Tagumine piduri toru puruks - ajutine lahendus parandada!?

Tonnised ja nende mured
Vasta
Kasutaja avatar
IFFI
Postitusi: 62
Liitunud: K Dets 19, 2018 10:26
Asukoht: TURKU
Auto: 9000 2.3 Turbo CD 260kw 350hj
Kontakt:

#1

L Apr 17, 2021 6:28

Puruks on üks või mõlemad tagumised piduri torud kusagilt sealt ülevalt paagi pealt. Kuna hetkel pole võimalust neid välja vahetada siis tekkis idee, et kui keeraksin ennem bensupaagi peale minekut mõlemal torul otsad kõveraks või lihtsalt veidikene lööks näiteks lössi, et vedelik enam nii suurel hulgal (või mitte üldse siis) ei tuleks välja!!! Kas siukene asi võiks näiteks toimida???

Asun hetkel nii 1000+km kaugemal ja remondiks võimalust ei ole. Vedeliku juurde valades see kaob piduri potsikust silmnähtavalt ära...pole asjal nagu eriti pointi. Täitsa põhjast miskit udupeenelt pidur nagu võtab ja sõita nagu saab aga nii pikka maad kas sedasi saab üldse sõita?
Tegemist automaatkastiga masinaga. Käsipiduriga ei tahaks ka kõik aeg toimetada kuna see ka suht kehvas olukorras ja eila jäi ka korra peale(ilmselt sai liigapalju kuuma :D ).

Kuuaega tagasi kui sai käidud ülevaatusel siis arvas ülevaataja, et bensupaagi lisaõhu(ülemine peenem voolik) lekkib. No eila siis vahetasingi ära mõlema vooliku klemmid ja sai ka liigutatud töökäigus natsa noid piduritorusid (pildil rohelised) ning pärast seda kui läksin sõitma tundsin kuidas piduri pedaal läks pehmeks ja vajus vaikslet pidurdamisel põhja. Siis avastasingi, et õlirada järgi ning hiljem lõi ka tule armatuuris põlema.

Link suurele pildile https://i.imgur.com/8DXgHwg.jpg

Pilt

Et siis mis teie kogemustega saabistid arvate, oleks see mõistlik idee need torud präät lössi keerata??? Ega hullemaks enam minna ei anna!? Nagu nii puru ja õli kaob. Nii vähemalt ei kaoks õli ja töötaksid vast esimesed OK??


Soome saabiklubi foorumist lugesin analoogse probleemi kohta kus kirjutati, et pidurid süsteem on autol risti. Vasak esimene ja parem tagumine on ühes süsteemis ja teine pool siis teises süsteemis ning piduriõli potsik on kaheks jagatud kummagile süsteemile üks pool. Ning väideti, et kui üks pool lekib siis vähemasti teine pool süsteemi töötab? Isiklikult julgen kahelda, sest eile sai peaaegu terve liiter sina valatud õli ja see kõik kadus suht kiiresti sealt ja pidurid võtsid ikka täesti põhjast...
Minu Saabi lugu siin foorumis | Minu Saabi BLOGI | Mu TONNISTE galerii
Kasutuses olevad autod: 9000 CD 2.3 Turbo 260kw 350hj -||- 9000 CDE 2.3 Turbo Eco-Power 125kw 170hj
Olnud autod: 9000 CS 2.0 96kw 131hj
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 804
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#2

L Apr 17, 2021 13:33

Pole "Tonnise" pidurisüsteemi täpselt uurinud aga kui auto pöhja all 2 pidurivedeliku toru tagaosa all siis töenäoliselt jaotatud pidurivedelikukontuurid. Paraku vedelik voolabki välja ja vöimaldab ainult 1 x autot peatada (vähemalt OG 9-5 l) Ja kui reservuaar tühi siis pidurid ei toimi. Selili auto all püüdsin ka ise näpitsatega öige toru lömmi vajutada kuid tänu Mööfi Seadustele löikasin läbi ja vajutasin lömmi toimiva pidurikontuuri. 2. katsel muidugi siis lekkiv toru ettevaatlikult näpitsate löikeosaga mitmest kohast lömmi ja pääsesime ettevaatlikult söites koju. Terastoru on nii jäik , et ennem puruneb kui lömmivajutades pidama jääb kuid seee pisike leke vöimaldab siiski söita remondikohani.
ARZT
Postitusi: 520
Liitunud: K Mai 07, 2008 0:11
Asukoht: Ikla
Auto: 9000 Aero, III Gen Camaro350, Chevy AstroVan, Chevy TransSport, Volvo242

