Pikad õlivälbad

Tonnised ja nende mured
iisak
Postitusi: 6270
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#1

T Mär 13, 2012 11:42

Kuna iga nädal tuleb vähemalt ühe kliendiga vaielda, miks ei tohi näiteks 25000km tagant õli vahetada siis panen siia veidi õppematerjali.
Tegu küll 9000 turbomootoriga aga 9-5/9-3 omad näevad samasugused seest välja:wall:

Juhin ka tähelepanu mootoriketi kujule ja asendile...



Terane silm suudab ketitalla tuvastada klapikambrikaane sees...



Nukapukid tunduvad olema "monoliidistunud"...



Väga keeruline saab olema sellise mootori "elluäratamine" kui isegi mitte võimatu.
Karteripõhja ei ole veel alt ära võtnud- seega ei tea mis "elu" seal sees veel olla võib...

Loo kokkuvõtteks: andke minna oma 15000-25000km õlivälpadega:fight:



Lisatud failid
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
IFF
Saabiklubi liige
Postitusi: 2237
Liitunud: K Mai 11, 2005 21:40
Asukoht:
Auto:

#2

T Mär 13, 2012 11:51

Viska mingi võrdluse pilt ka kui sul alles on, mõnest alla 10k välbaga mootorist.
Iga ratas veab and then some!
iisak
Postitusi: 6270
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#3

T Mär 13, 2012 11:55

Õhtul koduarvutist panen kui leian:eureka:
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
Ets
Postitusi: 390
Liitunud: K Veebr 06, 2008 16:13
Asukoht:
Auto:

#4

T Mär 13, 2012 11:57

ma tahtsin just sama öelda, et võrdlevat pilti "normaalsest" mootorist oleks vaja. Sellel lihtsal põhjusel, et need kes näevad, et Iisaku näidatud piltidel on miskit valesti, need vahetavad nii ehk naa õli normaalsel ajal. Sest võhikule võib ju tunduda, et selline näeb välja tavaline auto organism.... midagi pole teha, kõik ei puutu kokku lahti kistud mootoriga!
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14294
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#5

T Mär 13, 2012 12:05

Minu auto teema 5 lehekülje esimene postitus, seal on mõningad minu auto küljes olevad jupid näha (klapikambrikaas ja karteripõhi). Iisak oskab ehk rohkem kommenteerida, kui palju neid konkreetseid juppe puhastatud oli. Aga taolist asfalti seal küll ei ole.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
iisak
Postitusi: 6270
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#6

T Mär 13, 2012 12:15

Cyberi räägitud pilt:

Lisatud failid
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
vvs
Pealik
Postitusi: 4256
Liitunud: T Nov 16, 2010 22:17
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 Aero Hirsch Performance 2006
Dodge Charger SXT 3.6 vabalthingav 2016

#7

T Mär 13, 2012 12:46

Mis põhjusel siis klient teie juurde tuli (esimeste piltide põhjal) :freak:

Kahtlased hääled mootoris või oli üldse kotti jooksnud see lelu?


Aga päris õudsad kaadrid peaks mainima :wtf:
Saab, Saab, Saab - Ükskord ikka Saab
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#8

T Mär 13, 2012 12:50

Plokikaane tihendi vahetusse tuli.
ErQ
Postitusi: 376
Liitunud: N Sept 14, 2006 15:09
Asukoht:
Auto:

#9

T Mär 13, 2012 13:11

Kas ma näen valesti või ongi kett kõver?
iisak
Postitusi: 6270
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#10

T Mär 13, 2012 13:48

Kett on kulunud ja väljaveninud.
Seega jookseb viltu mööda nukahammasrattaid.
See siin pildil on veel suht leebelt viltu :wise:
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
ill
Saabiklubi liige
Postitusi: 1963
Liitunud: T Veebr 27, 2007 13:25
Asukoht:
Auto:

#11

T Mär 13, 2012 13:59

Tagantjärele tarkusesks kõigile autoostajatele, et laske klapikambri kaas enne ostu maha võtta, saate aimu, mis olukorras auto tegelikult on.
AAA
Postitusi: 272
Liitunud: N Dets 09, 2010 10:50
Asukoht:
Auto:

#12

T Mär 13, 2012 14:03

Ostuabi teema all muidu esimene postitus on alati selline: "mine käi kuskil saabitöökojas kontrollis", kas seekord siis jäi käimata kellegil?
NB! Ei ole halva tooniga mõeldud see postitus, küsimus lihtsalt autoomanikule.
iisak
Postitusi: 6270
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#13

T Mär 13, 2012 14:10

See auto käis korduvalt siin ostueelses kontrollis.
Aga mitte keegi, rõhutan MITTE KEEGI ei ole nõus sellist mootoriosandamist sisaldavat eelkontrolli kinni maksma:(
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
AAA
Postitusi: 272
Liitunud: N Dets 09, 2010 10:50
Asukoht:
Auto:

#14

T Mär 13, 2012 14:20

Kurb küll, et nii läks. Kui ikka tõsine huvi, siis korra see klapikambri kaan lahti keerata poleks enam nii suur investeering, tulevikus jälle autoostjatele mõtteainet. Ilmselt sõitis vana omanik ka teadmisega, et "kõik on korras" ringi.
spark
Saabiklubi liige
Postitusi: 757
Liitunud: E Mai 22, 2006 23:46
Asukoht:
Auto:

#15

T Mär 13, 2012 15:13

hiljuti osandati üks pisike Alfa turbomootor, mis oli sõitnud 7000km ja oli ka seest parajalt saasta täis.

kuna neid pilte linkida ei oska ...
siin lehekülje keskel on paar pilti ja kommentaarid http://www.alfaromeoforum.info/viewtopic.php?f=13&t=5585&start=50

ill ma tean mida sa tunned ...
mul Saabil oli ka miskit sellist seal mootoris + karteri põhi oli metallipuru täis.
omal ajal olid 204 mootorid on Rootsist tellides suht odavad (oli teine ~7200eek-i)
234 on ilmselt haruldasem.
sai sealt küsitud http://www.fendernet.ee/
Mere
Postitusi: 236
Liitunud: K Mär 25, 2009 12:18
Asukoht:
Auto:

#16

T Mär 13, 2012 15:20

See auto käis korduvalt siin ostueelses kontrollis.
Aga mitte keegi, rõhutan MITTE KEEGI ei ole nõus sellist mootoriosandamist sisaldavat eelkontrolli kinni maksma:(


Mida siis ostueelses kontrollis tehakse? Kas see ei olegi koht kus teoreetiliselt kogu masiavärk põhjalikult läbi vaadatakse?
Homersimpson
Saabiklubi liige
Postitusi: 1036
Liitunud: P Juul 01, 2007 10:41
Asukoht:
Auto:

#17

T Mär 13, 2012 15:23

Pole neid '94 ja ülesse aasta 234 mootoreid võtta eriti ... Alumised otsad kuluvad ka kotti jooksutatud 235'e meestele ära ... :(
no1
Postitusi: 77
Liitunud: P Aug 16, 2009 18:12
Asukoht:
Auto:

#18

T Mär 13, 2012 15:48

Saadan oma kunagise jaapanlase pildid, mis on tehtud peale kaane eemaldamist. Läbisõit oli tol hetkel ca. 260000. Kastuatud järjepidevalt Shell Helix Ultra 5w40 täissünt õli, millega max. 10000km järjest määritud.
http://nissanclub.eu/media/kunena/attachments/phpbb3/IMG_0283.jpg
http://nissanclub.eu/media/kunena/attachments/phpbb3/IMG_0284.jpg
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#19

T Mär 13, 2012 15:50

lahedad pildid! :thumb:
noh, näete, tonnise mootor peab vastu küll! ja millistes tingimustes! korralikult sissesõitnud ja ei siis ole vaja sinna panna ulmehinnaga õli ja iga mõne tuhande tagant käsi märida ja õli vahetada. auto ikka sõitmiseks.
ja kui korra vahetada, siis mootor. :cool:

aga äkki annab ikka sättida seda kah?
nagu aru saan, siis ennem masin korduvalt spetidel üle vaadatud ja hääle järgi midagi erilist nagu ei olnud. natukene pesta ja mõned uued jubinad ja sõidab aastat 5 veel. peaks ju piisama, ega renoveerida uueks seda pole mõtet.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
anthillse
Postitusi: 993
Liitunud: R Mai 02, 2008 14:30
Asukoht:
Auto:

#20

T Mär 13, 2012 15:51

See auto käis korduvalt siin ostueelses kontrollis.
Aga mitte keegi, rõhutan MITTE KEEGI ei ole nõus sellist mootoriosandamist sisaldavat eelkontrolli kinni maksma:(


Mida siis ostueelses kontrollis tehakse? Kas see ei olegi koht kus teoreetiliselt kogu masiavärk põhjalikult läbi vaadatakse?


