Probleem 9000 '95 kliimaga

Tonnised ja nende mured
Cubik
Postitusi: 158
Liitunud: N Aug 24, 2006 17:45
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero sedaan 2006 automaat

#1

N Aug 24, 2006 22:53

Sain ka õnnelikuks Saabiomanikuks...aga selline probleem:red:

Kliima teeb imelikke trikke...kord tuleb jahutatud õhku...siis jälle ei tule...sama ka sooja õhuga. Imelik on veel see, et täna õhtul proovisin kliimat mitu korda kalibreerida...mootor töötas ja auto seisis koha peal...ja välistemperatuuri näit tõusis 38 kraadini (kuigi väljas oli vast 18) ja mootori jahutusvedeliku temp oli normis...äkki keegi oskab midagi tarka öelda selle asja kohta:red:
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2336
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#2

N Aug 24, 2006 23:37

Algselt postitas: Cubik
ja välistemperatuuri näit tõusis 38 kraadini (kuigi väljas oli vast 18) ja mootori jahutusvedeliku temp oli normis...
Andur on radikatele üsna lähedal. Seistes näitabki seetõttu aiateibaid.
Cubik
Postitusi: 158
Liitunud: N Aug 24, 2006 17:45
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero sedaan 2006 automaat

#3

N Aug 24, 2006 23:54

Ahhaa...see seletab siis selle fenomeni...aga ülejäänu???
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#4

R Aug 25, 2006 7:31

Kliimaseadme töö sõltub välistemperatuuri anduri signaalist. Seetõttu paneb ka kliima segast. Isiklikult arvan, et sul on anduri pistiku kontakt halb. Võta asi lahti, puhasta ära ja näit muutub reaalsemaks. Ka kliimaseadme töö paraneb.
Andurit tasuks otsida spoila tagant, juhipoolse udutule lähedalt.
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2336
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#5

R Aug 25, 2006 8:08

Kliimaseadme töö sõltub sajast erinevast asjast. Kindlasti on salongi temperatuuri andur räpane, klapid võivad olla kinni jäänud või mootorid mädad jne jne. Errorite arv on 0 kalibreerimise ajal?
Kuidas see kliima täpselt käitub? Et paned Auto režiimi, 21 kraadi ette ja siis läheb kord kuumaks siis jälle külmaks? Et ei suuda temperatuuri hoida?
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#6

R Aug 25, 2006 8:15

Algselt postitas: qdwin
Kliimaseadme töö sõltub sajast erinevast asjast. Kindlasti on salongi temperatuuri andur räpane, klapid võivad olla kinni jäänud või mootorid mädad jne jne. Errorite arv on 0 kalibreerimise ajal?

Kusjuures kui klapid kinni on, siis seda viga ei näita ei Kliimaseadme aju ega ka tech2. Endal oli tsirkulatsiooniklapp kinni - T. käis tech2-ga üle ja masin viga ei leidnud.
Cubik
Postitusi: 158
Liitunud: N Aug 24, 2006 17:45
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero sedaan 2006 automaat

#7

R Aug 25, 2006 9:37

Tegin seda kalibreerimist korduvalt...korraks läks nulli peale, siis tagasi etteantud temperatuuri (21) peale tagasi ja vilgutas need parempoolsed tuled läbi...mingeid erroreid ei näidanud (kus ta neid näitama peaks üldse?)

Aga selle külma ja soojaga on nii, et kui panen näiteks HI peale, siis ei tule sooja vaid õrnalt leiget pigem...ja kui panen LO peale, siis puhub lihtsalt jahedat (aga mitte kondi poolt jahutatud õhku:wall:
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#8

R Aug 25, 2006 9:51

Algselt postitas: Cubik
Tegin seda kalibreerimist korduvalt...korraks läks nulli peale, siis tagasi etteantud temperatuuri (21) peale ....
i...mingeid erroreid ei näidanud (kus ta neid näitama peaks üldse?)

