Pikad õlivälbad

Tonnised ja nende mured
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7364
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#51

L Mär 17, 2012 21:40

to trionic:
Krt, mehed, teie ringkaitse on natukene nagu ennustuse moodi vms; karmid järeldused rattamutrit nägetata/pingutamata.
Kõik ei pea olema alati kõige keerulisema/haruldasema tsenaariumi järgi.

ma arvan, et seal esirattalaagrit oli keegi ise remontinud ja mingist lukust pole seal haisugi; kuigi ma ei tea täpselt milline tonnise õige kinnitus peab olema, siia seal oli peal mingi paljude sakkidega asi, millel peal 32 mm. võtmele mutter, mis olnud kunagi kuskil mujal, nii et mutril ilusti näha sälk, kus ta kunagi kinni sälku fikseeritud.

aga nüüdseks täna ka mingi 400 km seljataga ja isegi kokku ei jooksnud.
ja mida veel pole, on õlituli...

Hommikused uudised:

panin anduri asemele manoka ja käivitasin.....
.. ei midagi.
kannatasin natuke ja siis hakkas tõusma..... ühesõnaga max, mida suutsin kätte saada on 0,8; ja selleni läheb vaevaliselt tühikäigul... pöörele peal langeb....
pagan küll, vot see on hästi sissesõidetud mootor; just selline peab korralik mootor olema, et piisab minimaalsest õlirõhust ja ei midagi, töötab ja kokku ei jookse jne.

eks tuleb see õlivõtu sõel puhtaks teha, siis saab päris hea olema :thumb:

õhtused uudised tõidki õlirõhu.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7081
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#52

P Mär 18, 2012 15:32

Mingi ringkaitse jutu võid enesele jätta.Kui asi on vigane,siis ta seda on,seda enam,kui väidad,et"keegi on juba remontinud". Mina pole antud masinat näppinud,ega lähemalt näinud ja rohkem sõna ei võta. Küll aga olen KORDUVALT pidanud suuri remonte teostama masinatele, mis teie kandist "ullikestele" superkorras olevatena maha on müüdud.

Mina isiklikult ei saa enesele kantossilappimist lubada,ega ka müüa asju stiilis,et "käib kah". Ma võin oma masinatel lubada endal teha kõikvõimalikke aretusi ja korda teha remontimatuid asju. Kliendile ja raha eest seda ma lubada ei saa,sest pean ka garantii andma enese tehtule.
Omal ajal "metsikuna" autosid remontides võis loomulikult vabamalt võtta selliste asjadega.

Aitab ot`st.
Reinart
Postitusi: 87
Liitunud: T Okt 21, 2008 18:38
Asukoht:
Auto:

#53

T Mär 20, 2012 0:05

Kui kedagi huvitavad kulumisprotsessid ning see, miks määrimist on vaja ja kuidas see töötab, siis siin on natukene lugemist:

http://www.upload.ee/files/2177957/8_Masinaelementide_mehaaniline_kontakt_2011.pdf.html

Samuti on olemas üks graafik eeldatavast mootori ressursist sõltuvana korrektsest õlivahetusest.
D116
Postitusi: 2064
Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
Asukoht: Lahti
Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW

#54

T Mär 20, 2012 9:02

to ivomets:


Need mutrid EI KERI KUNAGI END LAHTI,kuna on "lukuga".

.


Ei ole seal mingit lukku!!! :facts:
Ja kerivad väga edukalt sõltub poolest:facts:
Seal tuleb kasutada spets liimi.
__In Boost We Trust__
Mere
Postitusi: 236
Liitunud: K Mär 25, 2009 12:18
Asukoht:
Auto:

#55

T Mär 20, 2012 10:26

Mingi ringkaitse jutu võid enesele jätta.Kui asi on vigane,siis ta seda on. Mina pole antud masinat näppinud,ega lähemalt näinud ja rohkem sõna ei võta.


