Pikad õlivälbad

Tonnised ja nende mured
geneetik
Postitusi: 130
Liitunud: L Mai 19, 2007 11:37
Asukoht:
Auto:

#26

T Mär 13, 2012 20:53

Mida arvata Eesti oludesse nn. long-life õlidest? Kas sellise õliga võiks kauem sõita kui 10000 km?
Kui laiemalt vaadelda, siis kas erinevate autofirmade mootorid jäituvad sellistel puhkudel erinevalt? Või on siiski laias plaanis kõik sama - sisepõlemismootor ju. Klapid, vändad, kepsud jne jne.
Myller
Postitusi: 36
Liitunud: K Okt 03, 2007 14:40
Asukoht:
Auto:

#27

T Mär 13, 2012 21:58

Kas seda mootorit nii seibideks peabki lammutama? Klapikambri kaas käib tavaliselt üsna väikeste kuludega maha. Sellest vaatepildist näeb mootoriomaniku üldise suhtumise ära. Lisatud joonis teise auto 14 aastat vanast mootorist, mille ostsin projektile ja aja puudusel maha müüsin. Siiamaani kahetsen.



Lisatud failid
Factor
Postitusi: 704
Liitunud: N Okt 14, 2004 11:59
Asukoht:
Auto:

#28

T Mär 13, 2012 22:17

Mida arvata Eesti oludesse nn. long-life õlidest? Kas sellise õliga võiks kauem sõita kui 10000 km?
Kui laiemalt vaadelda, siis kas erinevate autofirmade mootorid jäituvad sellistel puhkudel erinevalt? Või on siiski laias plaanis kõik sama - sisepõlemismootor ju. Klapid, vändad, kepsud jne jne.


Üldiselt on õlitootjad ka öelnud, et nende nn. Long-life õli tähendab, seda, et võiks sõita kasvõi 35 000 km, nii, et õli määrdeomadused on kenasti alles ja ma täitsa usun neid.

Paraku ei ole mootor kunagi 100% ermeetiline ja osa "paugust" tuleb siiski läbi rõngaste karterisse ja väikesed tahmaosakesed jõuavad ka õlisisse.
Lisaks koguneb ajaga ka vett õlisse (kondentsi näol jne. seetõttu peab vähemalt 1korra aastajooksul õli vahetama isegi kui oled sõitnud 100 km)
Lõpuks on see umbes 10 000km läbides siiski paras solk juba koos tahma ja niiskusega, ja tuleks see solgisegu välja vahetada.

Seega ei ole vahet kui head ja -longi... õli sa kasutad vahetada tuleks ikka 10 000 km või vähema tagant.
See on siis minu arusaam sellest teemast!
Vabandage neiu, mis kell on.... mul seisab
Myller
Postitusi: 36
Liitunud: K Okt 03, 2007 14:40
Asukoht:
Auto:

#29

T Mär 13, 2012 22:43

Isegi kui õli kestaks, siis filtrit on ikka vaja vahetada. Õlivahetuse käigus on seda igatahes mugavam teha, kui kahe õlivahetuse vahel.
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#30

T Mär 13, 2012 22:44

Viska mingi võrdluse pilt ka kui sul alles on, mõnest alla 10k välbaga mootorist.


Võrdluseks minu auto mootori pilt peale 4L õli põletamist
Pilt

Õlivälp on olnud max 9500km. Pole küll tonnine aga mootor ju sama.
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2136
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#31

K Mär 14, 2012 12:03

Minu 9000 endine mootor, pärast plokikaane tihendi ja kolbide vahetust jooksis kokku ca 3000km pärast. Väntvõlli õlitusprobleem.
Näha, et eelmine omanik Rootsis pole õli raatsinud vahetada.



Lisatud failid
iisak
Postitusi: 6270
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#32

N Mär 15, 2012 11:50

Tänane näide teisest äärmusest.
Tegu 91.a. klassikuga-kella peal 299000km.
Kasutatud AINULT KALLEID ÕLISID-dokumenteeritud!



