Automaadiga vabal käigul

Tonnised ja nende mured
Vasta
mardikas
Postitusi: 263
Liitunud: T Sept 20, 2005 10:35
Asukoht:
Auto:

#1

N Apr 20, 2006 20:02

Tekkis selline küsimus , et kuidas mõjub automaatkasti tervisele selline asi kui näiteks mäest alla kulgedes lükata sisse Neutraal?
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#2

N Apr 20, 2006 20:07

Algselt postitas: mardikas
Tekkis selline küsimus , et kuidas mõjub automaatkasti tervisele selline asi kui näiteks mäest alla kulgedes lükata sisse Neutraal?

Ära nii tee! Aut kastiga autot ei soovita slepiski vedada (kui siis mingitel eritingimustel stiilis 30km/h ja ig poole tunni tagant 15 mintsa jahutades), rääkimata suurtel kiiirustel veeremisest.
mardikas
Postitusi: 263
Liitunud: T Sept 20, 2005 10:35
Asukoht:
Auto:

#3

N Apr 20, 2006 20:14

Aga pukseerimisel mootor seisab ja vist ka kõik õlipumbad. Mootori töötades nagu peaks õli ringi käima ja jahtuma. Nii arvab minu võhiklik aju
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#4

N Apr 20, 2006 20:17

aa, et kui modra käib, et siis nagu võiks. Sõidu pealt vahetad käiku? Ei usu et see hea on. Nüüd on ehk aeg, mil targemad võiks sõna võtta, sest mina kasti hingeelu tegelikult ei tunne.
mardikas
Postitusi: 263
Liitunud: T Sept 20, 2005 10:35
Asukoht:
Auto:

#5

N Apr 20, 2006 20:21

oleks ta nii kriitiline värk siis ma oletan ,et oleks ka mingi stopper pandud käiguvalitsile. nagu ei saa D pealt lükata niisama lihtsalt 3 peale ega ka R peale
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2336
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#6

N Apr 20, 2006 20:25

Just mardikas. Pukseerimisel, seisva mootori puhul, puudub automaatkasti õlitus. Kui töötava mootori puhul lükata käigukang neutraali, ei juhtu midagi. Iseasi kui teha nii mitusada tuhat kilomeetrit, siis ei kujuta ette. See on vastus mida ütles mulle käigukasti Jürka.

Tegelikult ei ole olulist vahet ju kui lükata käik välja või võtta jalg gaasilt. Väidan et tegelikult liigub ka automaatkast "vaba" puhul üsna vabalt. Näiteks kui võtta linnas enne foori punast tuld gaas maha, mis juhtub? Kiirus kukub seda kindlasti kuid vaevu vaevu. Manuaalkastiga auto teeb vabajooksu puhul loomulikult ära kuid mitte väga hullusti.
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2336
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#7

N Apr 20, 2006 20:30

Algselt postitas: mardikas
oleks ta nii kriitiline värk siis ma oletan ,et oleks ka mingi stopper pandud käiguvalitsile. nagu ei saa D pealt lükata niisama lihtsalt 3 peale ega ka R peale
Kui aeglasel liikumisel (parklakiirus) lülitada D-st R-i ja vastupidi siis üleminek on vaadake kui mõnusalt pehme. Mina siis pidurit tihti ei kasutagi, igasugune ülekoormus on see mis tapab. Kui samal kiirusel aga P peale lükata, siis see kõrin on aga oi kui jõhker. Hea kui asi lõppeb ainult kõrinaga, see lüli on oi kui kerge purunema.
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14292
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#8

N Apr 20, 2006 20:51

See mäest alla veeremine ei anna sulle küll mitte midagi. See kast oskab piisavalt hästi ise jagada seda vedamist-mittevedamist.

Mingi osa rahvast räägib, et kui on pikemalt ummikus istumist, siis lükka N peale. Pidavat üldisele bensukulule hästi mõjuma. Kui aga seda seismist vähe on, siis pole sellest kah kasu.