Et siis sa pole autot näinud ega näppinud aga tead öelda, et masin/asi on vigane? Hiromant ? :) Kus sellist selgeltnägemist õppida saab või tulevad sellised oskused kogemustega?
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7081
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#56

T Mär 20, 2012 10:44

Mingi ringkaitse jutu võid enesele jätta.Kui asi on vigane,siis ta seda on. Mina pole antud masinat näppinud,ega lähemalt näinud ja rohkem sõna ei võta.


Et siis sa pole autot näinud ega näppinud aga tead öelda, et masin/asi on vigane? Hiromant ? :) Kus sellist selgeltnägemist õppida saab või tulevad sellised oskused kogemustega?


Kogu lugupidamise juures teie geniaalsuse vastu,aga mina hiromantikaga ei tegele.Küll aga oskan veidike lugeda.Soovitan teilgi antud teema läbi lugeda.
Mere
Postitusi: 236
Liitunud: K Mär 25, 2009 12:18
Asukoht:
Auto:

#57

T Mär 20, 2012 10:50

Olen teema läbi lugenud ning enda jaoks ka vastavad järeldused teinud.. :)
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7081
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#58

T Mär 20, 2012 10:52

Milleks siis õelutseda:freak: .
Eleri
Postitusi: 1107
Liitunud: R Sept 29, 2006 10:02
Asukoht:
Auto:

#59

T Mär 20, 2012 10:55

10 points goes to Werner. Ühinen ka nn ringkaitsega, sest eks samad jututeemad käivad läbi ka teistes töökodades.
Miks peab õli vahetama, mis vahe on kodugaraazil ja isetegijal vs ametlikul töökojal jnejne.
Lähen nüüd oma foorumipuhkusele tagasi, sest siin ei ole miski muutunud.
Ma pole dollar, et kõigile meeldida.
Mere
Postitusi: 236
Liitunud: K Mär 25, 2009 12:18
Asukoht:
Auto:

#60

T Mär 20, 2012 11:01

Milleks siis õelutseda:freak: .


Mulle meenus Sinu eelnevat postitust lugedes ühe raamatu arvustus, mida kunagi sattusin kaema. Üks arvustaja, kes ise polnud seda konkreetset raamatut lugenudki, kuid millegi põhjal (ju tal oli siis keegi sõber/kolleeg seda lugenud ja talle sellest jutustanud) suutis ta kirjutada 1 A4 pikkuse ülevaate selle teose headest ja halbadest omadustest ..

Edit: Ei olnud plaanis õelutseda, point selles, et oma silm, kõrv, jne on ikka kuningas
Factor
Postitusi: 701
Liitunud: N Okt 14, 2004 11:59
Asukoht:
Auto:

#61

T Mär 20, 2012 12:09

to ivomets:


Need mutrid EI KERI KUNAGI END LAHTI,kuna on "lukuga".

.


Ei ole seal mingit lukku!!! :facts:
Ja kerivad väga edukalt sõltub poolest:facts:
Seal tuleb kasutada spets liimi.

D116 oled sa endas kindel või lahmid taas huupi?
Mina väidan, et on lukuga mutrid, ja tuginen oma väitel EPC kirjas olevale.

EPC ütleb, et tegemist on Loc Nut'iga aga lisaks näitab, et peaks panema ka keermeliimi.

Mingisugune teine kataloog (tundub olema autodata) samas liimi kasutamist ei käsitle vaid ütleb:<< IMPORTANT
Always fit a new nut if the hub centre-nut has been slackened or removed as it is of self-locking type and should not be reused.>>

Ja ka muudest saabifoorumitest (Näit www.uksaabs.co.uk) tonnise esirattalaagri vahetuse teemades ei soovita remontijad kasutada liimi ja põhjendavad seda, et võib rikkuda võlli.
Vabandage neiu, mis kell on.... mul seisab
iisak
Postitusi: 6250
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#62

T Mär 20, 2012 12:43

Kütame OT-d edasi.
Puust ja punaseks!
9000 poolteljemutter on LUKUGA!!!(mutri välimine pool on ovaalne)
Mutri paigaldamisel EI TOHI liimi kasutada.
Pingutusmonment on 290Nm
Sellest peaks nüüd piisama!:facts:
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
Reinart
Postitusi: 87
Liitunud: T Okt 21, 2008 18:38
Asukoht:
Auto:

#63

T Mär 20, 2012 19:36

Nii vastutusrikkas kohas peaks puhtalt inseneriteoreetiliselt olema iselukustuv mutter, sest sellele mõjub tsükliline koormus ning võib selle toimel lõdveneda. Enamasti peaks seal olema nailonlukustiga mutter, aga on võimalikud ka muud variandid, näiteks kroonmutter (ei oska 9000 kohta kommenteerida, aga näiteks 900 on seal raudselt nailonlukustiga mutter).