See, et ta vahepeal "0" näitas, tähendabki, et süsteemist leitud 0 viga.
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2336
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#9

R Aug 25, 2006 10:04

Aga miks Sa nende hi-de ja lo-dega jändad? Pane Auto peale ja pärast häda korral tõstad ja vähendad temperatuuri veidike. See meetod on siiani täiesti piisav olnud. Väga palavate ja päikseliste ilmadega oli temp 25 peal, praegu 20-21, talvel 17. Talvine 17 on ausalt öeldes küll piin. Väljas on pakane aga automaatika üritab vägisi 17 kraadi saavutamiseks mulle tulist õhku näkku sülitada.
Zazou
Saabiklubi liige
Postitusi: 1204
Liitunud: P Mär 28, 2004 23:28
Asukoht:
Auto: 9-4x

#10

R Aug 25, 2006 10:54

Cubik-ule.
Tõenäoliselt pole sa seda artiklit lugenud:
http://www.saabnet.ee/index.php?l=acc2

Viga see sulle kätte ei näita, kuid saad paremini aru, kuidas kliima töötab.
M: SAAB 9000 ja 9-5 erinevad kasutatud varuosad
----------------------------------------------------
www.robolabor.ee
Cubik
Postitusi: 158
Liitunud: N Aug 24, 2006 17:45
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero sedaan 2006 automaat

#11

R Aug 25, 2006 11:14

Aitähh vihjete eest...ilmselt on mul kliimas vigu rohkem kui üks...kahtlustan, et see pöördklapp, mis peaks õhu läbi soendusradika juhtima, ei tööta (korralikult) ja võibolla on freooni ka ebapiisavalt süsteemis.

"Kalibreerimise käigus näidatakse displeil kas "0" või kui mõni viga leitakse siis vea kood. Kui kalibreerimine lõppenud, näitab displei taas valitud temperatuuri. "
...mul pöördus küll valitud temp-i juurde tagasi enne kalibreerimise lõppu st. enne parempoolsete tulede vilgutamise lõppu:red:
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2336
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#12

R Aug 25, 2006 11:23

kalibreerimine käitub Su masinas küll õieti. kes neid nüansse mäletab, mis järjekorras midagi toimib.

Aga ikkagi, kuidas hoitakse ette antud temperatuuri Auto režiimis? Kuidas sellega automaatika hakkama saab? Ja ära unusta, et peale käivitamist, puhuvad mõnda aega tormituuled et kiirelt taastada etteantud temperatuur või et esiklaas udust puhtaks saada.
Cubik
Postitusi: 158
Liitunud: N Aug 24, 2006 17:45
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero sedaan 2006 automaat

#13

K Aug 30, 2006 20:29

Asi on selles, et kord töötab...siis jälle ei tööta :fight:

Käisin Antti juures ka...ta ütles, et ei saa ju remontida, kui töötab (sel hetkel jälle töötas :red: )
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14292
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#14

N Aug 31, 2006 0:27

Pöördu järgmise töökoja poole...
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#15

N Aug 31, 2006 14:14

Algselt postitas: Cubik
Sain ka õnnelikuks Saabiomanikuks...aga selline probleem:red:

Kliima teeb imelikke trikke...kord tuleb jahutatud õhku...siis jälle ei tule...sama ka sooja õhuga. Imelik on veel see, et täna õhtul proovisin kliimat mitu korda kalibreerida...mootor töötas ja auto seisis koha peal...ja välistemperatuuri näit tõusis 38 kraadini (kuigi väljas oli vast 18) ja mootori jahutusvedeliku temp oli normis...äkki keegi oskab midagi tarka öelda selle asja kohta:red:


Tech`ga saab manuaalselt kõiki klappe-mootoreid aktiveerida ja vaadata mehaanilist toimivust.
Cubik
Postitusi: 158
Liitunud: N Aug 24, 2006 17:45
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero sedaan 2006 automaat

#16

K Sept 06, 2006 14:55

kas keegi oskab öelda, milline peab olema freooni rõhk süsteemis...mul õnnestub seda lähiajal mõõta
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#17

