9000 ei käivitu
- Fanfarist
- Postitusi: 126
- Liitunud: E Nov 06, 2006 10:39
- Asukoht: Tartu
- Auto: 9000 varuosad ja 9000 Juubeliaero, Olds 98 1970.
- Kontakt:
Ostsin sügisel ühe 7 aastat seisnud 9000 2,3 turbo 165kw. Käima ei proovinud, kaanetihend oli ära. Nüüdseks on kaanega seonduv kõik uus, aga käima ei taha minna, stardiabiga gaas põhjas puterdades läheb, aga nii kui puterdamise ajal bensupumba kaitse sisse panna, jääb hetkega seisma - uputab üle, küünlad märjad. Kui gaasi ei anna, ei luba ka. Uued on gaasiasendi-, MAP-, vända-, temperatuuriandurid, vahetatud on pihusteid, DI-sid, ka aju, aga ikka samad sümptomid. Talvel meelitas korra käima ka, siis käis pool tunnikest normaalselt, ka kett on uus ja süüde õige. Kompressioonid on 6 kandis, võib-olla sellest, aga pigem näib, et mingil põhjusel uputab üle? Bensiin on ka muidugi uus, sai ka pump ja filter vahetatud. Ideed hakkavad otsa saama...
kas 6 natuke vähe pole , minu 72a masinal 11.Fanfarist kirjutas: ↑E Apr 24, 2023 10:47 Ostsin sügisel ühe 7 aastat seisnud 9000 2,3 turbo 165kw. Käima ei proovinud, kaanetihend oli ära. Nüüdseks on kaanega seonduv kõik uus, aga käima ei taha minna, stardiabiga gaas põhjas puterdades läheb, aga nii kui puterdamise ajal bensupumba kaitse sisse panna, jääb hetkega seisma - uputab üle, küünlad märjad. Kui gaasi ei anna, ei luba ka. Uued on gaasiasendi-, MAP-, vända-, temperatuuriandurid, vahetatud on pihusteid, DI-sid, ka aju, aga ikka samad sümptomid. Talvel meelitas korra käima ka, siis käis pool tunnikest normaalselt, ka kett on uus ja süüde õige. Kompressioonid on 6 kandis, võib-olla sellest, aga pigem näib, et mingil põhjusel uputab üle? Bensiin on ka muidugi uus, sai ka pump ja filter vahetatud. Ideed hakkavad otsa saama...
-
- SaabiJumal
- Postitusi: 498
- Liitunud: R Sept 17, 2004 17:00
- Asukoht: Tallinn
- Auto: Saab 92 1954, Saab 9-5 2005, Transit
Kas kõik pistikud pihustite ümbruses õigesti küljes. Kunagi oli sarnane juhtum, ei mäleta küll täpselt mis mootori versiooniga. Igaks juhuks võta skeem ette ja kontrolli, et pistikutes juhtmete värvid klapivad.
- Fanfarist
- Postitusi: 126
- Liitunud: E Nov 06, 2006 10:39
- Asukoht: Tartu
- Auto: 9000 varuosad ja 9000 Juubeliaero, Olds 98 1970.
- Kontakt:
Leidsin hea skeemi, aastagi sama http://z90.pl/saab/pdf/9000wiringdiagrams.pdf
Pihustite juhtmed on õigete värvidega (kahjuks). No ta ju korra töötas ka.
Kui on Tartus kindlalt töötavaid pihusteid soodsalt laenata, selle variandi prooviks ka ära. Ühed ostsin, aga võib-olla olid ka seisnud vms. Visuaalselt vaadates pihustasid ühtlaselt.
Kolvirõngaste vahetamise jätaks viimaseks variandiks .
Pihustite juhtmed on õigete värvidega (kahjuks). No ta ju korra töötas ka.
Kui on Tartus kindlalt töötavaid pihusteid soodsalt laenata, selle variandi prooviks ka ära. Ühed ostsin, aga võib-olla olid ka seisnud vms. Visuaalselt vaadates pihustasid ühtlaselt.
Kolvirõngaste vahetamise jätaks viimaseks variandiks .
-
- Postitusi: 456
- Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
- Asukoht: Laagri / Saku / TLN
- Auto: 1,5tk 9-5, 1+0,5+0,5tk Vectra2000, 0,8tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M2140
- Kontakt:
Mis tähendab "süüde on õige"? Kas seda, et nukkvõllide ajastused on korras? Mitte lihtsalt märkide vaid ÜSS järgi?
See "kett on vahetatud ning kompressioon on vaid ca pool normaalsest" lõhnab vale nukaajastuse järele.