...seal oli peal mingi paljude sakkidega asi, millel peal 32 mm. võtmele mutter, mis olnud kunagi kuskil mujal, nii et mutril ilusti näha sälk, kus ta kunagi kinni sälku fikseeritud.


Kirjelduse järgi kõlab ju kroonmutri moodi?
margusmaa
Postitusi: 404
Liitunud: K Mai 25, 2011 14:50
Asukoht:
Auto:

#64

T Mär 20, 2012 22:34

Kuna siin käis läbi selline lause, et teeninduses on ikka õigem autot parandada kui oma garaazis siis mõtlesin selle peale ja arvan, et näiteks mootoriõli vahetamise juures on kodu garaazil vähemalt üks eelis. Teeninduses käib asi nii et kui anum mootori alla topitakse ja kruvi eest võetakse siis kui mootorist enam midagi välja ei voola läheb kruvi ette tagasi, uus filter külge ja uus õli sisse. Kodus võin jätta auto kanali peale seisma 3, 6 või 10 tunniks nii et saan kindlasti mootorist mitu piiska rohkem vana õli kätte kui teeninduses. Teeninduse plussid on jälle tempel service raamatus ja time to service nullimine. Ei tea kas mu teeoria sai nüüd väga vale :)
iisak
Postitusi: 6250
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#65

K Mär 21, 2012 0:23

Ole nüüd pai ja tee järgmine õlivahetus kodus.
Lase õli välja ja jäta ööseks tilkuma.
Kui sa suudad sealt ööga välja tilgutada üle 50 grammi siis
saad meilt kingituseks filtri:eureka:

Aga ilma naljata ka.
On üks asi millest mina elu lõpuni aru ei saa ja ei hakkagi saama.
Miks peab õlivahetust kodus tegema????
Roomama auto all ja mängima mingite totsikutega ja pärast mässama "ohtlike jäätmetega" jne???
Selle asemel,et minna teenindusse, maksta ca 10EUR
(vahetuse hind enamustes kohtades) ja istuda puhaste käte/põlvede/pükstega autosse muretsemata vana õli või filtri või halvasti istuva õlikorgi pärast...
Lööge või maha-ei saa aru:wtf:
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
ErQ
Postitusi: 376
Liitunud: N Sept 14, 2006 15:09
Asukoht:
Auto:

#66

K Mär 21, 2012 0:40

Ole nüüd pai ja tee järgmine õlivahetus kodus.
Lase õli välja ja jäta ööseks tilkuma.
Kui sa suudad sealt ööga välja tilgutada üle 50 grammi siis
saad meilt kingituseks filtri:eureka:

Aga ilma naljata ka.
On üks asi millest mina elu lõpuni aru ei saa ja ei hakkagi saama.
Miks peab õlivahetust kodus tegema????
Roomama auto all ja mängima mingite totsikutega ja pärast mässama "ohtlike jäätmetega" jne???
Selle asemel,et minna teenindusse, maksta ca 10EUR
(vahetuse hind enamustes kohtades) ja istuda puhaste käte/põlvede/pükstega autosse muretsemata vana õli või filtri või halvasti istuva õlikorgi pärast...
Lööge või maha-ei saa aru:wtf:


+1
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7364
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#67

K Mär 21, 2012 7:56

teemasse hästi tagasi:

kuna liialt pikad õlivahetusvälbad on liiast, siis nagu kõigile teada, et 10000 km oleks sobiv õlivahetuseks, siis kui see 10000 km saab kodus täis, siis hea kohe kodus vahetada, muidu kui lähed teenindusse , saad rihma, et üle 10000 km, sõitnud ja tehakse ai, ai ja öeldakse, et sa oma masinast ja mootorist ei hooli.
Veel parem on kui autos on õli kaasas, siis vahetad täpselt seal kus 10000 km täis saab.

