pöörded kõrgel

Kõige klassikalisemad Saabid
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14295
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#26

N Veebr 24, 2011 12:23

TPS - Throttle Position Sensor
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Kasutaja avatar
Motorhead
Postitusi: 613
Liitunud: N Aug 10, 2006 12:23
Asukoht: Tallinn
Auto:

#27

N Veebr 24, 2011 12:43

Räägime siis sellest detailist http://www.autoosad.ee/pilt/0280140505.pdf ?
Huvitav kuidas korrasolekut kontrollida või viga diagnoosida, sellisele sümptomile võib ju veel miljon viga olla, huupi asju vahetada ka ei tahaks. Eriti 185 raha tükk :mad:

Mul peaks see riiulis olemas olema.
Helistage, kui seda vaja on.
Proovimiseks või päriseks.
RAF
Postitusi: 236
Liitunud: R Apr 02, 2010 22:32
Asukoht:
Auto:

#28

N Veebr 24, 2011 13:04

hea teada, motohead. ma järgmine nädal katsetan veel üht teist, milles võib viga olla...
RAF
Postitusi: 236
Liitunud: R Apr 02, 2010 22:32
Asukoht:
Auto:

#29

N Mär 03, 2011 9:30

ok, sain laenuks "uue" õhulugeja. läks paremaks. nüüd ei hüppa pöörded lambist 1800 peale. kuid, esialgu kui mootor külm lähevad pöörded ikkagi 1200 (1500) peale ja siis 1000 peale ja siis võnguvad need seal vahemikus kuni lõpuks jäävad traditsioonilist vibramist 800-1000 vahele tegema.
sõidan veel natuke ja vaatan kuidas asi bensu kulule mõjub.
D116
Postitusi: 2069
Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
Asukoht: Lahti
Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW

#30

N Mär 03, 2011 10:36

küünlad, õhu ja bensiini filtrid vahetasid?
Kui vahetsaid õhulugejat võtsid "-" klemmi maha?
__In Boost We Trust__
KT100
Saabiklubi liige
Postitusi: 1075
Liitunud: E Mär 06, 2006 18:29
Asukoht:
Auto: T16 Aero

#31

R Mär 04, 2011 8:48

http://www.saabcentral.com/forums/showthread.php?t=61953

Viimase (loodetavasti) vaakumlekke leidsin oma masinal siis, kui mootori maha võtsin. Throttle body all oli mingi ava sulgemata. Millegi pärast mu masinal üldse seal 3 kohta, kuhu mitte midagi ei ühendu, pandud kummilutid pimedaks ette, kuid needki immitsevad. Lisasin neile veel silikoni.
3-4m vaakumvoolikut ja natuke otsimist ja halvemaks kindlasti ei lähe.


Ja üleüldse kasulikku lugemist: http://www.saabcentral.com/forums/showthread.php?t=62123
RAF
Postitusi: 236
Liitunud: R Apr 02, 2010 22:32
Asukoht:
Auto:

#32

R Mär 04, 2011 21:36

küünlad, õhu ja bensiini filtrid vahetasid?
Kui vahetsaid õhulugejat võtsid "-" klemmi maha?


Küünlad on vahetatud sügise keskel. filtreid pole veel vahetanud kuid mõttes on et homme lähen ja otsin mõnest autopoest.

ma si mõista seda klemmi küsimust. seal on terve pistik küljes. või sa mõtled akuklemmi? kui nii siis miks see peaks hea olema?
D116
Postitusi: 2069
Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
Asukoht: Lahti
Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW

#33

P Mär 06, 2011 10:54

küünlad, õhu ja bensiini filtrid vahetasid?
Kui vahetsaid õhulugejat võtsid "-" klemmi maha?


Küünlad on vahetatud sügise keskel. filtreid pole veel vahetanud kuid mõttes on et homme lähen ja otsin mõnest autopoest.

ma si mõista seda klemmi küsimust. seal on terve pistik küljes. või sa mõtled akuklemmi? kui nii siis miks see peaks hea olema?