Kui muidugi pärast ketivahetust "talvel pool tundi normaalselt käis", on kummaline.
Kolvirõngad ega pihustid ei sure aga korraga äkksurma. Jäta need seniks rahule, kuni mootori tööle saad.
See "kett on vahetatud ning kompressioon on vaid ca pool normaalsest" lõhnab vale nukaajastuse järele.
Kui muidugi pärast ketivahetust "talvel pool tundi normaalselt käis", on kummaline.
Kolvirõngad ega pihustid ei sure aga korraga äkksurma. Jäta need seniks rahule, kuni mootori tööle saad.
Liikvel 2024: punane 9-5 Aero ja talvepeetri-diislieksperimendina A6 C6 quattro.
Ootel KadettE GSI, juba 2015a maalrist tulnud sinine '65 põrnikas, M21406 ja katkise vahekastiga Vectra 2000 4x4
Ootel KadettE GSI, juba 2015a maalrist tulnud sinine '65 põrnikas, M21406 ja katkise vahekastiga Vectra 2000 4x4
See 1. postituse jutt on natuke paigast ära , ega see 2,3 T mingi karburaatoriga mootor ei ole , et üle ujutab ja mis jutt öigest süütest? Ilma bensiiniröhuta ei peaks see mootor üldse käivituma. Ja mis kaanetihend oli ära ? Kas mootor oli detailideks demonteeritud ? Kui mootor oli siiski tervik ja mitteteadaoleva pöhjuse töttu 7 a seisnud siis vöivad ka kolviröngad olla nii hapnenud , et küttesegu süütamiseks vajalikku röhku ei teki. Ja kui nukvöllid ei ole selles asendis kui ette nähtud siis on ime , kui selline mootor kasvöi 3 sekundiks käivitub.
Kui mootor on 7 a roostetanud siis peaks veenduma , et köik detailid oleks töökorras. Paraku asjaarmastajale see vist nagu jöukohane ei ole kui tiptopvarustusega garaazhi ei oma. Ja kui autol on immobilaiser vöi hiljem paigaldatud alarm vöib viga ka nendes olla vöi siis mujal mootori tööd juhtivas elektroonikas.
Kui mootor on 7 a roostetanud siis peaks veenduma , et köik detailid oleks töökorras. Paraku asjaarmastajale see vist nagu jöukohane ei ole kui tiptopvarustusega garaazhi ei oma. Ja kui autol on immobilaiser vöi hiljem paigaldatud alarm vöib viga ka nendes olla vöi siis mujal mootori tööd juhtivas elektroonikas.
- Fanfarist
- Postitusi: 126
- Liitunud: E Nov 06, 2006 10:39
- Asukoht: Tartu
- Auto: 9000 varuosad ja 9000 Juubeliaero, Olds 98 1970.
- Kontakt:
Terve ketikomplekt, saksa tootja HEPU.
Mootor oli lahti võtmata, roostes polnud, jahutussüsteemis oli õli kah mingil määral.
Kaaneosa sai korralikult tehtud, klapid soveldatud jne.
Immo tuleb ilusti maha ja säde on.
On originaal(?) SSF alarm, järelpaigaldatud on juhtmega DEFA soojendus.
Ongi kummaline, et mootor vahepeal täiesti normaalselt käis, isegi paar korda oli lukksepal ka töötanud, kokku vast isegi tunnikese.
On veel variant, et õlipumba reduktsiooniklapp on seismisega kinni jäänud, suurema õlisurvega tõukuritele avab klapid liigselt?
Mootor oli lahti võtmata, roostes polnud, jahutussüsteemis oli õli kah mingil määral.
Kaaneosa sai korralikult tehtud, klapid soveldatud jne.
Immo tuleb ilusti maha ja säde on.
On originaal(?) SSF alarm, järelpaigaldatud on juhtmega DEFA soojendus.
Ongi kummaline, et mootor vahepeal täiesti normaalselt käis, isegi paar korda oli lukksepal ka töötanud, kokku vast isegi tunnikese.
On veel variant, et õlipumba reduktsiooniklapp on seismisega kinni jäänud, suurema õlisurvega tõukuritele avab klapid liigselt?
Kas kasutasid hepu komplektis olevat ketipingutit? Need komplektid on okei kasutada aga mootoriketi pinguti tuleb neil prûgikasti visata.Kui kasutasid seda komplektis olevat pingutit siis 2 võimalust, lihtsam oleks kui sul on ainult ajastus mööda, halvim oleks klapid pãhe käinud.
