Udutulede kasutamine

Kasulikud lingid auto kohta ...
AndresV
Postitusi: 903
Liitunud: E Apr 02, 2007 16:28
Asukoht: Harjumaa
Auto: 40/60 rida6
Kontakt:

#26

T Nov 28, 2017 19:41

I-Vaari kirjutas:
T Nov 28, 2017 15:58
... See seadus aga ju hakkab olema ajastjaarust kuna uuematel söidukitel k.a politseisöidukid on kasutusel kurvituled mis on tehniliselt udutuled. Ja need süttivad ka asulas valgustatud tänavalöigul paremale-vasemale pöörates kordamööda iga ilmaga koos lähituledega ja olles ka aegajalt nii parem-vasak korraga sisse lülitatud.
See, et mõnel autol võivad udukad süttida vastavalt rooli asendile ka ühekaupa ja iseenesest, olenemata ilmast ja valgustatusest, tundub mulle ajutise odavlahendusena. Küll nad aru saavad, et põhitulesid on vaja arendada mitte tarbijat lollitada, udukaid sisse-välja lülitades.
9-5LPT
Postitusi: 1227
Liitunud: P Apr 29, 2012 14:45
Asukoht: Tartu
Auto: 9-5NG Aero, 2.0 TTid XWD

#27

T Nov 28, 2017 20:26

Uued bi-ledidega sõidukid on minu meelest päris kõva edasiarendus, ei saa öelda et tulede arendamine soiku oleks jäänud ju?!
Kogenud Aeronaut. :drive:
SvenR
Postitusi: 269
Liitunud: T Mär 05, 2013 8:53
Asukoht: Võrumaa
Auto:
Kontakt:

#28

K Nov 29, 2017 7:50

I-Vaari kirjutas:
T Nov 28, 2017 15:58
See seadus aga ju hakkab olema ajastjaarust kuna uuematel söidukitel k.a politseisöidukid on kasutusel kurvituled mis on tehniliselt udutuled. Ja need süttivad ka asulas valgustatud tänavalöigul paremale-vasemale pöörates kordamööda iga ilmaga koos lähituledega ja olles ka aegajalt nii parem-vasak korraga sisse lülitatud. Pimestavad aga need udutuled mis on valesti reguleeritud vöi üldsegi mitte udutuled vaid nende pesadesse asetatud LED päevasöidutuled.
Märja pealt pimestab iga udutuli!!! Ja muidugi ei saagi ma aru kuidas just EU liikme Saksa autotööstused hakkasid esimesena kasutama liiklusseadustega vastuolevaid lahendusi ehk kasutama udutulesid kurvituledena :conf: Tegelikuses ei tohiks ühegi riigi seaduste järgi anda sellistele masinataele üldsegi liiklemisluba, kuna köikide riikide liikusseadustes on kirjas et udutule ja lähitule kasutamine asulas on keelatud täielikult :facts: Kusjuures on tekkinud uued LED päevatuledega masinad milledel need päevatuled ei lähe tuhmimaks kui lähikad sisse lülitatakse ja olen ka ise mönele kaugeid näidanud ning siis avastanud et need teised udukaid meenutavad on hoopis päevakad :bs: Kusjuures olen paigaldanud Helle päeva LED-e juba aastal 2010 vöi veits varem ja juba siis oli Hella komplektis relee et lähitulede sisse lülitades tuhmus päevatuli poole vörra :wise:

See köik aga näitab ilmekalt kuidas tegelikuses on hunnik uusi autosid tegelikuses liiklusesse mitte sobivad kuna nad ei vasta kehtivatele seadustele :!:

Samas ei saa ma mööda ka xenonitest ja ka uutest vöimsamatest LED lahendustest. Nimelt on need köik tehtud et juht paremini näeks aga tegelikuses on jäetud täielikult uurimata tugevama valguse möju vastu liikuvale juhile :idea: Ja ärge nüüd hakake mulle jahuma taas reguleerimise öigsusest kuna see ei muuda valgustugevust :wall: Nimelt on xenon suurusjärku 2x suurema valgustugevusega kui halogeen :idea:

Kogu selle pöhjal oleks muidugi nagu naljakas nöuda vanemate masinate omanikelt seaduste täitmist kui uuemad auto on ehitatud nii et seaduse rikkumist polegi pahatihti vöimalik vältida :roll: Sellega ma aga ei kiida heaks tulede väärkasutamist :nono
Rootslane kagunukas!
Volvo diagnostika 1996-2016 autod, FB Volvokodu.
vvs
Pealik
Postitusi: 4245
Liitunud: T Nov 16, 2010 22:17
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 Aero Hirsch Performance 2006
Dodge Charger SXT 3.6 vabalthingav 2016

#29

K Nov 29, 2017 8:04

Tuttaval on tutikas Volvo XC60, LED-tuled mis reguleerivad tulede kaugust ja suunda täitsa iseseisvalt vastavalt vastutuleva sõiduki asukohale. Automaatika tuvastab ära mis kohta võib valgustada ja mida mitte (eesliikuva/vastutuleva auto pealt suunatakse valgus maha (piirjooned on kusjuures selgelt näha) ja lisavalgus läheb mõlemale poole laiali mis annab üsna hea valgustuse).

Tundub, et justkui kõige paremad tingimused on täidetud aga millegipärast paljud vastutulevad autod vilgutavad tulesid, et pimestavad vms...samas piirjooned ei ulatu isegi sõidukini.

