Õlituli süttib
Tervisi,
2,1 mootoriga klassikust käib jutt.
Neljapäeval enne jõulu süttis vahetult ennem koju jõudmist õlituli, algul hõõgus õrnalt ja koju jõudmise hetkeks säras juba täiel võimsusel. Kodus kontrollides oli õli tase normis (pigem natuke üle normi). Seostasin asja lumerohkuse ja kes teab millega, täna hommikul aga süttis uuesti, umbes pärast 10 km sõitu (ehk mootori täielikul soojenemisel).
Kui õli vaadata siis on see kergelt vahtus, väga minimaalselt aga siiski. Nädal tagasi sai lisatud 1l õli, kuna tase oli langenud miinimumini.
Kas probleemi võib põhjustada õli lisamine, äkki miskit ei klappinud? Palusin panna 5w30 nagu oli varem. Töökojad erinevad, margid võibolla erinevad.
Õli vahetus oleks nii ehk naa lähi ajal ees, kas tasub loota vea kadumisele ja teha lihtsalt õli vahetus või on see puhas raha raiskamine ja tuleks asuda probleemi diagnoosima? Mida üldse see tuli tähendab? Õlisurve on kadunud? Mis põhjustel tavaliselt?
2,1 mootoriga klassikust käib jutt.
Neljapäeval enne jõulu süttis vahetult ennem koju jõudmist õlituli, algul hõõgus õrnalt ja koju jõudmise hetkeks säras juba täiel võimsusel. Kodus kontrollides oli õli tase normis (pigem natuke üle normi). Seostasin asja lumerohkuse ja kes teab millega, täna hommikul aga süttis uuesti, umbes pärast 10 km sõitu (ehk mootori täielikul soojenemisel).
Kui õli vaadata siis on see kergelt vahtus, väga minimaalselt aga siiski. Nädal tagasi sai lisatud 1l õli, kuna tase oli langenud miinimumini.
Kas probleemi võib põhjustada õli lisamine, äkki miskit ei klappinud? Palusin panna 5w30 nagu oli varem. Töökojad erinevad, margid võibolla erinevad.
Õli vahetus oleks nii ehk naa lähi ajal ees, kas tasub loota vea kadumisele ja teha lihtsalt õli vahetus või on see puhas raha raiskamine ja tuleks asuda probleemi diagnoosima? Mida üldse see tuli tähendab? Õlisurve on kadunud? Mis põhjustel tavaliselt?
Täpsustan veel,
Käisin just kontrollimas, mootor umbes 2-2,5 tundi jahtunud. Vahtu ei ole See oli eksi arvamus mille põhjustas arvatavasti töötava mootoriga õlitaseme kontrollimine. Õli on keskmiselt must, aga mitte tökat. Tase on 10mm üle normi, äkki peaks aadrit laskma see aitas mõni sajand tagasi kõige vastu :cool:
Käisin just kontrollimas, mootor umbes 2-2,5 tundi jahtunud. Vahtu ei ole See oli eksi arvamus mille põhjustas arvatavasti töötava mootoriga õlitaseme kontrollimine. Õli on keskmiselt must, aga mitte tökat. Tase on 10mm üle normi, äkki peaks aadrit laskma see aitas mõni sajand tagasi kõige vastu :cool:
10 mm üle normi, palju see koguseliselt olla võiks? Kas pole nii, et andur reageeib rõhu langusele, mitte õli tasemele mootoris?
Elektri anomaalia see ilmselt pole, ei tohiks külmal ega soojal mootoril vahet teha.
Nõu ma sulle anda ei oska, üritan lihtsalt kaasa mõelda.
Õli mis liigne lase välja kui tahad asjast objektiivset pilti saada.
Elektri anomaalia see ilmselt pole, ei tohiks külmal ega soojal mootoril vahet teha.
Nõu ma sulle anda ei oska, üritan lihtsalt kaasa mõelda.
Õli mis liigne lase välja kui tahad asjast objektiivset pilti saada.
