Automaadiga vabal käigul
Algselt postitas: mardikas
Tekkis selline küsimus , et kuidas mõjub automaatkasti tervisele selline asi kui näiteks mäest alla kulgedes lükata sisse Neutraal?
Ära nii tee! Aut kastiga autot ei soovita slepiski vedada (kui siis mingitel eritingimustel stiilis 30km/h ja ig poole tunni tagant 15 mintsa jahutades), rääkimata suurtel kiiirustel veeremisest.
-
- Jaan Tatikas
- Postitusi: 2336
- Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
- Asukoht: Tallinn ja Elva
- Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero
Just mardikas. Pukseerimisel, seisva mootori puhul, puudub automaatkasti õlitus. Kui töötava mootori puhul lükata käigukang neutraali, ei juhtu midagi. Iseasi kui teha nii mitusada tuhat kilomeetrit, siis ei kujuta ette. See on vastus mida ütles mulle käigukasti Jürka.
Tegelikult ei ole olulist vahet ju kui lükata käik välja või võtta jalg gaasilt. Väidan et tegelikult liigub ka automaatkast "vaba" puhul üsna vabalt. Näiteks kui võtta linnas enne foori punast tuld gaas maha, mis juhtub? Kiirus kukub seda kindlasti kuid vaevu vaevu. Manuaalkastiga auto teeb vabajooksu puhul loomulikult ära kuid mitte väga hullusti.
Tegelikult ei ole olulist vahet ju kui lükata käik välja või võtta jalg gaasilt. Väidan et tegelikult liigub ka automaatkast "vaba" puhul üsna vabalt. Näiteks kui võtta linnas enne foori punast tuld gaas maha, mis juhtub? Kiirus kukub seda kindlasti kuid vaevu vaevu. Manuaalkastiga auto teeb vabajooksu puhul loomulikult ära kuid mitte väga hullusti.
-
- Jaan Tatikas
- Postitusi: 2336
- Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
- Asukoht: Tallinn ja Elva
- Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero
Kui aeglasel liikumisel (parklakiirus) lülitada D-st R-i ja vastupidi siis üleminek on vaadake kui mõnusalt pehme. Mina siis pidurit tihti ei kasutagi, igasugune ülekoormus on see mis tapab. Kui samal kiirusel aga P peale lükata, siis see kõrin on aga oi kui jõhker. Hea kui asi lõppeb ainult kõrinaga, see lüli on oi kui kerge purunema.Algselt postitas: mardikas
oleks ta nii kriitiline värk siis ma oletan ,et oleks ka mingi stopper pandud käiguvalitsile. nagu ei saa D pealt lükata niisama lihtsalt 3 peale ega ka R peale
-
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14292
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
See mäest alla veeremine ei anna sulle küll mitte midagi. See kast oskab piisavalt hästi ise jagada seda vedamist-mittevedamist.
Mingi osa rahvast räägib, et kui on pikemalt ummikus istumist, siis lükka N peale. Pidavat üldisele bensukulule hästi mõjuma. Kui aga seda seismist vähe on, siis pole sellest kah kasu.
Ja tegelikult pole mul omal kunagi ühtegi automaadiga autot olnud, mõnda olen kasutanud. Seega ei tasu mu juttu puhta kullana võtta.
Mingi osa rahvast räägib, et kui on pikemalt ummikus istumist, siis lükka N peale. Pidavat üldisele bensukulule hästi mõjuma. Kui aga seda seismist vähe on, siis pole sellest kah kasu.
Ja tegelikult pole mul omal kunagi ühtegi automaadiga autot olnud, mõnda olen kasutanud. Seega ei tasu mu juttu puhta kullana võtta.
Kusjuures, vahel olen katsetanud mäest alla veeremist N'ga - kompu näitab bensukuluks siis N puhul 2-3L/100'le
Kui aga D jätta sisse ning lihtsalt jalg gaasi pealt ära võtta, näitab kompu bensukuluks ümmargust nulli.
