Termostaat läbi - Miks?

Tonnised ja nende mured
Vasta
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#1

T Jaan 15, 2008 15:28

Juhtusin eile õhtul telekast saadet "how it's made" nägema ja seal näidati parasjagu autode termostaatide valmistamist. Ja saingi lõpuks termostaadi tööpõhimõtte teade.

Väga lihtne kogu asi on üles ehitatud vaha soojuspaisumisele. Sula vaha soojuspaisumistegur pidi väga soodne olema.
Klapi surubki lahti vaha, mis temperatuuri kasvades kasvab.

Nüüd aga küsimus - mis kurat selle väga lihtsa tööpõhimõttega termostaadi juures pe*se läheb, et teda iga aasta vahetama peab? Vaha hakkab lekkima või mis?

Ing. keelne termostaadi jutt:
http://auto.howstuffworks.com/question248.htm

The secret of the thermostat lies in the small cylinder located on the engine-side of the device. This cylinder is filled with a wax that begins to melt at perhaps 180 degrees F (different thermostats open at different temperatures, but 180 F/82 C is a common temperature). A rod connected to the valve presses into this wax. When the wax melts, it expands significantly and pushes the rod out of the cylinder, opening the valve.
gsaab
Postitusi: 165
Liitunud: K Mär 22, 2006 19:32
Asukoht:
Auto:

#2

T Jaan 15, 2008 15:59

Seal samas saates muidu rääkis sellest ka ;) miks termostaat enam ei tööta. Ilmselt kõige parema vastuse oskavad need öelda kes termostaate vahetavad.
sigaelmar
Postitusi: 1028
Liitunud: P Okt 31, 2004 23:42
Asukoht:
Auto:

#3

T Jaan 15, 2008 19:56

Kas teda just iga aasta vahetama peab..... Osad termostaadid mädanevad katki, võibolla on tosool süüdi?
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#4

T Jaan 15, 2008 21:02

Kallimad ja keerukamad kestavad ka üle 10 aasta.Mu Hallil läks just vahetusse ja seda ennetavalt. Oli teine koos masinaga 95ndal külge poogitud.
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#5

T Jaan 15, 2008 21:14

Algselt postitas: gsaab
Seal samas saates muidu rääkis sellest ka ;) miks termostaat enam ei tööta.

See jäi kahe silma vahele.

Aga no aasta tagasi vahetasin termostaati ja nüüd jälle porno majas. Kui termostaat välja võtta siis näeb välja nagu uus. Ja just tonnisel on see aastaga hävimine. teistel autodel pole nagu eriti kuulnud sellist jama (mingi sõber kurtis vana sierraga sama jama).
tripp
Postitusi: 626
Liitunud: L Dets 31, 2005 21:40
Asukoht:
Auto:

#6

T Jaan 15, 2008 22:37

Algselt postitas: suur
Aga no aasta tagasi vahetasin termostaati ja nüüd jälle porno majas. Kui termostaat välja võtta siis näeb välja nagu uus. Ja just tonnisel on see aastaga hävimine. teistel autodel pole nagu eriti kuulnud sellist jama (mingi sõber kurtis vana sierraga sama jama).


Ma ka 9-5-l eelmisel talvel vahetasin, praegu näitab jälle väsimise märke :gun:. Kas siis Saabile tehaksegi sellist saasta või on milleski muus jama..
[Trionic]: 9-5 kapoti all peabki midagi logisema..
[URL=http://www.spritmonitor.de/en/detail/395941.html] [IMG]http://images.spritmonitor.de/395941.png[/IMG][/URL]
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#7

T Jaan 15, 2008 22:44

Algselt postitas: tripp
Kas siis Saabile tehaksegi sellist saasta või on milleski muus jama..

