esimesed pidurikettad
Endal on sama mure. Suurtematel kiirustel pidurdades on tunne, et sõidad treppi peal. Eks kevadel tuleb välja vahetada. Siit ka tähelepanek pidurdajatele. 180 ->0 pidurdada mitu korda järjest toob kaasa standard ketaste kuumuse tõttu kõveraks minemise, samas huvitaks mind kas mitte standard ( näiteks fedoro) või muu kangema piduriklotside olemas olul, kettad jääksid intensiivsel pidurdamisel sirgeks?
Iga ratas veab and then some!
Koolifüüsikast on teada, et sama pidurdusjõu juures eralduv soojus klotsist ega kettast ei sõltu. Kui kangel klotsil on jahutus(milles julgen isiklikult kahelda), siis võib mingi erinevus olla aga üldiselt soovitaks koos kangemata klotsidega ka kangemad kettad osta... või siis paremat jalga pisut taltsutada;)
Algselt postitas: napoleon
Koolifüüsikast on teada, et sama pidurdusjõu juures eralduv soojus klotsist ega kettast ei sõltu. Kui kangel klotsil on jahutus(milles julgen isiklikult kahelda), siis võib mingi erinevus olla aga üldiselt soovitaks koos kangemata klotsidega ka kangemad kettad osta... või siis paremat jalga pisut taltsutada;)
Vaat erinevus on klotsi materialis. Nimelt kõik klotsid ei lähe nii kiirelt kuumaks samuti oleneb klotsi segust see kuda ta käitub. Kui standard klots töötab tava tigimustes täitsa hästi, erinevalt nn racing piduri klotsist, mis aga töötab kõrgematel temperatuuridel edasi, samas kui standard klots on juba klaasistunud.
Iga ratas veab and then some!
Nüüd räägid aia asemel aiaaugust. Olen nõus, et standard klots võib kõrgetel temperatuuridel mitte töötada, liiga kiiresti laguneda vms. aga kui räägime eralduvast soojushulgast, siis on see ikka F*s, kui eeldame, et klotsis ei hakka toimuma keemilisi protsesse, mis täiendavalt soojust eraldavad. Ehk siis racing klots ajab su standard piduriketta täpselt sama edukalt või isegi edukamalt kõveraks.
Endal selline kogemus, et kõver ketas läheb üsna sirgeks kui teda tulikuumaks pidurdada, lausa suitsema. Aga kui jahtub, on endiselt jälle kõver või veel kõveram kui enne.
Ei teagi kas see ka mingite füüsikaseaduste alla kuulub või on puhas ulme :cool:
Kõva klots vajab suuremat pidurdusjõudu, ise kulub vähe aga ketast kulutab mehemoodi.
Ei teagi kas see ka mingite füüsikaseaduste alla kuulub või on puhas ulme :cool:
Kõva klots vajab suuremat pidurdusjõudu, ise kulub vähe aga ketast kulutab mehemoodi.
tihtilugu pole probleem üleüldse ei ketastes ega klotsides...
peamiselt on probleem siiski ratta,laagri viskumisest või käändteljes...sellega seoses kipub kettaid aeg-ajalt minema
kui "ratta" viskumine on üle lubatud normi, kulub ketas pidurdades ebaühtlaselt
loomulikult kaasneb sellega ka vibratsioon jne jne
suurepäraselt aitab uute ketaste ja klotside paigaldus kuni järgmise korrani, juhul kui viskumine pole likvideeritud..:notworthy:
peamiselt on probleem siiski ratta,laagri viskumisest või käändteljes...sellega seoses kipub kettaid aeg-ajalt minema
kui "ratta" viskumine on üle lubatud normi, kulub ketas pidurdades ebaühtlaselt
loomulikult kaasneb sellega ka vibratsioon jne jne
suurepäraselt aitab uute ketaste ja klotside paigaldus kuni järgmise korrani, juhul kui viskumine pole likvideeritud..:notworthy:
-
- Postitusi: 158
- Liitunud: N Aug 24, 2006 17:45
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9-5 Aero sedaan 2006 automaat
...ja siis veel selline asi...pidurdamisel peab pedaalile suht kõvasti vajutama...tunduvalt kõvemini, kui teiste autode puhul, millega olen sõitnud...kas see ongi nii tonnise puhul, või on see minu auto anomaalia?
Algselt postitas: pva
pidurikettaste treimine on taielik kolhoos.
neid ainult asendataxe ja ainult uuetega.
kui sellex raha pole, siis tasub mqtelda kas on yldse raha autosqidux.
