Käsipidur

Tonnised ja nende mured
Vasta
NO FEAR
Säärane Mulk
Postitusi: 2280
Liitunud: T Mär 30, 2004 10:57
Asukoht: Mulkland
Auto: päris mitu...

#1

K Nov 24, 2004 11:17

Nimelt on selline probleem, et nii kui väljas on miinus, ei tohi mina oma kässarit katsuda, s.t. katsuda võin aga peale tõmmata ei tohi, nimelt jääb kõrvalistujapoolne pool peale ja selleks et see maha saada, peab käpuli auto taha minema ja käega tagasi sikutama seda hooba, mida tross peale tõmbab. Vahetasin kaks aastat tagasi uue trossi vastu ja probleem jäi samaks. Kas see tagasitõmbamise vedru seal hoova küljes võib olla ära väsinud ja lihtsalt niiskut täis. Peaks üldse tagumised pidurid käsile võtma, ega nad kehvad ei ole, aga kässariga on pidevalt jama. Nüüd talvine aeg, saaks vähevalt kässariga lõbusat sõitu teha aga võta näpust:(

Noh, kas on kedagi, kes teaks
epsum
Postitusi: 697
Liitunud: P Sept 05, 2004 15:56
Asukoht:
Auto:

#2

K Nov 24, 2004 12:52

Kõigepealt võta kõik lahti ja puhasta ära.. just see vedrumehhanism.
Trossidesse võid nn kahurimääret (vanad kolhoosnikud teavad, mis selle täpne nimetus on:P) sisse ajada ..

Mu "ralli"golfil jäi käsipidur peale siis, kui kässariklotsid (trummelpiduritel) olid kulunud ja klotsi metallnurk jäi trumli randi taha kinni.. seal aitas kõige vahetus.
NO FEAR
Säärane Mulk
Postitusi: 2280
Liitunud: T Mär 30, 2004 10:57
Asukoht: Mulkland
Auto: päris mitu...

#3

K Nov 24, 2004 13:05

Eks ma pean selle jama lahti jah võtma, äkki peaks seda tagasitõmbevedrut nagu juurde pingutama?

Klotsides see nüüd jah olla ei saa, sest klotse olen ma küll ja küll vahetanud. Ja arvatavasti pean tähelepanelikult jälgima isand Trionicu õpetussõnu, mida ta lahkesti jagas samuti pidurnduse alal.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#4

R Nov 26, 2004 0:25

Kui need hoovad kinni hakkavad jääma,tuleks sadul molekulideks võtta ja
ära vahetada igasugu mantsette ja tihendeid. Jama algab õigeaegselt
vahetamata piduriõlist,mis aastatega muutub sisseimetud veest tavotitaoliseks olluseks,mistõttu kõik seal seespool on roosteködi täis.
Seda tüüpi sadulate remont nõuab tugevat närvikava,ei taha hästi kokku
minna ja tihedaks jääda.
part
Küülikuaretaja
Postitusi: 856
Liitunud: N Veebr 26, 2004 16:07
Asukoht:
Auto:

#5

R Nov 26, 2004 8:58

kule no fear kuidas see tonnise kässakas muidu võtab üldiselt? ma pean silmas, et kas ta üleüldse on suuteline nii konkreetne poiss olema, nagu klassikaline trummel? või võtab kuidagi selliselt pehmelt, nagu "või sisse" , nii et märjal asfaldil juba jääb pehmeks ja ebatäpseks? mul on selline asi et mul on see kuradi õnnetu viimase vana sillaga 900, millel kässakas on nina peale (no miks nad ikka küll sellise konfiguratsiooni valisid, ma ei suuda aru taibata siiani) ...järgmisest aastast tulid juba tonnise pidurid neile alla (nagu aljogalgi). novot - et kuna mul on see 900 nagunii laiali, et kas keegi oskab siinkohal öelda, kas on mõtet selle kässari tahaotsale ümbermodimisega jändama hakata või see asi ei anna tegelikus elus suurt efekti (mul nimelt on käsipiduri asjus üsna suured kahtlused ketaspiduri sooritusvõime osas ja olen hetkel enam kui kindel, et selles osas on trummel kettast parem ja toimib ägedamalt, sest trummel on timmi aetuna suuteline võtma blokki igal ajahetkel ja igas asendis, kuiv puhas suvine asfalt kaasa arvatud). paljud muidugi räägivad et saab (eelkõige tean klassiklise 900 omanike kogemusi) ei vajagi absull kässarit kuna istub tee peal nagu kass kardina küljes, endal aga 900 nii suurt sõidukogemust siiani polegi, ei oska seisukohta võtta...
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#6

R Nov 26, 2004 10:07

to part:
eelmisel sygisel oli mul 99.
ja kässar oli esiratastel ja trummeliga ketaste sees.
panin uued klotsid ja toimis täiesti vägevalt. vaid alguses tuli paari päeva tagant reguleerida, et klotsidel katted sisse töötaksid.
siis jäi pidama ja pidas nagu kännu taga.
veel: 9000 ikka kännu taga kui asi korras ja klotsidel katted sissetöötanud.
vaid uute klotside puhul vajalik alguses taas mõni kord reguleerida. sellest kuskil trionic pikemalt kirjutand
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#7

R Nov 26, 2004 10:23

Asfaldil muidugi jõhkrat loha seda tüüpi kässariga ei pane.NG900,9-3,9-5
toimib asi juba perfecto,ketta sees on trummelkässar.
NO FEAR
Säärane Mulk
Postitusi: 2280
Liitunud: T Mär 30, 2004 10:57
Asukoht: Mulkland
Auto: päris mitu...

