õlisurve

Tonnised ja nende mured
cordulio
Postitusi: 38
Liitunud: E Nov 08, 2004 17:49
Asukoht:
Auto:

#1

L Jaan 29, 2005 13:40

õlisurve on kadunud vähemalt armatuuril tuluke põleb.aga kuidas saaks ise mehaaniliselt seda kontrollida ja mis vead voivad üldse esineda?
kus asub saab 9000 turbol reduktsiooni klapp?
ette tänades!!
Viki
SaabiJumal
Postitusi: 490
Liitunud: R Sept 17, 2004 17:00
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 92 1954, Saab 9-5 2005, Transit

#2

L Jaan 29, 2005 14:29

mehhaaniliselt endal ilma abivahenditeta ei õnnestu( manomeeter ja adapter rõhuanduri asemele)
reduktsiooni klapp on otsakaanes paremal all nurgas kantpeaga korgi taga.
võimalikud vead:
1. anduri juhe lühises( massis).kui juhe anduri tagant ära võtta peab tuli süütega kustuma ja massi pannes põlema.
2. andur ise kinni jäänud. vähetõenäoline, aga siiski võimalus.
3. saaled läbi. sel juhul peaks külmalt survet rohkem olema.
4. loomulikult õlitase.
5. reduktsioonklapp lahtisesse asendisse kinni jäänud. sel juhul peab ikka paras solk sees olema.
6. ei tea küll auto aastat, aga vanematel juhtub, et õlipumba ajami hammas murdub(vanematel 1, uuematel 3).

esialgu aitab. esineb ka anomaaliaid, aga need on vähe levinumad.
edu.:head:
KT100
Saabiklubi liige
Postitusi: 1075
Liitunud: E Mär 06, 2006 18:29
Asukoht:
Auto: T16 Aero

#3

P Mär 19, 2006 20:30

Kui klassikul õlisurve ära kaob, mida peaks uurima? Võtsin selle pealmise kaane maha, seal all õli polnud, järelikult ülesse ei jõua. Kui mootor külmalt käima panna, käib üpris hästi, veits aega käib, siis tuleb kolin ja mootorist kaob jõud, sureb välja.
Saaled ei tohiks vist olla, sest kui võtta silindreid järjest vahelt ära, ei muutunud kolin vaiksemaks.
Õlipump? :poke:
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#4

P Mär 19, 2006 21:05

Õlipump on pommikindel,kas õlivõttur,saaled,või.... Tegelikult mitu varianti veel.
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#5

P Mär 19, 2006 21:17

Küsin ka kohe, et kas tonnise õlipumbal võivad ringjad sooned sees olla nii hammakatel kui ka korpusel. Suht sügavad. Ajavad hirmu nahka. Tänud!
KT100
Saabiklubi liige
Postitusi: 1075
Liitunud: E Mär 06, 2006 18:29
Asukoht:
Auto: T16 Aero

#6

E Mär 20, 2006 11:46

HOW DO I DETERMINE IF MY OIL PICKUP TUBE IS CLOGGED UP?

One of the most common issues with Saab engines is a clogged up oil pickup tube. Paraffin based oils will cause build up on the oil pickup screen causing the engine components that are farthest away from the oil supply to make noise. i.e.......Valve train, lifters etc.... You will likely find that the waxy build up begins to block the screen. This is usually caused by too long of a time between oil changes. The only real fix is to remove the oil pan on the 9000, NG900, 93, 95 and to remove the tranny on the 900 to repair this issue.

Ühesõnaga alt karter maha ja õlivõtjat kontrollida selle teooria järgi? Või mida see sõna "tranny" peaks tähendama? Sõnastikust küll selle kohta abi ei leia. :gun:
ptrt
Postitusi: 254
Liitunud: K Juun 09, 2004 17:54
Asukoht:
Auto:

#7

E Mär 20, 2006 11:51

tranny == transmission (käigukast)
KT100
Saabiklubi liige
Postitusi: 1075
Liitunud: E Mär 06, 2006 18:29
Asukoht:
Auto: T16 Aero

#8

E Mär 20, 2006 11:57

Algselt postitas: ptrt
tranny == transmission (käigukast)


jeei, klassiku võlud siis :headbang:
Kui keeruline seda kasti sealt kätte saada on? :poke:
okei, keerukus keerukuseks, aga kas mingeid spetsiifilisi võtmeid läheb ka vaja? SAABil on vist paljud asjad tollmõõdus? Üleval nukkvõlli juures olid mingid minule esmakordselt nähtavad tähikud, mille keeramiseks oleks vist mingit padruntähikuid vaja? Teen praegu lihtsalt taustauuringut, et siis täisvarustuses peale karata asjale. :headbang:
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14300
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#9