Jah mõtlesin akkuklemmi, seda tuleb enne õhulugeja mahavõtmist eemaldada ~15 minutiks ja ainult siis teine õhulugeja peale.
__In Boost We Trust__
RAF
Postitusi: 236
Liitunud: R Apr 02, 2010 22:32
Asukoht:
Auto:

#34

P Mär 06, 2011 18:25

küünlad, õhu ja bensiini filtrid vahetasid?
Kui vahetsaid õhulugejat võtsid "-" klemmi maha?


Küünlad on vahetatud sügise keskel. filtreid pole veel vahetanud kuid mõttes on et homme lähen ja otsin mõnest autopoest.

ma si mõista seda klemmi küsimust. seal on terve pistik küljes. või sa mõtled akuklemmi? kui nii siis miks see peaks hea olema?


Jah mõtlesin akkuklemmi, seda tuleb enne õhulugeja mahavõtmist eemaldada ~15 minutiks ja ainult siis teine õhulugeja peale.

Miks see vajalik teha on? mis see annab või muudab? kui ma nüüd olen teinud vastupidi sinu ütlusele, mis juhtub/juhtuda võib? kas peaksin aku korraks lahti ühendama 15 min. ja taas uuesti ühendama?
mart96
Postitusi: 448
Liitunud: R Aug 06, 2004 14:04
Asukoht:
Auto:

#35

P Mär 06, 2011 21:07

seda akuklemmi lahtiühendamist ei mõista mina ka:o

esimest korda kuulen-ei mäleta küll, et oleksin kuskilt sellist asja lugenud ja ise vahetasin oma Aerol selle õhulugeja ja akut küll ei puutunud ja kõik töötas peale vahetust ideaalselt.

nendel traadiga õhulugejatel on küll selline puhastusfunktsioon(kui nüüd õigesti mäletan): kui mootori pöörded on käinud kõrgemal kui 2000 p/min ja te mootori välja suretate, siis lastakse traadile selline pinge peale, et ta hõõgub u. 4 sekundit. seda siis selleks, et plaatinatraati puhastada võimalikust saastast. Olen seda hõõgumist ka ise kontrollinud ja näinud oma Aerol. sellest hoolimata, et traat oli terve ja hõõgus oli viga just selles õhulugejas.
Võib-olla on mõeldud seda, et kohe peale süüte välja keeramist ei tormataks uut lugejat vahele viskama ja ühendamise hetkel lastakse just see puhastuspinge peale. Aga no see peab ikke kiire mees olema......:)
D116
Postitusi: 2069
Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
Asukoht: Lahti
Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW

#36

E Mär 07, 2011 8:02

Kõik, absoluutselt kõikide pistikute lahtivõtmisel soovitatakse ikka akkult klemm maha võtta!
Mul kunagi(7a tagasi) ka jamas õhulugeja ja vahetasin ruttu, et klemmi maha ei võtnud ja normaalse õhulugejaga ei tulnud mingit tulemust, kui eemaldasin akku klemmi ~15min. peale seda hakkas kõik ilusti töötama. Kui õieti saan aru sellest klemmi lahtivõtmisel, siis ECU on seadistanud ennast kuidagi selle vigase lugejga, et mingit enamvähem normaalset segu teha ja ilma resetita ta samuti teeb teise õhulugejaga.

Õhulugejat ise puhastada EI VÕI mittemingil juhul!
__In Boost We Trust__
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#37

E Mär 07, 2011 8:04

Akuklemmi eemaldamine kustutab adaptsioonid,mis muidu muutuvad väga aeglaselt ja uut detaili paigaldades võib jääda mulje,et ka see on vigane.Samuti ei suuda antud mootorijuhtimine "õppida" vajalikku tühikäiku ja see tuleb talle "vägisi" selgeks teha,viies Jetronic teenindusrežiimi.
D116
Postitusi: 2069
Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
Asukoht: Lahti
Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW

#38

E Mär 07, 2011 8:06

Akuklemmi eemaldamine kustutab adaptsioonid,mis muidu muutuvad väga aeglaselt ja uut detaili paigaldades võib jääda mulje,et ka see on vigane.Samuti ei suuda antud mootorijuhtimine "õppida" vajalikku tühikäiku ja see tuleb talle "vägisi" selgeks teha,viies Jetronic teenindusrežiimi.


