EDU taustvalgus ?

Tonnised ja nende mured
Vasta
spirit
Postitusi: 35
Liitunud: E Apr 16, 2007 17:57
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 9000 CSE, Saab 9000 aero

#1

R Nov 11, 2011 13:07

Kuidas peaks toimima tonnise EDU (MY94 CSE) taustvalgustus, st. kas seda miski muudab ka või ongi see koguaeg ühesugune ? Ja kas sellel on mingi sügavam mõte ka, et toimib teisiti kui muu taustvalgustus ?

Hetkel on nii, et keerates üldise taustvalgustuse maha, jääb armatuuris särama ainult EDU.
Varem pole sellele tähelepanu pööranud kuna mul EDU taustvalgustuse pirnidest hõõgus vaevaliselt ainult üks ja seegi lõpetas mingi hetk oma töö. Asendasin nüüd need pirnikesed LEDidega (kordades odavamad & pikaealisemad) ja jäi selline käitumine silma.
(LEDe süüdistada ei saa, sest olen asendanud ka ACC ja mõnede nuppude valgustuse ja need alluvad reguleerimisele nii nagu peab, mitte küll päris ideaalselt aga regulaatori ümberehitus on ka plaanis mingi hetk kui enamus/kõik pirnid vahetatud)
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2137
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#2

R Nov 11, 2011 13:28

EDU taustavalgust reguleerib SCC (Saab Car Computer) plokis olev fotodiood. Pisike "silm" kellaga plokis. Vastavalt salongi valgustatusele muutub EDU taustavalgus. Salong pime = taust pimedam ja vastupidi. Kui see fotodiood läbi, siis tavaliselt on taustavalgus pidevas maksimumis.

edit: uuemat tüüpi regulaator mõjub LED-le paremini - seal regullitakse pinge impulsse. Nö impulssregulaator. LED-le meeldib selline variant rohkem. Vanemas (pre-93 vist) kasutati lineaarregulaatorit võimsustransistoriga, mis suurele radikale kinnitatud.
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14296
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#3

R Nov 11, 2011 13:58

Oleks ta siis maksimumis, kui läbi on... Ma näen ainult pimedas, mis seal kirjas on..:) Päevavalguses on suht raske pihta saada numbritele.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2137
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#4

R Nov 11, 2011 14:08

Oleks ta siis maksimumis, kui läbi on... Ma näen ainult pimedas, mis seal kirjas on..:) Päevavalguses on suht raske pihta saada numbritele.

Siis sul on diood katkestuses. Tundub, et ta põleb enamasti siiski lühisesse ja siis arvab EDU, et salong päikest täis ja särab täie rauaga :cool:
spirit
Postitusi: 35
Liitunud: E Apr 16, 2007 17:57
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 9000 CSE, Saab 9000 aero

#5

R Nov 11, 2011 14:19

Seega päris pimedaks EDU ei peagi minema ka siis kui kõik muud näidikud on pimedaks keeratud. Mis võiks olla selle mõte ? Hetkel kaalun kas mitte panna see EDU valgustus üldise taustvalgustuse alla käsitsi reguleeritavaks.

Ja mul on vanemat tüüpi regulaator aga kahe järjestikuse LED'i reguleerimisega saab see suht mõistlikult hakkama, kolm kustub liiga kiirelt, üks muutub liiga aeglaselt.
Mõttes on see mingi hetk asendada uuemat tüüpi ümber ehitatud pwm regulaatoriga. ümber ehitada siis nii, et pwm'i paneks juhtima mingi pisikese prose (võimalik et PIC), siis oleks hea mugav seda valgustust muuta softis ja mitte püüda potekat kuidagi õigeks ajada rauas.
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2137
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#6

R Nov 11, 2011 14:34

Ausalt öeldes pole ma sellest mõttest ka ise aru saanud, et miks tonti peaks EDU see kõige olulisem olema, mis pidevalt särab ja kustutada ei saa.
PWM regulaatori saaks täiesti LED-de jaoks ümber teha, et muutuksid ainult impulsside pikkused ja seda lineaarselt sõltuvalt poteka asendist. Praegu on seal midagi teisiti (uuemal regulaatoril), aga mõõtnud ma pole, ei tea kommenteerida.