- Fanfarist
- Postitusi: 126
- Liitunud: E Nov 06, 2006 10:39
- Asukoht: Tartu
- Auto: 9000 varuosad ja 9000 Juubeliaero, Olds 98 1970.
- Kontakt:
Hepu ketipinguti oli paistnud, jah, loge, see jäi originaal. Leotamiste-värkide tulemusena on kompressioonid nüüd ühtlaselt 7,5 kanti. Huvitav, palju siinsetel töötavatel 9000-tel kompressioonid üldse on? 9,25 on andmete järgi. Bensiinipumpa ühendades paari sekundi tagant kaitsme alt juhtmetega (pilt) kuidagimoodi käib ja olen ka pöörded üles saanud, pidevalt töötava pumbaga uputab üle ja jääb seisma... Gaas peab olema poole peal kuni põhjas.
Viimati muutis Fanfarist, E Juun 19, 2023 10:15, muudetud 1 kord kokku.
- Fanfarist
- Postitusi: 126
- Liitunud: E Nov 06, 2006 10:39
- Asukoht: Tartu
- Auto: 9000 varuosad ja 9000 Juubeliaero, Olds 98 1970.
- Kontakt:
Tänud, ideid on, jah, vaja. Endal hakkavad otsa lõppema. Üks maandus on, puhastasin selle ära ja lisasin ühe veel kollektorile, aga ikka sama lugu.
Variant on veel, et kütuse rõhuregulaator (uus) ei saa korralikku vaakumit ja surve on liiga suur.
Variant on veel, et kütuse rõhuregulaator (uus) ei saa korralikku vaakumit ja surve on liiga suur.
See 9,25 on surveaste,sina mõõdad kompressiooni ja see võiks olla ligemale 11-12 manomeetri järgi. Mina teeksin nii : aku täis, manomeeter külge(üks näit, nagu sinul 6),nüüd paneksin süstlaga 2-3cm3 õli ja uus mõõtmine (ja nii kõik silindrid) ,kui nüüd viskab surve üles ,siis on viga rõngastes,mis on kinni ja kui on näit endine siis tuleb viga otsida keti märkides (klappide ajastus) . Auto oli kaua seisnud (~7a.) "kaane tihendi pärast ", mis võis põhjustada ka ülekuumenemise korral ka rõngaste kinni jäämise. edu.
Saan harva sõita SAABIGA.
- Fanfarist
- Postitusi: 126
- Liitunud: E Nov 06, 2006 10:39
- Asukoht: Tartu
- Auto: 9000 varuosad ja 9000 Juubeliaero, Olds 98 1970.
- Kontakt:
Nii, rõngad said nüüd vahetatud. Kinni ei olnud (eks sai vahepeal leotatud ka), kompressioonid on nüüd ühtlaselt 8,5, silindrid kulunud polnud, eks tahab sissetöötamist. Käima ikka ei lähe, samad sümptomid, uputab üle. Kaks pädevat erinevat remondimeest on märgid-asendid ka üle vaadanud... Ajuga midagi?
Panen siia pika jutu ,sest mõnel uuel saabisõbral võib seda vaja minna! 9-5 kohta küll aga Haynesi manuaal ütleb: 235 mootoril on soojalt rõhk silindrites (soojalt ongi õigem mõõta) -14 bar (loe kuni neliteist bar-i ) ,isiklikult olen külmal mootoril saanud 11 -12,5 . Sama juhend ütleb 1) võta bensiinipumba kaitse välja, 2)ühenda süütemoodul lahti ja võta maha , 3)keera küünlad välja 4) üks hoiab manomeetrit (soovitavalt keermega küünlaavasse käivat ) samal ajal teine vajutab pedaali põhja ja annab starterit ,saadud tulemus pannakse kirja ja nii kõik silindrid .Kui tulemus on alla normaalse (ja sinu saabil on),siis valatakse esimesse silindrisse teelusikatäis õli (isiklikult paneksin kaks ,täidab paremini süvendid ja jõuab rõngaste peale) ja mõõdetakse rõhku ja nii kõik järjest ,kui nüüd surve ei kerki on viga klappides ehk siis,klapid on ebatihedad ,aga kui lööb rõhu üles on viga rõngastes. Sinu Saabil soveldati klapid ja vahetati kett ,Saabil on nuka märgid nukkvõllil ja vastusmärk (ei tea paremat sõna) nukkvõlli kinnihoidva paku küljel ,mitte peal valujäljena.Kui mootori remontija seda ei teadnud ,siis on vabalt klapid kõverad.. Pole midagi parata, mõõda või lase surved uuesti ära mõõta ja kirjuta , palju pärast õliga katset on, muidu ei oska keegi sind edasi aidata. Tegelikult oleks see esimene asi ,mida teha ,et teaks millisest silindrist (või silindritest) otsida viga . Las targemad täiendavad - parandavad ülalkirjutatut . edu otsimisel !
