Käigukast vaja pooleks võtta

Tonnised ja nende mured
Vasta
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#1

E Aug 20, 2007 20:06

Auto ehitamine läheb juba pikale. Vaja oleks nüüd käimakast poolutada, et saaks asja õlikindlaks teha, nimelt lekib. Eemaldasin kõik poldid, vasak pooltelje ots on küljes. Seda pole vast vaja ära võtta. Eemaldasin ka otsakaane ja need hammasrattad. Seal on veel üks stopper rõngas ümber võlli. Kas tuleb ka see eemaldada?
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#2

T Aug 21, 2007 15:34

Nii, üks koonus laager on liimitud võlli külge ja see hoiab kogu kasti kinni. Pressiga proovitud, peksta proovitud (mõistuse piires) aga lahti ei tule. Viimane võimalus on tuld anda:gun:
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#3

N Aug 23, 2007 1:48

Ei aidanud ka tuli, liigne kuumutamine keerab võlli tuksi, mis tegelikult oli juba tuksis:( 5 käigu hammasratta ja võlli nuudid on omadega täiesti läbi. Nad on kulunud kolmnurkseks. Natuke kannatab selle kastiga veel sõita. Kiltsi miilil ei tahtnud kuidagi 2 käik sisse minna, sünkro on igatahes terve. Muhv on veidi kulunud aga see on normaalne. Ühesõnaga viga ei leidnud. Tänu sellele, et õli on sees väga vähe olnud tuleb mul kogu laagrite kompunn välja vahetada. Keegi teab mis numbritega laagritega tegemist on?

Pilt
Pilt
TFK
Postitusi: 541
Liitunud: T Juul 11, 2006 19:36
Asukoht:
Auto:

#4

N Aug 23, 2007 8:41

Võta ühendust Saabi spetsidega Isak.Trionic, Torque nemad oskavad sind kindlasti aidata.
Soovitan helistada,kuna meestel käed tööd täis ja aega foorumi lugemiseks vähe.
Kasti lahkamisel kasutatakse minuarust spetsiaalseid tõmmitsaid.
Jõudu ja julget pealehakkamist.
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#5

P Aug 26, 2007 15:11

Laagrid tellimises, neljapäeval vist saab kätte.

Pilt
Pilt
Pilt
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#6

P Aug 26, 2007 15:52

Kusjuures mõte käis korra läbi aga seejärel käis rahakoti mõte läbi ja siis mõtlesin, et hiljem.
olaviv
Postitusi: 1052
Liitunud: K Veebr 21, 2007 18:27
Asukoht:
Auto:

#7

T Veebr 17, 2009 0:53

Mis nipiga siis käigukasti poolitamine käib? Tahaks ka ühe osadeks lammutada aga nii, et detailid enamvähem terveks jäävad :)
Ilma 5. käiku eemaldamata ilmselt pooleks ei saa.
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#8

T Veebr 17, 2009 1:38

5 käik ära jah. Üks press vaja teha, teen kerge joonise kohe. Kasti laiali võtmine on VÄGA LIHTNE ja kogu süsteem ise on VÄGA LIHTNE.

Selline asi vaja teha. Materjalideks sobib vabalt kas 40x20 toru või 40x40 toru või mis iganes, ei pea isegi neljakandiline olema. Kolm auku puurid läbi, keskmine auk EI OLE tsentris, seega mõõda täpselt. Äärmistesse aukudesse paned mingid pikad 8-ased poldid (keera sügavale sisse). Keskmine polt võiks olla M12, keskmise poldi ots oleks ka mõistlik koonusesse käiata. Ja muudkui pressid. Tuleb kenasti välja:thumb:

NB!!! Kasti külje peal on üks M8 polt, see tuleb lahti keerata.

Pilt
olaviv
Postitusi: 1052
Liitunud: K Veebr 21, 2007 18:27
Asukoht:
Auto:

#9

T Veebr 17, 2009 22:43

Ok, sain skeemist aru, tänud!
Ja lihtsalt pressin jõuga, mingit soojendamist või liimi lahtipõrutamist ei ole vaja? Alguses mainisid, et üks laager on liimitud.
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#10

T Veebr 17, 2009 22:47

Mul oli tõesti see sama laager liimitud. Aga teisel kastil polnud. Vanal kastil oli võll ka omadega läbi ja ju siis kasutati "odavat" töövõtet. Sul seal vaevalt liimi on, sest laager kindla istuga. Ja lihtsalt julgelt pressid. Väga hästi tuleb välja.
olaviv
Postitusi: 1052
Liitunud: K Veebr 21, 2007 18:27
Asukoht:
Auto:

