Taaskord ilmutas end veideranomaalia- aku jooksis voolust tühjaks. Häda on selles, et seda juhtub paari kuuste vahedega või poole aastase vahega. Täiesti suvaliselt. Seetõttu ka võimatu viga otsida. Kas generaator võib olla probleemiallikas? Kipub käivitumisel mitte laadima, aga gaasi andes hakkab laadima. Harjad ei ole kulunud.
Oskab keegi öelda konkreetseid põhjuseid?
Tänan!
Vooluleke tonnisel
-
- Postitusi: 162
- Liitunud: E Okt 20, 2014 10:40
- Asukoht:
- Auto:
Siis on genekas vigane, seal võib olla mittu põhjust. Esmane mis pähe tuleb on generaatoru mähis kuskil vigane ja seetõttu kui saab niiskust juhib voolu maasse. Samas on ka seal teised vidinad nagu pingeregulaator, kollektor j.n.e. Kõige lihtsam geneka lahtivõtta visuaalselt läbivaadata, siis ärapuhastada korralikult ja kui mittemidagi ei leia siis tagasi panna. Kui genekas jamab ega sellest peabki alustama
Milleks sõita autoga, kui võib lennata Saabiga™
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7623
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
Geneka sellist käitumist põhjustab pingerelee. mis täiesti võib nii olla. See pole põhjus, et kuskilt lekib.
Tuleb panna ampermeeter aku ühe juhtme külge ja proovida viga leida.
näiteks ei kustu alati ära salongivalgustus, või pagassi valgustus?
Tuleb panna ampermeeter aku ühe juhtme külge ja proovida viga leida.
näiteks ei kustu alati ära salongivalgustus, või pagassi valgustus?
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
-
- Postitusi: 520
- Liitunud: K Mai 07, 2008 0:11
- Asukoht: Ikla
- Auto: 9000 Aero, III Gen Camaro350, Chevy AstroVan, Chevy TransSport, Volvo242
Probleem ongi selles, et viga ilmutab end paari kuu tagant korra, vahel harvemgi. Olen püüdnud jälgida, et kuskilt midagi põlema ei jää.Hetkel kasutab aga naine seda autot ja kas ta oskab kõike jälgida... Ma ei kasuta ka seda funktsiooni, et uste avades tuled põlema lähevad. Peab salongist kõik pirnid välja nokkima
Ivomets, millist funktsiooni peab testril kasutama, et vooluleket tuvastada? Ja millal oleks õige aeg ühendada peale süüte välja keeramist? Vahetult kohe jääb ikka mingi tarbija veidiks taha?
Ivomets, millist funktsiooni peab testril kasutama, et vooluleket tuvastada? Ja millal oleks õige aeg ühendada peale süüte välja keeramist? Vahetult kohe jääb ikka mingi tarbija veidiks taha?
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7623
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
lihtsamail testril on selline 10A valik, mis eeldab ka ühe juhtme ümbertõstmist.
juhtmed ühendatakse aku + klemmi juhtme ja aku klemmi vahele, nii et kogu "+" voolläheks läbi testri.
Käima ei tohi panna nii, kärsatab testri läbi!!!!
aga süüde sisse ja välja ja tarbijaid taha lülitada kannatab. v.a. mingid esi- ja udutuled, mis suurt voolu tarbivad.
ja raadio võib voolu ka mingit vooluvõtma jääda ( raadiomälu)
Kui kõik tarbijad väljas, peab tester 0 - näitama. kui sul ööga aku tühjaks tõmbab, siis peab ca 1 A ja enamgi voolu midagi kulutama.
Ma ei tea kas aru said?!
juhtmed ühendatakse aku + klemmi juhtme ja aku klemmi vahele, nii et kogu "+" voolläheks läbi testri.
Käima ei tohi panna nii, kärsatab testri läbi!!!!
aga süüde sisse ja välja ja tarbijaid taha lülitada kannatab. v.a. mingid esi- ja udutuled, mis suurt voolu tarbivad.
ja raadio võib voolu ka mingit vooluvõtma jääda ( raadiomälu)
Kui kõik tarbijad väljas, peab tester 0 - näitama. kui sul ööga aku tühjaks tõmbab, siis peab ca 1 A ja enamgi voolu midagi kulutama.