#3

L Apr 17, 2021 14:20

Terastoru on tõesti raske pigistada nii, et pidama jääks. Vasktoruga on see õnnestunud. Aga kui läbi ei lõika, siis paremaks ehk ikka saab
Ron24
Saabiklubi liige
Postitusi: 925
Liitunud: L Okt 24, 2015 21:21
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 '03 2.3T 217kw Arc

#4

L Apr 17, 2021 14:30

Keera eest lahti ja tee pimedaks! Võimendile võiks kapotiall lihtsamalt ligi pääsema kui kuskil põhja all.
Urmas 9-3
Postitusi: 3
Liitunud: K Sept 16, 2020 21:13
Asukoht: Põltsamaa
Auto: Saab 9-3

#5

L Apr 17, 2021 20:43

Autopoest stutsid otsa mõlemale torule ja ühenda omavahel otsad kokku. 100% lekkevaba lahendus.
51928881
Kasutaja avatar
IFFI
Postitusi: 62
Liitunud: K Dets 19, 2018 10:26
Asukoht: TURKU
Auto: 9000 2.3 Turbo CD 260kw 350hj
Kontakt:

#6

P Apr 18, 2021 9:00

Tänud teile vastuste eest :beer: To stutside varjant on antud hetkel ja olukorras parim idee :head: Aga täielik MÜSTIKA toimus eile tagasi sõidul.

Nimelt kui olin miski 200+km sõitnud ja siis ühtäkki avastasin fooritaga seistes, et kui olin pidurit vajutanud jäi pedaal peaaegu altpoolt ennem poolt asendit seisma ja enam ei vajunud vaikselt põhja välja nagu lekke ajal. Sõitsin siis veel miski sada kilomeetrit kui tegin peatuse parklas, et lisada tiba õli potsikusse juurde siis jäi juba piduripedaal suht ülemisse asendisse (nii nagu enam vähem normaalne asend) seisma ja ikka ei vajunudgi alla.
Lisasin õli juurde potsikusse norm märgini ja avastasin, et ei vajunud see ka enam vaikselt sealt ära nagu ennem lekke aeg. Parklas seistes veidi pumpasin piduripedaali ja pidur toimis nii nagu peab....piilusin siis kõhuli auto alla kus oli eelnevalt lekkinud siis seegi koht oli põhimõtteliselt suht "kuiv" ehk siis ei olnud nii märg ja tilkus kui varem. Põhimõtteliselt nagu enam poleks leket olnudgi, vana koht oli kuiv ja tolmune.

Nii, et selline müstika...ise mõtlen, et kas miski prügi läks ette???? Samas kuidas saab seal minna prügi ette ???? Lähen täna uurin asja vedi lähemalt, tõstan auto ülesse ja piilun mis olukord see on....

SAAB on imeline auto nii igas mõttes, aina rohkem ma armun sellesse autosse :drive: :drink:
Minu Saabi lugu siin foorumis | Minu Saabi BLOGI | Mu TONNISTE galerii
Kasutuses olevad autod: 9000 CD 2.3 Turbo 260kw 350hj -||- 9000 CDE 2.3 Turbo Eco-Power 125kw 170hj
Olnud autod: 9000 CS 2.0 96kw 131hj
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 804
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#7

