Temp, Termostaat ja selle vahetamine

Tonnised ja nende mured
Vasta
Kasutaja avatar
IFFI
Postitusi: 62
Liitunud: K Dets 19, 2018 10:26
Asukoht: TURKU
Auto: 9000 2.3 Turbo CD 260kw 350hj
Kontakt:

#1

L Jaan 05, 2019 6:18

Tonnisel temperatuuri näidik ei kipu palju rohkem üles poole tõusma. Eelmine nädalavahetus sai sõidetud nii ~1500km ots ja sõiduajal näidik ei muutnud oma asendit. Tõusis küll siis päris sinna punase juurde kui tegin parklas väikese lühi uinaku- nii umbes vast 30 mintsa (tõesti kellalt aega ei võtnud, tegu oli öösel ja suht uneväsinud olin) Kuid siis sõitu jätkates kukkus kiirelt näidik jälle alla oma asendisse ja jäigi sinna. Tookord oli nii -10 ringis külma.

Autos ka otseselt külm pole ja ka liiga soe pole. Terve tee sõites oli puhur asendis 3, asendis 2 hakkas pikalt istudes ikkagi jahe, jäi nagu vajaka soojast. Linna vahel kärutades sups siia ja sinna siis võib-olla see näidik kopika võrra tõuseb ülespoole.
Ühesõnaga ise kahtlustan hetkel termostaati. Käisin täna ja ostsin uue valmis. Seoses sellega oleks paar amatööri küsimust kuna puuduvad igasugused antud ala teadmised ja kogemused ja päris katse eksitus meetodit ei tahaks muterdama hakata :D

1. Nagu ma siin olen seda foorumit uurinud ja aru saanud asub termostaat (näoga mootori poole oles) vasakul all mootori juures kus on ka ilmselt vee pump. Et siis pean maha selle kupatuse kruvima, et saada kätte termostaat.
2. Nagu ma aru saan, et siis kui eemaldan selle vee pumba siis ka jookseb välja kogu jahutus vedelik! Kas uut jahutus vedeliku ostes peab midagi erilist silmas pidama (on mingi kindel nõu või kõlbab standartne)?
(Loomulikult saab ka hiljem kasutada olemas olevat kui see kenasti kaussi lasta :D )
3. On selle termostaadi vahetamine teostatav ka parklas??

Sellisel tasemel seisab kõik aeg temp osuti mu masinal.
Pilt

Selgituseks lisan paar pilti oma masinast.
Termostaat peaks siis asuma number 1 nolega osutatud kohas ehk siis veepumba juures. Visuaalsel vaatlusel sobiks termostaat ka number 2 noolega osutatud kohta. Teisel pildil siis on tehtud pilt külje pealt.
Pilt

Pilt
Minu Saabi lugu siin foorumis | Minu Saabi BLOGI | Mu TONNISTE galerii
Kasutuses olevad autod: 9000 CD 2.3 Turbo 260kw 350hj -||- 9000 CDE 2.3 Turbo Eco-Power 125kw 170hj
Olnud autod: 9000 CS 2.0 96kw 131hj
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#2

L Jaan 05, 2019 8:33

termostaat ikka mootori plokis ja nr 2 märgitud kohas. lased radikast vee välja, mingi 5 l, ja siis saad termostaadi kätte.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
saabu
Postitusi: 803
Liitunud: R Juul 21, 2006 9:43
Asukoht: Tallinn-Aruküla
Auto:
Kontakt:

#3

L Jaan 05, 2019 9:46

Mina olen termostaati vahetanud ilma vedelikku välja laskmata, erilist kadu ei ole olnud( midagi ikka).
Kasutaja avatar
IFFI
Postitusi: 62
Liitunud: K Dets 19, 2018 10:26
Asukoht: TURKU
Auto: 9000 2.3 Turbo CD 260kw 350hj
Kontakt:

#4

L Jaan 05, 2019 10:05

Selge pilt siis, sama paika isegi arvasin olema ;)
Minu Saabi lugu siin foorumis | Minu Saabi BLOGI | Mu TONNISTE galerii
Kasutuses olevad autod: 9000 CD 2.3 Turbo 260kw 350hj -||- 9000 CDE 2.3 Turbo Eco-Power 125kw 170hj
Olnud autod: 9000 CS 2.0 96kw 131hj
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14284
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#5