Täpselt. ketaste treimine on mõttetu tegevus. See ei tasu ennast ära, sest üldjuhul on kettad üsna varsti jälle kõverad. Samuti ka treimine maksab ja töömaht (vana ketas maha uus või treitud ketas asemele) on ju täpselt sama ning minu arust ei maksa uued kettad nii palju, et neid ei jaksaks osta.
Mu eelmisel autol oli ka see probleem, et esimesed kettad läksid pidurdamise peale kõveraks.
Lasin need sirgeks treida, kuid mõne kuu pärast suutsin nad uuesti kõveraks sõita. Lasin uuesti üle treida ja mõne aja pärast jälle sama lugu.
Usun, et tegu oli mingi tootja veaga või siis viletsa materjaliga.
Võis juhtuda, et tootmisel termotöötlus mittepiisav või mine tea.
Aga kui huvi on, siis võin pakkuda 9000 kettaid. Mis aasta auto sul on?
On nii originaalkettad:
http://www.speedparts.se/prod/res_broms_skivor.shtml
Pakkuda on ka klotsid, sadulad ning ka sportlikumad pidurikomplektid saabidele.
Lasin need sirgeks treida, kuid mõne kuu pärast suutsin nad uuesti kõveraks sõita. Lasin uuesti üle treida ja mõne aja pärast jälle sama lugu.
Usun, et tegu oli mingi tootja veaga või siis viletsa materjaliga.
Võis juhtuda, et tootmisel termotöötlus mittepiisav või mine tea.
Aga kui huvi on, siis võin pakkuda 9000 kettaid. Mis aasta auto sul on?
On nii originaalkettad:
http://www.speedparts.se/prod/res_broms_skivor.shtml
Pakkuda on ka klotsid, sadulad ning ka sportlikumad pidurikomplektid saabidele.
romza
Ei pruugi, 1keegu kanti juba puhas ja korralik odavam ralliketas maksab. Aga kodanikud, kes muidu oma autoga rahulikult sôidavad, vôiks arvestada seda, et "päris"racing piduriklots on siiski selline, mis on ette nähtud pidurdama korduvalt ja suurtel kiirustel ning vôivad valmistada sulle külmast peast ja vaiksel pidurdamisel üllatuse... elik ôiged racing klotsid ja kettad eeldavad ka vastavat sôidustiili... kui performance klotsi otsida, siis ikka vaadake street & racing, mitte ainult racing. Vôi näiteks ferodo vôi AP vôi brembo tänavaklotse.
pva: ega need polegi alla 1keek, kuna sealses hinnakirjas on hinnad rootsi kroonides. Kaup ise on ka rootsist.
Kuid kui asja vastu huvi olemas, siis võib hinna üle kaubelda. Väike mänguruum ka olemas ;-)
Muidugi, kui rahakott kannatab, siis võib panna alla ka sellised iludused brembolt:
http://www.speedparts.se/images/prod/broms/xb,31441.jpg
Hind ~15000kr paar.
Aga kui soov saada parem väljanägemine valuvelje tagant ning samas saada kvaliteetsed kettad, siis Saab9000-le pakuks veel järgmisi EBC kettaid:
http://www.speedparts.se/images/prod/broms/ebc,9320.jpg
Hind ~4800 kr paar.
Või siis TAR-OX pidurikettaid:
http://www.speedparts.se/images/prod/broms/tx,0000.jpg
Hind sõltuvalt 9000 väljalaskeaastast 4600-5350 kr paar
juurde pakun ka kõikvõimalikke juppe, mida pidurite juures võib vaja minna.
Kuid kui asja vastu huvi olemas, siis võib hinna üle kaubelda. Väike mänguruum ka olemas ;-)
Muidugi, kui rahakott kannatab, siis võib panna alla ka sellised iludused brembolt:
http://www.speedparts.se/images/prod/broms/xb,31441.jpg
Hind ~15000kr paar.
Aga kui soov saada parem väljanägemine valuvelje tagant ning samas saada kvaliteetsed kettad, siis Saab9000-le pakuks veel järgmisi EBC kettaid:
http://www.speedparts.se/images/prod/broms/ebc,9320.jpg
Hind ~4800 kr paar.
Või siis TAR-OX pidurikettaid:
http://www.speedparts.se/images/prod/broms/tx,0000.jpg
Hind sõltuvalt 9000 väljalaskeaastast 4600-5350 kr paar
juurde pakun ka kõikvõimalikke juppe, mida pidurite juures võib vaja minna.
romza