armatuuri eemaldamine

Kõige klassikalisemad Saabid
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#1

N Apr 14, 2011 8:19

Äkki keegi teab kuidas armatuuri eemaldada?? ja palju aega läheb? et oskaks planeerida
või on kuskil mingeid juhiseid?
oleks tänulik info eest.

siiani läbi saand kuidagi ilma armatuuri eemaldamata ;)
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
KT100
Saabiklubi liige
Postitusi: 1075
Liitunud: E Mär 06, 2006 18:29
Asukoht:
Auto: T16 Aero

#2

N Apr 14, 2011 8:36

http://www.saabiklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=2233
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#3

N Apr 14, 2011 9:12

Kui ennem oled teinud,siis alla poole tunni töö.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#4

N Apr 14, 2011 13:17

tänan väikese õpetuse eest.
probleeme oli vaid kindalaeka juurde minevate juhtmete lahti võtmisega, lihtsalt ei teadnud, et seal sellised klemmid, mida tuleb vajutada ka, mitte ainult tõmmata.
ja uksepiida peal olevaid katteid ma küll ei näinud põhjust eemaldada.
ja poole tunniga sai 2 tk. maha võetud ;)
tagasi panek võtab ikka 2.... 3 korda kauem aega.
seega pole miskit hullu!!
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
cabric
Postitusi: 402
Liitunud: N Nov 20, 2008 17:40
Asukoht:
Auto:

#5

T Sept 04, 2012 9:43

Oleksin huvitatud teadmisest kuidas eemaldada näidikute paneelist allpool asetsevat osa. Nähtavad poldid-kruvid keerasin lahti aga ei midagi, justkui betoneeritud.
Jahutusvedelik süsteemist on peitunud jalamati alla, kas mainitud paneelitagune oleks koht kust põhjust leida?
1987a. 900 118kw turbo
saabu
Postitusi: 803
Liitunud: R Juul 21, 2006 9:43
Asukoht: Tallinn-Aruküla
Auto:
Kontakt:

#6

T Sept 04, 2012 9:52

Rattakoobastes kummalgil pool on üks polt ja tuhatoosi taga üks.Pärast tuleb paneeli alla poole suruda.
cabric
Postitusi: 402
Liitunud: N Nov 20, 2008 17:40
Asukoht:
Auto:

#7

K Mai 22, 2013 13:38

Teema taas aktuaalne, ootas oma aega.
Tuhatoosi tagant leidsin poldi tõepoolest, aga rattakoopast ainult vedru ja amordi, põhimõtteliselt paneel ei ulatugi rattakoopani mittemiskitpidi.
Hästi, ma küsin hoopis nii - on kellegil müügiks pakkuda sellist paneeli?
Raiun ta kirvega välja, eks selgub kus mis oli.
Närvid on täitsa läbi juba..
saabu
Postitusi: 803
Liitunud: R Juul 21, 2006 9:43
Asukoht: Tallinn-Aruküla
Auto:
Kontakt:

#8

K Mai 22, 2013 13:48

Raske seletada.Paneeli otstes kinnituvad poldid, millele pääseb ligi rattakoopa poolt, umbes sealt. kus asuvad ülemise uksehinge kinnitused.Kui sul läheb ukse sisse kimp juhtmeid, siis nende taga peaks asuma 10 padrunile sobivpolt juhi poolt ja 10 mutter kõrvalistuja poolt (või oli vastupidi).Umbes 20 cm aknarennist all pool.Õigem oleks vist, et rattakoopa pealt.
ate
Saabiklubi liige
Postitusi: 1500
Liitunud: K Dets 08, 2004 15:21
Asukoht:
Auto: SAAB

#9

K Mai 22, 2013 14:23

Rattakoobastes (rattakoopa pleki ja ukse vahelisel alal poritiiva sees) peaks originaalis olema mõlemal pool 10 padruniga keeratavad poldid.
cabric
Postitusi: 402
Liitunud: N Nov 20, 2008 17:40
Asukoht:
Auto:

#10

K Mai 22, 2013 14:33

Uurisin, aga ei ole sellist võimalust, et juhtmekimbu ava kaudu - nii, nii palju allpool on see lõdvik kust juhtmed läbi jooksevad, et mingit seostki olla ei saa.
Uksehinge kohal paiknevas avas ka polti pole ja hea, et ei ole, sest kui oleks, siis poleks seal võimalik toimetada.