Ise ka mõne lambi LED-ga asendanud. Suuremate nupude taustavalguseks sobisid hästi vanemates moblades kasutatud LCD "tausta-LED'd". Piklikud rohelised "ribad", mõlemil pool displeid. Väga ühtlane valgustus kusjuures. Originaal PWM regulaatoriga toimib muidugi, aga võiks paremini.
PIC ehk natuke overkill...:)

Kõiki LED-e ei saa palju järjestikku panna (lõpuks jääb 12-voldist väheks nende toitmiseks), peavad paralleelis olema ja siis vastavate eeltakistitega, et säraksid ühtmoodi.
Kui paar-kolm tükki järjestikku, siis peavad need suht ühest partiist olema, sest saavad ühesuguse voolu.
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14296
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#7

R Nov 11, 2011 14:48

Ausalt öeldes pole ma sellest mõttest ka ise aru saanud, et miks tonti peaks EDU see kõige olulisem olema, mis pidevalt särab ja kustutada ei saa..
nah...
To switch off the display, press R and INFO buttons simultaneously and release within four seconds. The display will come on again if either of these buttons is depressed, if the ignition is switched on/off or if one of the check function warnings is initiated.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
spirit
Postitusi: 35
Liitunud: E Apr 16, 2007 17:57
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 9000 CSE, Saab 9000 aero

#8

R Nov 11, 2011 15:20

Ma veidi kahtlen selles, et kui teha kenasti lineaarselt muutuv pwm 0-100'ni, siis näiv heledus silma jaoks kah kenasti lineaarselt muutuks. Kindlasti on seal mingi ebalineaarsus, kas just päris logaritmiline või veel miski imelikum... seda siis paika sättida ja proovida oleks jube tülikas. Palju lihtsam oleks valgusmäpi muuta ning need prosed sisuliselt ei maksagi midagi. Skeem tuleks kah lihtne ja universaalne.
Samuti annaks sinna juurde aretada mingi valgus sensor, mis ise muudaks heledust vastavalt salongi valgustatusele lisaks käsitsi reguleerimisele :)

Salongi ventika jaoks on kah plaanis sisuliselt sama asi aretada. Sinna tegin hetkel lineaarse pwm'i 0-100'ni aga mootor ju ei hakkagi ringi käima kui täitetegur liiga madal. Seda aga rauas muuta nii, et asi hakkaks mingist kindlast protsendist, kui sisend signaal on teatud nivool tähendab hunnikut lisakomponente ja oleks tublisti keerulisem, kui mu praegune labane lineaarne pwm. Sealgi oleks hea lihtne proset kasutada ja teha siis mingi vastav mäp ACC juhtsignaali jaoks ning poleks vaja rauda ümber teha nagu praegu peaksin tegema.
spirit
Postitusi: 35
Liitunud: E Apr 16, 2007 17:57
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 9000 CSE, Saab 9000 aero

#9

R Nov 11, 2011 15:23

Ausalt öeldes pole ma sellest mõttest ka ise aru saanud, et miks tonti peaks EDU see kõige olulisem olema, mis pidevalt särab ja kustutada ei saa..
nah...
To switch off the display, press R and INFO buttons simultaneously and release within four seconds. The display will come on again if either of these buttons is depressed, if the ignition is switched on/off or if one of the check function warnings is initiated.


Hmm, seda ei olegi enne märganud, thänks :)
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2137
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#10

R Nov 11, 2011 16:05

Cyber sa üllatad. Mina ka ei teadnud, et nii saab...:P

Kasutatakse ka nn tahhogeneraatorit, sisuliselt väike lisamootor samal võllil, mis annab tagasiside, missugused pöörded parasjagu on. Ega muidu tavalist mootorit ei saagi õigesti käima.
Salongi ventikas seisab mul tükk aega, enne kui käima läheb. Pinget ta sel ajal kindlasti saab, aga mootor ise vanadusest tihkeks muutunud (määre kuivanud jne) ja ei stardi niisama lihtsalt.
Vasta