Plokikaane vahetus

Tonnised ja nende mured
Vasta
Zazou
Saabiklubi liige
Postitusi: 1204
Liitunud: P Mär 28, 2004 23:28
Asukoht:
Auto: 9-4x

#1

T Jaan 25, 2005 22:28

Homme läheb mootoril B202 plokikaane mahavõtmiseks. Kas keegi on seda ise enne teinud ja kas on tips&tricks stiilis soovitusi, mida Haynesi raamatust ei leia?

Lisatud failid
M: SAAB 9000 ja 9-5 erinevad kasutatud varuosad
----------------------------------------------------
www.robolabor.ee
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#2

T Jaan 25, 2005 22:36

muidugi tahaks teada, mis sa sealt eest leiad.
mis mureks??ja näha tahaks tihendil neid kohti, kust tavaliselt õli hakkab välja lekkima. äkki mõni pilt?
aga muidu jõudu ja jaksu!
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Zazou
Saabiklubi liige
Postitusi: 1204
Liitunud: P Mär 28, 2004 23:28
Asukoht:
Auto: 9-4x

#3

T Jaan 25, 2005 23:13

istungi hetkel haynesi manuali taga ja teen eeltööd. homme õhtul tahaks asja maha saada. Pildiseeria on plaanis kindlasti teha ja täna sai esimesed pildid ka tehtud. Plokk veel peal. Pärast panen need välja.

aga plokikaane lugu on iseenesest kurb, kui nii võib öelda.

asi algas sellest, et paar aastat tagasi vee temp. pidevalt jamas ja mingi hetk läks keema, millest siis tulenes see, et tihend sai kuuma ja vist põles ühe silindri juurest läbi. igaljuhul tühikäigul 1 silinder ei töötanud ja surve oli jahutussüsteemis päris suur. Läksin siis spetsialisti juurde, kus tehti remont ja vahetati plokikaane tihend ära. asi läks maksma kokku ca 3k eek. küsisin siis ka kaks korda üle, et kas plokikaant ei ole vaja lihvida, sest just siis hakkas saabnetis osalema ka isand trionic, kes kirjutas, et keema minnes läheb alati kõveraks. Helistasin siis veelkord üle ja küsisin et kas ikka kindlasti ei läinud kõveraks - vastati, et nad kontrollivad alati ja kõik oli korras. no ma siis olin kindel, et nüüd on minu (auto) eluea lõpuni kindel värk. aga võta näpust, aasta hiljem vesi kaob kuhugi ära. vahetasime siis nii soojendus kui ka suure radika, aga ikka vesi kaob ja surve särgis sees. lõpuks ka õli täiesti vahus. no selge, et tihend jälle läbi. ei ole ju normaalne see, et tihend ainult 1 aasta vastu peab! Üldiselt loen ma selle eelmise remondi praagiks, et selline olukord üldse tekkis, aga ei viitsi õiendama ka minna - pole seda tüüpi inimene ja äkki teen ka ülekohut...
üldiselt kahtlustan hetkel et kas plokikaan on ikka kõver, on seal mõra sees või mingi kamm tihendiga. eks homme selgub täpsemalt.

asja alguse juttu näeb vanast foorumist: http://www.saabnet.ee/vestlus.php?id=165

nii et saaga jätkub :)
M: SAAB 9000 ja 9-5 erinevad kasutatud varuosad
----------------------------------------------------
www.robolabor.ee
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#4

T Jaan 25, 2005 23:20

mul kogemus lihvimata kaantega vaid ziguli ja vana saabi v4 mootoriga.vanal saabil nii tihedalt polte, et vea või kõver kaan sirgeks peale!:P
oleksid pidanud ikka kaane ka laskma ära lihvida.aga noh, targad ikka oleme tagantjärele.
kuidas saab panna peale lihvimata kaant, mis on kuuma saand ja kus tihend läbipõlend??
aga ju siis saab.
mis seal tihendi vahetamis ejuures nii kallist oli??
õige tähikvõtme , või mis see on, omamine??
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Zazou
Saabiklubi liige
Postitusi: 1204
Liitunud: P Mär 28, 2004 23:28
Asukoht:
Auto: 9-4x

#5

K Jaan 26, 2005 0:08

no eks põhiline oli tööraha, siis lisaks õlivahetus, filter ja tihendid.

Iseenesest, kui ma viin auto remonti, ei ole minuasi öelda, vaadake, et te ikka lihvite ka. Ma ei pea sisuliselt isegi teadama, et asi plokikaanes ja/või tihendis on. aga võibolla on see normaalne, et sellise töö "garantii" on 1 aasta.:mad:
M: SAAB 9000 ja 9-5 erinevad kasutatud varuosad
----------------------------------------------------
www.robolabor.ee
NO FEAR
Säärane Mulk
Postitusi: 2273
Liitunud: T Mär 30, 2004 10:57
Asukoht: Mulkland
Auto: päris mitu...

