K: Saab 9000 CD Turbo 2.0l 1989a. aku

Tonnised ja nende mured
Vasta
Mõmm
Postitusi: 6
Liitunud: K Mär 07, 2012 21:39
Asukoht:
Auto:

#1

E Apr 09, 2012 0:17

Saab 9000 CD Turbo 2.0l 1989a. hetkel peal 74Ah peaaegu surnud aku. Kavatsen osta uue aga ei tea millise. Tehase andmete järgi peaks tal olema 62Ah? Mida targad soovitavad?
Credo
Postitusi: 89
Liitunud: K Veebr 02, 2005 16:58
Asukoht:
Auto:

#2

E Apr 09, 2012 1:13

ei tee see 72'ne aku ka midagi halba. minu tonnisel sama peal (enne mingi õnnetu 55'ne) ja üldise heaolu mõttes pole mõtet hakata pingutama, et täpselt tehase andmetega aku peal oleks.
olaviv
Postitusi: 1052
Liitunud: K Veebr 21, 2007 18:27
Asukoht:
Auto:

#3

T Apr 10, 2012 17:42

Mahtuvusest olulisem on käivitusvool, eriti miinuskraadide juures. Seda mõõdetakse mitme eri standardi järgi ja numbrid varieeruvad ca. 2x. Netist leiab võrdlustabeli, nii saab eri viisil mõõdetud mudeleid omavahel võrrelda.
Üldiselt ei ole mõtet liiga suure mahtuvusega akut muretseda, suurem mahtuvus võimaldab kauem "starteriga käiata" aga sooritusvõime pakasega märkimisväärselt ei parane.
Myller
Postitusi: 36
Liitunud: K Okt 03, 2007 14:40
Asukoht:
Auto:

#4

T Apr 10, 2012 17:53

Ma läksin poodi ja ostsin kataloogi järgi kõige tavalisema 9000-le pakutud Varta. Peaks voolujuhtmed ka üle vaatama, sest uue akuga eriti energilisemat käivitust ei tulnud, kui eelmisega, nii et vahetasin ilmselt täiesti toimiva aku teise samasuguse vastu. Võibolla ongi Saab sellise rahuliku käivitusega. Vähemalt ei jäänud see talv ükski sõit aku pärast sõitmata.
Mõmm
Postitusi: 6
Liitunud: K Mär 07, 2012 21:39
Asukoht:
Auto:

#5

T Apr 10, 2012 20:54

Lahendus leitud. Ostsin 64 Ah aku, toimib ideaalselt. Starter teeb oluliselt vähem pöördeid enne kui auto käivitub. Vana aku oli ikka nii otsas omadega et kui peale käivitamist sai sõidetud lühem ots siis ei pruukinud enam käima saada autot. Tänan tähelepanu eest.
olaviv
Postitusi: 1052
Liitunud: K Veebr 21, 2007 18:27
Asukoht:
Auto:

#6

K Apr 11, 2012 15:42

Vana aku oli ikka nii otsas omadega et kui peale käivitamist sai sõidetud lühem ots siis ei pruukinud enam käima saada autot.


See lause viitab nagu puudulikule laadimisele, kontrolli kas genekas suudab ikka ~14V väljastada. Kui gene harjad on enamvähem lõpuni kulunud, siis see võib käituda nii, et kord laeb akut ja järgmisel hetkel enam ei lae.
Mõmm
Postitusi: 6
Liitunud: K Mär 07, 2012 21:39
Asukoht:
Auto:

#7

K Apr 11, 2012 19:18

genekas laeb nagu peab, vana aku oligi juust. kohe väga juust. noh...olgem ausad...ega see aku nüüd autost palju noorem polnud ka.
Vasta