Tänud.
Trossi regull oli lihtne, lihtsalt alguses ei jaganud ära, et Throttle Body kõrva küljest läheb see tross alla käigukasti.
Nüüd auto sõidab, nagu vaja.
Automaatkasti probleem
-
- Postitusi: 21
- Liitunud: P Juul 31, 2011 17:31
- Asukoht:
- Auto:
Avastasin kastil õlilekke ja lasin selle ära parantada. Kastil oli küljest ära tulnud see tross mis on kapoti all gaasiga ühenduses. Pärast selle tagasi paigaldamist hakkas auto jamama. nimelt jätab teise käigu vahele ja lükkab korraga kolmanda peale. Äkki oskate aidata. Muidugi tunduks teema palju lihtsam kui te ise näeksite. Kui asi ebaselgeks jäi, teen nendest pildid.
Mis siis taolist käitumist põhjustada võib?
Mis siis taolist käitumist põhjustada võib?
-
- Postitusi: 21
- Liitunud: P Juul 31, 2011 17:31
- Asukoht:
- Auto:
kuidas seda reguleerida?
Enda masina puhul (1996 a.) on kick downi reguleerimine füüsiliselt väga lihtne. 13 võtit läheb ainult tarvis. Throttle juurde läheb kaks trossi, üks on gaasi oma, teine läheb otse alla käigukasti. Ruum on veidi piiratud aga toimetada saab siiski suht talutavalt. Välise rüüži saab lahti lasta 13 võtmega. Mõistlik oleks gaasi tross ka lahti võtta (15 sekundit tööd), kuna vastasel juhul läheb gaasitrossi plastmassist reguleerimispolt kogemata peale surumisest katki. Kui suht õige piirkond on käes, siis rüüži liigutamine mõni kümnendik üles alla tekitab üsna märgatavaid muudatusi.
Asja juurde: trossi pingutamine (rüüži allapoole surumine) sunnib kasti vahetama käike kõrgematel pööretel ja kiiremalt - järsuma jõnksatusega. Lõdvemaks laskmine sunnib vahetama madalamatel pööretel ja pehmemalt - aeglasemalt. Väga lõdva puhul läheb üks käik välja aga järgmine sisse alles terve igaviku pärast. Nagu sidur libiseks. Ostmise järel olin sunnitud trossi pea 0,5 cm pingutama et kast vähegi normaalselt toimetaks. Praeguseks on üle 30000 kilomeetri läbimisega õli vahetatud vist juba 4 korda või rohkemgi. Võib öelda et hakkab looma. Peale igat õlivahetust tuli trossi jälle lõdvemaks lasta, ilmselt oli aju silmini täis sinna õliga viidud saasta: klappide, kuulide ja vedrude vaba liikumine oli häiritud.
Käik vahetub õieti kui väga rahulikult kiirendades kolmas läheb sisse ca 50km/h lähedal ja neljas kuskil 70-75 lähedal.
Seega õlivahetusega ei remondita tõesti mitte midagi aga kuna tonnise automaatkast ei ole elektrooniline (käigud vahetuvad ainult õlirõhkude, vastusurvete ja kickdowni trossi asendist sõltuvalt), siis õli puhtusest ja ajju sadestunud saastast sõltub kasti töö sujuvus. Näiteks kunagise Iisaku Griffini käigud vahetusid väga sujuvalt, st. pehmelt. Selle saavutamiseks kulus aga lugematu arv õlivahetusi ja veelgi enam reguleerimisi.
Samas sujuv käiguvahetus ei ole kasti elueale ka hea, sujuvus saavutatakse siduripakettide libistamisega. Väike jõnksatus tugeval kiirendamisel ei tee sugugi paha. Kuskil on kuldne kesktee.
Kuid kuna kogu loogika baseerub õlil, siis vahel võib trossi kerge pingutamine hoopis töö sujuvamaks muuta. Kannatust peab olema. Seda muidugi juhul kui kast ja õli on puhas ning kast ise korras, vastasel juhul pole loogikaga midagi teha.
Õli vahetus on automaadi puhul komplitseeritud kuna kõik ei voola välja, turbiini tavameetoditega tühjaks ei saa. Võiks toimida näiteks nii, vahetada palju vahetada saab (kuni 3 liitrit), sõita mõnisada kilomeetrit ja vahetada uuesti jne jne jne.
Kui kõik see tehtud siis kast kestab veel kaua kaua, sama kasti kasutati edukalt bemmi ja vist ka tsitrööni peal. Töökindlus on väga hea.
terv, teager
-
- Postitusi: 21
- Liitunud: P Juul 31, 2011 17:31
- Asukoht:
- Auto:
Suurtänu sulle teager. Kõik toimib suurepäraselt
Tundub, et qdwini õpetud on kuldaväärt. Kopeerisin tema teksti veidi kohendatuna Tarkuseterad foorumisse
terv, teager
terv, teager
Tere.
Mul kah mure oma tonnise automaatkastiga- peale kokkupõrget tundmatu nähtamatu objektiga:P( stange läks täitsa katki) vahetab kast kolmanda 50-60 pealt ja neljand paneb alles 110 juures. 90 peal vahetab kolmandale tagasi. Oskab keegi nö. kohvipaksu pealt välja lugeda, et kas saab reguleerimisega hakkama või tuleb ...:drink: hakata?
Mul kah mure oma tonnise automaatkastiga- peale kokkupõrget tundmatu nähtamatu objektiga:P( stange läks täitsa katki) vahetab kast kolmanda 50-60 pealt ja neljand paneb alles 110 juures. 90 peal vahetab kolmandale tagasi. Oskab keegi nö. kohvipaksu pealt välja lugeda, et kas saab reguleerimisega hakkama või tuleb ...:drink: hakata?
turbo juurest tuleb rõhuvoolik ja läheb kasti. Äkki sealt lekib sul õhku, et kast ei saa turborõhust aru, millal käiku vahetama peab.
Muud nagu eestpoolt kastile mõjuda ei saa.
See mõte tuli täitsa kohvipaksu pealt. :conf:
Muud nagu eestpoolt kastile mõjuda ei saa.
See mõte tuli täitsa kohvipaksu pealt. :conf:
Ei. Ma ei kihuta. Ma lihtsalt lendan madalalt.