Et mootorist kõik vana õli välja saada on vaja kahte tungrauda, et peale õlipunni eemaldamist ja suurema osa välja tilkumist siis kordamööda kõik rattad üles tõsta, et õli kõikjalt välja tulguks. 9-5 puhul tuleks alustada tõstmist paremast esimesest rattast ja liikuda vastupäeva; kuigi mõned ütlevad, et päripäeva; saa nüüd aru, kuidas õigem oleks.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7081
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#68

K Mär 21, 2012 8:21

Kogu see tõstmine-kallutamine-tilgutamine on suht.tulutu tegevus,sest õlikanalitesse,jahutussüsteemi jne. jääb turbomootoril puhul märkimisväärne kogus õli.
Samuti ei tohiks lasta filtrit vahetades sellega seotud kanaleid tühjaks,vaid kiirelt uus filter külge keerata.Käivitamisel satub turbo õlitussüsteem kavitatsiooni ja sekund-paar kavitatsioonis olemist teeb turbole teadagi mida.
Viimase vastu aitab,kui katkestada kütusepump ja -DI,ning starteriga "kedrata",kuni tekib reaalne õlirõhk.Saabi puhul võtab see tihtipeale väga pikki minuteid,mis väsinumal isendil võib kustutada starteri,või -aku. Viimase vastu pakub leevendust,kui küünlad eemaldada. Jne jne....
margusmaa
Postitusi: 404
Liitunud: K Mai 25, 2011 14:50
Asukoht:
Auto:

#69

K Mär 21, 2012 8:44

Ah eks mu jutt sellest kodusest õlivahetusest oligi natuke naljaga kirjutatud. Ziguli oli viimane auto, millel kunagi koolipoisina ise õli vahetasin ja kunagi väga väga ammu. Garaaziga on ka see jama, et meie reas seal kuskil tekkis elektriga lühis ja kuna keegi garaaziomanikest pole nõus maksma, et uued kaablid vedada meil seal voolu pole. Kevadel millalgi tiksubki mul masinal see 10000 km täis nii et pean millalgi teenindusest läbi astuma. Uurisin seda ka et kas saaks masinal progeda selle õlivahetuse hoiatuse 10000 km peale aga väidetavalt on seal see 20000 km mida muuta ei saa.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7081
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#70

K Mär 21, 2012 9:15

Terve see teema on enmjaolt naljaga pooleks kirjutet, v.a. mõned õelused.
ivark
Postitusi: 774
Liitunud: N Juul 02, 2009 12:31
Asukoht:
Auto:

#71

K Mär 21, 2012 9:33

Ole nüüd pai ja tee järgmine õlivahetus kodus.
Lase õli välja ja jäta ööseks tilkuma.
Kui sa suudad sealt ööga välja tilgutada üle 50 grammi siis
saad meilt kingituseks filtri:eureka:

Aga ilma naljata ka.
On üks asi millest mina elu lõpuni aru ei saa ja ei hakkagi saama.
Miks peab õlivahetust kodus tegema????
Roomama auto all ja mängima mingite totsikutega ja pärast mässama "ohtlike jäätmetega" jne???
Selle asemel,et minna teenindusse, maksta ca 10EUR
(vahetuse hind enamustes kohtades) ja istuda puhaste käte/põlvede/pükstega autosse muretsemata vana õli või filtri või halvasti istuva õlikorgi pärast...
Lööge või maha-ei saa aru:wtf:


Eks selle vahetamisega on nii, et lihtsalt tore on vahel ise teha ja niikuinii pean muruniidukil vahetama, murutraktoril, võsalõikuril, sellest ei päästa mind keegi ja ohtlike jäätmetega on lihtne, olen vana mootoriõli lausa töökodades käimas toonud. Tänu sellele kestab mu saun ja ait paremini ilmselt:-)
heikiw
Postitusi: 672
Liitunud: N Dets 07, 2006 23:53
Asukoht:
Auto:

#72

K Mär 21, 2012 11:12

Ma ei saa aru, miks peab ootama seda täpselt 10000km läbisõitu õlivahetusest :??? Kas 9700 km pealt näiteks õli vahetades läheb km hind väga paigast ära?? Kui ma plaanin oma läbisõidu järgi näiteks 2 korda aastas vahetada õli, siis teeks ma seda kevadel ja sügisel ja kasvõi 7000 km pealt, kui mu aasta läbisõit näiteks 14-15 tkm. Ma usun, et mu auto mootor ütleks aitäh:D selle peale.
margusmaa
Postitusi: 404
Liitunud: K Mai 25, 2011 14:50
Asukoht:
Auto:

#73

K Mär 21, 2012 11:32

Ega minul ei olegi küsimus selles, et kas 9500 või 10000 km. Lihtsalt hea oleks kui mingi vidin kuskil teeks piiksti kui aeg käes. Endal on muud sebimist ka ja ei viitsi kogu aeg võrrelda seda, mis spidokas näitab ja mis viimati service raamatusse kirja sai.
D116
Postitusi: 2064
Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
Asukoht: Lahti
Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW

#74

K Mär 21, 2012 13:04

Ole nüüd pai ja tee järgmine õlivahetus kodus.
Lase õli välja ja jäta ööseks tilkuma.
Kui sa suudad sealt ööga välja tilgutada üle 50 grammi siis
saad meilt kingituseks filtri:eureka:

Aga ilma naljata ka.
On üks asi millest mina elu lõpuni aru ei saa ja ei hakkagi saama.
Miks peab õlivahetust kodus tegema????
Roomama auto all ja mängima mingite totsikutega ja pärast mässama "ohtlike jäätmetega" jne???
Selle asemel,et minna teenindusse, maksta ca 10EUR
(vahetuse hind enamustes kohtades) ja istuda puhaste käte/põlvede/pükstega autosse muretsemata vana õli või filtri või halvasti istuva õlikorgi pärast...
Lööge või maha-ei saa aru:wtf:

-1
Ise teed, siis tead mida teed ja kuidas:facts:
Annad teha, siis saad ärakeeratud mutritega poltidega ja x teab veel millega auto tagasi, pärast oled kusagil kraavis.

Kuna äritegelasi, Eestis on väga palju, kes võivad valavada kalli sünt õli asemel kõige odavama õli, pärast on tulemus nagu 1 pildil ja 10k km-iga. Varuosadega pettavad kah uue asemel pantakse kasutatuid või üldse ei panta midagi.
Ja veel võib neid põhjused leida.
__In Boost We Trust__
oswald
Postitusi: 368
Liitunud: L Veebr 28, 2009 12:28
Asukoht:
Auto: 9-5 1.9tid 2007 ATM

#75

K Mär 21, 2012 13:23


Miks peab õlivahetust kodus tegema????

Selle asemel,et minna teenindusse, maksta ca 10EUR
käte/põlvede/pükstega autosse muretsemata vana õli või filtri või halvasti istuva õlikorgi pärast...
Lööge või maha-ei saa aru:wtf:


Korterielanikuna pole mul erilist muud võimalust kui teha õlivahetus kuskil töökojas, aga maal elades teeks kindlasti ise - näiteks praegune õlivahetus läks mul seetõttu mõned tuhanded üle, et see nõuab parajat võimlemist - ilma autota töökojast tööle saamist jne. St teist sorti ebamugavused.
Saabiga tegelevate firmade kohta pole mul midagi öelda, kuid sõbra "prantslasel" oli ka peale "õlivahetust" filter kindlasti vahetamata, õli kohta ei julgenud spekuleerida, aga see oli ka tökat. Ja tegu ei olnud nurgataguse punkriga.
Minuarust pigem kellele ema ja kellele tütar - peaasi, et õige intervalliga ja õigete töövõtetega.
Vasta