Lisatud failid
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
napoleon
Postitusi: 1493
Liitunud: N Mär 31, 2005 0:15
Asukoht: Tallinn
Auto:

#33

N Mär 15, 2012 12:00

Herr Iisak peaks hästi teadma, et vahetan õli iga ~10 000km tagant ehk ma ei ürita selle küsimusega midagi tõestada, aga huvitav kas see on tootjapoolne pahatahtlikkus, et ametlikult on näiteks 9-5 õlivahetusvälp iga 16 000km tagant...
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14285
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#34

N Mär 15, 2012 12:03

Kõik sõltub kasutustingimustest. Saksamaal pikki otsi lastes, vabalt võib ka 16k. Pidev nõksutamine liiklusummikutes, külmad ilmad jms. ja kohe muutub selle õli kasutusiga. Ja võibolla ei tulnud tehases kellelegi pähe, et võiks mingit bling-bling purgis soppa mootoris kasutada õli asemel..:P
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
iisak
Postitusi: 6270
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#35

N Mär 15, 2012 12:10

Pikem hooldevälp on VÄGA SUUR MÜÜGIARGUMENT uue auto puhul :wise:
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
Executive
Postitusi: 314
Liitunud: E Veebr 28, 2005 13:45
Asukoht:
Auto:

#36

N Mär 15, 2012 21:27

Saksamaa SAABi esindustes isegi vanematel 9-5'tel vahetatakse õli iga 20 tuhande tagant ja kettide muredest on vähesed zaabdrajverid teadlikud :freak:
margusmaa
Postitusi: 404
Liitunud: K Mai 25, 2011 14:50
Asukoht:
Auto:

#37

N Mär 15, 2012 21:44

Sirvisin oma auto service raamatut ja aegade jooksul on autol õli vahetatud nii Troostis, Audaceris kui ka Vikingis. Service raamatus on kirjas, et Troostis on kasutatud õli 0W30 Castrol aga Audacer ja Viking on märkinud õliks 5W30. On neil õlidel mingi vahe ka või on suht samad? Kõige tähtsam vist õli juures, et ei oleks Adin -nol :)
Reinart
Postitusi: 87
Liitunud: T Okt 21, 2008 18:38
Asukoht:
Auto:

#38

N Mär 15, 2012 22:10

Service raamatus on kirjas, et Troostis on kasutatud õli 0W30 Castrol aga Audacer ja Viking on märkinud õliks 5W30. On neil õlidel mingi vahe ka või on suht samad?


See esimene number 5 ja 0 näitab õli viskoossust külmalt ning tagumine number 30 näitab sama asja soojalt.

Et asi natukene piltikum oleks, siis 15W40, 10W40 ja 5W40 temperatuuril -24 näeb välja nii:
http://www.youtube.com/watch?v=MTd-nnAv-eE

Ja analoogne asi -22 kraadi juures:
http://www.youtube.com/watch?v=cL6uMHqSSJ4
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#39

R Mär 16, 2012 19:33

Kirjutaks kah mõned read selle auto kohta, mille pildid esimese postituses on.
Auto ise see:
http://www.saabiklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=17915

Nüüd kui mul on selle autoga õnnestund sõita natukene üle 100 km, siis ma veel küll aru ei saa, et miks seda autot nilliti ja taheti?? Selllise hinna eest veel ??

Masin ise oma olemuselt täiesti tavaline eestlase käes sõitnud romakas, ei midagi enamat. Kunagi oli hea anny.
Tehnilise koha pealt vajaks kogu veermiks ülevaatamist ja paljude jubinate vahetamist: näiteks pidurdades masin noogutab tugevasti kõrvalistuja poole ja ettepoole; ju esi- või tagaamort läbi; pidurdamisel käib korralik nõksatus ees, ju alumiste õõtsade tagumised puksid läbi, termostaat vana ja töötab vaid poole vinnaga, kojamehed vanad, mis vanad. pult samuti selline, et peab otsima kohta, et nupud toimima hakkaks.
Egas see auto tegelt ikka nii hull kah ei ole.;) Sõita oli maanteel tore ja stereo suurepärase soundiga ja turbo töötas ka ok, ei mingeid muresid möödasõidul! Isegi püksid sain märjaks, kui paaril korral suure kiirusega tuli järsku pidurdada, et oma ritta tagasi saada; kus ikka vibreeris!!! :thumb:
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
iisak
Postitusi: 6270
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#40