Ma ei tea kas aru said?!
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
-
- Postitusi: 162
- Liitunud: E Okt 20, 2014 10:40
- Asukoht:
- Auto:
Tester 0 ei hakka näitama, sest alarm on taga, sellega peab arvestama. Öö kestab umbes 8 tundi, kui akku 70Ah siis tarbe on umbes 8 A , mis on selleks, et akku täitsa tühi oleks.
Milleks sõita autoga, kui võib lennata Saabiga™
Minu kunagisel tonnisel oli voolukao põhjuseks vigane valgusti pakiruumis, mis ei kustunud kui luugi ja uksed kinni panid st. põles kogu aeg. Panin kõik uksed kinni ja jätsin pakiruumi katte üles ja minu üllatuseks pakiruumi tuli ei kustunud ära ja sinna kadus kogu vool. Mõnia aeg tagasi, sõitisn sõbra VW Passatiga ja kui hommikul tahtsin tööle panna siis ei läinud, sama moodi juhtus paar nädalat hiljem siis tõbasin uksed kinni ja piilusin tagant istme vahelt pakkiruumi ja selgus sama asi -tuli ei kustunud ära. Pärast pirni eemaldamist, toimis kõik taas, hiljem sai uus valgusti ostetud.
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7623
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
Tester 0 ei hakka näitama, sest alarm on taga, sellega peab arvestama. Öö kestab umbes 8 tundi, kui akku 70Ah siis tarbe on umbes 8 A , mis on selleks, et akku täitsa tühi oleks.
Teoorias oled sa tugev!
8 A ja 12 V annab ju 96W, mis on pea võrdne pooltulede põlema jäämisega, mille teoreetiline võimsus on 110W.
Aku on autojuhi jaoks tühi juba siis, kui autot enam käima ei saa; Ja kasutatud aku puhul tema "täisolemine" on kah vägagi mitteteoreetiline täis olemine, eriti kui mingi kala kuskil sees on. Seega piisab täiesti, kui pirn või paar põlema jääb, et hommikul mitte käivituda.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
-
- Postitusi: 162
- Liitunud: E Okt 20, 2014 10:40
- Asukoht:
- Auto:
Nõus...aga samas kui on lühis siis on ohtlik niimodi testriga jamama, on olemas spec akku käivitusvoolutester.
Milleks sõita autoga, kui võib lennata Saabiga™
-
- Postitusi: 520
- Liitunud: K Mai 07, 2008 0:11
- Asukoht: Ikla
- Auto: 9000 Aero, III Gen Camaro350, Chevy AstroVan, Chevy TransSport, Volvo242
Aku on praktiliselt uus. Ühel korral sattusin nii peale, et oli paari tunniga aku käivitumisvõimetuks muutnud.
Jah, ma sain põhimõttest aru, tänan Ainus mis voolu jääb võtma, on raadiomälu.
Jah, ma sain põhimõttest aru, tänan Ainus mis voolu jääb võtma, on raadiomälu.
Kui nii, siis tundub, nagu oleks juba enne aku suht tühi olnud. Ei tähenda, et uus. Kui generaator sõidu ajal ei märka laadida või teeb seda puudulikult, on aku pärast mõningat käivitamist ja tuledega sõitu just nii tühi, et pärast paaritunnist seismist starterit ei vea.Aku on praktiliselt uus. Ühel korral sattusin nii peale, et oli paari tunniga aku käivitumisvõimetuks muutnud.
Lihtne: võta aku plussjuhe maha, sea multimmeter 10A peale ja pane mõõtejuhtmete otsad jämeda plussjuhtme ja aku plussklemmi vahele. Hoia u. 10 sekundit, sest näit võib muutuda. Nüüd on sul ampermeeter järjestikku vooluahelas ja nii peabki voolu mõõtma.
(Ära kindlasti pane multimeetrit sedasi aku pluss- ja miinusklemmide vahele! Läheb suitsema, sest tekkib lühis ja aku sülitab kogu oma voolu pisikesse multimeetrisse.)