P Apr 18, 2021 10:06

Kunagi tehniline seletus oli osadel autodel , et lekkiva kontuuri kolb sulgeb vedeliku pealevoolu lekkivale kontuurile kuid )-5 puhul see ei tundunud nii toimivat. Kui Sinu SAAB on Soome TRAFI registris siis ülevaatus lapitud torustikku ei aksepteeri ja vöid Motonetist sobiva jm koguse selleks ettenähtud vasktoru osta ja uued otsikud mis siis vaja spets abinöuga oskaja SAABimehaaniku juures valmis teha. Turku kandis ka selliseid vist möni leidub. Kuna minu SAAB vurab ringi Eesti Maanteeameti registrimärkidega siis on pöhja all sealt kus torustik veel "hea" oli spetsiaalniplitega terastoru vasktoruga jätkatud nii , et nüüd seal kütusepaagi juures mitteroostetavad vasktorud. Ettevaatlik peab aga olema terastorult seda rohelist plastikkihti eemaldades , et toru ära ei kriibiks.
Kasutaja avatar
IFFI
Postitusi: 62
Liitunud: K Dets 19, 2018 10:26
Asukoht: TURKU
Auto: 9000 2.3 Turbo CD 260kw 350hj
Kontakt:

#8

P Apr 18, 2021 22:20

Tänud asjaliku info eest I-Vaari... sinu info peale ma siiski vast vahetan ikka terves pikkuses nad uute vastu välja siis mure pikaks ajaks ka lahendatud ;)
Minu Saabi lugu siin foorumis | Minu Saabi BLOGI | Mu TONNISTE galerii
Kasutuses olevad autod: 9000 CD 2.3 Turbo 260kw 350hj -||- 9000 CDE 2.3 Turbo Eco-Power 125kw 170hj
Olnud autod: 9000 CS 2.0 96kw 131hj
Kasutaja avatar
tonnine
Postitusi: 50
Liitunud: E Juun 01, 2020 16:06
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 CD

#9

N Apr 29, 2021 4:04

Minuomal oli jagatud kolmeks - kaks toru kummalegi esimesele ja lisaks üks toru põhja alt tagumistele. Seal siis suht lihtsa koha peal kolmik veidi paremal põhja all. Ka just tellisin ära torud-voolikud tagumised. Aga mälu järgi seal oli küll miski vahe, et kui jookseb tagumisest tühjaks niisama, siis süüte sisse panemisel õhutamise ajal läks pedaal kaunis "kõvaks" talla all.
Aga neid lahendusi oli seal all mitu erinevat, minuoma on vanem. Motonetis oli minuteada olemas mõlemat varianti torusid.
Kasutaja avatar
IFFI
Postitusi: 62
Liitunud: K Dets 19, 2018 10:26
Asukoht: TURKU
Auto: 9000 2.3 Turbo CD 260kw 350hj
Kontakt:

#10

N Apr 29, 2021 18:45

Mu omal jooksevad taha kaks toru üle bensupaagi ja sealt siis üks paremale ja teine vasakule. Ma ei ole veel nii palju viitsinud uurida kuidas ja kust nad eest tulema hakkavad. Nädalavahetusel võtan asja ette,
Netist leitsin VIST mingi skeemi mis tundub olevat sama minu süsteemiga
Pilt

Siin pool lompi ei müüda eraisikutele neid torusid valmis kujul, neid saavad aint firmad/remondi töökojad omale osta. Eks see on väike bisnessi eesmärk, saan täiesti aru :D

Uurisin veidi ka tagamaid, et võib ikka siin teha täiesti ise need torud valmis ja külge panna. Ei olevat siiani kusagil ja kellegil uuritud kas on tehtud kuskil spets töökojas või käeläbi. Sellist infot sain soome foorumitest. Kasutaja I-Vaari jagas sellist infot ja sellepärast ma ka uurisin täpsemalt ennem. Tänud sulle I-Vaari

Mul oli veidi teine süsteem, ennem kui tilkus udupeenelt siis olid olemas mingidgi pidurid ja sai ikka julgemini sõita (sõitsin sedasi maha 1000km nagu esimeses postis kirjas) aga nüüd kui otsustasin, et lõikan tagumiste pidurite torud mõlemad läbi ning peksan need lömmi ning keeran kõveraks (see õnnestus mul ilusti) siis kadusid täiesti ära kõik pidurid. Pedaal käis põhja täiesti tühjalt nagu polekski kuhugi külge ühendatud ja ripub nii sama :D