L Jaan 05, 2019 10:43

Ja see, et tonnisel temp seier töllakil niimoodi on, on täiesti tavaline ja termostaadi vahetusega ei pruugi midagi muutuda. See on näidiku teema, mitte termostaadi. Mul näitab samamoodi pisut allpoole täiesti sooja mootoriga.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
minaindrek
Saabiklubi liige
Postitusi: 79
Liitunud: L Apr 27, 2013 10:56
Asukoht: Tartu
Auto: 9000/9-5/9-3

#6

L Jaan 05, 2019 18:28

Cyber kirjutas:
L Jaan 05, 2019 10:43
Ja see, et tonnisel temp seier töllakil niimoodi on, on täiesti tavaline ja termostaadi vahetusega ei pruugi midagi muutuda. See on näidiku teema, mitte termostaadi. Mul näitab samamoodi pisut allpoole täiesti sooja mootoriga.
kas seda annab seal näidikuplokis ka remontida? sama siin tegelt, kuigi mul on kahtlus termostaadi osas ikkagi. millise temp'iga termostaate te üldse panete enda tonnistele?
One who does precision guess work based on unreliable data provided by those of questionable knowledge.
ARZT
Postitusi: 520
Liitunud: K Mai 07, 2008 0:11
Asukoht: Ikla
Auto: 9000 Aero, III Gen Camaro350, Chevy AstroVan, Chevy TransSport, Volvo242

#7

L Jaan 05, 2019 18:57

Ma proovisin kunagi, nüüdseks juba aastaid tagasi kui termostaati vahetasin, punast long life vedelikku. Hakkas lekkima absoluutselt igast võimalikust kohast. Läksin rohelisele tagasi. Minu omal tõuseb seier poole peale umbes, olenevalt olukorrast ka veidi rohkem. Külm pole kunagi hakanud, isegi mitte -35-ga.
Ron24
Saabiklubi liige
Postitusi: 925
Liitunud: L Okt 24, 2015 21:21
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 '03 2.3T 217kw Arc

#8

L Jaan 05, 2019 20:00

Kui autos sõidu ajal külm on, siis äkki soojendusradikas umbes hoopis.
kroom
Postitusi: 318
Liitunud: P Nov 23, 2008 21:10
Asukoht: Tartu
Auto: OG 9-3 automaat 1999 aastast

#9

P Jaan 06, 2019 18:20

Kui ikka tavapäraselt kella üheksani tõusis ja ka nüüd paigal tiksudes üheksa kätte saab, võiks termostaadi viga olla küll.
timutit
Postitusi: 607
Liitunud: R Sept 03, 2004 23:17
Asukoht:
Auto:

#10

P Jaan 06, 2019 19:51

Termostaadi mõte on teatud temperatuurist alates jahutusvedelik suurele ringile lasta- ehk suurde radikasse.Kui temostaat laseb varem läbi, siis soojeneb suur radikas varem, kui normaalselt.Seega kõigepealt vaata seda, et välistada soojendusradika läbilaske- ja soojusjuhivõimet.Teiseks on tonnisele temostaadi vahetusel see jama , et mingi kolmanda tootja omadega on ikka jama.See tuleb kvaliteetne panna.Läbikäidud tee.

Kui seier kohal seistes punaseni jõudis, siis ei ole ka see normaalne.Sellise jahedusega, nagu praegu (aga ka suvel), oleks see korras süsteemi puhul võimatu.Seega võib olla suure radika ventikaga probleem.Kas on ventikamootor õhtal, mingi juhe ei anna kusagilt ühendust- oksüdeerunud või katki.Selle teadasaamiseks lase kõigepealt otse vendile vool peale.Kui see otsevooluga töötab, siis on järgmine probleemne koht termoandur, mis on 91a autol radika küljes.Originaalis on anduril jupp juhet taga ja siis on pistik.Neil reeglina on juhe katki või pistikud ära oksüdeeerunud.
Vasta