Saab 9000 2,3 16v 92.a tühikäik ja kütusekulu

Tonnised ja nende mured
Vasta
WhiteLion
Postitusi: 8
Liitunud: E Juul 26, 2004 22:40
Asukoht:
Auto:

#1

E Juul 26, 2004 22:47

Küsimus selles, et antud hetkel on selle auto tühikäik 950p/min ja kui käigu sisse panen siis tõstab pöörded 1100p/min peale(tegu automaadiga). Endale tundub seda pisut palju ja ka käigukasti hakkab kohe vedama(audil selline anomaalia puudus).
Teiseks murelapseks on saanud kütusekulu mis hetkel tuleb keskmiselt 15l/100km kohta. CO test oli ülevaatusel normaalne ja süüteküündlad ei ole kah kõige ilusamad. Ehk on kellegil kah kunagi mingisugune sarnane häda olnud... endal hakkab mõistus selle kohapealt otsa saama.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#2

E Juul 26, 2004 22:58

Eks esmalt tuleks põhitõed kõik üle käia(pesta lõõrid,tühikäigu klapp,reg.
gaasiklapp,kontr.hõrendus,kütuserõhk,õhulekked;vaadata veakoode jne.),
tundub nagu õhulekkele viitavat see jama.
WhiteLion
Postitusi: 8
Liitunud: E Juul 26, 2004 22:40
Asukoht:
Auto:

#3

E Juul 26, 2004 23:06

Algselt postitas: Trionic
Eks esmalt tuleks põhitõed kõik üle käia(pesta lõõrid,tühikäigu klapp,reg.
gaasiklapp,kontr.hõrendus,kütuserõhk,õhulekked;vaadata veakoode jne.),
tundub nagu õhulekkele viitavat see jama.


Diagnostis on see masin käinud ja sealt ei tulnud midagi välja. Samas väideti, et pöörete tõusmine käigu sisse lülitamisel ongi Saabil normaalne nähtus... ise ei taha seda kuidagi uskuda.
Aga tänud... hakkan homme kohe õhulekkete kontrolliga tegelema.
WhiteLion
Postitusi: 8
Liitunud: E Juul 26, 2004 22:40
Asukoht:
Auto:

#4

N Juul 29, 2004 12:50

Õhulekked on nüüdseks eemaldatud... sai isegi uued vaakumi voolikud pandud ja tulemus ikkagi null.
Sai siis gaasiklapp puhtaks löödud ja ilusti paika keeratud... ikka null seis.
Kust tühikäiku reguleerida pole õrna aimugi(ilmselt see võimalus puudub ja ka Autodata raamat räägib sama).
Silindrites surved ilusad.
Siiski hoiab masin jonnakalt tühikäiku 1000-1100p/min
Kusjuures nende pööretega veab ta auto pea 45kraadisest tõusust ilusti üle... kuigi minu meelest ei tohiks ta seda teha.
Samas käivitub ta kohati ilusti ja samas tahab pikka käiamist.
Kütusekulu on kah jäärapäiselt müstilised 15l/100km kohta ja süüteküündlad ei ole kah kõige ilusamad.
Nüüd siis veel kütusesurve üle mõõta aga kus seda teha pole mul kah õrna aimugi.
Kui asi sedasi jätkub siis on juba mõistlikum omale ameeriklane soetada... vähemalt on siis 15l kütusekulu normaalne.
duesenberg
Postitusi: 169
Liitunud: R Veebr 27, 2004 9:34
Asukoht:
Auto:

#5

N Juul 29, 2004 14:20

Tühikäiku reguleerib eraldi klapp (kuskil sisselaskekollektori vahetus läheduses, erinevatel mudelitel on asukoht erinev). Klappi peaks aeg-ajalt puhastama. Kuidas seda teha:
http://www.saab9000.com/procedures/fuel/iac.html

