kliima ja tühikäik

Tonnised ja nende mured
Vasta
Phazer
Postitusi: 134
Liitunud: E Jaan 26, 2009 22:27
Asukoht:
Auto: 9000CS, 9000CSE, Scorpio V6, Astra 1.6, C4 A6 2.5TDI Quattro

#1

K Aug 27, 2014 11:03

Tere

Lappasin teemasi siin aga ei leidnud midagi sellist mis mul esineb.
Eelnevalt polnud mu autol kliima töötanud ja see suvi sain korda ja alates sellest päevast on hakkanud autol esinema tühikäigu hoidmist nii öelda kuskil 1500pööret, vahepeal vähem.Vahest külma mootoriga, vahest soojaga ja vahet pole kas sätin selle salongist puhuma sooja või külma õhku.
Peale selle on see kummaline ka sellepoolest, et vahepeal seda anomaaliat ei esine paar päeva ja siis vahest jamab terve päeva.

Ehk oskab keegi sellest natuke kaasa rääkida või ongi see normaalne nähtus?
Autoks Saab 9000CS, 2.0T, 110KW, 1994a.
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2137
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#2

K Aug 27, 2014 12:57

Tühikäigu pöördeid hoiab IAC klapp. Seda juhib ECU, muutes mootori pöördeid vastavalt koormusele. Kliimapump, kui rakendub, on üsna suur koormus mootorile.
Asub throttle body all: http://www.saab9000.com/procedures/fuel/images/iac2.jpg
Proovi seda millegagi koputada, kui mootor töötab. Suurema kruvikeeraja peaga näiteks. Kui siis pöörded muutuvad normaalseks, ongi viga leitud.
Klapi sees on metallsilinder, mille pöördenurk määrab vabakäigu. Kognenud tahma tõttu jääb see silinder mingisse asendisse kinni. Üsna levinud viga 900/9000 puhul ja enamasti aitab klapi puhastamine.
Halvemal juhul tuleb klapp vahetada.
Vasta