N Sept 07, 2006 8:35

Algselt postitas: Cubik
kas keegi oskab öelda, milline peab olema freooni rõhk süsteemis...mul õnnestub seda lähiajal mõõta


Kas ülemine,või alumine rõhk? mis reshiimis,mis pööretel,kust mõõdetud jne. See pole sisekumm ,millele täpne rõhk on antud.
Täpne kogus on tähtis,rõhku mõjutavad kümned erinevad tegurid.
Cubik
Postitusi: 158
Liitunud: N Aug 24, 2006 17:45
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero sedaan 2006 automaat

#18

N Sept 07, 2006 16:23

hmm...keeruline
Zazou
Saabiklubi liige
Postitusi: 1204
Liitunud: P Mär 28, 2004 23:28
Asukoht:
Auto: 9-4x

#19

N Sept 07, 2006 19:44

mul näitab ka kalibreerimisel 0 viga. Anti juures sai diagnostika junn külge lükatud ja luges välja 3 erinevat veakoodi. Kuna kliima enamväham toimib ei viitsinud neid desifreerima hakata(nagu ikka oli kiire ka).
Samas kui keegi teab kohta, kus koodid üleval, siis vaataks küll.
M: SAAB 9000 ja 9-5 erinevad kasutatud varuosad
----------------------------------------------------
www.robolabor.ee
KrikU
Postitusi: 313
Liitunud: E Dets 27, 2004 19:12
Asukoht:
Auto:

#20

N Sept 07, 2006 20:32

Mul null viga ja hoiab ideaalselt soovitud temperatuuri nii suvel kui talvel, kuid talvel töötab kliima siiski täpsemini kui suvel külma pritsimisega reguleeritav temperatuuri hoidmine. Hämaras või pimeduses soojal suvepäeval sõites on 20 liiga külm ja 21 hulga mugavam kuna vendi pöördeid võtab rohkem maha. Lõõskava päikese all suvel aga pole vahet kas 17 või 20, vent paneb nagunii siseringlus reziimil pahinal otse max pööretega külma kondiõhku näkku, vähemasti auto käivitamisest esimesed 10 minutit kindlasti.

Endamisi olen mõelnud, et mispuhul üldse ilma kondita auto puhul siseringlusreziim kasulik võiks olla...

Tänase ilmaga tegi mu auto kliimaseade huvitava liigutuse sõidu ajal mida harva juhtub nägema - alguses siseringlusreziimilt ja otse näkku puhumise variandist eelviimase dioodi asendist läks üle välisõhuringlusele ja reziimile kus õhk suunatakse aknale ja jalgadele ;) Tundus, et välisõhu temperatuuri languse pärast see nii juhtus sest sel hetkel näitas 14 kraadi sõidu ajal välisõhu temperatuuriks.
Cubik
Postitusi: 158
Liitunud: N Aug 24, 2006 17:45
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero sedaan 2006 automaat

#21

R Sept 08, 2006 0:24

njah...ok, sellest ma saan veel aru, et konditsioneer kas töötab või mitte, aga miks mul sooja ei tule, kuigi panen temperatuuri 27 peale...tuleb ainult leiget :wall:
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#22

R Sept 08, 2006 7:20

salongi soojusvaheti umbes
Cubik
Postitusi: 158
Liitunud: N Aug 24, 2006 17:45
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero sedaan 2006 automaat

#23

R Sept 08, 2006 8:17

kas seda saab kuidagi puhastada, või peab vahetama?
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#24

R Sept 08, 2006 8:30

See on oletus.Kuna need radikad tavaliselt lekivad,siis uhatakse lekke-eemaldeid süsteem täis ja ongi jamad käes.
Klapid,mis temp.`i regullivad võivad ka mittetoimida.
Cubik
Postitusi: 158
Liitunud: N Aug 24, 2006 17:45
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero sedaan 2006 automaat

#25

R Sept 08, 2006 11:19

selge...siis pean ilmselt külla tulema
Vasta