Ja tegelikult pole mul omal kunagi ühtegi automaadiga autot olnud, mõnda olen kasutanud. Seega ei tasu mu juttu puhta kullana võtta.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
teager
Postitusi: 5749
Liitunud: R Veebr 18, 2005 22:52
Asukoht:
Auto:

#9

N Apr 20, 2006 20:55

Kusjuures, vahel olen katsetanud mäest alla veeremist N'ga - kompu näitab bensukuluks siis N puhul 2-3L/100'le

Kui aga D jätta sisse ning lihtsalt jalg gaasi pealt ära võtta, näitab kompu bensukuluks ümmargust nulli.

Mudugi, kompu näitu ei saa puhta kullana võtta, need aga minu kogemused.

Küber, kui pikemalt ummikus oled, siis lükkad P peale, mitte N peale, siis saad jalad vabaks ;)

terv, teager
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2336
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#10

N Apr 20, 2006 21:03

Lükan isegi ummikus või pika foor tsükli ajal N peale. Siis ei kuumutata asjatult käigukasti õli ja mootor ei ole koormatud (matemaatiline mõju bensiini kulule).

Kui tekib mootoriga pidurdamine, ei saa pihustid impulssi peale. Kulu tõesti 0. Tühikäigul tuleb ju kuidagi mootorit elus hoida.
arxrei
Postitusi: 62
Liitunud: P Veebr 06, 2005 2:02
Asukoht:
Auto:

#11

N Apr 20, 2006 22:16

Olen samuti kuulnud vanade automaatkalade" juttu, et kui ikka on seismist, siis lükka Ni peale. Ei pidavat mootorit koormama. Samuti väldib see juhust, kus juhuslikult jalga tõstes masin vaikselt teisele selga jookseb. Nii juhtus mu tuttavaga, kellele tagant väike mõlk tehti.

Järgmine soovitus, et külma mootoriga (eriti talvel) panna 1. käik, siis sõidu ajal järgmine ning nii Dni. Pidi kastile väga hää olema.
Niga mäest alla ei soovitaks. Olen lugenud manuali, ja seal annab km/h, mil on keelatud käikude vahetamine alla-üles. Ni vabakäik küll ei meenu ...
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2336
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#12

N Apr 20, 2006 22:21

Algselt postitas: teager
kui pikemalt ummikus oled, siis lükkad P peale, mitte N peale, siis saad jalad vabaks ;)

terv, teager

Oi oi oi. Teatavasti P-ile järgneb kohe R. Ehk tagumine käik. Kui nüüd juht unistama jääb ja mõningate kodanike närvilise tuututamise peale ühe kiire aga pisikese liigutuse teeb...
teager
Postitusi: 5749
Liitunud: R Veebr 18, 2005 22:52
Asukoht:
Auto:

#13

N Apr 20, 2006 22:37

Algselt postitas: qdwin
Algselt postitas: teager
kui pikemalt ummikus oled, siis lükkad P peale, mitte N peale, siis saad jalad vabaks ;)

terv, teager

Oi oi oi. Teatavasti P-ile järgneb kohe R. Ehk tagumine käik. Kui nüüd juht unistama jääb ja mõningate kodanike närvilise tuututamise peale ühe kiire aga pisikese liigutuse teeb...


Enne kui ma manuaalkasti peal olin, siis alati mõtlesin et on alles juhid, pidevalt topivad tagumist käiku sisse - läheb ju tagurdamistuli ka põlema siis.

Eks see ole ni, kuidas keegi endale sisse harjutab. ;)

terv, teager
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2336
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#14

N Apr 20, 2006 22:42

Algselt postitas: teager
Eks see ole ni, kuidas keegi endale sisse harjutab. ;)
Kui juba paanika siis toimivad ainult instinktid. Kogemus omadest sigadustest, õnneks domineeriv piduri vajutamise instinkt nullis kõik muud lollused.
tog
Postitusi: 160
Liitunud: T Sept 20, 2005 22:07
Asukoht:
Auto:

#15

N Apr 20, 2006 22:45

Algselt postitas: teager
Kusjuures, vahel olen katsetanud mäest alla veeremist N'ga - kompu näitab bensukuluks siis N puhul 2-3L/100'le

Kui aga D jätta sisse ning lihtsalt jalg gaasi pealt ära võtta, näitab kompu bensukuluks ümmargust nulli.