Aga eks ma nädalavahetusel hakkan asja tõsisemalt uurima ja loodan, et poes ikka on rullipeal toru olemas, et saaks kohe korda mitte tellima ja ootama taas :D
Viimati muutis IFFI, R Apr 30, 2021 6:14, muudetud 2 korda kokku.
Minu Saabi lugu siin foorumis | Minu Saabi BLOGI | Mu TONNISTE galerii
Kasutuses olevad autod: 9000 CD 2.3 Turbo 260kw 350hj -||- 9000 CDE 2.3 Turbo Eco-Power 125kw 170hj
Olnud autod: 9000 CS 2.0 96kw 131hj
Kasutaja avatar
tonnine
Postitusi: 50
Liitunud: E Juun 01, 2020 16:06
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 CD

#11

R Apr 30, 2021 6:02

IFFI kirjutas:
N Apr 29, 2021 18:45
Mu omal jooksevad taha kaks toru üle bensupaagi ja sealt siis üks paremale ja teine vasakule. Ma ei ole veel nii palju viitsinud uurida kuidas ja kust nad eest tulema hakkavad.

Aga eks ma nädalavahetusel hakkan asja tõsisemalt uurima ja loodan, et poes ikka on rullipeal toru olemas, et saaks kohe korda mitte tellima ja ootama taas :D
Me ei viitsi praegu Haynesi raamatut tuhlama hakata, seal kirjeldas nelja toruga varianti justkui ilma ABS-ita süsteemina. Ma mõtesin, et kui 91a (nagu minuoma) on see olemas, siis uuematel on kindlasti kõigil ehk. Minuomal on need tourud ees kinni pidurivõimendi sabas, kus mujal nad sinuomalgi olla saavad. Ega sinna liiga hea ligi saada ei ole, mina võtsin aku eest ära. Mitte niivõrd, et seda tingimata vaja oleks, muidu lihtsalt ei näe, mida sa teed seal. Õhutorud vist ka eest ära.
Kasutaja avatar
IFFI
Postitusi: 62
Liitunud: K Dets 19, 2018 10:26
Asukoht: TURKU
Auto: 9000 2.3 Turbo CD 260kw 350hj
Kontakt:

#12

R Apr 30, 2021 6:14

tonnine kirjutas:
R Apr 30, 2021 6:02
IFFI kirjutas:
N Apr 29, 2021 18:45
Mu omal jooksevad taha kaks toru üle bensupaagi ja sealt siis üks paremale ja teine vasakule. Ma ei ole veel nii palju viitsinud uurida kuidas ja kust nad eest tulema hakkavad.

Aga eks ma nädalavahetusel hakkan asja tõsisemalt uurima ja loodan, et poes ikka on rullipeal toru olemas, et saaks kohe korda mitte tellima ja ootama taas :D
Me ei viitsi praegu Haynesi raamatut tuhlama hakata, seal kirjeldas nelja toruga varianti justkui ilma ABS-ita süsteemina. Ma mõtesin, et kui 91a (nagu minuoma) on see olemas, siis uuematel on kindlasti kõigil ehk. Minuomal on need tourud ees kinni pidurivõimendi sabas, kus mujal nad sinuomalgi olla saavad. Ega sinna liiga hea ligi saada ei ole, mina võtsin aku eest ära. Mitte niivõrd, et seda tingimata vaja oleks, muidu lihtsalt ei näe, mida sa teed seal. Õhutorud vist ka eest ära.
Tänud väärt ja detailsema info eest. Mulle kulub see antud hetkel täiesti ära isegi iga pisem info kild ;) Kuna 5 aasta jooksul mis mul on load olnud on see auto kuuas ja esimene mida täiesti oma kätega putitan ja nokitsen. Varasem kogemus on 0 :lol: :lol: :lol: Sõitnud olen erinevatega maast madalast :P

Avastasin eila õhtu hilja motonetist, et täiesti on olemas valmis otsikutega 300cm torud. Need on nagu mõeldud üldmall (või midagi siukest, ei oska enam eesti keelt :P ) nagukirjutatud. Kas oskab keegi öelda kas pikust jagub ning kas need otsikud sobivad?
https://www.motonet.fi/fi/tuote/232360/ ... -300cm-A-E
Minu Saabi lugu siin foorumis | Minu Saabi BLOGI | Mu TONNISTE galerii
Kasutuses olevad autod: 9000 CD 2.3 Turbo 260kw 350hj -||- 9000 CDE 2.3 Turbo Eco-Power 125kw 170hj
Olnud autod: 9000 CS 2.0 96kw 131hj
Kasutaja avatar
tonnine
Postitusi: 50
Liitunud: E Juun 01, 2020 16:06
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 CD