Just nii, mulle ka tegid selgeks 7a tagasi. :notworthy:
__In Boost We Trust__
RAF
Postitusi: 236
Liitunud: R Apr 02, 2010 22:32
Asukoht:
Auto:

#39

E Mär 07, 2011 23:11

Akuklemmi eemaldamine kustutab adaptsioonid,mis muidu muutuvad väga aeglaselt ja uut detaili paigaldades võib jääda mulje,et ka see on vigane.Samuti ei suuda antud mootorijuhtimine "õppida" vajalikku tühikäiku ja see tuleb talle "vägisi" selgeks teha,viies Jetronic teenindusrežiimi.


kuuidas see "vägisi" teenindusrežiimi viimine välja näeb? kas läbi selle akuklemmi eemaldamise toimubki see viimine?

ja kuidas saab mõõta kontrollida kas õhulugeja töötab õigesti? huvi pärast tahaks oma lugeja üle kontrollida/mõõta.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#40

T Mär 08, 2011 7:46

Tuleb maandada vastav pin ettenähtud pistikus.Sel ajal saab teostada kõiki reguleeringuid nii,et need tulemid ka ecu mällu jääksid.
RAF
Postitusi: 236
Liitunud: R Apr 02, 2010 22:32
Asukoht:
Auto:

#41

K Mär 09, 2011 9:33

Tuleb maandada vastav pin ettenähtud pistikus.Sel ajal saab teostada kõiki reguleeringuid nii,et need tulemid ka ecu mällu jääksid.


milline see ettenähtud pistik on?
ja milline on see vastav pin?
maandamine tähentab antud juhul seda et kui süüde on sees siis ühendada see pin kerega(?) kas pärast seda kui jupid (AMM jne.) on vahetatud tuleb maandus teha. (?)

huvitav et teadjad ei taha vastata ja hoiavad kõike vaid endale. aga see selleks.

ma nüüd olen kõik nii segi ajanud, et paistab et erinevad teemad tahavad nüüd sujuvalt ühte sulanduda.

vabakäigu klapp pekas mul küll terve olema. käitub küll natuke erinevamalt kui üks teine terve kuid kasutatud klapp, kuid üldiselt on ikka nii et mõlema puhul on külma mootori puhul pöörded 1000-1200 ja pärast kui mootor on piisavalt soe siis jäävad pöörded sinna 900-1000 kanti. samas on nii, et kui pedaal pärast pöörete ülesseviimist lahti lasta siis, muidu langevad pöörded kiiresti ja ilusti, kuid 1500 juures teevad korra sellise hoo mahavõttu ja 1200 juures võtavad piduri peale, ehk langevad eriti aeglaselt nn. normi juurde, mis antuud juhul on 900-1100 vahel ka langeb täitsa 800 juurde.
laenatud õhulugeja töötab (vähemalt paistab seda tegevat). mingi hetk panen enda oma tagasi ja vaatan kuidas mootor käituma hakkab, sest traat on mu omal täitsa terve.

Tõmbasin oma saabist täna ka koodid välja. tuli 4 koodi. esimene oli see mis ütleb et pöördeid ei ole (koode tirisin käivitamata mootoriga) teised koodid olid aga: 12241; 12112; 12111. esimene ütleb et segu on mäda. teised kaks vastavalt et segud on sõitmise ajal ja vabakäigu ajal valed.