Mina kasutasin puhastusvahendina pihustite puhastamiseks mõeldud kemikaali. Toimis väga hästi. Ja klapi sisepindadele ei tohiks metallist esemetega (kriimustamise vältimiseks) läheneda.
Arno
Postitusi: 318
Liitunud: P Apr 18, 2004 18:07
Asukoht:
Auto:

#6

N Juul 29, 2004 16:11

No ei tea, 3.8 V6 ameerika Ford samuti 107 kW AOD automaatkastiga võttis aastaringseks keskmiseks 11,5 ehk vaid 2l sajale rohkem kui samavõimas manuaalkastiga SAAB, kuid niipalju teist lappida polnud vajagi ;) Hea odav auto pidada ja remontida...
WhiteLion
Postitusi: 8
Liitunud: E Juul 26, 2004 22:40
Asukoht:
Auto:

#7

E Aug 02, 2004 10:16

Nii nüüd siis tühikäigu klapp kah puhastatud ja kasutegur oli null.
Kütusekulu läheb kah aina paremaks... 16,8l/100km kohta... jeee. Varsti tõmban ennast koos selle Saabiga oksa sedasi.
Irooniline jah aga asi kasvab juba üle pea.
WhiteLion
Postitusi: 8
Liitunud: E Juul 26, 2004 22:40
Asukoht:
Auto:

#8

E Aug 02, 2004 10:17

Nii nüüd siis tühikäigu klapp kah puhastatud ja kasutegur oli null.
Kütusekulu läheb kah aina paremaks... 16,8l/100km kohta... jeee. Varsti tõmban ennast koos selle Saabiga oksa sedasi.
Irooniline jah aga asi kasvab juba üle pea.
duesenberg
Postitusi: 169
Liitunud: R Veebr 27, 2004 9:34
Asukoht:
Auto:

#9

E Aug 02, 2004 13:08

Oksa vast ei ole vaja end tõmmata, mootor ju ikkagi töötab ja ka kere ei ole ju veel pooleks roostetanud :), ehkki nüüd näib asi olevat jõudnud sellisesse faasi, kus üle interneti nõuandmine läeb raskeks. Muidugi võib ju soovitada proovida teise AMM'iga, kas läeb paremaks, kuid lihtsam oleks leppida mingi aeg kokku Trionic'uga ja lasta tal probleemi süüvida.
WhiteLion
Postitusi: 8
Liitunud: E Juul 26, 2004 22:40
Asukoht:
Auto:

#10

K Aug 04, 2004 12:10

Nii nüüd teine pritse aju prooviks peal ja ohh imet... tühikäik ilusti maas ja kütusekulu on langenud 11,5 liitrile per 100km.
:D Asi hakkab paremaks minema.
jansa
Postitusi: 173
Liitunud: T Aug 10, 2004 9:59
Asukoht:
Auto:

#11

T Aug 10, 2004 10:13

Mul täpselt sama aastakäigu masin samad tehnilised andmed kah ja sama probleem kah kas tõesti oli kasu pritse aju vahetusest ja mis see tükk maksab?
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#12

K Aug 11, 2004 10:06

Saabi ajud ilma välise abita tavaliselt elust ei lahku.
jansa
Postitusi: 173
Liitunud: T Aug 10, 2004 9:59
Asukoht:
Auto:

#13

K Aug 11, 2004 12:51

Ma olen üsna kindel et ma pole oma näppe sellele ajule ligi ajanud kui ehk keegi enne mind seda teinud pole. Kuid kindlalt väita et saabi aju ei lahku elust ilma kõrvalise abita ei saa kah kindel olla elkrtoonika juba kord on sihuke ette arvamatu asi paraku.
jansa
Postitusi: 173
Liitunud: T Aug 10, 2004 9:59
Asukoht:
Auto:

#14

K Aug 11, 2004 12:52

Ja pealegi eelpool kõnelenu ju sai abi sellest. Loomulikult ei torma ma kohe vikingisse seda aju ostma.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#15

