1. leht 2-st

Saab 9000 - 235 kolvidega setup - arvamusi?

Postitatud: E Nov 12, 2018 11:59
Postitas denczik
Kolleegid, kas kellelgi on kogemust 235 mõõdus tonnisele mootori ehitamisega?

Tahaks ehitada midagi sellist 9000 blokile:
  • 235 Wiseco kolvid
  • 235 mõõdus sepis kepsud (connecting rods)
  • 235 plokikaane tihend (head gasket)
Täpsustav küsimus crankshaft bearings kohta (unustan pidevalt kuidas nad eesti keeles on), millised peaksid õiged olema seda tüüpi väntvõlli jaoks, on neil mingi erilised valikuvõimaluste kriteeriumid (kvaliteet, brändid)?

Mida huvitavat võiks veel arvestada 235 tüübi ehitamisel?

Re: Saab 9000 - 235 kolvidega setup - arvamusi?

Postitatud: E Nov 12, 2018 20:47
Postitas Ron24
denczik kirjutas:
E Nov 12, 2018 11:59
Kolleegid, kas kellelgi on kogemust 235 mõõdus tonnisele mootori ehitamisega?

Tahaks ehitada midagi sellist 9000 blokile:
  • 235 Wiseco kolvid
  • 235 mõõdus sepis kepsud (connecting rods)
  • 235 plokikaane tihend (head gasket)
Täpsustav küsimus crankshaft bearings kohta (unustan pidevalt kuidas nad eesti keeles on), millised peaksid õiged olema seda tüüpi väntvõlli jaoks, on neil mingi erilised valikuvõimaluste kriteeriumid (kvaliteet, brändid)?

Mida huvitavat võiks veel arvestada 235 tüübi ehitamisel?
Crankshaft bearings on väntvõlli laagrid Eesti keeles.

Re: Saab 9000 - 235 kolvidega setup - arvamusi?

Postitatud: E Nov 12, 2018 20:49
Postitas ARZT
Maakeeli saaled :)

Re: Saab 9000 - 235 kolvidega setup - arvamusi?

Postitatud: E Nov 12, 2018 22:41
Postitas Ron24
ARZT kirjutas:
E Nov 12, 2018 20:49
Maakeeli saaled :)
Täpselt!

Re: Saab 9000 - 235 kolvidega setup - arvamusi?

Postitatud: E Nov 12, 2018 22:49
Postitas saabu14jr
Erilist valikut pole, glyco on kóige tavalisem bränd saaledele. 235 ja 234 mingit vahet mälu jârgi polnud. Vanasti oli ACL kes tootis race saalesid, jutu jãrgi pani pillid kotti ja jârsku hakkas tootma kangemaid ja tavalisi saalesid mingi king racing(arvan, et pole seotud firmaga KING mis toodab igast vôimaliku odavat saasta autode jaoks) tagasisidet selle firma kohta pole uurinud.

Re: Saab 9000 - 235 kolvidega setup - arvamusi?

Postitatud: T Nov 13, 2018 8:37
Postitas Trionic
Saalesid ei maksa kunagi enne soetada, kui väntvõll pingis on käinud. Isegi siis, kui laagripinnad tunduvad ideaalsed üheksal juhul kümnest v.võll "viskab", seega vajab remontmõõtu.

Re: Saab 9000 - 235 kolvidega setup - arvamusi?

Postitatud: T Nov 13, 2018 10:56
Postitas daags
Lisaks veel info, kui väntvõll on korra juba kõver, siis lihvimine on reeglina ajutine lahendus. Kahjuks on kogemusi kus varem või hiljem nn sirgeks ja remont mõõtu lihvitud väntvõll ajapikku taastab endise (loe kõvera) kuju. Lihtsalt väike soovitus.

Re: Saab 9000 - 235 kolvidega setup - arvamusi?

Postitatud: T Nov 13, 2018 10:57
Postitas Pootsman
Siin nagu ma aru saan läheb käiku uus väntvõll.

Soovitan panna originaal saaled.

Re: Saab 9000 - 235 kolvidega setup - arvamusi?

Postitatud: T Nov 13, 2018 12:45
Postitas I-Vaari
Sinu selle B234 väntvölli oleksin vöinud juba ESK sügisrallile tulles ära tuua. Väntvölli saaled ehk liuglaagrid jaotuvad raamlaagriteks ja kepsulaagriteks. Need nn race saaled kestavad kövemat pauku kuid söövad ka samavörra väntvölli. Ehk kasutada OEM saalesid ja kangema löögikindlusega mootoriöli. B234 mootoriploki puhul B235 plokikaanetihendiga VIST pidi ka kasutama B235 plokikaant. Ma vöin ka eksida kuna nende mootoriviilijatega Soomes alati iga maakonna murdest kahjuks aru ei saa kohe. See mis ja kuidas söltub ikkagi rohkem soovitud KW ja NM määrast. 500 HP ja 650 NM pärast veel eriti pingutada pole vaja.

Re: Saab 9000 - 235 kolvidega setup - arvamusi?

Postitatud: T Nov 13, 2018 14:25
Postitas dx2
Saan ma õigesti aru, et kui käiku läheb uus väntvõll, siis ei pea muretsema saalede remontmõõtude parast?

Re: Saab 9000 - 235 kolvidega setup - arvamusi?

Postitatud: T Nov 13, 2018 15:41
Postitas Trionic
Loomulikult ei pea.

