Oma ehitustöödega olin jõudnud nädalavahetusel tagumiste piduriketaste vahetamiseni, kui tekkisid ootamatud tõrked.
Kõigepealt, palju on tagumiste ketaste miinimum läbimõõt, peale mida nad vahetada tulevad?
Kas absi rattaga piduriketas sobib ka mitte absi omava auto külge - ma proovisin ja tundus nagu sobivat, või tekib mingeid probleeme ketta pöörlemisel?
Sai kettad alla pandud, kuid pidurid jäid peale - kas saabi pidurisilindrit saab sissepoole keerata vindiga või tuleb loominguliselt - st haamriga asjale läheneda.. minu mõistus sai siinkohal otsa..
Ja veel - vennas oli suutnud miski valemiga kütusekulu näidud ümber reguleerida l/km pealt mpg'deks - kuidas uuesti mõistlikke numbreid näitama saab panna?
Tom@
Tagumiste piduriketaste vahetus.
Oot, mis mark see üldse remondis on? Scorpiol näiteks uute klotside vahetamisel tagapiduri kolb keeratakse sisse, muidu lõhub silindri lihtsalt ära. 9000'l oli reguleerimiseks vastav polt, mis tuleb välja keerata. Väga tobedat mõõtu tähtvõti oli, 6,5 või 7 kasutusel. Muudel ...
l/km saad tagasi, kui vajutad kiirelt kaks korda R nupule (kokku peaks seal kolm reziimi olema - kaks mpg ja üks km)
M: SAAB 9000 ja 9-5 erinevad kasutatud varuosad
----------------------------------------------------
www.robolabor.ee
----------------------------------------------------
www.robolabor.ee
Kässari hoova poolt keerad maha korgi,tavaliselt 14 võti,selle all on polt,mida keerarakse nr.3 või 4 kuuskandiga,mida hakkad lahti keerama,
samal ajal kolbi kergelt surudes,kui kolb lõpuni sees,katkud sadula maha-
uued klotsid ja kokku,eelnevalt puhastatud juhtsiinid määrid ka spets.
kummi säästva möginaga kokku.Siis hakkad kolbi välja keerama,kuni klotsid on kettas ja sa ratast vaevu ringi suudad ajada.Siiamaani ei tohi
puutuda kässarit,ega pedaali.Nüüd oleks hea mõne korrad kässarit
tõmmata,natuke sõita ja pidevalt jälle kässarit kasutada.Edasi peaks veelkord kolbi välja keerama,kuni ratas vaevalt liigub.Nüüd peaks pidur
normaalselt toimima,kui alguses tag.pidurid veidi tossavad,ei maksa
ehmuda,nii on ette nähtud.
Kässarit trossidest ei tohi teguleerida.
Kui kasutad kolvi sisse-välja liigutamisel jõudu,siis jõudu sulle,asud uusi
sadulaid tellima.
samal ajal kolbi kergelt surudes,kui kolb lõpuni sees,katkud sadula maha-
uued klotsid ja kokku,eelnevalt puhastatud juhtsiinid määrid ka spets.
kummi säästva möginaga kokku.Siis hakkad kolbi välja keerama,kuni klotsid on kettas ja sa ratast vaevu ringi suudad ajada.Siiamaani ei tohi
puutuda kässarit,ega pedaali.Nüüd oleks hea mõne korrad kässarit
tõmmata,natuke sõita ja pidevalt jälle kässarit kasutada.Edasi peaks veelkord kolbi välja keerama,kuni ratas vaevalt liigub.Nüüd peaks pidur
normaalselt toimima,kui alguses tag.pidurid veidi tossavad,ei maksa
ehmuda,nii on ette nähtud.
Kässarit trossidest ei tohi teguleerida.
Kui kasutad kolvi sisse-välja liigutamisel jõudu,siis jõudu sulle,asud uusi
sadulaid tellima.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Njah, meelde tuleb tõesti, oli kuuskant, mitte täht. Kas mõningatel mudelitel on see võtme suurus erinev? Igatahes endal oli juba ratas alt ära ja kork maas, kui tuli välja, et kuuskantvõtmete komplektis parajat pole. Mälu järgi oli 6 väike ja 7 ei mahtunud. Aga vana pea kipub unustama...
See peab ikka vihaselt sõitnud masin olema, millel tagaketas ära kulub ;)
See peab ikka vihaselt sõitnud masin olema, millel tagaketas ära kulub ;)
Miinimum ketaste läbimõõdu all mõtled vist ikka ketta paksust, kui on viimane aeg vahetamiseks (kulumisest tulenevat õhenemist), või sain ma teema algusest valesti aru. Kui sul uued kettad juba ostetud, võrdle palju paksuse vahe on. Kui vanast on alles ainult pool, siis vist on õige (tagumine) aeg vahetamiseks küll. Täpselt ei oska millimeetrites paksust pakkuda aga mitte alla 7-5 mm, arvan ma.
