Jahutusvedeliku plahvatus

Tonnised ja nende mured
Vasta
caarel
Postitusi: 289
Liitunud: N Veebr 22, 2007 15:50
Asukoht:
Auto:

#1

K Apr 24, 2019 18:47

Juhtus nii, et võtsin külma auto (96a Aero). Sõitsin meetrit 50 ja täiesti vanainimese moodi, ei mingit tallamist. Korraga käis ilge susin, mis kestis nii sekundit 5. Auto taha jäi korralik tolmupilv, sest see surve mis vallandus, pühkis auto alt tee pealt kõik tolmuosakesed lendu.
Sõitsin vaiksel edasi, kuna midagi muud nagu ei juhtunudki. Paarisaja meetri pärast kapoti alla piiludes oli seal kõik roheline ja tilklus. Otsisin, et milline voolik see otsad andis, kuid kõik vollad ilusasti terved. Kuskilt ei susise ka. Proovisin siis veel sõita ja tallasin korralikult pähe, käigud peeneks ja ei midagi. Mitte midagi ei susise, ega plahvata enam, ega tule ka juurde rohelust kapoti alla.
Kas tonnisel on kuskil mingi ülesurve klapp, mis sedasi laseb lampi veits survet pealt maha vahest või mingi muu imevidin, mille kaudu saab jahutusvedelik ja surve jalga lasta ilma mingitki jälge jätmata, kust see kõik valla on pääsenud?
Kuna voolikud ja seadmed on kõik ühe külje pealt vaid rohelisega koos, siis plahvatuse keset tuvastades võiks see olla kuskil turbo kandis.
Viki
SaabiJumal
Postitusi: 424
Liitunud: R Sept 17, 2004 17:00
Asukoht:
Auto:

#2

K Apr 24, 2019 19:24

Oled kindel, et jahutusvedelik? Äkki on hoopis konditsioneeri õli. Tekkis hetkeline ülerõhk ( ei hakanud näiteks ventikas tööle) ja viskas kompressoril oleva klapi kaudu välja. Sellel on ka spetsiifiline tosoolist natuke erinev hais.
caarel
Postitusi: 289
Liitunud: N Veebr 22, 2007 15:50
Asukoht:
Auto:

#3

N Apr 25, 2019 11:15

Näitame pilti ka: https://1drv.ms/u/s!AkTbsdBTWZVyjv0upyPKg4AxRVL9MQ
Tundub vist tõesti jahutusvedeliku jaoks liiga jumeka tooniga olema. Kapotisummutuse peal pärlendab veel päikse käes ilusasti :)
Kasutaja avatar
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2123
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#4

R Apr 26, 2019 9:45

Konditsioneer suht kindlalt. Oli mul täpsel sama asi kui üks relee ununes karpi panemata. Ventilaator peab üsna tihti lülituma ja seda ta muidugi ei teinud. Õnneks mitte sõites vaid koha peal, kapott lahti, aga ehmatus missugune :-)
minaindrek
Postitusi: 62
Liitunud: L Apr 27, 2013 10:56
Asukoht: Tartu
Auto: 9-5, 9000 Aero

#5

K Juul 24, 2019 19:05

Tõstan teemat - juhtus ilmselt sama asi, veider roheline vedelik kapoti all. Kui see on konditsioneeri ülerõhust, siis mis seda põhjustab? Ventilaator iseenesest töötab. Kust otsast seda harutama võiks hakata?
Just be methodical and take your time.
sigaelmar
Postitusi: 1007
Liitunud: P Okt 31, 2004 23:42
Asukoht:
Auto:

#6

K Juul 24, 2019 19:09

Kui täpsem olla, siis see on konditsioneeri lekkest. Ülerõhk on lihtsalt üks vigadest mille pärast võib ühe lüli katki lüüa mille tõttu siis pääsebki gaas koos värvainega kapoti alla.
minaindrek
Postitusi: 62
Liitunud: L Apr 27, 2013 10:56
Asukoht: Tartu
Auto: 9-5, 9000 Aero

#7

K Juul 24, 2019 19:17

Et ei ole mingi ülerõhu turvaklapp vms? Kui see on aga leke, siis külmaine sai sisse juba tükk aega tagasi ja töötas kenasti siiani, ei mingit leket.
Just be methodical and take your time.
sigaelmar
Postitusi: 1007
Liitunud: P Okt 31, 2004 23:42
Asukoht:
Auto:

#8

K Juul 24, 2019 21:57

Seda pead nüüd otsima hakkama kust ja miks ta lekkinud on. Ja mis näitaja see siis on, et sai juba tükk aega tagasi sisse ja siiani töötas? :) Mu auto rehvil sai ka juba tükk aega tagasi õhk sisse ja siiani töötas ilusti aga üks hommik oli tühi.
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 347
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#9

K Juul 24, 2019 22:38

Viki kirjutas:
K Apr 24, 2019 19:24
Oled kindel, et jahutusvedelik? Äkki on hoopis konditsioneeri õli. Tekkis hetkeline ülerõhk ( ei hakanud näiteks ventikas tööle) ja viskas kompressoril oleva klapi kaudu välja. Sellel on ka spetsiifiline tosoolist natuke erinev hais.
Lugege Viki postitust veelkord. On ju mainitud ühte KLAPPI ja ka vöimalikku pöhjust miks nii juhtus. Ja vanal autol on ka korrodeerunud liitmikke ja torusid piisavalt.
caarel
Postitusi: 289
Liitunud: N Veebr 22, 2007 15:50
Asukoht:
Auto:

#10

N Juul 25, 2019 1:04

Ma pole midagi teinud. Kõik töötab ilusasti edasi ja puhub külma ka kenasti.
caarel
Postitusi: 289
Liitunud: N Veebr 22, 2007 15:50
Asukoht:
Auto:

#11

T Aug 06, 2019 0:28

caarel kirjutas:
N Juul 25, 2019 1:04
Ma pole midagi teinud. Kõik töötab ilusasti edasi ja puhub külma ka kenasti.
Nagu alati, kui ära sõnud on karistus käes. Nüüd siis viskas teist korda pahvaka välja, tänav auru täis, rahvas tänaval ehmunud ja külma enam ei puhu.
Peab ravima hakkama, millegis peab viga olema, kui sedasi tihti juba plahvatusi korraldab. Mõlemal korral oli kenakesti soe ilma ka.
marti420
Postitusi: 182
Liitunud: E Aug 03, 2009 9:40
Asukoht:
Auto: Stinger GT / Insignia Country Bi-turbo
Kontakt:

#12

T Aug 06, 2019 9:09

Torustiku surve läheb liiga kõrgeks tavaliselt halva jahutuse tõttu, radika ventikas ei rakendu või on radikas sodi täis.
Kui süsteem on pikalt hooldamata ja niiskus sees, siis võib ka jääkork tekkida paisventiili ette, või mõni muu vanadusest tekkinud ummistus.

Igatahes lase hooldus ära teha, siis peaks kellade järgi asi selgemaks saama.
que
Postitusi: 1351
Liitunud: R Nov 05, 2004 18:40
Asukoht:
Auto: Ysi-viis ja "Model X"

#13

T Aug 06, 2019 9:11

Mul samuti on sama asi juhtunud, eelnimetatud kondi klapiga, teema peaks koos videoga kuskil veel üleval olema 🤔
Everyday Regular SAAB guy!
Vasta