K: Saab 9000 CD Turbo 2.0l 1989a. aku
Mahtuvusest olulisem on käivitusvool, eriti miinuskraadide juures. Seda mõõdetakse mitme eri standardi järgi ja numbrid varieeruvad ca. 2x. Netist leiab võrdlustabeli, nii saab eri viisil mõõdetud mudeleid omavahel võrrelda.
Üldiselt ei ole mõtet liiga suure mahtuvusega akut muretseda, suurem mahtuvus võimaldab kauem "starteriga käiata" aga sooritusvõime pakasega märkimisväärselt ei parane.
Üldiselt ei ole mõtet liiga suure mahtuvusega akut muretseda, suurem mahtuvus võimaldab kauem "starteriga käiata" aga sooritusvõime pakasega märkimisväärselt ei parane.
Ma läksin poodi ja ostsin kataloogi järgi kõige tavalisema 9000-le pakutud Varta. Peaks voolujuhtmed ka üle vaatama, sest uue akuga eriti energilisemat käivitust ei tulnud, kui eelmisega, nii et vahetasin ilmselt täiesti toimiva aku teise samasuguse vastu. Võibolla ongi Saab sellise rahuliku käivitusega. Vähemalt ei jäänud see talv ükski sõit aku pärast sõitmata.
Lahendus leitud. Ostsin 64 Ah aku, toimib ideaalselt. Starter teeb oluliselt vähem pöördeid enne kui auto käivitub. Vana aku oli ikka nii otsas omadega et kui peale käivitamist sai sõidetud lühem ots siis ei pruukinud enam käima saada autot. Tänan tähelepanu eest.
Vana aku oli ikka nii otsas omadega et kui peale käivitamist sai sõidetud lühem ots siis ei pruukinud enam käima saada autot.
See lause viitab nagu puudulikule laadimisele, kontrolli kas genekas suudab ikka ~14V väljastada. Kui gene harjad on enamvähem lõpuni kulunud, siis see võib käituda nii, et kord laeb akut ja järgmisel hetkel enam ei lae.