Enda kogemuse põhjal võin öelda et välispidine kontroll on.
Auto tõstetakse üles ja tehakse veermiku kontroll+otsitakse lekkeid.
Sii väline kontroll kas värv korras jne
Siis kas elektroonika autol korras,el-aknad ,kliima jne
Ja kuidas sisu välja näeb,rool,istmed jne

Ükski ostja ega müüja pole nõus ega maksma kui keegi hakkaks autod sul lammutama.
www.tmuuga.eu
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#21

T Mär 13, 2012 15:58

Mõista mõista, mis see on - pealt kullakarvaline, seest siiru-viiruline.

V: ill'i saab :)
Jõudu ja jaksu selle saabiga.

aga kas säärase asfaldi põhjustab ainult rämepikk holdusvälp või ka näiteks õli valik (adin-nol)? Või olid asfaldi mingid muud soodsad tingimused asfaldi tekkele. Näiteks mittetoimiv karterituulutus.
iisak
Postitusi: 6270
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#22

T Mär 13, 2012 16:01

Reeglina on 3 põhjust.
1. Ülipikk vahetusvälp
2. Odavad õlid
3. Ebatõhus karterituulutus(eriti 9-5 puhul!!!)
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14294
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#23

T Mär 13, 2012 16:04


aga äkki annab ikka sättida seda kah?
nagu aru saan, siis ennem masin korduvalt spetidel üle vaadatud ja hääle järgi midagi erilist nagu ei olnud. natukene pesta ja mõned uued jubinad ja sõidab aastat 5 veel. peaks ju piisama, ega renoveerida uueks seda pole mõtet.
Selleks et pesta, tuleb ta vist maha võtta ja pesumasinasse toppida... üksipulgi laiali ja kõik õlikanalid läbi pesta. Seal oli selliseid pöidlaotsa suurusi saastatükke lausa. Kui väga-väga korralikult ei pese, siis ilmselt on varsti kusagil tükk ees ja õlitus kadunud. Võibolla mõni mees lükkakski pahtlilabidaga sodi ära, pühiks lapiga pealt puhtaks ja paneks kokku tagasi. Aga no mis selle asja kestvusest siis rääkida? Piisavalt ju neid jutte kuuldud, kus "pesuõli sisse, käima, õlivahetus ja 100km pärast mootor koos".

Ja üks asi on omale ja ise tegemine ja teine asi on kliendile tegemine. Ühel juhul oma aeg ja raha ühest taskust teise ei tõsta. Teisel juhul pead tagama, et su töö laiali ei jookse ja sa seda natukese aja pärast teist korda tegema ei pea.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
IQ*
Komakonstaabel
Postitusi: 512
Liitunud: P Okt 24, 2010 13:45
Asukoht:
Auto:

#24

T Mär 13, 2012 16:16

Hoiatusjutt:
http://simplysaab.blogspot.com/2008/06/spark-plugs-all-models.html
Õppefilm:
http://www.youtube.com/watch?v=KC-SxrsgEwo
SAAB on tegusõna!
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#25

T Mär 13, 2012 18:10

See auto käis korduvalt siin ostueelses kontrollis.
Aga mitte keegi, rõhutan MITTE KEEGI ei ole nõus sellist mootoriosandamist sisaldavat eelkontrolli kinni maksma:(


Mida siis ostueelses kontrollis tehakse? Kas see ei olegi koht kus teoreetiliselt kogu masiavärk põhjalikult läbi vaadatakse?


Oled sa kunagi kuulnud,et keegi ostueelse kontrolli käigus mootori osandab? Absurd ju.
Vasta