R Mär 16, 2012 19:56

Krt küll, Valdo kas sa kuulasid ka mind üldse?
Ma ju ütlesin,et parem esimene rattalaager on ELUOHTLIKU LÕTKUGA:wall:
Ja sa imestad,et kisub ja noogutab ja vibreerib...
Aga noh-julge hundi rind on ... haavleid täis...:thumb:
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#41

R Mär 16, 2012 20:11

kuulasin küll, ja isegi vahele ei segand, kui sa rääkisid ;aga mul 2 kõrva: ühest sisse ja ....
...viuhhhh kohe teisest välja

aga seda ehk annab sättida; prooviks suuremad kuulid sisse panna; mul ühed mosse omad peaks olema; raha küll raiskama ei hakka, ehk saab kuidagi niisama; ja see vaid 1 laager, egas sellepärast sõitmata jää ju
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
iisak
Postitusi: 6270
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#42

R Mär 16, 2012 20:30

Selle peale oskan ma ainult öelda:
Pilt
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
teager
Postitusi: 5749
Liitunud: R Veebr 18, 2005 22:52
Asukoht:
Auto:

#43

R Mär 16, 2012 20:31

Et siis ill on jälle... Saabivaba?

terv, teager
Homersimpson
Saabiklubi liige
Postitusi: 1036
Liitunud: P Juul 01, 2007 10:41
Asukoht:
Auto:

#44

R Mär 16, 2012 23:09

Kas Saabivaba tähendaks siis auto tagasi minekut müüjale? Täitsa offtopic küll, aga, kuidas edasi ?



P.S. - Olen näinud oma töös sellist asja, et turbost on vaja MEISLIGA laagreid välja taguda ... Täpselt sama kõrbenud õli teema .. Ja olen pidanud kliendile ütlema, et sorri mees ... lasid hoolduse kolmandikuga üle ... nüüd ma tõesti Sind muud moodi aidata ei saa kui, et osta uus turbo. Kõige odavam ...

Ja se odavaim turbo maksab rohkem kui... mmm ... minu korter :freak:
tõh
Postitusi: 767
Liitunud: E Mär 26, 2007 0:02
Asukoht:
Auto: 9-3OG

#45

L Mär 17, 2012 3:31

töötas ka ok, ei mingeid muresid möödasõidul! Isegi püksid sain märjaks, kui paaril korral suure kiirusega tuli järsku pidurdada, et oma ritta tagasi saada; kus ikka vibreeris!!! :thumb:

OT: eeldan, et pead suure kiiruse all silmas ikka maksimaalselt 90 km/h, k.a. möödasõidul. Ja tore, et turbolõdvik ei lennanud! ;)
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#46

L Mär 17, 2012 7:57

töötas ka ok, ei mingeid muresid möödasõidul! Isegi püksid sain märjaks, kui paaril korral suure kiirusega tuli järsku pidurdada, et oma ritta tagasi saada; kus ikka vibreeris!!! :thumb:

OT: eeldan, et pead suure kiiruse all silmas ikka maksimaalselt 90 km/h, k.a. möödasõidul. Ja tore, et turbolõdvik ei lennanud! ;)


muidugi 90km/h.


Edit: veel selle " õnnetu anny" teemasse:

Kahjuks , või õnneks, on mul selline iseloom, et ma eriti nagu ei kuula teisi , täpselt nüüd nagu selle autoga.

Ma ei saa aru, kes ja kus on lasknud seda autot üle vaadata, et ikka väga hea auto, et kõik endale tahtnud jne...
,.. ju siis need vaatajad ei ole olnud spetsid, et aru saada esmapilgul kättenähtavatest/tuntavatest vigadest on enamus lihtsalt leitavad/tehtavad
peaks mainima, et iisaku ELUOHTLIKU LõTKUGA RATTALAAGER ei pidanud üldse paika; asi oli lihtsamast-lihtsam, pooltelje mutter oli nõrgalt kinni; ei midagi muud.
Ja tagumikutunne kah ikka ei petnud; esimeste õõtsade tagumine puks, paremalt täiega läbi ( vasakut ei viitsind veel vaadata aga ju see kah, nikuinii mõlemad tuleks vahetada; samas kettad kõvrad, see ju nii tavaline.
huvi pärast pingutasin plokikaane poldid kah üle; need olid tõesti samuti lehtvõtmega keeratavad. ja ma arvan, et kui sealt lekkiski, siis nüüd peaks sellega kah asi korras olema, aga eks seda näitab äkki õhtu, kui plaan üks pikem sõit ette võtta.
küünlad kah ikka lahedad-- beru ja 4 elektroodiga; aga õnneks veel töötasid, kuigi sädevahe oli 1,5....18 mm. :cool:
Peaks ikka mainima, et see tonnine on hea auto, ajad täitsa peetisd aga sõidab kenasti :P
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Homersimpson
Saabiklubi liige
Postitusi: 1036
Liitunud: P Juul 01, 2007 10:41
Asukoht:
Auto:

#47

L Mär 17, 2012 13:02

Kas sul on õnnestunud eriti soodsalt elamispind kätte saada või töötad laevamootoritega? :P


On laevamootorid jah :)
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#48

L Mär 17, 2012 14:47

to ivomets:
Eks see,millest räägid teebki tonnise selliseks väga hinnatud kasutet autoks.Meie turg on nõme ja vaene,kuid seina taga pesitsev automüüja toob toorikui šveitsist ja laseb meil need täiesti korda teha.Ja müüb neid soome-rootsi 4000-6000 euri eest.Turg on seal korralikest tonnistest tühi ja nende remondihinna(ning -viletsa töökvaliteedi) tõttu ei hakka keegi neid ronte taastama. Korralik tonnine kestab "isalt-pojale" , pea-aegu nagu klassik,mis korraliku peremehe käes olnuna ja vanaisalt saades läheb 50 aasta pärast muuseumisse omal jõul.

Mis puudutab rummuga topeltrattalaagreid- sina ju ometi peaksid neid asju veidi jagama. Sellise laagri puhul jääbki ju pooltelje mutri pingutusmoment kohe "lõdvemaks",kui emba-kumba laagri sees miski "väsima" hakkab. Väide,et "peale pingutades sai kõik heaks",on täielik enesepetmine.

Need mutrid EI KERI KUNAGI END LAHTI,kuna on "lukuga". On alati pisike võimalus,et mingi "meistrimees" on mutri ilma dünovõtmeta suvaliselt kinni keeranud liigväikse momendiga, mistõttu tekib laagri(te)sse lõtk. Lõtk ise-enesest põhjustab üsna ruttu kahjustused laagri tööpindadel , tänu millele hilisem norm. momendiga pingutamine on enese( müügimehe puhul ka teiste)petmine.

Selline rattalaager ON ELUOHTLIK.
Sa võid väita,mida iganes- igasugune selline "keemia" on alusvankri puhul eluohtlik. Ma olen ise katusega põldu kündnud , aastaid tagasi, veidi peale seda, kui sain ühest teatud remondikohast esirattalaagri veaga oma masina kätte väitega,et "pingutusmoment oli vale-keerasime peale".

Pidurid-roolimehanism-rattalaagrid-kuulliigendid. Nende puhul ei tasu "trummi taguda",kui miski veider tundub.
kroom
Postitusi: 318
Liitunud: P Nov 23, 2008 21:10
Asukoht: Tartu
Auto: OG 9-3 automaat 1999 aastast

#49

L Mär 17, 2012 21:12

Õlivälpade juurde tagasi tulles on mul selline, lihtsalt huvist tekkinud, küsimus, et kuidas autod ise seda hooldusintervalli arvutavad? Ka minu 1999a 9-3 on visanud "time for service" kirja SIDile, aga kas ta teeb seda puhtalt odomeetri järgi või arvestab ka külmkäivitusi, aastaaegu, kiirusi juhi sõidustiili jne (näiteks uuemad ja uhkemad BMW-d, Mersud ja muud lukskaubad pidavat kõike seda arvestama). Mitte, et see teadmine minu suhtumises autosse midagi muudaks - tahan ikka kord aastas spetside juures ära käia kui ka pole 10000 km täis - lihtsalt oleks hea teada.
Homersimpson
Saabiklubi liige
Postitusi: 1036
Liitunud: P Juul 01, 2007 10:41
Asukoht:
Auto:

#50

L Mär 17, 2012 21:20

Minuteada Saabil SID tegutseb puhtalt läbisõitu arvestades. Mis ajal karjuma hakkab on Techiga sättitav...
Vasta