9000 koliseb
Üks õnnetu Saab 9000, mille mured ei taha otsa lõppeda...
2.3T,143kW,1992a, automaatkastiga.
Nüüd siis selline probleem, et sõidu ajal ees kõriseb midagi. Mida suuremad pöörded, seda valjem kõrin.
Kapoti alla vaadates oli näha, kuidas käigukasti hüdromuhv liigub imelikult vasakult paremale ning esialgu pakkus tuttav mehhanik, et tegu on käigukasti otsalaagri probleemiga.
Sai viidud siis inimese juurde, kes kasti maha võttis ning tuvastas, et hooratta laagril on tõesti keere kulunud, kuid et selle annab taastada.
Taastas ning nüüd väidab, et hoopis saaled teevad seda häält.
Ise aga mõtlen, et kas asi saab ikka saaledes olla, kui sisuliselt 400km sai sellise kõrinaga läbi sõidetud....
2.3T,143kW,1992a, automaatkastiga.
Nüüd siis selline probleem, et sõidu ajal ees kõriseb midagi. Mida suuremad pöörded, seda valjem kõrin.
Kapoti alla vaadates oli näha, kuidas käigukasti hüdromuhv liigub imelikult vasakult paremale ning esialgu pakkus tuttav mehhanik, et tegu on käigukasti otsalaagri probleemiga.
Sai viidud siis inimese juurde, kes kasti maha võttis ning tuvastas, et hooratta laagril on tõesti keere kulunud, kuid et selle annab taastada.
Taastas ning nüüd väidab, et hoopis saaled teevad seda häält.
Ise aga mõtlen, et kas asi saab ikka saaledes olla, kui sisuliselt 400km sai sellise kõrinaga läbi sõidetud....
Osa Su kirjeldusest ei saa muidugi tõele vastata.Hooratta laagri keere kulunud.......
Nagu jutust aru võis saada, siis silmaga nähtav laperdav asi ja hüdromuhviks nimetatu, on ese, mis on nähtav läbi kasti korpuse sees oleva augu.Ja kinnitub plaadile, mis kinnitub väntvõlli omakorda otsa.Võib ka hoorattaks selguse mõttes nimetada, kuigi automaadi puhul täidab hooratta ülesannet turbiin.
Viga on seal nüüd selles, et see sama nö. hooratas on katki läinud.Ta ehitus on lihtsustatult säärane.Plekist ümmargune plaat. mis kestkelt käib kinni väntvõlli külge.Pleki välis-serva poolses osas on augud, kust lähevad läbi turbiini kinnituspoldid.Pleki päris välis-serva külge on needitud hammasvöö, mida starter käivitamisel ringi ajab.Vot sealt nad tavaliselt katki lähevadki.See plekk lihtsalt praguneb hammasvöö ja pleki ühenduspunktide juurest.Olen näinud ka sellist, kus on juba turbiini poldiaukudeni plekk lõhki.
Kuna hammasvöö on paksust materjalist kõva detail, siis see muudabki selle plekiplaadi servadest jäigaks.Kui ta nüüd sealt ositi lahti tuleb, siis hakkabki turbiin vänderdama, kuna plekk, mille küljes on turbiin, annab painduma.Kuna turbiini tsentreerib kasti poolsest osast kasti sisu, siis ei ole see turbiini tagumise otsa vänderdamine ka kastile kuigi tervislik.
See plekk on mingist erisulam-terasest ja selle kokkukeevitamine tulemust ei anna.Olen proovinud- läheb kohe uuesti katki.
Kasti peal turbiinikoja peal on üks aukudega plastkate.Võta see kate maha ja proovi läbi selle augu kruvikaga tubiini liigutada mootri-kasti poole.Kui ta annab liikuma, siis on see plaat lõhki.Kui ta ühes vända asendis ei liigu, siis keera veidi vänta ja proovi veel.Ta ei ole ümber-ringi lõhki, kui saad veel mootori starterist käima.
Nagu jutust aru võis saada, siis silmaga nähtav laperdav asi ja hüdromuhviks nimetatu, on ese, mis on nähtav läbi kasti korpuse sees oleva augu.Ja kinnitub plaadile, mis kinnitub väntvõlli omakorda otsa.Võib ka hoorattaks selguse mõttes nimetada, kuigi automaadi puhul täidab hooratta ülesannet turbiin.
Viga on seal nüüd selles, et see sama nö. hooratas on katki läinud.Ta ehitus on lihtsustatult säärane.Plekist ümmargune plaat. mis kestkelt käib kinni väntvõlli külge.Pleki välis-serva poolses osas on augud, kust lähevad läbi turbiini kinnituspoldid.Pleki päris välis-serva külge on needitud hammasvöö, mida starter käivitamisel ringi ajab.Vot sealt nad tavaliselt katki lähevadki.See plekk lihtsalt praguneb hammasvöö ja pleki ühenduspunktide juurest.Olen näinud ka sellist, kus on juba turbiini poldiaukudeni plekk lõhki.