Ma just mõtlesin, et peaks järsku wahleri termostaadi asemel mingisuguse teise tootja oma peale kruvima. Näiteks OEM tüki.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#8

K Jaan 16, 2008 6:43

On OEM omast kallimaid ja kvaliteetsemaid.Kestab ka saabidel Wahler 3-4 aastat ja rohkemgi.
Ära väsib termostaadi bi-metallvedru,mitte parafiin.
Ja kui mootorit on mingil põhjusel üle kuumutatud,siis hävib termostaat praktiliselt kohe( koos sellega ka klapisääretihendid,kui need just teflonkummist ei ole).
Homer
Postitusi: 66
Liitunud: N Nov 04, 2004 20:15
Asukoht:
Auto:

#9

K Jaan 16, 2008 11:02

Algselt postitas: suur
Algselt postitas: tripp
Kas siis Saabile tehaksegi sellist saasta või on milleski muus jama..

Ma just mõtlesin, et peaks järsku wahleri termostaadi asemel mingisuguse teise tootja oma peale kruvima. Näiteks OEM tüki.


Uuemaid MB-sid ei tea, aga näiteks W124 Mersul on just Wahler OEM tootja.
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#10

K Jaan 16, 2008 11:06

Kas 9-5tel on ka orig. Wahler? Minu omal tiksub 8 aasta:D
NO FEAR
Säärane Mulk
Postitusi: 2276
Liitunud: T Mär 30, 2004 10:57
Asukoht: Mulkland
Auto: päris mitu...

#11

K Jaan 16, 2008 13:33

Originaal peabki kauem vastu. Nii, kui paigaldad järelturu saasta, hakkadki vahetama.

Vennikesed ... seal soovivad ka elada.
Igatahes minu 15 aasta autode omamise ja remontimise kogemus on küll selline ja ega kaubandusega töötavad mehed teist juttu ei räägi.
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#12

N Veebr 21, 2008 7:59

Algselt postitas: suur
Algselt postitas: tripp
Kas siis Saabile tehaksegi sellist saasta või on milleski muus jama..

Ma just mõtlesin, et peaks järsku wahleri termostaadi asemel mingisuguse teise tootja oma peale kruvima. Näiteks OEM tüki.

Termostaadi kohta selline info.
Käisin eile VM'is mingeid plastklibakaid ostmas ja nii muuseas küsisin ka termostaadi hinda. Tuli välja, et OEM termostaat on ODAVAM, kui B-osana müüdav Wahler. Loomulikult ostsin A-varuosa kohe ära.

Ilmnes veel üks huvitav fakt - Tonnisel (vähemalt uuema otsa tonnisel) ja 9-5'l on sama termostaat. Vähemalt margiesinduses väideti nii (usun neid).

Kui vabam moment tekib, vahetan termostaadi koos jah- vedelikuga ära.

Lisatud failid
mad1
Postitusi: 601
Liitunud: K Dets 15, 2004 0:46
Asukoht: Tallinn
Auto:
Kontakt:

#13

N Veebr 21, 2008 16:57

no vana tõde: tihtilugu ongi nn a osa odavam kui nn b osa,mis siis ka tegelikkuses on siiski a osa:)
kuna tihti on nn b osa kvaliteetsem, siis peabki b osa olema kallim..see pole muidugi reegel

sellest teemast pikemalt siin linke.meenutuseks:

http://saabnet.ee/foorum/viewthread.php?tid=7469#pid91324

http://ec.europa.eu/comm/competition/car_sector/explanatory_brochure_et.pdf

teada tuntud põhjus, miks varuosad ei kesta on selles, et kokkuhoiupoliitika ja äge konkurents tööstuses sunnib kasutama aina odavamaid materjale..sellest siis ka kvaliteedi ning kestvuse langus uuematel autodel

tendents on ikkagi selles suunas: sõidad paar-kom aastat ja võtad uue masina ja vana tagasi või kusagile ida-euroopa turule...arenenud ühiskonnas pole auto ekspluatatsioon peale garantiiaega enam otstarbekas ega mõttekas
Vasta