E Mär 20, 2006 12:25

Algselt postitas: KT100
jeei, klassiku võlud siis :headbang:
Kui keeruline seda kasti sealt kätte saada on? :poke:
kogu mootor maha vaja tõsta. kapott küljest, radikad jms kraam eest maha kaasaarvatud osa vaakumvoolikuid, käigukasti ühendus käigukangiga lahti lasta (see on vist see jubinas nimega kuliss). Kolm patja lahti lasta, soovitavalt vähemalt üks poolass välja tõmmata (saab ka ilma, aga see on spetsidele). Peale seda peaks enam vähem kraanaga tõstes kogu kupatus välja tulema.. edasi lähened juba altpoolt ja eraldad kasti mootorist. Eelnevalt eraldad siduri.
Iseenesest saab altpoolt lähenedes ka mootori kasti pealt kätte ilma, et peaks kasti vahelt ära õngitsema. Sel juhul jääb kast vahele. See tähendab seda et mootori saad kätte aga kasti ei saa..:) mis oli esialgses küsimuses eesmärgiks.

okei, keerukus keerukuseks, aga kas mingeid spetsiifilisi võtmeid läheb ka vaja? SAABil on vist paljud asjad tollmõõdus? Üleval nukkvõlli juures olid mingid minule esmakordselt nähtavad tähikud, mille keeramiseks oleks vist mingit padruntähikuid vaja? Teen praegu lihtsalt taustauuringut, et siis täisvarustuses peale karata asjale. :headbang:
Ei olnud seal midagi tollmõõdulist, see tähik ilmselt torx on. Siduri eemaldamiseks võib pisut loovat mõtlemist vaja minna töövahendite osas, isetehtud abivahenditest on siin juttu olnud. Ilmselt kes otsib, see leiab.

Samas kui sul seal mingi kolks on siis ilmselt pead sa seda kõike tegema nagunii, et näha mis karul kõhus on.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
KT100
Saabiklubi liige
Postitusi: 1075
Liitunud: E Mär 06, 2006 18:29
Asukoht:
Auto: T16 Aero

#10

E Mär 20, 2006 12:34

No see kolks on selline... minu ebaprofessionaalne kõrv võiks selle vabalt keti arvele kanda. Kurjam, kui kogu mootor vaja maha võtta, siis selleks vajalikke tingimusi enne soojasid ilmu ma ei leia. Nii siis ei saa jah, et kast alt ära ja mootor peal, et siis karteri juurde pääseda?
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14300
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#11

E Mär 20, 2006 12:38

ei, sedapidi ei saa... Kasti pealmine osa on vann, mis on mootori karteriks. See sinu poolt viidatud õlivõttur on otsapidi mootori küljes nagunii.
Ja ketikolin et tekita sulle jõukadu ja väljasuremist. See lihtsalt koliseb.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
KT100
Saabiklubi liige
Postitusi: 1075
Liitunud: E Mär 06, 2006 18:29
Asukoht:
Auto: T16 Aero

#12

E Mär 20, 2006 12:41

Algselt postitas: Cyber
ei, sedapidi ei saa... Kasti pealmine osa on vann, mis on mootori karteriks. See sinu poolt viidatud õlivõttur on otsapidi mootori küljes nagunii.
Ja ketikolin et tekita sulle jõukadu ja väljasuremist. See lihtsalt koliseb.


Keti all mõtlesin seda, et on 2 viga õlivõttur + kett. Viimane lihtsalt koliseb, esimene ei anna õli ülesse ja mootor kooleb. Ilmselt ei saa ka kett piisavalt õli, mistõttu kolin võimendub.
Olgu, tänud vastuste eest! :thumb:
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7620
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#13

E Mär 20, 2006 12:44

tõenäoliselt jõukadu põhjustab ringi käinud saale kinnijäämine.

lihtsam uus moto otsida ja veel parem koos käimakastiga ja siis supsti ära vahetada.
eile pärnumaal ares käisin vaatamas yht 90, mil moto korras ja kere avariiline. mingi 3000 annaksid ära.tel 56730956
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#14

T Mär 21, 2006 6:39

Algselt postitas: SAABNINETHOUSAND
Küsin ka kohe, et kas tonnise õlipumbal võivad ringjad sooned sees olla nii hammakatel kui ka korpusel. Suht sügavad. Ajavad hirmu nahka. Tänud!


peaksid peegelpinnad olema,kuid aastatega käib sealt ikka palju metallipuru läbi ja pinnad päris jubedad,samas õlirõhule see eriti ei mõju.
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#15

T Mär 21, 2006 23:15

Eeeeiiiiiiii, peegelpinnast on asi ikka kaugel. Tundub, et tootlikus on sellisel pumbal päris hea kui need sooned survet eriti ei mõjuta.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#16