Kuna hammasvöö on paksust materjalist kõva detail, siis see muudabki selle plekiplaadi servadest jäigaks.Kui ta nüüd sealt ositi lahti tuleb, siis hakkabki turbiin vänderdama, kuna plekk, mille küljes on turbiin, annab painduma.Kuna turbiini tsentreerib kasti poolsest osast kasti sisu, siis ei ole see turbiini tagumise otsa vänderdamine ka kastile kuigi tervislik.
See plekk on mingist erisulam-terasest ja selle kokkukeevitamine tulemust ei anna.Olen proovinud- läheb kohe uuesti katki.
Kasti peal turbiinikoja peal on üks aukudega plastkate.Võta see kate maha ja proovi läbi selle augu kruvikaga tubiini liigutada mootri-kasti poole.Kui ta annab liikuma, siis on see plaat lõhki.Kui ta ühes vända asendis ei liigu, siis keera veidi vänta ja proovi veel.Ta ei ole ümber-ringi lõhki, kui saad veel mootori starterist käima.
On ka võimalus,et tegu valediagnoosiga. Töötava mootoriga tundub tihti,et turbiin "viskab", sest keevisliides on ebaühtlane. Kasti otsalaager ja "flywheel`i" oma tavaliselt probleemsed ei ole.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Hmmm...
Kui nüüd ongi saaled, siis tegemine läheb vist kallimaks, kui mootori vahetus. Arvestades seda, et tonniseid saab ikka üliodavalt praegu..
Aga nüüd teistlaadi küsimus - kas annab sellele autole siis mingi vingema mootori ka vahele panna? Et kui juba mootor vahetada, siis paneks võimsama vahele. Või pole võimalik või otstarbekas?
Kui nüüd ongi saaled, siis tegemine läheb vist kallimaks, kui mootori vahetus. Arvestades seda, et tonniseid saab ikka üliodavalt praegu..
Aga nüüd teistlaadi küsimus - kas annab sellele autole siis mingi vingema mootori ka vahele panna? Et kui juba mootor vahetada, siis paneks võimsama vahele. Või pole võimalik või otstarbekas?
Tegin nüüd 2 videot:
Külmkäivitus:
http://www.youtube.com/watch?v=5jMsQ-6C3cg
Pöörete lisamine:
http://www.youtube.com/watch?v=2Kuz2WIJI78
Oskab keegi selle põhjal öelda, kas on mõtet hinnapäringuid küsida või ei tasu vaev end ära?
Külmkäivitus:
http://www.youtube.com/watch?v=5jMsQ-6C3cg
Pöörete lisamine:
http://www.youtube.com/watch?v=2Kuz2WIJI78
Oskab keegi selle põhjal öelda, kas on mõtet hinnapäringuid küsida või ei tasu vaev end ära?
Ma pakuksin väntvõlli saale kolinat...kuidagi väga tuttav see hääl..:cool:
Eks spetsialistid muidugi parandavad..
Eks spetsialistid muidugi parandavad..
-
- Postitusi: 2069
- Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
- Asukoht: Lahti
- Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW
Vaata kas õlis on metall puru. Kui jah, siis kindlalt saaled.
Väntvõlli lihvimist (õigesti ja head!) vist Eestis ei tehta, parem juba osta kasutatud soonteta ja "kriimudeta".
Väntvõlli lihvimist (õigesti ja head!) vist Eestis ei tehta, parem juba osta kasutatud soonteta ja "kriimudeta".
__In Boost We Trust__
-
- Postitusi: 128
- Liitunud: R Mai 18, 2012 13:17
- Asukoht:
- Auto:
Viljandist üks härras lihvib väntvõlle ja väga kvaliteetselt. Tean 3me autot millel 300-400hp ja liiguvad juba 2a ilma et oleks midagi juhtunud. Enda Volvo T5 vända lihvimise eest küsis 50euri, võimalik et 4 silindrilise eest võtab siis 40, aga pole kindel.
-
- Postitusi: 128
- Liitunud: R Mai 18, 2012 13:17
- Asukoht:
- Auto:
Ma ei tea seda kommenteerida, kuid mees on paljudele ralliautodele samuti neid võlle lihvinud ja kestavad, ju siis asi toimib.
jätkuna eelmisele postitusele - eile täheldasin neid sümptomeid tallinn-rapla lõigul. Õhtul Rapla-Tartut sõites polnud ühtki probleemi.
Check Engine põleb siiani, kuid võtan aku korra maha täna ja vaatan, kas siis ikka veel tuleb ette.
Check Engine põleb siiani, kuid võtan aku korra maha täna ja vaatan, kas siis ikka veel tuleb ette.