#6

N Jaan 27, 2005 12:53

ega hullu ei ole seda kaant maha võtta...
too päris lõbus töö:eureka:
näed, mis sees on ja puha ja...

erilisi nippe mul küll sulle öelda ei ole, tähelepanelik peab olema keti suhtes: märgid, värgid!!!
muu tuleb lihtsast loogikast- mis lahti on tehtudniipidi, siis kokku pannakse teistpidi.
Zazou
Saabiklubi liige
Postitusi: 1204
Liitunud: P Mär 28, 2004 23:28
Asukoht:
Auto: 9-4x

#7

N Jaan 27, 2005 13:30

praegu siis asi niikaugel, et muu kõik maas ainult torx 10 polnud. täna loodetavasti on kaan maas ka.
kõige suuremaks probleemiks oli väljalaske kollektori tagumine mutter ja sisselaske kollektori äärmine polt (see mis jääb mootoripadja käpa taha)
aga need raskused said ületatud...
M: SAAB 9000 ja 9-5 erinevad kasutatud varuosad
----------------------------------------------------
www.robolabor.ee
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#8

N Jaan 27, 2005 15:25

no näed, tähikut või torxi oli vaja!
ja see maksab!!;)
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Zazou
Saabiklubi liige
Postitusi: 1204
Liitunud: P Mär 28, 2004 23:28
Asukoht:
Auto: 9-4x

#9

R Jaan 28, 2005 12:20

maksab jah 136eek oli stokkeris. aga isand Trionicu käest sain tasuta laenuks :)
plokikaan nüüd maas (võti jäi ka õnneks terveks) ja viga silmaga näha. varsti panen lubatud pildid ka.
M: SAAB 9000 ja 9-5 erinevad kasutatud varuosad
----------------------------------------------------
www.robolabor.ee
Arno
Postitusi: 318
Liitunud: P Apr 18, 2004 18:07
Asukoht:
Auto:

#10

R Jaan 28, 2005 14:08

Selle prao pilt mul endal küll eriti hästi välja ei tulnud makroobje puudumise ja kehva valguse tõttu ;) Nii et, ka digiga on valgust ikka vaja, mitte välklampi.
Zazou
Saabiklubi liige
Postitusi: 1204
Liitunud: P Mär 28, 2004 23:28
Asukoht:
Auto: 9-4x

#11

L Jaan 29, 2005 0:20

nüüd ka väike ülevaade tehtust.

ühtlasi pean lisama ka väikese vabanduse eelmise remontija suhtes, et siin enne kohe õiendama kukkusin ja telefoni ei kasutanud. Hetkel üritatakse minu muret mulle soodsas suunas lahendada ja see näitab et ka vanema ja vaesema saabiomaniku suhtes ei olda ükskõiksed :)

aga siin nüüd ka lubatud pildid. http://www.saabnet.ee/index.php?l=plokk
M: SAAB 9000 ja 9-5 erinevad kasutatud varuosad
----------------------------------------------------
www.robolabor.ee
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#12

L Jaan 29, 2005 1:51

vaatan , et kõik kolvid nii mustad ja klapid kah.
või näen piltidelt valesti?
halli värvi nagu polekski?
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Zazou
Saabiklubi liige
Postitusi: 1204
Liitunud: P Mär 28, 2004 23:28
Asukoht:
Auto: 9-4x

#13

L Jaan 29, 2005 2:09

just sellised nad ongi. kohati olid lausa tahmatükid kolbidel (paremini näeb siin: http://saabnet.ee/pildid/plokk/1085.jpg)
üks põhjust vast see, et vahepeal oli topeltkogus õli sees :red:
M: SAAB 9000 ja 9-5 erinevad kasutatud varuosad
----------------------------------------------------
www.robolabor.ee
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#14

L Jaan 29, 2005 8:12

Kunagi eelmises elus on selle mootori jahutusvedelikuga sõidetud kindlasti
aastaid üle lubatud aja ja tolleaegne sinine vedelik muutub alum.suhtes
ülimalt agressiivseks(tegelikult on ta seda juba värskena).Duesenbergi
vanal classicul sõi tosool end läbi mootori otsakaane.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#15

L Jaan 29, 2005 11:26

hei trioonic:
kuidas saab nii mustaks ja sitaseks kolvid ja klapid?
kas seal muud viga ei ole?
oleks , et 1 silinder,see kus jahutusedelik sisenes. peaks olema ju eriti puhas ja pestud???
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
iisak
Postitusi: 6270
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#16

L Jaan 29, 2005 12:55

võibolla rumal küsimus aga kas ja kui palju sa Zazou ühe õlivahetustsükli jooksul õli peale valasid?
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
zill
Postitusi: 432
Liitunud: R Sept 17, 2004 7:15
Asukoht:
Auto:

#17

L Jaan 29, 2005 17:02

värk oli selles et tavalise veega sõitsin ja iga õhtul lasin vee välja
õli panin ka nii tunde järgi, et ikka vääga viletsaks see õli ei läheks
Saku PEOREKKA hooldaja:)
Zazou
Saabiklubi liige
Postitusi: 1204
Liitunud: P Mär 28, 2004 23:28
Asukoht:
Auto: 9-4x

#18

E Jaan 31, 2005 22:29

Selgituseks siis, et tegemist minu vana saabiga, mida ekspluateerib Zill.
M: SAAB 9000 ja 9-5 erinevad kasutatud varuosad
----------------------------------------------------
www.robolabor.ee
NO FEAR
Säärane Mulk
Postitusi: 2273
Liitunud: T Mär 30, 2004 10:57
Asukoht: Mulkland
Auto: päris mitu...

#19

T Veebr 01, 2005 14:04

to Zazou...minu sügavamad kaastundeavaldused...

eriti veel see, et viis kraadi külma ja viitsid midagi teha.....prrrrrrrrrr
karage peab ikka soe olema, et higi tilgub ja palju õlut sisse mahuks:drink:
Vasta