#13

R Apr 30, 2021 6:22

Need on täiesti õiged torud, sina pead siis silmas pidama, et ned lühikesi juppe sulle tagumisteks vaja ei ole. Oma margi järgi saad päris täpsed jubinad valida sealt.

https://www.motonet.fi/fi/varaosat/498/ ... arruputket

Edit: panin otsingusse su auto aastaarvu 95 ja mingeid lühikesi torusid ta ei pakugi. Lisasin lingi ka.
Kasutaja avatar
IFFI
Postitusi: 62
Liitunud: K Dets 19, 2018 10:26
Asukoht: TURKU
Auto: 9000 2.3 Turbo CD 260kw 350hj
Kontakt:

#14

L Mai 01, 2021 6:53

Krt, eila õhta voodis lebades ennem unne jäämist jäin mõtlema kas IKKA ON NEED PIDURI TORUD SAMA pikad??? Minu loogika ütleb, et ei ole sest kui nad hakkavad tulema eest poolt juhijuures ja lähevad taha otsa auto vasakpoolsest küljest siis tagumine parempoolne toru peaks olema ju pikem???? Vaadake ise eespool postitatud skeemi pilti.

Eks ma ennem poodi minekut käin korra põhja alt läbi ja mõõdan umb kaudu nad ära :D

Leitsin ühe selgema pildi veel... siin skeemil tundub jooksvat tahaminevad torud üksteise peal (minu omal on nad kõrvuti) aga kogu ülejäänud süsteem tundub olevat sama
Pilt

See number 13 skeemil on ilmslet kolmik mis jagab siis taga süsteemi kaheks. Eest taha läheb siiski üks toru...???!


EDIT: see on küll nüüd minu süsteem
Pilt
Minu Saabi lugu siin foorumis | Minu Saabi BLOGI | Mu TONNISTE galerii
Kasutuses olevad autod: 9000 CD 2.3 Turbo 260kw 350hj -||- 9000 CDE 2.3 Turbo Eco-Power 125kw 170hj
Olnud autod: 9000 CS 2.0 96kw 131hj
Kasutaja avatar
tonnine
Postitusi: 50
Liitunud: E Juun 01, 2020 16:06
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 CD

#15

L Mai 01, 2021 9:45

Nii on, see ülemine pilt on just see, kuidas ta minu autol on - üks toru tuleb eest ja see 13 on see kolmik. Kui sa ise poodi kohale saad minna, siis ei ole vaja ise fakiiri mängima hakata - taat letitaga teab täpselt su auto vin-i järgi, mis sobib ja mis ei.
Käisin seda Haynesi raamatut ka autost otsimas, seal oli ka skeeme. Olen garaaži jätnud. Ju mul oli õigesti meeles, kusagil siin ülalpool avaldasin ka sellise kahtluse, kuidas sinu autol lahendatud on.
Esimene ots on sul ka teistmoodi, kui ma kapotialust kujutlen, siis äkki saab seal lihtsamini ligi, ei olegi kõiki maailma asju eest vaja kakkuda.
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 804
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#16

L Mai 01, 2021 12:09

Taat vöi Eit seal Motoneti leti taga teab tavaliselt köige vähem mida Sa tegelikult vajad. Kogemus D1S xenonpirni tellimisega Tallinna Motonetist kus väideti , et köik D1S sobivad kuigi ma selgelt ütlesin, et soovin just seda SAAB 9-5 le möeldud D1S mis Soome Joensuu kaupluses olemas kuid seda Eestisse ei viitsitud vöi ei osatud sealt tellida. Muidugi on ka väga heade oskustega varuosamüüjaid kuid seda suhteliselt harva.
Soome kataloog näitabki ju erinevaid pikkusi nii vasakule kui paremale tagumisele piduritorule. Need vöivad aga tellimise peale olla ja ma ei mäleta kus linnas oli see "keskusvarasto". Et aega ja söidukulusid mitte raisata vötavadki meistrimehed meetrikaubana vasktoru , sobivad niplid ja nokitsevad ise selle torujupi valmis. :)
Kasutaja avatar
IFFI
Postitusi: 62
Liitunud: K Dets 19, 2018 10:26
Asukoht: TURKU
Auto: 9000 2.3 Turbo CD 260kw 350hj
Kontakt:

#17

P Mai 02, 2021 9:02

Jep, õigust räägid kasutaja "tonnine" sinna ette piduri kolvi juurde ei ole lihtne pääsed. Kui alt saab kuidagi käe vahele siis ei õnnestu sealt kaudu miskit lahti saada kuna ei pääse seal midagi kätt liigutama seega lähenemiseks on aint võimalik ülalt ligipääseda. Selleks aga jah tuleb eemaldada mõningad junnid :D Aku vist õnneks ei segagi nii palju kui see kaitsete ploki karp ja gaasi trossi kinnitus. Kuna ma suht amatöör alles auto alal siis miski junn on veel ülevalt liginedes ees võibolla.

Panen selgituseks mõne pildi. Pildid on tehtud veidi halva nurga alt ja petavad juurdepääsu võimalust. Pildi järgi nagu oleks lihtne :D Eks ma lähen lammutama lõunaaeg kui tiba soojemaks läheb. Vahet enam pole nüüd on vaja kas või läbi selle samuse ussi asja korda teha pidurid parklas. Õnneks sai valmis ostetud varem 4 pukki milledele auto sai tõstetud nii 40-50cm maast :D

Mu masinal on tagaotsas süsteem täpselt sama nagu sellel viimasel (eparts logoga) pildil aga esimene ots on erinev. Piduri kolvist tulevad välja mõlemad 2 tükki eraldi, ja nad on horisontaalselt autoga ja väljuvad sisi paremalt vasakule poole.... kahel viimasel pildil on see pidurikolb näha ja see õks toru mis sealt nähtavalt tuleb läheb vasakusse esimesse. Teised 3 on siis horisontaalselt nõksa allpool.

Kas see keskmisel pildil esiplaanil olev junn on miski soenduse oma...see oleks ka tegelt hea eest ära võtta siis vast pääseks ka juba miskit nikerdama.

Pilt

Pilt

Pilt
Minu Saabi lugu siin foorumis | Minu Saabi BLOGI | Mu TONNISTE galerii
Kasutuses olevad autod: 9000 CD 2.3 Turbo 260kw 350hj -||- 9000 CDE 2.3 Turbo Eco-Power 125kw 170hj
Olnud autod: 9000 CS 2.0 96kw 131hj
ARZT
Postitusi: 520
Liitunud: K Mai 07, 2008 0:11
Asukoht: Ikla
Auto: 9000 Aero, III Gen Camaro350, Chevy AstroVan, Chevy TransSport, Volvo242

#18

P Mai 02, 2021 10:01

See tulemüüril olev junn? Seal on juhtmed😊 või isegi pistik. Minu omal veidi teistsugune
Kasutaja avatar
IFFI
Postitusi: 62
Liitunud: K Dets 19, 2018 10:26
Asukoht: TURKU
Auto: 9000 2.3 Turbo CD 260kw 350hj
Kontakt:

#19

P Mai 02, 2021 10:31

Krt, ajasin hullu :P kui nüüd skeemi viimast vaadata siis numbrite 7 ja 5 juures on näha liitmikud kus saab lahti võta. Polegi kapoti all vaja miskit nikerdada :D
Präät sain ühe juba lahti aga teisega tuleb tiba probleeme, lasin rooste surma leotamiseks peale :D

Tuleb homme otsa veel uued tagumised voolikud, noid liitmike mis toru ja vooliku vahel ei õnnestu enam lahti saada. Nii kuramuse roostes :D
Minu Saabi lugu siin foorumis | Minu Saabi BLOGI | Mu TONNISTE galerii
Kasutuses olevad autod: 9000 CD 2.3 Turbo 260kw 350hj -||- 9000 CDE 2.3 Turbo Eco-Power 125kw 170hj
Olnud autod: 9000 CS 2.0 96kw 131hj
Vasta