Kõike seda tee muidugi süüde väljas.
Palju näitab?
Saame teada, mõtleme edasi...
-
- Postitusi: 520
- Liitunud: K Mai 07, 2008 0:11
- Asukoht: Ikla
- Auto: 9000 Aero, III Gen Camaro350, Chevy AstroVan, Chevy TransSport, Volvo242
Üldiselt ei hakka ilma gaasi tallamatta laadima just siis, kui mootor soe on. Esimesel käivitusel tavaliselt hakkab ise laadima. Seda on näha ka armatuuri valgustusest kas laeb või mitte. Pingeregulaatori võin ju niikuinii ära vahetada- mis ta ikka maksab. Ampermeetriga peaksin ühendama pärast igat sõidust tulekut ja niikaua, kuni viga ilmneb. Paar kuud....pool aastat. Keegi ei tea. Hetkel ei saa seda toimingut teha, kuna kodust kaugel....
Kunagi avastasin ka laiskvorstist ukselüliti kogematta ja võtsin pirni välja
Kui oleks olemas selline jälgimisaparaat, mis registreerib voolude liikumise kellaajaliselt
Kunagi avastasin ka laiskvorstist ukselüliti kogematta ja võtsin pirni välja
Kui oleks olemas selline jälgimisaparaat, mis registreerib voolude liikumise kellaajaliselt
-
- Postitusi: 520
- Liitunud: K Mai 07, 2008 0:11
- Asukoht: Ikla
- Auto: 9000 Aero, III Gen Camaro350, Chevy AstroVan, Chevy TransSport, Volvo242
Pagassis olla pirn põlema jäänud. Ma viskan selle sealt esimesel võimalusel minema ja kui pärast seda on aastake rahu, võib juba uskuma jääda selle süüd Kuidas ta aga ise põlema läeb, ei tea...
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7623
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
Mõned päevad tagasi leidsin, et ühel mu saab 96 -l oli aku tühjaks minemises süüdi maki paneel, mis ees olles voolu tarvitas. võtad paneel eest ja ampermeeter kohe nullis.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kõige pealt oleks hea kontrollida lülitit, kas see toimib. Tal kolm asendit (täpselt ei mäleta, aga: põleb koguaeg - kustus - luugi avamisel läheb põlema)
Pakiruumist võta kate välja ning pane uksed ja luuk kinni ja siis saab kontrollida lülitit, kas tuli kustub ära , kui ei kustu, siis võibolla on lülitil asend vale.
Ma kahel tonnisel sain vahetada, ühel oli põhjuseks oksüteerunud valgusti nupu klemmid, tänu sellele jäi põlema. Kui ma teise auto ostsin kontrollisn kohe lüliti ning sellel oli üks klemmitest puudu, tänu sellele jäigi ta põlema.
Aga ära unusta pärast akut laadida
Pakiruumist võta kate välja ning pane uksed ja luuk kinni ja siis saab kontrollida lülitit, kas tuli kustub ära , kui ei kustu, siis võibolla on lülitil asend vale.
Ma kahel tonnisel sain vahetada, ühel oli põhjuseks oksüteerunud valgusti nupu klemmid, tänu sellele jäi põlema. Kui ma teise auto ostsin kontrollisn kohe lüliti ning sellel oli üks klemmitest puudu, tänu sellele jäigi ta põlema.
Aga ära unusta pärast akut laadida
-
- Postitusi: 520
- Liitunud: K Mai 07, 2008 0:11
- Asukoht: Ikla
- Auto: 9000 Aero, III Gen Camaro350, Chevy AstroVan, Chevy TransSport, Volvo242
Ma ei kasuta selliseid poolautomaatasendeid, seega ilselt lüliti vigane. Ja kehvik, nagu ma olen, pole suutnud akulaadijat omale hankida Aga tuleb eelarvesse sisse panna...
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7623
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
Kuna pingeregulaator ka juba teemast läbi käis, siis millise pingega oleks vaja? Kiirotsing pakkus 14,1; 14,5 ja 14,7...