Vanal 900 -sel olid sadula vahed nii roostes, et uued kettad ei mahtunud vahele ilma eelnava sadula töötluseta.
Vanal 900 -sel olid sadula vahed nii roostes, et uued kettad ei mahtunud vahele ilma eelnava sadula töötluseta.
Ma arvan et tagaketaste kulumine on suht tavaline. Ise vahetasin ka aastaid tagasi oma 87 aasta 9000 kettad ära. Saavad kuuma ja kui klotsid kulunud või puhtmetall ainult järel, siis käib asi kähku.
M: SAAB 9000 ja 9-5 erinevad kasutatud varuosad
----------------------------------------------------
www.robolabor.ee
----------------------------------------------------
www.robolabor.ee
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7618
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
tagumised rohkem roostaétavad, kui kuluvad. nii vähemalt minu kogemus näitab.
kui 6...7 alles jääb, siis jätkub.
kui 6...7 alles jääb, siis jätkub.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Algselt postitas: Trionic
Kässari hoova poolt keerad maha korgi,tavaliselt 14 võti,selle all on polt,mida keerarakse nr.3 või 4 kuuskandiga,mida hakkad lahti keerama,
samal ajal kolbi kergelt surudes,kui kolb lõpuni sees,katkud sadula maha-
uued klotsid ja kokku,eelnevalt puhastatud juhtsiinid määrid ka spets.
kummi säästva möginaga kokku.Siis hakkad kolbi välja keerama,kuni klotsid on kettas ja sa ratast vaevu ringi suudad ajada.Siiamaani ei tohi
puutuda kässarit,ega pedaali.Nüüd oleks hea mõne korrad kässarit
tõmmata,natuke sõita ja pidevalt jälle kässarit kasutada.Edasi peaks veelkord kolbi välja keerama,kuni ratas vaevalt liigub.Nüüd peaks pidur
normaalselt toimima,kui alguses tag.pidurid veidi tossavad,ei maksa
ehmuda,nii on ette nähtud.
Kässarit trossidest ei tohi teguleerida.
Kui kasutad kolvi sisse-välja liigutamisel jõudu,siis jõudu sulle,asud uusi
sadulaid tellima.
Et iga aastast korralist ülevaatust läbida, kohandasin kässarit ning toimisin nii nagu üleval kirjas. Asi toimis,pidas nagu kännu taga...aga ainult paar päeva. Kettad korralikud, klotsid uued,silindrid liiguvad ja sadula kinnitused on ka ok.
Mis võib olla põhjuseks? Äkki annab järgi see kuuskant polt? Tegu on ainult kässariga,jalgpiduriga pidurdavad kõik neli prefektselt,nii näitas üv. stend.
Mis on tehase poolt antud CO sisaldus,autoks 900 2.0 88.a minu massinal mõõdeti selleks 0,138. Kas ei ole segu mitte liiga lahja?
Puidust toodete valmistamine eritellimisel: http://www.isoptera.ee/
- aljoga
- klassiker
- Postitusi: 962
- Liitunud: N Veebr 26, 2004 17:08
- Asukoht: Tartu
- Auto: Rootsi raud, aga mitte SAAB
tehase poolt ette antud väärtust ei oska öelda, aga viimasel ülevaatusel oli mu massinal CO vastavatel temperatuuridel: 0,178@67ºC, 0,127@85ºC ja 0,130@93ºC
Algselt postitas: tarmiit
Mis on tehase poolt antud CO sisaldus,autoks 900 2.0 88.a minu massinal mõõdeti selleks 0,138. Kas ei ole segu mitte liiga lahja?
-
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14286
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
Kat all?? siis ei tohiks vist väga kole number olla. Minu omal mõõdeti ülevaatusel 1.0 ja natuke sajandikke/tuhandikke peale. Trionicu mõõtur näitas pisut rohkem. Samas tunde järgi oli asi ikka lahja, mis lahja. Vajutades klõbises ja oli üldse imelik. Eks ÜV ajaks sai muidugi vähemaks ka keeratud. Peale tagasi keeramist umbes 1.5-2 peale on kohe tummisem tunne..:) Katti pole.
to tarmiit:seda üritust tuleb korrata,kui uued klotsid paika on kulunud,vahel
isegi paar korda,vahepeal sõites ja aktiivselt käsipidurdades.peetis võib
ka mehanism olla,kui meistrimehed kunagi kolbe eebliga kokku on üritanud
litsuda.
isegi paar korda,vahepeal sõites ja aktiivselt käsipidurdades.peetis võib
ka mehanism olla,kui meistrimehed kunagi kolbe eebliga kokku on üritanud
litsuda.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989