Olen ka katsetanud - kui lasta N-i peal veereda ca siis kulu tõesti 2-3, kui D peal siis suurematel kiirustel kui mootor pidurdab, on kulu tõesti 0 kui aga kiirus allapoole ca 50 piiri kukub, siis on D peal kulu pisut suurem kui N peal.
miku
Saabiklubi liige
Postitusi: 567
Liitunud: T Apr 13, 2004 13:02
Asukoht: Tallinn
Auto:
Kontakt:

#16

R Apr 21, 2006 8:44

kui mul süütus võeti automaatkastiga, ehk siis soetasin praeguse suksu. Küsisin herr Trionicult nõu, et kas ka foori taga N ja nii edasi. Sain viisakate sõnadega sõimata... et kogu automaatkasti idee ongi see, et käiku EI vahetata ise sõidu ajal. Selleks pidada manuaalkastid olema.
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14292
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#17

R Apr 21, 2006 11:22

OT: aga miku, selgel sõnul on öeldud "sõidu ajal ei vaheta", foori taga sa seisad..:P
Tegelt on see mölaööbiklus, mis mul välja lööb
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#18

R Apr 21, 2006 11:32

Algselt postitas: miku
et kogu automaatkasti idee ongi see, et käiku EI vahetata ise sõidu ajal. Selleks pidada manuaalkastid olema.


MOTT
Kas võib teema lukku panna või ootab teema algataja veel mingeid selgitusi-põhjendusi?
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#19

P Apr 23, 2006 12:34

Algselt postitas: mardikas
Tekkis selline küsimus , et kuidas mõjub automaatkasti tervisele selline asi kui näiteks mäest alla kulgedes lükata sisse Neutraal?


Eriti kuidagi,peab ainult jälgima,et hooga tagasi ja R paketi vastu ei suru ja N-lt D-le tagasi lükkamisel võiks gaas maas olla.
Nagu eespool mainiti,suureneb sellise teguviisi tõttu moodsamatel mootorijuhtimissüsteemidel kütuselulu.
Aga manuaalset käiguvahetust kasutasin pidevalt,et talvel mootoriga pidurdada-see omakorda viib küll pikemas perspektiivis kettapakettide kiirema lõpuni.
Pagan,4.a. tagasi sai tellitud paar saabi autkasti rem. komplekti,toetudes folkloorile,et ZF ei kesta.Senini seisavad riiulil:(
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2336
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#20

P Apr 23, 2006 18:07

Algselt postitas: Trionic
Pagan,4.a. tagasi sai tellitud paar saabi autkasti rem. komplekti,toetudes folkloorile,et ZF ei kesta.Senini seisavad riiulil

Mina olen vist kolmas, kes pidi automaatkasti remontima. Tõsi küll juba ostest oli selge et viga külges - õlipump oli läbi (6000kr.)

Aga siiski. Kui keegi nurjatu julgeb väita et 9000 automaatkast (ZF) ei kesta, siis... Ok väljendugem pehmelt, lugegu antud jutt läbi. Eriti Trionicu oma.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#21

P Apr 23, 2006 21:43

Algselt postitas: qdwin
Algselt postitas: Trionic
Pagan,4.a. tagasi sai tellitud paar saabi autkasti rem. komplekti,toetudes folkloorile,et ZF ei kesta.Senini seisavad riiulil

Mina olen vist kolmas, kes pidi automaatkasti remontima. Tõsi küll juba ostest oli selge et viga külges - õlipump oli läbi (6000kr.)

Aga siiski. Kui keegi nurjatu julgeb väita et 9000 automaatkast (ZF) ei kesta, siis... Ok väljendugem pehmelt, lugegu antud jutt läbi. Eriti Trionicu oma.


Pumbavahetuseks pole vaja kasti avada,ainsad avatud kastid on Hoclinesi oma(kellegi lohakusest rikutud),paar igivana kontsu ja paar uusimate aastakäikude oma,millel purunenud spidoanduri plasthammakas(mille vahetuseks tuleb kast moekuliseerida(väga haige).Seega kõigil mingi n junn peetis,vahetad selle ja kõik.
Vasta