Saan harva sõita SAABIGA.
Seda osa veidi raske mõista. Mida see jutt sisuliselt tähendab. Paluks täpsustust.
Nukkvõllil on sälk kaela peal pärast esimese saale pakku ,kui vaadata ketiratta poolt, ja vastusmärk ei asu paku keskel üleval ,vaid paku küljel u 70 kraadise nurga juures loetuna paku ja kaane kokkupuute pinnast.Näha on ,kui vaatad juhi poolt ketiratta suunas siis näed nukkvõlli kinnihoidva paku küljel sälgukest. paned rihmaratta märgi paika ü.s.s. ja siis peavad need märgid olema näha ja kokku langema ,kui ei ole märke näha ,siis keera veel üks ring rihmarattast ringi. Need märgid on mõlemal võllil ja üheagselt. edu.
Saan harva sõita SAABIGA.
- Fanfarist
- Postitusi: 126
- Liitunud: E Nov 06, 2006 10:39
- Asukoht: Tartu
- Auto: 9000 varuosad ja 9000 Juubeliaero, Olds 98 1970.
- Kontakt:
Nüüd käib! Hr. Torque siit foorumist hammustas läbi, et nukkvõllid olid suure töö käigus vahetusse läinud. Pole hullu, kes teeb, sel juhtub....
Tänan väga ka kaasamõtlejaid!
Tänan väga ka kaasamõtlejaid!
- Fanfarist
- Postitusi: 126
- Liitunud: E Nov 06, 2006 10:39
- Asukoht: Tartu
- Auto: 9000 varuosad ja 9000 Juubeliaero, Olds 98 1970.
- Kontakt:
Nüüd uus häda: ülevaatusel väga kõrge CO - 0,5 asemel 6-7. Lambda andurit sai vahetatud, öeldi, et lambda mustale juhtmele ei tule voolu, peaks ca 0,5V ergutust tulema? ECU-st tulev juhe terve.
On võimalust kellelgi Tech-iga diagnoosida, Tartus või järgmisel nädalal Tartu-Tallinn-Kärdla?
On võimalust kellelgi Tech-iga diagnoosida, Tartus või järgmisel nädalal Tartu-Tallinn-Kärdla?
-
- Postitusi: 456
- Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
- Asukoht: Laagri / Saku / TLN
- Auto: 1,5tk 9-5, 1+0,5+0,5tk Vectra2000, 0,8tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M2140
- Kontakt:
Masinal on ju ikka OBD2 liides olemas?
Kui on, siis hangi endale max 10eur maksev ELM327 bluetooth dongle ja pane telefoni nt Torque äpp. Näed lambda toimetamise graafikuna ära jne. pinge peab muudkui muutuma. Lisan manusesse näidise oma 9-5 pealt. Sellel on 2 lambda andurit.
Niisama juppe vahetada ei ole just kõige asjalikum viis ning OBD2 olemasolul pole ka antud juhul Tech2 vajalik. Kui lambda signaalid on puudu või staatilised, peaks see ka veakoodi põhjustama.
Kui on, siis hangi endale max 10eur maksev ELM327 bluetooth dongle ja pane telefoni nt Torque äpp. Näed lambda toimetamise graafikuna ära jne. pinge peab muudkui muutuma. Lisan manusesse näidise oma 9-5 pealt. Sellel on 2 lambda andurit.
Niisama juppe vahetada ei ole just kõige asjalikum viis ning OBD2 olemasolul pole ka antud juhul Tech2 vajalik. Kui lambda signaalid on puudu või staatilised, peaks see ka veakoodi põhjustama.
- Manused
-
- IMG_20240731_180858.jpg (612.83 KiB) Vaadatud 5222 korda
Liikvel 2024: punane 9-5 Aero ja talvepeetri-diislieksperimendina A6 C6 quattro.
Ootel KadettE GSI, juba 2015a maalrist tulnud sinine '65 põrnikas, M21406 ja katkise vahekastiga Vectra 2000 4x4
Ootel KadettE GSI, juba 2015a maalrist tulnud sinine '65 põrnikas, M21406 ja katkise vahekastiga Vectra 2000 4x4