Milles võib veel viga olla?

püüdsin mõõta gaasipedaalanduri ohme. paraku ei tulnud sellest mitte midagi välja. nagu näitas aga siis kadus igasugune number jälle testeri ekraanilt ära. ei tea, ehk peaks selle ära vahetam. kas see mõjutab üldse kütuse segu (millegi pärast mulle tundub et mõjutab)?
Kas seda on lihtne eemaldada ja uut paigaldada või tuleb täpse asetamisega hull keberniit?

Täna vaatasin ka selle õhu sissevõtu koha (seal kus see gaasi andmise "klapp"/"liblikas" on, üle ja puhastasin selle vähese sodi sealt, mida eriti ei olnudki.

siia vahele küsiks veel seda: mis asi on ELCD valve? :conf:

kuidas saab ise kontrollida kütuse survet?

Kuidas saab ise kontrollida pihustite o-rõngaste korrasolu?

kuidas ma saan kontrollida kas õhk ikka ei liigu kuskilt avausest salaja läbi?

aga endiselt joob mu 9sotine 15l/100km :(
RAF
Postitusi: 236
Liitunud: R Apr 02, 2010 22:32
Asukoht:
Auto:

#42

L Mär 12, 2011 21:40

up
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#43

L Mär 12, 2011 22:07

pole eriti seda teemat lugenud aga üks mõte: kas sul gaasiklapi anduril on ka see nn" tyhikäigu klõps" et kui gaas on maas, siis arvuti saab aru, et tegemist tyhikäiguga.

seda saab kontrollida, kui kuuled seda klõpsu, kui gaasi mahalased, muidugi kapoti all ja selle gaasiklapi anduri juures.

äkki su auto ajuei saagi aru, et peaks tyhikäigu järgi end paika seadma.. ja jääb sulle selline pooles vinnas värk.

muidugi piduri vaakumvõimendi leke võib ka olla üks põhjus sadade hulgast.

ja siis veel mõnedel masinatel on väljaheitegaaside tagastusysteem kah ja see võib mitte toimida nii kuis peab.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
RAF
Postitusi: 236
Liitunud: R Apr 02, 2010 22:32
Asukoht:
Auto:

#44

P Mär 13, 2011 1:10

kui sa selle tühikäigu klõpsu all mõtled mingit musta karbikest, mis kinnitub selle klapi külge mida liigutab gaasi pedaali tross lahti/kinni asendisse siis see jupp on täitsa olemas ja kinni minemise asendisse minnes teeb klõpsu ära küll. samas mõõtsime selle takistusi ja mitte midagi ei saanudki aru. numbrid kogu aeg muutusid displeil. ei tea äkki on vigane.
Samas mingi 1 kuu tagasi vahetati lambda välja, tutika vastu. auto on katalüsaatoriga mul.

Aju vist töötab nii et saab igasugustelt andurietlt infi, paneb selle kokku ja siis otsustab, vastavalt infole, mida ja kuidas edasi teha. st. mingi info on ajul siis puudulik mis paneb selle teistmoodi käituma ja seeläbi ka mootori "vääralt" töötama. hm.

väljaheitegaaside tagastussüsteem - mis see on, kuulen sellest esimest korda? kuidas see huvitav töötab, ega see turbote teema pole?

ja kuidas saab mõjutada, piduri vaakumivõimendi leke, mootori tööd?
olen nagu üht-teist mootori käekäigust selgeks saanud, samas lisandub pidevalt "müstilist raketiteadust" kogu aeg juurde.
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1920
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#45

P Mär 13, 2011 8:05

Koodid viitaks ikkagi justkui lambdale. Lambda küll uus aga tasuks üle kontrollida, mis sealt välja tuleb. Lambdal on 3 juhet, 1 eraldi must, millest tuleb signaal ja 2 valget küttekeha juhet (samas pistikus).

Tühikäigul testriga mõõtes (soe mootor), peaks selle musta juhtme ja massi vahel olema pinge 0,4...1V (muutub kogu aeg selles vahemiskus).