Re: Saab 9000 - 235 kolvidega setup - arvamusi?

Postitatud: T Nov 13, 2018 17:38
Postitas denczik
Tänud sõbrad info ja operatiivsuse eest!

Väntvõll Soomest saabumas sellel kuul, ülejäänud asjad loodetavasti aasta lõpu poole.

Saalede osas on suund nüüd selgem.

Alati rõõm kuulda, et abivalmidus tarne osas foorumis jätkuvalt prevaleerib.

Re: Saab 9000 - 235 kolvidega setup - arvamusi?

Postitatud: T Nov 13, 2018 17:42
Postitas denczik
Täiendavaks aruteluks:
I-Vaari kirjutas:
T Nov 13, 2018 12:45
...Ehk kasutada OEM saalesid ja kangema löögikindlusega mootoriöli. B234 mootoriploki puhul B235 plokikaanetihendiga VIST pidi ka kasutama B235 plokikaant. ...
Kas pead silmas B235R plokikaant? :thumb:

Re: Saab 9000 - 235 kolvidega setup - arvamusi?

Postitatud: K Nov 21, 2018 19:49
Postitas denczik
saabu14jr kirjutas:
E Nov 12, 2018 22:49
Erilist valikut pole, glyco on kóige tavalisem bränd saaledele. 235 ja 234 mingit vahet mälu jârgi polnud. Vanasti oli ACL kes tootis race saalesid, jutu jãrgi pani pillid kotti ja jârsku hakkas tootma kangemaid ja tavalisi saalesid mingi king racing(arvan, et pole seotud firmaga KING mis toodab igast vôimaliku odavat saasta autode jaoks) tagasisidet selle firma kohta pole uurinud.
ACL ma saan aru ongi see, kes neid saalesid MapTunile tegi.

MapTunilt sain vastuse, et race saalesid neil enam pakkuda pole.

Keegi omab infot saadavuse kohta Ameerikas või midagi :) https://www.aclraceseries.com/catalog.html

Re: Saab 9000 - 235 kolvidega setup - arvamusi?

Postitatud: K Nov 21, 2018 22:16
Postitas ivomets
Mis on racing saaled??

8-)

Re: Saab 9000 - 235 kolvidega setup - arvamusi?

Postitatud: K Nov 21, 2018 22:58
Postitas denczik
ivomets kirjutas:
K Nov 21, 2018 22:16
Mis on racing saaled??

8-)
Pean neid silmas: https://www.maptunparts.com/engine-comp ... -saab.html

Re: Saab 9000 - 235 kolvidega setup - arvamusi?

Postitatud: N Nov 22, 2018 9:01
Postitas Trionic
Tavalised saaled, millel õliavad suuremaks on puuritud.

Re: Saab 9000 - 235 kolvidega setup - arvamusi?

Postitatud: N Nov 22, 2018 12:38
Postitas sebastian
Eks mootori tuunimine käibki tihti aukude suuremaks puurimise abil 8-)

Re: Saab 9000 - 235 kolvidega setup - arvamusi?

Postitatud: N Nov 22, 2018 12:57
Postitas denczik
Kui populaarne see portimine meil on muidu.
Keegi Eestis samaväärset asja pakub? https://www.abbottsaab.com/product/gas- ... -saab-9-5/

Re: Saab 9000 - 235 kolvidega setup - arvamusi?

Postitatud: N Nov 22, 2018 14:33
Postitas caarel
Youtube ette ja ise tegema :D

Re: Saab 9000 - 235 kolvidega setup - arvamusi?

Postitatud: N Nov 22, 2018 16:40
Postitas denczik
Kui sul on endal piisavalt tugevad füüsika teadmised, siis ei pidavat ka Youtube vaja minema yo :D

Re: Saab 9000 - 235 kolvidega setup - arvamusi?

Postitatud: N Nov 22, 2018 16:49
Postitas wilddog
denczik kirjutas:
N Nov 22, 2018 12:57
Kui populaarne see portimine meil on muidu.
Keegi Eestis samaväärset asja pakub? https://www.abbottsaab.com/product/gas- ... -saab-9-5/
http://www.windorf.ee/teenused

http://www.toukur.ee

Re: Saab 9000 - 235 kolvidega setup - arvamusi?

Postitatud: E Apr 15, 2019 15:02
Postitas denczik
ivomets kirjutas:
K Nov 21, 2018 22:16
Mis on racing saaled??

8-)
Leitud ja kohale jõutud.

Pilt

Re: Saab 9000 - 235 kolvidega setup - arvamusi?

Postitatud: E Apr 15, 2019 15:12
Postitas ivomets
No nii, karbil kiri kyll ) Mul on autos 250 w, kõlarid ka, karbil oli nii kirjas ) . tegelikult mind hoopis huvitas, et mis nende mõõt on, ehk mis vahe jääb saalede ja väntvõlli kaela vahele?? 3....4.....5...8 sajandikku??

Kui ma oma viimase 96 mootori forseerisin, siis jätsin 8. ... et saaks kohe ja kõvasti pähe hakata andma. aga siiski oli 2 saalet peale mõningast sõitmist seest kahjustada saanud.

Re: Saab 9000 - 235 kolvidega setup - arvamusi?

Postitatud: E Apr 15, 2019 15:53
Postitas denczik
Rebime karbi juba Werneri juures lahti, mõõdame ära... Loodetavasti ta ei ole unustanud mind ja ootab külla lähemal ajal 8-)