Mudugi, kompu näitu ei saa puhta kullana võtta, need aga minu kogemused.
Küber, kui pikemalt ummikus oled, siis lükkad P peale, mitte N peale, siis saad jalad vabaks ;)
terv, teager
Kui aga D jätta sisse ning lihtsalt jalg gaasi pealt ära võtta, näitab kompu bensukuluks ümmargust nulli.
Mudugi, kompu näitu ei saa puhta kullana võtta, need aga minu kogemused.
Küber, kui pikemalt ummikus oled, siis lükkad P peale, mitte N peale, siis saad jalad vabaks ;)
terv, teager
-
- Jaan Tatikas
- Postitusi: 2336
- Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
- Asukoht: Tallinn ja Elva
- Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero
Lükan isegi ummikus või pika foor tsükli ajal N peale. Siis ei kuumutata asjatult käigukasti õli ja mootor ei ole koormatud (matemaatiline mõju bensiini kulule).
Kui tekib mootoriga pidurdamine, ei saa pihustid impulssi peale. Kulu tõesti 0. Tühikäigul tuleb ju kuidagi mootorit elus hoida.
Kui tekib mootoriga pidurdamine, ei saa pihustid impulssi peale. Kulu tõesti 0. Tühikäigul tuleb ju kuidagi mootorit elus hoida.
Olen samuti kuulnud vanade automaatkalade" juttu, et kui ikka on seismist, siis lükka Ni peale. Ei pidavat mootorit koormama. Samuti väldib see juhust, kus juhuslikult jalga tõstes masin vaikselt teisele selga jookseb. Nii juhtus mu tuttavaga, kellele tagant väike mõlk tehti.
Järgmine soovitus, et külma mootoriga (eriti talvel) panna 1. käik, siis sõidu ajal järgmine ning nii Dni. Pidi kastile väga hää olema.
Niga mäest alla ei soovitaks. Olen lugenud manuali, ja seal annab km/h, mil on keelatud käikude vahetamine alla-üles. Ni vabakäik küll ei meenu ...
Järgmine soovitus, et külma mootoriga (eriti talvel) panna 1. käik, siis sõidu ajal järgmine ning nii Dni. Pidi kastile väga hää olema.
Niga mäest alla ei soovitaks. Olen lugenud manuali, ja seal annab km/h, mil on keelatud käikude vahetamine alla-üles. Ni vabakäik küll ei meenu ...
-
- Jaan Tatikas
- Postitusi: 2336
- Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
- Asukoht: Tallinn ja Elva
- Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero
Algselt postitas: teager
kui pikemalt ummikus oled, siis lükkad P peale, mitte N peale, siis saad jalad vabaks ;)
terv, teager
Oi oi oi. Teatavasti P-ile järgneb kohe R. Ehk tagumine käik. Kui nüüd juht unistama jääb ja mõningate kodanike närvilise tuututamise peale ühe kiire aga pisikese liigutuse teeb...
Algselt postitas: qdwin
Algselt postitas: teager
kui pikemalt ummikus oled, siis lükkad P peale, mitte N peale, siis saad jalad vabaks ;)
terv, teager
Oi oi oi. Teatavasti P-ile järgneb kohe R. Ehk tagumine käik. Kui nüüd juht unistama jääb ja mõningate kodanike närvilise tuututamise peale ühe kiire aga pisikese liigutuse teeb...
Enne kui ma manuaalkasti peal olin, siis alati mõtlesin et on alles juhid, pidevalt topivad tagumist käiku sisse - läheb ju tagurdamistuli ka põlema siis.
