Vedrud/madaldus

Tonnised ja nende mured
Vasta
Kasutaja avatar
tonnine
Postitusi: 50
Liitunud: E Juun 01, 2020 16:06
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 CD

#1

R Mai 28, 2021 19:32

Huvi hakkas pakkuma vedrude erinevus - mis täpselt siis CD ja CS/CC vedrude puhul erineb? Mõnel puhul pakub müügikataloog kõigile sarnaseid (madaldus)vedrusid, teine jälle margi järgi otsides välistab CD. Lisaks see elukestev mitte Talladega, Aero või CDE.
Ma saan aru, et üks vedru on jäigem või madalam, ometi ei saa ma päris täpselt aru, kas siis sedaanil näiteks on kõik vedrustus nii teine, et luukpära vedruspiraal alla ei sobi? Ei ole kusagilt nagu väga lugeda ka selle kohta.
ARZT
Postitusi: 520
Liitunud: K Mai 07, 2008 0:11
Asukoht: Ikla
Auto: 9000 Aero, III Gen Camaro350, Chevy AstroVan, Chevy TransSport, Volvo242

#2

L Mai 29, 2021 9:58

Kuskilt lugesin, et aero on 10 mm madalam. Kui tõsi see on, ei tea. Kui aga sõita tavalise 9000-ga ja siis aeroga on vahe tuntav. Tavaline on vedelam. See on isiklik tähelepanek.
Kasutaja avatar
tonnine
Postitusi: 50
Liitunud: E Juun 01, 2020 16:06
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 CD

#3

P Mai 30, 2021 0:22

ARZT kirjutas:
L Mai 29, 2021 9:58
Kuskilt lugesin, et aero on 10 mm madalam. Kui tõsi see on, ei tea. Kui aga sõita tavalise 9000-ga ja siis aeroga on vahe tuntav. Tavaline on vedelam. See on isiklik tähelepanek.
Ma olen ka niiviisi aru saanud, et aero on jäigem. Olgu sellega, ma lihtsalt imestan seda müügimeeste arusaamatut strateegiat: kui otsida tonnisele vedrusid, siis leidub igasugu kentsakaid olukordi - näiteks annab müügikataloog selgelt eitava seisukoha vabalthingavale CD B234I-le, paigutub samasse kategooriasse, kui Talladega, Aero ja CDE. Miks, ei ole aru saada. Samas on kohti, kus "ei Aero jne" jutt on juures ka vedrul, mida justnimelt Aerole müüakse.
Kui nüüd madaldusvedrude pakkumisi vaadata, läheb lugu veel värvikamaks: mõni pakkuja ütleb, et madaldub erinevalt, Aero vähem ja muud rohkem, alla sobib kõigile. Mõni teine kirjeldab eitavalt minu mudelile. Paar rida allpool (ebay) on minu mudelile ka sobiv pakkumine. Märgilise tähtsusega, et täpselt sama tellimis/tootekoodiga. Aga palju kallim.
Sellest see minu teatav nõutus -- et mis seal siis nii teistmoodi on, et üks vedru kindlasti ei lähe alla? Aero ja non-aero kaalud ju nii erinevad ei ole, ma kolmese bensuka puhul veel mõningast näpuvibutust peaksin adekvaatseks.

Enda auto puhul pean võimalikuks küll, et 30 aastat ratastel võib tekitada isu uute vedrude järele. Veermik on äärmiselt kummalisel kombel stoilise rahuga kestnud ka 10 aastat garaažis seismist, minimaalset pudipadi on ainult vaja vahetada olnud. Eks ma servapidi käin niikuinii kõik selle seal üle ja vahetan välja, see vedruteema torkas kuidagi lihtsalt silma.

Edit: Panen pildi ka, Aero esivedru otsingust:

Pilt
Homunkulus
Postitusi: 212
Liitunud: L Nov 29, 2014 17:26
Asukoht: Tallinn
Auto:

#4

E Mai 31, 2021 16:59

Ma tonnistest ei tea midagi. Kogu mu vähene tarkus algab ja lõpeb 9-3 faceliftiga. Aga seda mõni pakkuja ütleb, et madaldub erinevalt, Aero vähem ja muud rohkem, alla sobib kõigile. ma võin selgitada. Näiteks ütleme tavaversiooni kõrgus on 0 ja Aero on eest ja tagant madalam -15mm võrra, siis madaladusvedru -30mm madaldab tavaversiooni -30mm ent Aerot mis juba on madalam vastavalt ainult -15mm. Päeva lõpuks on mõlemad masinad sama "kõrged".
Ma ise olen varuosa otsides kahtluse korral läinud mõne spets Saabipoe lehele (Maptun, Partsforsaabs) ja vaadanud mis koodi nad seal vastava aasta ja mootori ja mudeli jaoks annavad. Seejärel võrdled koodi Eesti e-poe omaga ja otsustad ja tellid ära. Siiani null probleemi. Spetsiifiliste poltide, mutrite ja seibide jaoks on aga kiiduväärt koht Viking Motorsi varuosalett. Alati väga vastutulelik teenindus ja kui endal sees pole või võtab tellimine kauem aega siis otsitakse Opeli laost. :head:
Vasta