Lisatud failid
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14292
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#11

K Mai 22, 2013 14:56

Tõsta kapott üles ja vaata sealtpoolt. Need poldid on kapoti all, nagu Ate ütles, mitte salongi poolel.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
cabric
Postitusi: 402
Liitunud: N Nov 20, 2008 17:40
Asukoht:
Auto:

#12

K Mai 22, 2013 15:00

Siin kaks kahtlast polti, aga neid on kaks ja nad ei ole 10 vaid 17.
Lahti keerata ei proovinud, mine tea mis teiseltpoolt ära kukkub ja ligi enam ei saa.



Lisatud failid
saabu
Postitusi: 803
Liitunud: R Juul 21, 2006 9:43
Asukoht: Tallinn-Aruküla
Auto:
Kontakt:

#13

K Mai 22, 2013 15:14

Vaata nende pistikute taha.
ate
Saabiklubi liige
Postitusi: 1500
Liitunud: K Dets 08, 2004 15:21
Asukoht:
Auto: SAAB

#14

K Mai 22, 2013 15:18

Õiged poldid on allpool. Padruni pikendus läheb ca 45kraadise nurga all...
cabric
Postitusi: 402
Liitunud: N Nov 20, 2008 17:40
Asukoht:
Auto:

#15

K Mai 22, 2013 15:28

Aitäh, omapead ma poleks seda leidnud.
Eii oleks tulnud selle pealegi, et hakata juhtmehoidikuid lahti lõikama ja sealt alt umbes midagi otsima.
cabric
Postitusi: 402
Liitunud: N Nov 20, 2008 17:40
Asukoht:
Auto:

#16

K Mai 22, 2013 17:23

Paneeli ei saa ilmselt enne kätte kui on eemaldatud keskkonsool ja keskkonsooli enne kui on eemaldatud armatuuriosa.
Suurepärane!
Hea küll, armatuuri teema on siin olemas, aga kuidas eemaldada keskkonsool, kusl katusemehhanismi käivitamise lüliti ka peal veel.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#17

K Mai 22, 2013 18:04

cabric, sina!?

sinusugusel mehel oleks kukepea juhipoolsest kõlari august kraanitöö ehk kraani tihendite vahetus ette võtta.

aga kui see ei aita, ja radikas jookseb, siis see natukene keerulisem lugu.

samas ma näinud vaid phte klassikut, millel salongiradiks sodi oli.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1920
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#18

K Mai 22, 2013 18:18

Paneeli ei saa ilmselt enne kätte kui on eemaldatud keskkonsool ja keskkonsooli enne kui on eemaldatud armatuuriosa.
Suurepärane!
Hea küll, armatuuri teema on siin olemas, aga kuidas eemaldada keskkonsool, kusl katusemehhanismi käivitamise lüliti ka peal veel.


Ei saa täpselt aru, mida sa siis ikka eemaldada soovid...

Keskkonsool tuleb lihtsalt ära, seal allosas on nagu selline lõõtsa moodi tükk, see tuleb pisut kangutades vahelt välja ja siis on keskkonsool vaid tuhatoosi taguse poldiga kinni.

Siis armatuuri alune paneel (nendest 2st poldist oli siin juba juttu) ja edasi armatuur ise.
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
saabu
Postitusi: 803
Liitunud: R Juul 21, 2006 9:43
Asukoht: Tallinn-Aruküla
Auto:
Kontakt:

#19

K Mai 22, 2013 18:26

Kas mitte selle lõõtsa all ei ole kahte kruvi?
cabric
Postitusi: 402
Liitunud: N Nov 20, 2008 17:40
Asukoht:
Auto:

#20

K Mai 22, 2013 18:54

Jah, oligi nii, lõõtsa all kaks kruvi, aga paneel ikka lahti ei tule.
Keerasin lahti otsakruvid ja tuhatoosi taga oleva kruvi, paneel peaks ise ära kukkuma, loogiline ju. Keeran rattapoldid lahti, tuleb ratas alt, mis siin siis teistmoodi peaks olema? Mina aga olen seda painutanud ja väänutanud, endal sisikonna segamini raputanud aga järele ei anna.
Kõlariaugu kaudu võib teha küll, kui oled asja varem lähedalt näinud ja teemaga tuttav.
Kõlariavast lambiga sisse vaadates on nägemisulatuses kõik korras siiski, viga tundub allpool olema, kas lekib mingi lõdvik või toru või ma ei tea mis seal on, aga tahaks väga teada.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#21

