2. leht 2-st
Re: Udutulede kasutamine
Postitatud: T Nov 28, 2017 19:41
Postitas AndresV
I-Vaari kirjutas: ↑T Nov 28, 2017 15:58
... See seadus aga ju hakkab olema ajastjaarust kuna uuematel söidukitel k.a politseisöidukid on kasutusel kurvituled mis on tehniliselt udutuled. Ja need süttivad ka asulas valgustatud tänavalöigul paremale-vasemale pöörates kordamööda iga ilmaga koos lähituledega ja olles ka aegajalt nii parem-vasak korraga sisse lülitatud.
See, et mõnel autol võivad udukad süttida vastavalt rooli asendile ka ühekaupa ja iseenesest, olenemata ilmast ja valgustatusest, tundub mulle ajutise odavlahendusena. Küll nad aru saavad, et põhitulesid on vaja arendada mitte tarbijat lollitada, udukaid sisse-välja lülitades.
Re: Udutulede kasutamine
Postitatud: T Nov 28, 2017 20:26
Postitas 9-5LPT
Uued bi-ledidega sõidukid on minu meelest päris kõva edasiarendus, ei saa öelda et tulede arendamine soiku oleks jäänud ju?!
Re: Udutulede kasutamine
Postitatud: K Nov 29, 2017 7:50
Postitas SvenR
I-Vaari kirjutas: ↑T Nov 28, 2017 15:58
See seadus aga ju hakkab olema ajastjaarust kuna uuematel söidukitel k.a politseisöidukid on kasutusel kurvituled mis on tehniliselt udutuled. Ja need süttivad ka asulas valgustatud tänavalöigul paremale-vasemale pöörates kordamööda iga ilmaga koos lähituledega ja olles ka aegajalt nii parem-vasak korraga sisse lülitatud. Pimestavad aga need udutuled mis on valesti reguleeritud vöi üldsegi mitte udutuled vaid nende pesadesse asetatud LED päevasöidutuled.
Märja pealt pimestab iga udutuli!!! Ja muidugi ei saagi ma aru kuidas just EU liikme Saksa autotööstused hakkasid esimesena kasutama liiklusseadustega vastuolevaid lahendusi ehk kasutama udutulesid kurvituledena
Tegelikuses ei tohiks ühegi riigi seaduste järgi anda sellistele masinataele üldsegi liiklemisluba, kuna köikide riikide liikusseadustes on kirjas et udutule ja lähitule kasutamine asulas on keelatud täielikult
Kusjuures on tekkinud uued LED päevatuledega masinad milledel need päevatuled ei lähe tuhmimaks kui lähikad sisse lülitatakse ja olen ka ise mönele kaugeid näidanud ning siis avastanud et need teised udukaid meenutavad on hoopis päevakad
Kusjuures olen paigaldanud Helle päeva LED-e juba aastal 2010 vöi veits varem ja juba siis oli Hella komplektis relee et lähitulede sisse lülitades tuhmus päevatuli poole vörra
See köik aga näitab ilmekalt kuidas tegelikuses on hunnik uusi autosid tegelikuses liiklusesse mitte sobivad kuna nad ei vasta kehtivatele seadustele
Samas ei saa ma mööda ka xenonitest ja ka uutest vöimsamatest LED lahendustest. Nimelt on need köik tehtud et juht paremini näeks aga tegelikuses on jäetud täielikult uurimata tugevama valguse möju vastu liikuvale juhile
Ja ärge nüüd hakake mulle jahuma taas reguleerimise öigsusest kuna see ei muuda valgustugevust
Nimelt on xenon suurusjärku 2x suurema valgustugevusega kui halogeen
Kogu selle pöhjal oleks muidugi nagu naljakas nöuda vanemate masinate omanikelt seaduste täitmist kui uuemad auto on ehitatud nii et seaduse rikkumist polegi pahatihti vöimalik vältida
Sellega ma aga ei kiida heaks tulede väärkasutamist
Re: Udutulede kasutamine
Postitatud: K Nov 29, 2017 8:04
Postitas vvs
Tuttaval on tutikas Volvo XC60, LED-tuled mis reguleerivad tulede kaugust ja suunda täitsa iseseisvalt vastavalt vastutuleva sõiduki asukohale. Automaatika tuvastab ära mis kohta võib valgustada ja mida mitte (eesliikuva/vastutuleva auto pealt suunatakse valgus maha (piirjooned on kusjuures selgelt näha) ja lisavalgus läheb mõlemale poole laiali mis annab üsna hea valgustuse).
Tundub, et justkui kõige paremad tingimused on täidetud aga millegipärast paljud vastutulevad autod vilgutavad tulesid, et pimestavad vms...samas piirjooned ei ulatu isegi sõidukini.