Koos põlevate lähituledega pööretel ca 2000 võiks olla 14,2.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
-
- Postitusi: 162
- Liitunud: E Okt 20, 2014 10:40
- Asukoht:
- Auto:
Minu meelest pinge peab olena stabiilne mis tahes pöördetel, ja intervalis 13,5- 14.5v. Kui kõigub koguaeg siis on dioodi sild perses, kui suurel pöördel tõuseb siis on pingeregulaator
Milleks sõita autoga, kui võib lennata Saabiga™
-
- Postitusi: 296
- Liitunud: T Dets 23, 2008 21:56
- Asukoht: Järvamaa
- Auto: 9000
Ja kui on dioodi sild p...s, siis kuidas seda arstida saab?
-
- Postitusi: 162
- Liitunud: E Okt 20, 2014 10:40
- Asukoht:
- Auto:
Põhimõtteliselt needid välja ja needid uued asemele. Ei tea kuidas saabi genekal on aga mitsu omadel on suht lihtne.
Milleks sõita autoga, kui võib lennata Saabiga™
-
- Postitusi: 520
- Liitunud: K Mai 07, 2008 0:11
- Asukoht: Ikla
- Auto: 9000 Aero, III Gen Camaro350, Chevy AstroVan, Chevy TransSport, Volvo242
Kas seda pinget peaks ka armatuur näitama? Mul seal numbrid 12 lõpp ja 13 lõpu vahepeale jäävad.
Lähituled ikka kasutuses kogu aeg, pöörded aga ka 5000 kanti satuvad tihti kiirendades.... Milleks neid nii erinevate pingetega üldse on tehtud? Mida põhjustab see kui dioodisild pekkis?
Lähituled ikka kasutuses kogu aeg, pöörded aga ka 5000 kanti satuvad tihti kiirendades.... Milleks neid nii erinevate pingetega üldse on tehtud? Mida põhjustab see kui dioodisild pekkis?
Endal on 14,7V variant. Pinget näitas armatuuril maksimaalselt 13,7V.
Kui kõikvõimalikud soojendused/ventikad jne sees, siis kukkus 12,8 peale.
Seejärel vahetati-parandati starter ja nüüd näitab kuni 14,4V. Aku sama 75Ah Varta Professional Deep Cycle.
Starteri klemmi alt läheb läbi ka genekas->aku jäme juhe. Ehk siis kogu geneka toodetud vool: laadimine+tarbijad.
See ühenduskoht oligi arvatavasti vilets, ja lasi pingel langeda 1 voldi ringis (mis on kohe kindlasti liiga palju).
Tähendab seda, et kõik tarbijad kaasaarvatud aku laadimine toimus sellevõrra madalama pingega.
Lihtsalt infoks, et kui pinge kahtlaselt madal ja kõigub koormuse all suurtes piirides, võib viga hoopis
starteri klemmi all peituda.
Missugune regulaator, oleneb kui tihti ja palju sõidad.
Kui pidevalt pikki otsi, siis 14,7V regulaator võib-olla "keedab" aku üle.
Kui kõikvõimalikud soojendused/ventikad jne sees, siis kukkus 12,8 peale.
Seejärel vahetati-parandati starter ja nüüd näitab kuni 14,4V. Aku sama 75Ah Varta Professional Deep Cycle.
Starteri klemmi alt läheb läbi ka genekas->aku jäme juhe. Ehk siis kogu geneka toodetud vool: laadimine+tarbijad.
See ühenduskoht oligi arvatavasti vilets, ja lasi pingel langeda 1 voldi ringis (mis on kohe kindlasti liiga palju).
Tähendab seda, et kõik tarbijad kaasaarvatud aku laadimine toimus sellevõrra madalama pingega.
Lihtsalt infoks, et kui pinge kahtlaselt madal ja kõigub koormuse all suurtes piirides, võib viga hoopis
starteri klemmi all peituda.
Missugune regulaator, oleneb kui tihti ja palju sõidad.
Kui pidevalt pikki otsi, siis 14,7V regulaator võib-olla "keedab" aku üle.