K Mai 22, 2013 19:10

kraan lekib, ma pakun lambist. seal on 3 o-tihendit mis ära surevad.
pane telefon sisse,... räägin, mis teha.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
cabric
Postitusi: 402
Liitunud: N Nov 20, 2008 17:40
Asukoht:
Auto:

#22

R Mai 24, 2013 1:14

Tühistasin ülevaatusaja, aest see pole nii lihtne kui siin kirjas on. Eelpool soovitatud paneeli alla surumisest pole kasu, see lihtsalt ei anna järele.
Leidsin nüüd netist järgneva pildi.
Kas on võimalik, et asi käib hoopis nii, või on see räige omaalgatuslik lähenemine?
Nii, inimesed magavad aga mina tuhlan netis ja täiendan teemat.
FIXMYSAAB.COM lehelt leitud õpetuses, soovitatakse eemaldada ka see polt millesse kinnitub tuhatoosi tagune kruvi.
Minul on see eemaldamata veel. Ei teadnud!
Selline kangutamine tundub on vist liiast jah sest llõpulause originaalis on järgmine;
Now pull the knee bolster straight down to release it from the clips and then pull the bottom towards the roof.
It sometimes hepls if both doors are open for this.




Lisatud failid
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#23

R Mai 24, 2013 8:09

Miks sa ei lähene neile lihtsatele asjadele loominguliselt???? On tõesti RÄIGE lähenemine asjadele. See must õhutoru,mille vahele sa võtme oled jõuga surunud, käib 3 torx kruviga keskelt ahju külge (otse alt üles ja kruvikohad on ülihästi nähtavad). Selle võtad eest. Siis eemaldad selle halli armatuurialuse paneeli ( 3 polti,nagu juba tead).Paneel käib otse allasuunas ca. 5cm. ja siis enda poole. Ja ongi ligipääs nii radikale,kui kraanile vaba. Kraani kardaani eemaldad makiavast,lükates seda kraani poole, kuni nupupoolne ots vabaneb. Eemaldad kraani (4 torx polti alt üles, üht on n...ss keerata. Kui seal on metallkraan, tuleb see lendama õpetada. Plastkraanis saab kõiki tihendeid vahetada.
cabric
Postitusi: 402
Liitunud: N Nov 20, 2008 17:40
Asukoht:
Auto:

#24

R Mai 24, 2013 11:31

Eelpool toodud pildi leidsin netiavarustest lahendusi otsides, ma ei ole ise midagi kuhugi surunud.
Kolmandal päeval paneel eemaldus probleemivabalt ühe liigutusega, olles eelnevalt eemaldanud pildil näidatud poldi.
Polt asub paneeli keskel, mille tsentrisse omakorda kinnitub juba eelpool jutuks olnud tuhatoositagune kruvi. Peale hakkab talle 13mm toru.
Hoiame teemad korrektsed, siis on neist ka hädalistele abi.
Omasugustele infoks veel niipalju, et paneel on ühes tükis, mitte et juhipoolne osa eraldi, nagu esiti arvasin.
Seega kui paneeli mootorikattealuseid otsapolte lahti keerama asute, alustage kõrvalistujapoolsest küljest ja saate kergesti aimu kuskohas polt täpselt asub.
Juhipoolses küljes, elektrilisadega autol on see juhtmekimpude taga peidus ja esmapilgul keeruline tuvastada.
Soovitav kasutada magnetotsikuga toru, või siis ava alt tihendada.



Lisatud failid
IQ*
Komakonstaabel
Postitusi: 512
Liitunud: P Okt 24, 2010 13:45
Asukoht:
Auto:

#25

R Mai 24, 2013 11:41

Väga vajalik teema. Oleks hea, kui siia (või tarkuseteradesse) ilmuks üksikasjalikum juhend ja kokkuvõte omandatud kogemustest.
SAAB on tegusõna!
Vasta