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7618
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
kohe töökotta ja õlirõhk vaja ära mõõta. siis selgub kas andur tuksis või miskit muud
muidugi vanale klassikule 30 lõpuga õli eiole teab mis hea.
kui mootor ülemäära kulunud siis ei pruugi piisata sellest viskoosusest.
kui töökoda näitab madalat rõhku siis aitab 40 või isegi 50 lõpuga õli.
muidugi vanale klassikule 30 lõpuga õli eiole teab mis hea.
kui mootor ülemäära kulunud siis ei pruugi piisata sellest viskoosusest.
kui töökoda näitab madalat rõhku siis aitab 40 või isegi 50 lõpuga õli.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Käisin mõõtsin rõhku. Töökojani oli 20+ km ja vahetult ennem sinna jõudmist süttis ka tuli, rõhk oli sooja mootoriga pööretel 1500-1800 ca 3 bar ja püsis. pikalt ei tahtnud kontrollida sest natuke ajas vahelt välja. Igatahes ei tohiks olla viga rõhus, pigem siis ülerõhus. Tellitud on uus andur, uus õlifilter.
Tagasiteel tuli ei põlenud, aga süttis taas kui jätsin auto kohapeal tööle ja läksin posti võtma, postkastist koduni (ca 1,2km) põles vahelduvalt. Eks paista, ehk pääsen selle korra kergemini. Kuigi jah, andur on vahetet 9000km tagasi... ei tohiks veel puruks olla.
Tagasiteel tuli ei põlenud, aga süttis taas kui jätsin auto kohapeal tööle ja läksin posti võtma, postkastist koduni (ca 1,2km) põles vahelduvalt. Eks paista, ehk pääsen selle korra kergemini. Kuigi jah, andur on vahetet 9000km tagasi... ei tohiks veel puruks olla.
õlirõhu andur ilmselt. Mul 99-l just sama jama.
Väga palju üle normi ei maksaks ka õli sisse valada, aga sellest need jamad, mida mainisid nüüd vaevalt johtuvad. Klassikul ju väga heas kohas õlikork-ei ole mingit kanalit vaja, et välja lasta. Noh pikali peab viskama auto ette/alla, et korgi ulatuks lahti keerama. Ja anumana olen kasutanud aknapesu kanistrit, millel külg ära lõigatud
Väga palju üle normi ei maksaks ka õli sisse valada, aga sellest need jamad, mida mainisid nüüd vaevalt johtuvad. Klassikul ju väga heas kohas õlikork-ei ole mingit kanalit vaja, et välja lasta. Noh pikali peab viskama auto ette/alla, et korgi ulatuks lahti keerama. Ja anumana olen kasutanud aknapesu kanistrit, millel külg ära lõigatud
Mul sama mootoriga selline asi, et õlituli ei põle üldse. Kui süüdet keerad, siis peaks korra näitama aga mul ei tee midagi, vist kah õlirõhuandur ei tööta? Samas sõidan juba teist aastat niimoodi ja õnneks pole midagi juhtunud reaalselt õlirõhuga... vist.
Täna lähen töökotta ja vahetan õli kui ka rõhuanduri.
Küsimus vastuse varjantitega:
1. 5w30?
2.10w40?
Arvamusi jagub seinast seina kui foorumit lapata. On 5w30, lekkeid ei paista, 9000km vajus õlitase max-ist min-i. Ls 370 000 km.
Küsimus vastuse varjantitega:
1. 5w30?
2.10w40?
Arvamusi jagub seinast seina kui foorumit lapata. On 5w30, lekkeid ei paista, 9000km vajus õlitase max-ist min-i. Ls 370 000 km.
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7618
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
kui 2 asja korraga vahetad siis ei saa pihta milles viga oli.
vahetaks ennem anduri ainult, siis näeks, mis juhtub.
kui siis paar päeva kõik ok, siis võid õli vahetada kui selleks vajadus. ja kui rõhk ok ja rahakotile kannatab siis 5 w, või 0 w algusega õli. tagumine ots talvel võib 30 kah ola.
vahetaks ennem anduri ainult, siis näeks, mis juhtub.
kui siis paar päeva kõik ok, siis võid õli vahetada kui selleks vajadus. ja kui rõhk ok ja rahakotile kannatab siis 5 w, või 0 w algusega õli. tagumine ots talvel võib 30 kah ola.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Töökojas käidud. Esmalt vahetasime anduri, tegin paar tiiru ja tuli põlema ei hakanud. Varem töökotta jõudes hõõgus õrnalt, juu see koer kusagil seal maetud oli. Õli vahetasin, läks poolsünt 10w 40 Lotos, minu jaoks tundmatu mõõde. Eks paistab, kõige tähtsam vast ikka regulaarne vahetus. Tänu plokisoendusele on ekstreem käivitused alla -15 ka maru harvad.
Kas viga nüüd 100% kadus selgub uuel aastal kui mõni pikem sõit tulemas.
Kas viga nüüd 100% kadus selgub uuel aastal kui mõni pikem sõit tulemas.