Küttekeha juhtmetelt mõõtes peaks takistust näitama 4 oomi ringis.

Mõõtmise ajaks ühenda lambda juhtmed ikka lahti.



Gaasiklapi asendi andureid on 2 sorti, ühed, mis on sisuliselt mikrolülitid, mis sulguvad tühikäigu ja täisgaasi asendites, teist sorti on aga reostaadid, mille takistus muutub klapi liikudes teatud piires. Mõõta saad ikka testriga.

Neid omavahel asendada ei saa, vastasel juhul ei saa aju õiget infot. Sul on 1991 aasta auto, ilma turbota, siis tõenäoliselt LH2.4.2 pritse ja peaks olema reostaadiga lüliti.

Kas tühikäigu klapp/mootor on 2 või 3 juhtmega ??
2 juhtme puhul on LH2.4, 3 juhtme puhul LH2.4.2


Lüliti tüübi korral (LH2.4):

Gaasiklapp kinni (tühikäik) - klemmi 1 ja 2 vahel peab olema ühendus, klemmi 2 ja 3 vahel mitte

Gaasiklapp täiseti lahti (põhjagaas) - klammi 2 ja 3 vahel peab olema ühendus, 1 ja 2 vahel mitte.

Vahepealsetes asendites ei ole ühendust mingite klemmide vahel.



Reostaadi korral (LH2.4.2) mõõdad takistust klemmidelt 1 ja 3.

Tühikäik - 2600-3000 oomi
Põhjagaas - 1100-1500 oomi
Vahepeal muutub sujuvalt 1100-3000 oomi piires.
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1920
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#46

P Mär 13, 2011 8:14

ELCD - evaporative loss control device, see on bensupaagi kütuseaurude sisselaskesse tagastuse süsteem, ikka puhtama keskkonna nimel :)

Vasaku esitiiva sees on selline topsik, kuhu tuleb kindlasti 2 voolikut sisselaskest, kui need on lahti/katki või see klapp seal on läbi, tekib sellest lihtsalt üks korralik vaakumi leke.
Võid need voolikud ära blokeerida ja vaadata, kas midagi muutub.

Sama käib pidurivõimendi kohta, mis töötab sisselaske vaakumi pealt (jäme voolik läheb sisselaskest pidurivõimendisse). Kui seal võimendis membraan on katki, siis on jällegi korralik vaakumi leke, mis sissepritse tegevuse segi lööb.
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#47

P Mär 13, 2011 8:27

ma mõtlen selle väljaheitegaaside tagastussüsteemi all midagui muud mida andrus kirjutab - seeon selline toru, mis kuskilt välja laskest tuleb sisselaskesse ja seal optsas ka mingi klapp.

tead raf, mul on üks hea raamat , andrusel vist ka, selle pritsungi süsteemi jaoks. seal kõik kirjas, üksikosade ehitus ja talitus ja veaotsingu järjekorrad jne....
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1920
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#48

P Mär 13, 2011 8:39

Jah, see mis ivomets kirjutab on EGR, mingi junn (klapp) on sisselaske kollektori all ja sinna tuleb väljalaskest toru. Ma pole ise selle variandiga kokku puutunud, kuid olen aru saanud, et kui see süsteem minema visata, siis miskit erilist ei muutu, üks veakoht vähem...
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
KT100
Saabiklubi liige
Postitusi: 1075
Liitunud: E Mär 06, 2006 18:29
Asukoht:
Auto: T16 Aero

#49

P Mär 13, 2011 9:40

Seda aju õpetamist ka keegi kommenteerida oskab? Olen seda ainult siin foorumis kuulnud, välismaistes pole kordagi sellele mõttele peale sattunud.
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1920
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#50

P Mär 13, 2011 10:40

Veel üks huvitav moment, sattusin juhuslikult teemale.
Kõrget küstusekulu põhjustas väidetavalt vigane kiiruseandur...

http://www.saabcentral.com/forums/showthread.php?t=150784
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
Vasta