K Aug 11, 2004 23:08

Elektroonilised vidinad on üldiselt auto kõige töökindlamad detailid,sagedased veaallikad on aga elektrilised vidinad ja kõiksugused
ühendused.Elektroonika ei ole eriti ettearvamatu käitumisega.
--ei arvagi,et sina aju "remontinud" oled.pidasin silmas juhtmetega
käivitamist,ebamääraseid massi ja vooluühendusi jne.igasugused isehakanud autoelektrikud teevad ka vahel meele kurvaks,kui nende tehtud
tõõd pead üle tegema.
jansa
Postitusi: 173
Liitunud: T Aug 10, 2004 9:59
Asukoht:
Auto:

#16

N Aug 12, 2004 10:38

To: Trionic
tegelt oleks mul sulle terve hunnik kõiksugu küsimusi tehnilisi ja hindadega seotud on nimelt plaanis suurem remont teha lähima paari kuu jooksul.
On sul mingit meili aadressi kuhu saaks ühe pikema joru kirja panna?
jansa
Postitusi: 173
Liitunud: T Aug 10, 2004 9:59
Asukoht:
Auto:

#17

N Aug 12, 2004 10:44

tegelikult oleks tore teada kust saab prooviks sihukesi vidinaid nagu pritsungi aju. WhiteLion kah vaikib filosoofiliselt. Hea oleks kui saaks kah katsetada ja ei peaks kohe ära ostma uusi jubunaid mis ilmselgelt ei maks just vähe raha.
WhiteLion
Postitusi: 8
Liitunud: E Juul 26, 2004 22:40
Asukoht:
Auto:

#18

N Aug 12, 2004 18:00

Algselt postitas: jansa
tegelikult oleks tore teada kust saab prooviks sihukesi vidinaid nagu pritsungi aju. WhiteLion kah vaikib filosoofiliselt. Hea oleks kui saaks kah katsetada ja ei peaks kohe ära ostma uusi jubunaid mis ilmselgelt ei maks just vähe raha.

Sorry janza on lihtsalt tegemist olnud aga mina sain selle aju ajutiselt saabi antilt(homme viin talle tagasi).
Selle uue ajuga sain keskmiseks kuluks 11,5l/100km kohta. Hommikuti oli käivitamisega väheke raskusi(tahtis vähe gaasi andmist) aga võrreldes eelnevaga oli tulemus märgatavalt parem. Seega jätkan siiski veel otsinguid. Ükskord ta ju ikka heaks peab saama. ;)
WhiteLion
Postitusi: 8
Liitunud: E Juul 26, 2004 22:40
Asukoht:
Auto:

#19

N Aug 12, 2004 18:15

Trionicul jah selles suhtes õigus, et need valesti kokku pandud asjad teevad meele kurvaks.
Mul ei töötanud cruis control ja kui asja uurima hakkasin siis selgus, et pistik oli valetpidi ühendatud.... pärast õigeks keeramist asi töötas veatult. Endal jah see kurb saatus, et auto on kunagi ette matsu saanud(esiklaas vahetatud ja armatuuri all toimetatud) ja kas ta on siis kiiruga kokku pandud või on ta Sveitsis külaseppade käes olnud seda teab vaid vanajumal taevas.
Siiski vaatan veel enne kõik üle kui seda aju torman ostma sest see ei ole just odav lõbu.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#20

N Aug 12, 2004 22:20

to Jansa:

ferdinand@neti.ee sama on ka MSN, gsm:52 72 989
olen saadaval pühapäeva õhtuni ja edasi alates 02.sept.04
vahepeal netti ei pääse,aga mob.on pidevalt sees.
jansa
Postitusi: 173
Liitunud: T Aug 10, 2004 9:59
Asukoht:
Auto:

#21

E Sept 06, 2004 9:33

WhiteLion kui vahel internetti satud valgusta meidki oma otsingute tulemustest antud probleemi lahendusel oleksin kah väga huvitatud kui mingi positiivne lahend sellele bensu jamale saabuks.
Vasta