K Mär 22, 2006 6:47

Tootlikus on meeletu,selleks tulebki reduktsioonklapi korrasolekus veenduda.
Tavaliselt kiilub see kinni avatud asendis ja rõhk kaob,kuid olen korduvalt ka vastupidist näinud-kuni lõhkenud õlifiltrini välja.
Peale VT korduvaid mootorisaagasid,mille lisandusid veel Hr.Qdwini mootori õlirõhuprobleemid,alustan alati pumba tootlikuse kontrollist.:wall:
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7620
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#17

K Mär 22, 2006 10:40

Algselt postitas: Trionic
,alustan alati pumba tootlikuse kontrollist.:wall:


see teeb rõõmu!
aga kas sul mõni seade, millega pumpa väljapool masinat proovida?? masina kyljes kyll häää aga pahatihti just lõhkistel masinatel vaja seda kontrollida.õlivanni võib ta ju uputada aga millega ringi ajada? trelliga??
ise vaatasin visuaalselt 3...4 pumpa yle ja siis panin kõige väiksemate kulumisjälgedega.muud leiutama ei viitsind hakata. aga vajadust nagu ikka vahest oleks.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#18

K Mär 22, 2006 21:20

ilma mootorita pole viitsinud aretada.
KT100
Saabiklubi liige
Postitusi: 1075
Liitunud: E Mär 06, 2006 18:29
Asukoht:
Auto: T16 Aero

#19

R Mär 24, 2006 3:52

Minu mootor nüüd maha kistud ja selgus, et reduktsiooniklapp kinni kiilunud :)
Seoses sellega 3. ja 4. raamsaale (nimetatakse vist nii) omadega õhtal, kuigi ringi pole tõmmanud.
Oskab keegi hinnapoliitikat saalede, simmerlingide (need mis väntvõlli otstes on) ja mootoritihendite kohta öelda?
Ning tagatipuks kui kulukas väntvõlli lihvimine on?
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#20

R Mär 24, 2006 6:46

Väntvõlli lihvimine 600-1100.- ,kepsusaaled u.800.- sats ja raamid kilo ringis.
Väike simmer 150.-,suur 250.- ,plokikaanetihend 4-600.- ,klapikambrikaane tihend 350.-. Väga umbkaudsed hinnad,kuna tootjaid on palju.
KT100
Saabiklubi liige
Postitusi: 1075
Liitunud: E Mär 06, 2006 18:29
Asukoht:
Auto: T16 Aero

#21

R Mär 24, 2006 11:26

Algselt postitas: Trionic
Väike simmer 150.-,suur 250.-


Oskab keegi nende kahe mõõtmeid öelda? Prooviks tellida Moduatorist. :headbang:
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#22

R Mär 24, 2006 13:13

88 X 108 X 11
48 X 66,7 X 8
suur simmer on fordi oma,saabi nime all ei pruugi seda alati leida.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7620
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#23

R Mär 24, 2006 13:27

Algselt postitas: Trionic
88 X 108 X 11
48 X 66,7 X 8
suur simmer on fordi oma,saabi nime all ei pruugi seda alati leida.


yllataval kombel vaid 1 komakoht ja seegi kymnendik.
96l ikka päris sajandikeni välja
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
KT100
Saabiklubi liige
Postitusi: 1075
Liitunud: E Mär 06, 2006 18:29
Asukoht:
Auto: T16 Aero

#24

R Mär 24, 2006 13:44

Algselt postitas: Trionic
48 X 66,7 X 8


Mul hetkel ainult väiksem rõngas käepärast, sellelt loen numbrid 48 X 66.65 X 10
Viimane number ilmselt paksus siis? :o
Masin 89 aasta ja karburaatoriga.
Muideks ma ei saa nüüd päris täpselt aru, kui palju sellel mootori kW on... dokumentides 81, aga kas ta mitte 74 ei ole? :poke:

Moduatorist sain sellise vastuse:
2-88*108*11 laos 3tk hinnaga 50.- (hind koos km-ga)
48*66,7*8 laos puudub
(6202-2RS) 180202 GPZ 15.- (laager siduri võllil)
(6202-2RS) 180202 CCVI 17,-
6-180202 (6202 2RS P6) ZKL 34.-
Auto rattalaagreid müüme komplektidena, kus on siis sees laagrid + tihendid jne. ja neid me vaatame kataloogist auto margi järgi.
Tihendite kataloogi auto markide lõikes meil ei ole, seega peab omal mõõt teada olema.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#25

L Mär 25, 2006 20:54

veidi OT jälle: täna kustus ühe saabi õlirõhk peale õlivahetusega seotud mootori sisepesu kliendi nõudmisel:freak: Masinat ostes on alati võimalik tillist tõmmatud saada õlirõhuga seoses,kuna täielikku mootori kap.remonti lubavad võsakemikaalid võimaldavad lühiajalises perspektiivis ka selle "kap.rem.ga" ise hakkama saada-ehk siis kõiksugused paksendid-pesurid-leevendid-kasvatajad suudavad kohvimasina siidi punuma panna:evil: (loomulikult lühiajaliselt)
Vasta