Jõudsime järeldusele, et mõned tegelased vahivad valgusallikat rohkem kui teised ja palun ärge jõllitage neid tulesid - võib juhtuda, et probleem kaob :D
Saab, Saab, Saab - Ükskord ikka Saab
NO FEAR
Säärane Mulk
Postitusi: 2271
Liitunud: T Mär 30, 2004 10:57
Asukoht: Mulkland
Auto: päris mitu...

#30

K Nov 29, 2017 9:01

Need uued LED tuledega masinad on enamus selliselt tõepoolest tehtud, et vastutulijat pimestada. Poogen-peaasi, et endal hea oleks. Eriti paistab selles osas silma Pesukoti uuemad sõidukid ning kui ikka Länkar vastu tuleb, siis jookse kohe silmadega teelt ära põõsasse.

Ja no need isearetatud Xenonid ja Noname LED tuled vanades autodes. Ma saadaks need enam-vähem kõik kordusülevaatusele.
AndresV
Postitusi: 903
Liitunud: E Apr 02, 2007 16:28
Asukoht: Harjumaa
Auto: 40/60 rida6
Kontakt:

#31

K Nov 29, 2017 9:45

vvs kirjutas:
K Nov 29, 2017 8:04
Tuttaval on tutikas Volvo XC60, LED-tuled mis reguleerivad tulede kaugust ja suunda täitsa iseseisvalt vastavalt vastutuleva sõiduki asukohale. Automaatika tuvastab ära mis kohta võib valgustada ja mida mitte (eesliikuva/vastutuleva auto pealt suunatakse valgus maha (piirjooned on kusjuures selgelt näha) ja lisavalgus läheb mõlemale poole laiali mis annab üsna hea valgustuse).

Tundub, et justkui kõige paremad tingimused on täidetud aga millegipärast paljud vastutulevad autod vilgutavad tulesid, et pimestavad vms...samas piirjooned ei ulatu isegi sõidukini.

Jõudsime järeldusele, et mõned tegelased vahivad valgusallikat rohkem kui teised ja palun ärge jõllitage neid tulesid - võib juhtuda, et probleem kaob :D
Ma arvan, et Volvo-sugused moodsamad autod ajavad need vilgutajad segadusse. Enamasti on vastutulejate käitumine selgelt loetav - "ahhaa, ta vahetas tuled ära, me austame üksteist, kõik korras :thumb: ". Aga on mõned vastutulejad kus potentsiaalse vilgutaja silm üht konkreetset tulede ümberlülitust ei registreeri - kaugelt paistab, et on täistuled (ja ongi)... auto lähenedes ei saa täpselt aru kas pimestab või mitte :roll: ... "Aga tulesid ta ei vahetanud! Unustas? Ülbik? Vaja meelde tuletada! " ... Mul omal läheb esimene sügis analoogsete automaagiliste tuledega, auto-asendis pole veel keegi mulle vilgutanud. Volvol on veel arenguruumi 8-).
Viimati muutis AndresV, K Nov 29, 2017 13:23, muudetud 1 kord kokku.
ivark
Postitusi: 777
Liitunud: N Juul 02, 2009 12:31
Asukoht:
Auto:

#32

K Nov 29, 2017 10:21

Ma aeg ajalt lülitan külavahel udutuled sisse, et veenduda, et need eksisteerivad veel, muul ajal küll ei näe põhjust. Ei vahi auto nina ette ja sellist London fog'i meil pole ka, et vajadust oleks. Kaugtuled Narva mnt-l küll siiani pole probleem va. kui kellelgi sabas sõidan, siis lülitan ümber.
denczik
Saabiklubi liige
Postitusi: 468
Liitunud: R Mai 18, 2012 2:19
Asukoht:
Auto: AERO9000

#33

K Nov 29, 2017 10:47

London fog :D

ehk keegi tunneb ennast ära https://youtu.be/UH1SPYM2Y9E?t=50s
Everything will be alright t o m o r r o w . . .
ARZT
Postitusi: 520
Liitunud: K Mai 07, 2008 0:11
Asukoht: Ikla
Auto: 9000 Aero, III Gen Camaro350, Chevy AstroVan, Chevy TransSport, Volvo242

#34

K Nov 29, 2017 17:06

vvs kirjutas:
K Nov 29, 2017 8:04
Tuttaval on tutikas Volvo XC60, LED-tuled mis reguleerivad tulede kaugust ja suunda täitsa iseseisvalt vastavalt vastutuleva sõiduki asukohale. Automaatika tuvastab ära mis kohta võib valgustada ja mida mitte (eesliikuva/vastutuleva auto pealt suunatakse valgus maha (piirjooned on kusjuures selgelt näha) ja lisavalgus läheb mõlemale poole laiali mis annab üsna hea valgustuse).

Vastutulijale oleks see mittehäiriv vaid lahingutuledega, märja teekatte korral ei aita miski.


Tundub, et justkui kõige paremad tingimused on täidetud aga millegipärast paljud vastutulevad autod vilgutavad tulesid, et pimestavad vms...samas piirjooned ei ulatu isegi sõidukini.

Jõudsime järeldusele, et mõned tegelased vahivad valgusallikat rohkem kui teised ja palun ärge jõllitage neid tulesid - võib juhtuda, et probleem kaob :D

Mina jõudsin vaid sellele järeldusele, et mõni liikleja arvestab vaid endaga- jõle äge on väljastpoolt.
Mind isiklikult huvitab ka see ala, mis jääb parempoolse teepeenra ja vastutuleva auto vahele. Pole kunagi jõllitanud tuledesse


Vasta