Jõudsime järeldusele, et mõned tegelased vahivad valgusallikat rohkem kui teised ja palun ärge jõllitage neid tulesid - võib juhtuda, et probleem kaob
Re: Udutulede kasutamine
Postitatud: K Nov 29, 2017 9:01
Postitas NO FEAR
Need uued LED tuledega masinad on enamus selliselt tõepoolest tehtud, et vastutulijat pimestada. Poogen-peaasi, et endal hea oleks. Eriti paistab selles osas silma Pesukoti uuemad sõidukid ning kui ikka Länkar vastu tuleb, siis jookse kohe silmadega teelt ära põõsasse.
Ja no need isearetatud Xenonid ja Noname LED tuled vanades autodes. Ma saadaks need enam-vähem kõik kordusülevaatusele.
Re: Udutulede kasutamine
Postitatud: K Nov 29, 2017 9:45
Postitas AndresV
vvs kirjutas: ↑K Nov 29, 2017 8:04
Tuttaval on tutikas Volvo XC60, LED-tuled mis reguleerivad tulede kaugust ja suunda täitsa iseseisvalt vastavalt vastutuleva sõiduki asukohale. Automaatika tuvastab ära mis kohta võib valgustada ja mida mitte (eesliikuva/vastutuleva auto pealt suunatakse valgus maha (piirjooned on kusjuures selgelt näha) ja lisavalgus läheb mõlemale poole laiali mis annab üsna hea valgustuse).
Tundub, et justkui kõige paremad tingimused on täidetud aga millegipärast paljud vastutulevad autod vilgutavad tulesid, et pimestavad vms...samas piirjooned ei ulatu isegi sõidukini.
Jõudsime järeldusele, et mõned tegelased vahivad valgusallikat rohkem kui teised ja palun ärge jõllitage neid tulesid - võib juhtuda, et probleem kaob
Ma arvan, et Volvo-sugused moodsamad autod ajavad need vilgutajad segadusse. Enamasti on vastutulejate käitumine selgelt loetav - "ahhaa, ta vahetas tuled ära, me austame üksteist, kõik korras
". Aga on mõned vastutulejad kus potentsiaalse vilgutaja silm üht konkreetset tulede ümberlülitust ei registreeri - kaugelt paistab, et on täistuled (ja ongi)... auto lähenedes ei saa täpselt aru kas pimestab või mitte
... "Aga tulesid ta ei vahetanud! Unustas? Ülbik? Vaja meelde tuletada! " ... Mul omal läheb esimene sügis analoogsete automaagiliste tuledega, auto-asendis pole veel keegi mulle vilgutanud. Volvol on veel arenguruumi
.
Re: Udutulede kasutamine
Postitatud: K Nov 29, 2017 10:21
Postitas ivark
Ma aeg ajalt lülitan külavahel udutuled sisse, et veenduda, et need eksisteerivad veel, muul ajal küll ei näe põhjust. Ei vahi auto nina ette ja sellist London fog'i meil pole ka, et vajadust oleks. Kaugtuled Narva mnt-l küll siiani pole probleem va. kui kellelgi sabas sõidan, siis lülitan ümber.
Re: Udutulede kasutamine
Postitatud: K Nov 29, 2017 10:47
Postitas denczik
London fog
ehk keegi tunneb ennast ära
https://youtu.be/UH1SPYM2Y9E?t=50s
Re: Udutulede kasutamine
Postitatud: K Nov 29, 2017 17:06
Postitas ARZT
vvs kirjutas: ↑K Nov 29, 2017 8:04
Tuttaval on tutikas Volvo XC60, LED-tuled mis reguleerivad tulede kaugust ja suunda täitsa iseseisvalt vastavalt vastutuleva sõiduki asukohale. Automaatika tuvastab ära mis kohta võib valgustada ja mida mitte (eesliikuva/vastutuleva auto pealt suunatakse valgus maha (piirjooned on kusjuures selgelt näha) ja lisavalgus läheb mõlemale poole laiali mis annab üsna hea valgustuse).
Vastutulijale oleks see mittehäiriv vaid lahingutuledega, märja teekatte korral ei aita miski.
Tundub, et justkui kõige paremad tingimused on täidetud aga millegipärast paljud vastutulevad autod vilgutavad tulesid, et pimestavad vms...samas piirjooned ei ulatu isegi sõidukini.
Jõudsime järeldusele, et mõned tegelased vahivad valgusallikat rohkem kui teised ja palun ärge jõllitage neid tulesid - võib juhtuda, et probleem kaob
Mina jõudsin vaid sellele järeldusele, et mõni liikleja arvestab vaid endaga- jõle äge on väljastpoolt.
Mind isiklikult huvitab ka see ala, mis jääb parempoolse teepeenra ja vastutuleva auto vahele. Pole kunagi jõllitanud tuledesse