta. Noh pikali peab viskama auto ette/alla, et korgi ulatuks lahti keerama. Ja anumana olen kasutanud aknapesu kanistrit, millel külg ära lõigatud
farmacoma
Postitusi: 710
Liitunud: T Juul 13, 2004 22:53
Asukoht: Tallinn
Auto: 900 x2; 9000; 9-5

#10

E Dets 27, 2010 21:02

Mul sama mootoriga selline asi, et õlituli ei põle üldse. Kui süüdet keerad, siis peaks korra näitama aga mul ei tee midagi, vist kah õlirõhuandur ei tööta? Samas sõidan juba teist aastat niimoodi ja õnneks pole midagi juhtunud reaalselt õlirõhuga... vist.
Mart900
Postitusi: 671
Liitunud: R Nov 18, 2005 14:17
Asukoht:
Auto:

#11

E Dets 27, 2010 21:11

Farmacona,
Pane klemm massi, siis peab põlema. Kui lahti ühendatud siis kustus. Targad mehed otse pärnu jõelt rääkisid.
mart96
Postitusi: 448
Liitunud: R Aug 06, 2004 14:04
Asukoht:
Auto:

#12

E Dets 27, 2010 21:36

.. no täpselt nii ongi. Sellega näed muidugi ainult seda, et sul juhtmestik ja lamp ise on terved.
Mart900
Postitusi: 671
Liitunud: R Nov 18, 2005 14:17
Asukoht:
Auto:

#13

K Dets 29, 2010 10:10

Täna lähen töökotta ja vahetan õli kui ka rõhuanduri.
Küsimus vastuse varjantitega:
1. 5w30?
2.10w40?
Arvamusi jagub seinast seina kui foorumit lapata. On 5w30, lekkeid ei paista, 9000km vajus õlitase max-ist min-i. Ls 370 000 km.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#14

K Dets 29, 2010 10:24

kui 2 asja korraga vahetad siis ei saa pihta milles viga oli.
vahetaks ennem anduri ainult, siis näeks, mis juhtub.

kui siis paar päeva kõik ok, siis võid õli vahetada kui selleks vajadus. ja kui rõhk ok ja rahakotile kannatab siis 5 w, või 0 w algusega õli. tagumine ots talvel võib 30 kah ola.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Mart900
Postitusi: 671
Liitunud: R Nov 18, 2005 14:17
Asukoht:
Auto:

#15

K Dets 29, 2010 22:52

Töökojas käidud. Esmalt vahetasime anduri, tegin paar tiiru ja tuli põlema ei hakanud. Varem töökotta jõudes hõõgus õrnalt, juu see koer kusagil seal maetud oli. Õli vahetasin, läks poolsünt 10w 40 Lotos, minu jaoks tundmatu mõõde. Eks paistab, kõige tähtsam vast ikka regulaarne vahetus. Tänu plokisoendusele on ekstreem käivitused alla -15 ka maru harvad.
Kas viga nüüd 100% kadus selgub uuel aastal kui mõni pikem sõit tulemas.
Mart900
Postitusi: 671
Liitunud: R Nov 18, 2005 14:17
Asukoht:
Auto:

#16

R Jaan 28, 2011 16:05

Viga pole tagasi tulnud, nüüd juba 2000 km seljataga ja tiksub kenasti. Ma omaltpoolt sulgen teema ja pean süüdlaseks õlirõhuandurit.
Vasta