Tonnise ABS jukerdab

Tonnised ja nende mured
Vasta
Riho1231
Postitusi: 167
Liitunud: R Apr 06, 2012 23:45
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9³ 2003
BMW x5 E70

#1

E Sept 16, 2013 21:56

Päris pikka aega on mu 9000e ABSiga mingi kala olnud. Mõtlesin, et peaks asjaga tegelema hakkama ja enne targematelt nõu küsima.

Probleem ise selline, et kiirusel 5 - 10km/h hakkab ABS lambist tööle, teeb raginat ja üritab piduripedaali üles suruda, kuigi ta juba on :) (nagu ABS ikka kui pidurdada järsult). Aga minul teeb ta sellist tempu (umbes 5 - 10km/h) niisama ilma pidurdamatta ka :).
Armatuuris selle kohta tulukesi ei põle.

On kellegi tonnisel selline jama olnud?
Kas probleem võib olla ABS andurites?
Mismoodi saab kontrollida ABS andurite korrasolekut? Mõõta testeriga?
Kas seda võib põhjustada näiteks mõni pragu ABS anduri juhtme väliskestas? Esimese juhipoolse anduri juhtmel on täitsa olemas sellised asjad :D
On se juhe asendatav või remonditav?

On kellegil mingeid mõtteid? :conf:
Üks lahendus on muidugi ABS ajult pistik tagant ära võtta, ABS kaob ära Pilt aga siis hakkab armatuuris tuli põlema Pilt
saabu14jr
Saabiklubi liige
Postitusi: 1197
Liitunud: P Apr 22, 2007 9:48
Asukoht:
Auto:

#2

E Sept 16, 2013 23:59

Endal suht sama jama praegu. Hetkel proovin pulli pärast vahetada ABSi hüdraulika ploki ära, vaatan kas siis viga on alles.

Kui ei siis peab diagnostikasse suunduma.
D116
Postitusi: 2069
Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
Asukoht: Lahti
Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW

#3

T Sept 17, 2013 6:35

Ennem tee diagnostika, kui hakkad kõike vahetama.
Andur võib seda tekkitada ka.
Kui on selline probleem, turvalisuse mõttes võta kaitse välja, pidurdus maa muidu võib pikkaks minna.
__In Boost We Trust__
Zazou
Saabiklubi liige
Postitusi: 1204
Liitunud: P Mär 28, 2004 23:28
Asukoht:
Auto: 9-4x

#4

T Sept 17, 2013 9:51

Arvatavasi ikka andur ja tõenäoliselt esimene vasak. Endal oli sama situatsioon, kuniks andur vist nii ära väsis, et ABS ennast nüüd kohe välja lülitab.
M: SAAB 9000 ja 9-5 erinevad kasutatud varuosad
----------------------------------------------------
www.robolabor.ee
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14295
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#5

T Sept 17, 2013 10:07

Ka minul oli esimene vasak andur tuksis. ABS rakendus alguses lihtsalt suvalisel kergel vajutusel, lõpuks viskas tule põlema ja siis oli ilma ABS-ita. Peale anduri vahetust kõik jälle OK.
Selle anduri vahetus võib osutuda parajaks peavaluks. Kui leiad terve anduri, siis vana välja lõhkumine on paras anaalne seesamane... ja kui leiad anduri, mis on terve, aga ei eraldu käändteljest, siis vahetadki koos käändteljega.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
D116
Postitusi: 2069
Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
Asukoht: Lahti
Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW

#6

T Sept 17, 2013 11:33

Vana/kasutatud eriti pole mõttet panna, ainult kui kuskil vedeleb selline või saad koppikate eest.
Mul ka oli esi vasak rikkis, kaabel väsinud oli.
__In Boost We Trust__
Riho1231
Postitusi: 167
Liitunud: R Apr 06, 2012 23:45
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9³ 2003
BMW x5 E70

#7

T Sept 17, 2013 18:55

Ok, tänud kiirete vastuste eest, oletame siis, et minu omal ka esimene vasak andur otsas, nv läheb se siis tööse.
Aga kas tagumisel ja esimesel on mingi vähe ka? võib tagumist selle asemele panna? Kuskilt on nagu meelde jäänud, et on erinevad aga ma igaks juhuks küsin üle. Mul 2 tagumist hetkel riiulist võtta ka.
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14295
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#8

K Sept 18, 2013 9:10

Kõik on erinevad. Lisaks on seal erinevus aastate lõikes pistikute osas. Põhimõtteliselt on siiski võimalik ka pistikud ära vahetada. Kuigi sul on vanema tüübi oma ilmselt (aasta järgi otsustades) ja neid isegi turul liigub. Uuematega on probleeme. Pimesi siiski pole mõtet vahetada, mõtekam oleks siiski tech sappa ühendada ja vaadata, milline neist siiski katki on.

d116, kas sa tahad teada (või tead) kui palju UUS andur maksab ja kas neid saada on?
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Riho1231
Postitusi: 167
Liitunud: R Apr 06, 2012 23:45
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9³ 2003
BMW x5 E70

#9

K Sept 18, 2013 18:55

Okei, kui erinevad siis erinevad.
Ma siiski üritan enne esimese vasaku anduri juhtme ära vahetada, kuna probleemid hakkasid just siis kui sai kunagi seda juhet näpitud ja siis avastasin ka, et juhtme pealiskatte on pragusid täis (arvan, et varjestus ei toimi korralikult ja ABS aju loeb sinaali valest). Eks näis mis saama hakkab.
Aga kas ise ei saa kuidagi neid üle mõõta, et missugune on korras ja missugune ei ole?
Kas testeriga saaks mõõta?
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14295
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#10

K Sept 18, 2013 19:15

Vist saab. Mingi takistus seal peab olema, aga ma ei mäleta enam, kui suur see oli.
EDIT: internet räägib midagi 800-1400 oomist, mõned ka umbes täpselt 1200-st
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
iisak
Postitusi: 6270
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#11

K Sept 18, 2013 19:44

1 kiloOomi kanti võiks jääda.
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
Vasta