Mure tonnisega - kliimakompressor!?

Tonnised ja nende mured
Vasta
que
Postitusi: 1406
Liitunud: R Nov 05, 2004 18:40
Asukoht:
Auto: 2x 9-5, 1x9-3

#1

L Aug 22, 2015 15:52

Tere,
mure siis tonnise kliima kompressoriga.
Koju jõudes käis korralik pauk (nagu midagi oleks plahvatanud!) ja siis korralik tossu pahvakas, kiiresti sai lapsed autost välja aetud. :D
Kliima kompressor hakkas suure surve all (ilmselt siis freooni) välja purskama.
Umbes pool minutit või minut peale kliima käivitamist hakkas nii toimetama.

Mis teema võiks olla?

Pilt kohast kust surve välja https://onedrive.live.com/redir?resid=61E9C73990DD93F5!22655&authkey=!AI-228l7gjMv8gY&v=3&ithint=photo%2cjpg
Video: https://drive.google.com/file/d/0B7JAPjVmi8g0czkteVRqMDBrcFdHV0NjcEJyYWVOM0otanY4/view?usp=sharing

Tundub sama teema, mis siin teemas http://www.saabcentral.com/forums/showthread.php?t=231827
"radiator resistor fan" (mis see võiks olla?) või kompressor ise kutu?

Tänud kaasamõtlejatele.
:thumb:
Everyday Regular SAAB guy!
que
Postitusi: 1406
Liitunud: R Nov 05, 2004 18:40
Asukoht:
Auto: 2x 9-5, 1x9-3

#2

P Aug 23, 2015 14:08

Saaga jätkub. Tegin 5km prooviringi.. Kõik ok, puhus isegi külma. Kohapeal pärast gaasi andes hakkas paukuma kompressor ja lisaks läks jahutusvedelik keema ja jooksis kaane vahelt välja :freak: :gun:
WTF?
Everyday Regular SAAB guy!
marti420
Postitusi: 196
Liitunud: E Aug 03, 2009 9:40
Asukoht:
Auto: EV6
Kontakt:

#3

P Aug 23, 2015 16:52

Vaata kas sul radika ventikad töötavad, kui ei tööta siis on viga seal
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2136
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#4

P Aug 23, 2015 17:16

Radika ventikas tuleks tõesti kontrollida. Kliima kompressoril on ventiil, kui ventikas ei tööta, tõuseb rõhk üle lubatu ja aurupahvak kapoti all on garanteeritud. Vastasel korral lendaks radikas üsna pea ribadeks.
Juhtus mul hiljuti sama. Tõstsin ventika relee "valesse" pesasse ja mõne minuti pärast oli ehmatus päris suur. Tol momendil ei jaganudki ära, et kust tonti see aur niisuguse pahinaga tuleb. Õnneks polnud külmaine kadu kuigi suur (kuigi oma 5-10 sekundit purskas) ja kliima töötab endiselt hästi.
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#5

P Aug 23, 2015 17:29

Radika ventikas tuleks tõesti kontrollida. Kliima kompressoril on ventiil, kui ventikas ei tööta, tõuseb rõhk üle lubatu ja aurupahvak kapoti all on garanteeritud. Vastasel korral lendaks radikas üsna pea ribadeks.
Juhtus mul hiljuti sama. Tõstsin ventika relee "valesse" pesasse ja mõne minuti pärast oli ehmatus päris suur. Tol momendil ei jaganudki ära, et kust tonti see aur niisuguse pahinaga tuleb. Õnneks polnud külmaine kadu kuigi suur (kuigi oma 5-10 sekundit purskas) ja kliima töötab endiselt hästi.


Väärt info :thumb:
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#6

P Aug 23, 2015 22:38

Ma ei tea kuidas saabil aga tõenäolislet peab olema ka kuskil kliima süsteemi toru peal ka rõhuandur, mis liig madala rõhu puhul ei lase kompressorit käivitada ja mis liig suure rõhu peal paneb vendi tööle.


aga muidugi ventikaid kontrollida ka ja nende juhtimist
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
que
Postitusi: 1406
Liitunud: R Nov 05, 2004 18:40
Asukoht:
Auto: 2x 9-5, 1x9-3

#7

E Aug 24, 2015 11:54

Asi oligi radika ventikas, ilmselt juhtmete kehva isolatsiooni tõttu lõpetas töö.
Tänud kodanik zazou'le kes viitsis eile hilisõhtul pimedas releesid uurida ja orgunnis ka ventika.
Täna panin teise ventilaatori peale ja toimetab palju energilisemalt kui eelmine.
Hetkel veel puhus jahedat, kuid sisetunne ütleb, et varsti tuleb freooni juurde panna.

Sebastian :thumb:
Everyday Regular SAAB guy!
Vasta