Eks see ole ni, kuidas keegi endale sisse harjutab. ;)
terv, teager
-
- Jaan Tatikas
- Postitusi: 2336
- Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
- Asukoht: Tallinn ja Elva
- Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero
Kui juba paanika siis toimivad ainult instinktid. Kogemus omadest sigadustest, õnneks domineeriv piduri vajutamise instinkt nullis kõik muud lollused.Algselt postitas: teager
Eks see ole ni, kuidas keegi endale sisse harjutab. ;)
Algselt postitas: teager
Kusjuures, vahel olen katsetanud mäest alla veeremist N'ga - kompu näitab bensukuluks siis N puhul 2-3L/100'le
Kui aga D jätta sisse ning lihtsalt jalg gaasi pealt ära võtta, näitab kompu bensukuluks ümmargust nulli.
Olen ka katsetanud - kui lasta N-i peal veereda ca siis kulu tõesti 2-3, kui D peal siis suurematel kiirustel kui mootor pidurdab, on kulu tõesti 0 kui aga kiirus allapoole ca 50 piiri kukub, siis on D peal kulu pisut suurem kui N peal.
kui mul süütus võeti automaatkastiga, ehk siis soetasin praeguse suksu. Küsisin herr Trionicult nõu, et kas ka foori taga N ja nii edasi. Sain viisakate sõnadega sõimata... et kogu automaatkasti idee ongi see, et käiku EI vahetata ise sõidu ajal. Selleks pidada manuaalkastid olema.
Algselt postitas: mardikas
Tekkis selline küsimus , et kuidas mõjub automaatkasti tervisele selline asi kui näiteks mäest alla kulgedes lükata sisse Neutraal?
Eriti kuidagi,peab ainult jälgima,et hooga tagasi ja R paketi vastu ei suru ja N-lt D-le tagasi lükkamisel võiks gaas maas olla.
Nagu eespool mainiti,suureneb sellise teguviisi tõttu moodsamatel mootorijuhtimissüsteemidel kütuselulu.
Aga manuaalset käiguvahetust kasutasin pidevalt,et talvel mootoriga pidurdada-see omakorda viib küll pikemas perspektiivis kettapakettide kiirema lõpuni.
Pagan,4.a. tagasi sai tellitud paar saabi autkasti rem. komplekti,toetudes folkloorile,et ZF ei kesta.Senini seisavad riiulil:(
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
-
- Jaan Tatikas
- Postitusi: 2336
- Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
- Asukoht: Tallinn ja Elva
- Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero
Algselt postitas: Trionic
Pagan,4.a. tagasi sai tellitud paar saabi autkasti rem. komplekti,toetudes folkloorile,et ZF ei kesta.Senini seisavad riiulil
Mina olen vist kolmas, kes pidi automaatkasti remontima. Tõsi küll juba ostest oli selge et viga külges - õlipump oli läbi (6000kr.)
Aga siiski. Kui keegi nurjatu julgeb väita et 9000 automaatkast (ZF) ei kesta, siis... Ok väljendugem pehmelt, lugegu antud jutt läbi. Eriti Trionicu oma.
Algselt postitas: qdwin
Algselt postitas: Trionic
Pagan,4.a. tagasi sai tellitud paar saabi autkasti rem. komplekti,toetudes folkloorile,et ZF ei kesta.Senini seisavad riiulil
Mina olen vist kolmas, kes pidi automaatkasti remontima. Tõsi küll juba ostest oli selge et viga külges - õlipump oli läbi (6000kr.)
Aga siiski. Kui keegi nurjatu julgeb väita et 9000 automaatkast (ZF) ei kesta, siis... Ok väljendugem pehmelt, lugegu antud jutt läbi. Eriti Trionicu oma.
Pumbavahetuseks pole vaja kasti avada,ainsad avatud kastid on Hoclinesi oma(kellegi lohakusest rikutud),paar igivana kontsu ja paar uusimate aastakäikude oma,millel purunenud spidoanduri plasthammakas(mille vahetuseks tuleb kast moekuliseerida(väga haige).Seega kõigil mingi n junn peetis,vahetad selle ja kõik.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989