#8

R Nov 26, 2004 10:26

Ausalt öeldes ei ole mul kogemust talvel olnud, ma mõtlen saabi. Eelmised autod on olnud trumliga ja seal haakub küll nagu kännu taha ja ümber keeramine on lapsemäng. Saabiga mul aga jah talvel kogemused puuduvad, sest mul on Trionicu jutust järeldades vesi-õli-kettad taga, mis ka ime ei ole. Aga oot-oot, eelmine aasta panin ma ju teise sadula, sest eelmise sadula see koht, kuhu kinnitub kärrasi tross, purunes minu süü läbi.
Aga eks ma pean selle kogu jama ikka lahti võtma ja ära puhastama.
Ja veel tuli meelde, olen ikka kettaga käsikat ka saand tunda. Lume peal tegutses see samamoodi, kui trumliga. Asfaldi peal ei ole veel proovinud, mine ta, äkki läbeb ümber ka, vähe kõrgem teine:mad: auto, ma mõtlen

Aga millegipärast arvan ma, et trumliga on asi käsika puhul äkilisem. Aga mine võta kinni...:)
part
Küülikuaretaja
Postitusi: 856
Liitunud: N Veebr 26, 2004 16:07
Asukoht:
Auto:

#9

R Nov 26, 2004 12:27

ma miskipärast kaldun kah arvama et trummel on ikka teine teema
tarmiit
Saabiklubi liige
Postitusi: 392
Liitunud: K Juul 28, 2004 23:45
Asukoht:
Auto:

#10

R Nov 26, 2004 20:22

Läheb mul juba kolmas talv ja ei või teda enam miinuse kraadi juures näppida,jääb peale nii nagu NO FEAR kirjeldas.Alles selle aasta enne külma tulekut sai kõik õlitatud (trossid,hoovad...) aga äkki külmub kuskilt kässari kangi juurest kas salongist või sealt alt,meenub et möödunud talv sai tross lahti võetud tagaratta juurest, selle "hoova"küljest ning kui kangi salongist tõmbasid ja tagasi lasid, siis tross tagasi ei tulnud,no ei tea
tegelikult mul sellest kässarist pohh...lihtsalt endal hea tunne kui kõik oleks oki toki aga tundub et minu massina tagumised piduri sadulad ongi juba tuksis.
Kässar peaks ju töötama ainult üks kord aastas:;) sest muul ajal istub classic teel nagu part mainis... nagu kass kardina küljes!
Puidust toodete valmistamine eritellimisel: http://www.isoptera.ee/
part
Küülikuaretaja
Postitusi: 856
Liitunud: N Veebr 26, 2004 16:07
Asukoht:
Auto:

#11

L Nov 27, 2004 0:48

tarmiiit sul on 1988 vä? käss tagaotsa peale juba vä? kas sellel siis ongi vanema 9000 pidratykid vä?
Kasutaja avatar
aljoga
klassiker
Postitusi: 962
Liitunud: N Veebr 26, 2004 17:08
Asukoht: Tartu
Auto: Rootsi raud, aga mitte SAAB

#12

L Nov 27, 2004 17:44

no pljä, käisime just pardiga jäärada sõitmas ja minu uuema ehitusega (st tagasillale viidud) kässar toimis küll mõnnalt. enne linnas sõites tundus, et ka uuema ehitusega kässar on justkui "nuga võisse", aga lumistes kurvides suuremal kiirusel tegi oma töö küll täitsa nitsevo ära.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#13

P Nov 28, 2004 9:30

Peaks välja mõtlema nipi,kuda kässarikangi lukustusest mööda saaks
minna nii,et silma ei riivaks,aga vajadusel saaks kässarit ka ettenähtud
viisil kasutada.Jube ebamugav libedaga selle nupu otsas elada.
saab_ikka
Postitusi: 45
Liitunud: N Nov 25, 2004 11:32
Asukoht:
Auto:

#14

P Nov 28, 2004 19:22

Sa tõmba jäärajale minnes nupule teip peale.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#15

P Nov 28, 2004 19:38

teip liiga nõrk ja inetu
Kasutaja avatar
aljoga
klassiker
Postitusi: 962
Liitunud: N Veebr 26, 2004 17:08
Asukoht: Tartu
Auto: Rootsi raud, aga mitte SAAB

#16

E Nov 29, 2004 8:46

novat, ei maksa ikka asja ära sõnuda. oma pimeda lolluse või hajameelsuse tõttu unustasin eile autot parkides kässari peale ja mis te, mehed, arvate, kas täna hommikul oli ühest tartu saabist kõva kirumist kosta või mitte... :mad: igatahes oli öö jooksul suutnud kässar peale jääda ja omikul oli raskusi koha pealt saamisega. sõites nagu läks asi lahti, aga maitea veel, kas päris lahti, sest õudsat kärsahaisu oli ka pärast seisma jäämist tunda.

aljoga@enda lolluse peale väga pahane
part
Küülikuaretaja
Postitusi: 856
Liitunud: N Veebr 26, 2004 16:07
Asukoht:
Auto:

#17

E Nov 29, 2004 9:05

Algselt postitas: Trionic
Peaks välja mõtlema nipi,kuda kässarikangi lukustusest mööda saaks
minna nii,et silma ei riivaks,aga vajadusel saaks kässarit ka ettenähtud
viisil kasutada.Jube ebamugav libedaga selle nupu otsas elada.



ma olen kah mõeld mingisuguse küljepealt lykatava "tihvtnupu" peale, millega saaks nupu sisse vajutada ja ära lokkida, samas sportsapakal õnneks mugav ja väegade suur nupp ja kässaka kang ise kah selline jäärajasvenssonite antiik, pysti ja 2 meetrit pikk, mugavalt käepärast kogu aeg
Vasta