#11

T Veebr 17, 2009 22:55

Selge pilt, nädalavahetusel selgub, mis "karul kõhus on".
Tänud veelkord!
olaviv
Postitusi: 1052
Liitunud: K Veebr 21, 2007 18:27
Asukoht:
Auto:

#12

P Veebr 22, 2009 18:13

Too press täiesti töötab. Kuigi ma sügavalt ei mõelnud ja hakkasin pressima sisendvõlli, kuigi vaja hoopis väljundvõllile läheneda. Aga liikuma sai sellegipoolest, veidi koputamist väljundvõllile ja tuli laager ilusti lahti.
:notworthy:
muuseas
Postitusi: 128
Liitunud: N Mai 25, 2006 14:57
Asukoht:
Auto:

#13

P Apr 26, 2009 22:03

aga, härrased, valgustage palun, kuskohast saab soodsamalt uued laagrid - kummist vm materjalist õlirõngad e. simmerlingid? esialgne hinnauuring andis ca 6k eeku :( kas on ka mingi kaval odavam kohake? pidavat sobima ka samas mõõdus mingid muud kui saabi nö originaallaagrid??? mis kordades odavam tuleb...

jutt on tonnise käigukastist, mis on homme lõunaks lahti kistud, vahetamist vajavad soovitavalt kõik laagrid mis sees, ning kõik simmerlingid.
tänud ette.

PS postitus pole just täiesti teemakohane, aga tonnise kasti mure on see siiski - esimesed 3 käiku uluvad kergelt, nagu vanad ikarus-bussid omal ajal "laulsid".
Renault Espace '07 2,2 102kW Pilt
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#14

P Apr 26, 2009 22:10

võta vanad välja ja mine mõnda laagreid müüvasse poodi. Vene laagrid FAG on sama kvaliteediga kui mingid SKF-id jne. Osad simmerid kindlasti leiaks ka aga mõned võivad olla spetsiaalsed ja siis tuleb paratamatult originaal osta. Minul läksid laagrid vist 1500 eeki. Kaks väiksemat laagrit oli 500.- tk.
morris
Postitusi: 154
Liitunud: N Mai 15, 2008 22:03
Asukoht:
Auto:

#15

P Apr 26, 2009 23:15

Algselt postitas: SAABNINETHOUSAND
võta vanad välja ja mine mõnda laagreid müüvasse poodi. Vene laagrid FAG on sama kvaliteediga kui mingid SKF-id jne. Osad simmerid kindlasti leiaks ka aga mõned võivad olla spetsiaalsed ja siis tuleb paratamatult originaal osta. Minul läksid laagrid vist 1500 eeki. Kaks väiksemat laagrit oli 500.- tk.

tead, S9K!!!
jõudu!!!!!!!!!!






































retsept!
olaviv
Postitusi: 1052
Liitunud: K Veebr 21, 2007 18:27
Asukoht:
Auto:

#16

L Mai 16, 2009 22:59

Kas diffrit ja hammakat ühendavad poldid peaks ühendama keermeliimiga? Lahti tulid raksuga nagu oleks liimitud aga keermel mingit liimi jälge näha pole.

EDIT. Vastus: ikka liimiga. Lähemal uurimisel tulid liimi jäljed nähtavale, oli teine poldiga ühte värvi.
D116
Postitusi: 2069
Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
Asukoht: Lahti
Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW

#17

R Juun 04, 2010 10:07

Sain käigukasti pooleks, aga mis nippiga need võllid sealt välja saab? Kust alustada ja mis järjekorras?
__In Boost We Trust__
AntsJ
Postitusi: 28
Liitunud: N Jaan 15, 2009 15:41
Asukoht:
Auto:

#18

T Juul 27, 2010 21:16

SAmal teemal pisut. Kas keegi teadjam tegelane oskab öelda, mis laagrid käigukasti käivad? mõtlen siis laagrite numbreid, mile järgi saaks uued osta. Vaja lähitulevikus käigukasti korrastus tööd ette võtta, saaks ehk siis kõik laagrid ja simmerid ka ära vahedtada kohe. Enne ei tahaks lahti võtta, kuna siis pole masinat millega liikuda ja jala on sellise palavusega paras piin liikuda :D
iisak
Postitusi: 6270
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#19

K Juul 28, 2010 8:14

Vabamüügist saad sa ainult kahte laagrit osta-difri otsalaagrid.
Ülejäänud 4 on AINULT ORIGINAALOSAD.
Ja maksavad oioioioi.....:freak:
Kui huvi on siis saada U2U mulle.
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
Vasta