9000 lukkude külmumine

Tonnised ja nende mured
Vasta
risto
Postitusi: 9
Liitunud: N Aug 03, 2006 18:49
Asukoht:
Auto:

#1

L Veebr 16, 2008 14:33

Saab 9000 ukse lukud külmuvad ära, uksed enne kinni ei jää kui salong on soe. Mida teha?:wtf:
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14293
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#2

L Veebr 16, 2008 14:51

Lahti teha, kuivatada, määrida.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
foxer
Postitusi: 442
Liitunud: N Sept 07, 2006 13:54
Asukoht:
Auto:

#3

L Veebr 16, 2008 19:51

Ja kui seda teha ei viitsi, siis ei ole mõtet uksi lukustadagi, nagu mina väga külmade ilmadega teen ;)
[URL=http://www.spritmonitor.de/en/detail/392899.html] [IMG]http://images.spritmonitor.de/392899.png[/IMG][/URL]
D116
Postitusi: 2069
Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
Asukoht: Lahti
Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW

#4

P Veebr 17, 2008 10:49

Algselt postitas: Cyber
Lahti teha, kuivatada, määrida.


Sama asjaga just tegelesin. Puhastasin bensiiniga ära ja määrisin silikoonõliga. Kas on mingi parem määre? Hetkel lukkudega probleeme ei ole.
__In Boost We Trust__
Zazou
Saabiklubi liige
Postitusi: 1204
Liitunud: P Mär 28, 2004 23:28
Asukoht:
Auto: 9-4x

#5

N Jaan 19, 2012 13:17

soojendan :) vana teema uuesti üles, kuna see igipõline tonniste probleem.
Olen lasknud professionaalidel nüüdseks juba kahel talvel juhiukse ära kuivatada ja määrida, aga mõlemal korral on tulemus pigem hullemaks läinud. Mida siis veel on ette võetud, et uksest sisse saada? Ainuke lahendus minu jaoks on auto uksed jätta lukustamata (ja panna signa peale ca tund peale auto seisma jätmist, kui lukud on juba külmunud).
Mis koht juhiuksel täpsemalt ära jäätub? Hea oleks seda kohe pildilt näha, veaksin sinna siis peenikese toru, mille kaudu lukusula otse õigele kohale peale saaks lasta :gun:
Uutel autodel jus seda probleemi ei olnud (muidu oleks SAABi insenerid 95 aasta mudelitäiustusel selle tõenäoliselt parandanud) seega on probleem tingitud mingi osa kulumisest, aga milline täpsemalt, ostaks tutika, kui see probleemi lahendaks :(
M: SAAB 9000 ja 9-5 erinevad kasutatud varuosad
----------------------------------------------------
www.robolabor.ee
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#6

N Jaan 19, 2012 13:27

Ma olen uksest nii sisse saanud, et kui puldist lahti ei tule, keeran võtmega. Kerge logistamisega olen nii juhi- kui kundepoolse ukse lahti saanud. Ei viitsi küll mehhanismi praegu süveneda, aga ehk on sellest infost abi probleemse sõlmeni jõudmisel.
maxuud
Postitusi: 533
Liitunud: R Mär 05, 2004 19:00
Asukoht: Tallinn/Harjumaa
Auto:

#7

N Jaan 19, 2012 13:54

... uksed enne kinni ei jää kui salong on soe.


Õige tähelepanek, mäletan veel omast käest. Isegi kui läbi suure vaeva ukse lahti saad ja tahad paari minuti pärast liikuma hakata siis tõmbad ust kinni plaks ja plaks aga uks ei lukustu enam kinni tagasi. Päris jama enne ei saa lahti ja pärast kinni.
Kui kindla peale vaja sõitma minna siis jääbki lahenduseks ainult läbi tagaluugi minna (siiski suht ebamugav saabastega üle tagaistme) ja uksi avada-sulgeda alles siis kui salong korralikult soojaks saanud.
Veel üks tähelepanek. Kui auto on pargitud sõidutee serva ning kõrvalistuja poole jääb haljasala (muru) siis pinnasest eraldub alati rohkem soojust ja selle poole uste avamine on siiski nõksa lihtsam-muretum. Järele proovitud ja tõestatud.
Vähemalt on tonnise võti hea ja tugev, ei ole sellist suurt ärapainutamise ohtu karta.
CrasherFox
Postitusi: 209
Liitunud: L Sept 01, 2007 14:30
Asukoht:
Auto:

#8

N Jaan 19, 2012 14:09

Eriti külmuvad just esimesed (kuna seal on võtmeauk sees?).
Paar päeva tagasi aga avastasin, et enamasti saab uksed lahti siis, kui võtmega pisut logistada ning lingist tõmmata (proovida avada).
Pärast seda operatsiooni avab juba ka puldi nupust.
ptrt
Postitusi: 254
Liitunud: K Juun 09, 2004 17:54
Asukoht:
Auto:

#9

N Jaan 19, 2012 18:01

Juhiuksel külmub midagi lukusüdamikus või selle tagant, nii et see blokeerib ka keskluku toimetamise. Lahti saab võtmega logistades, ei pea isegi täiesti lahti keerama (teab see kellel pätid lukusüdamikud puruks keeranud on), vaid piisab ka sellest kui asja natukene liikuma saab, siis tõmbab juba kesklukk ka luku lahti.

Tagaustel jääb külmaga kinni üks ukse sees olev lingike mis ukse küljes olevat riivimehhanismi liigutab, tulemuseks ukse mittesulgumine. Heal juhul on lahenduseks avamislingi logistamine kuni sisu otsustab uuesti liikuma hakata, halvemal juhul tuleb kolm suurt torxi lahti keerata, riivimehhanism ära võtta ja ukse seest see lingike liikuma saada. Talve lõpuks käib see tegevus juba suht kiirelt...
TGB
Saabiklubi liige
Postitusi: 1776
Liitunud: K Aug 30, 2006 16:59
Asukoht:
Auto:

#10

N Jaan 19, 2012 20:59

Lööge või maha aga s....mat talveautot kui 9000 pole mul eales olnud. Just nimelt ukselukkude poolest.
Läbivus on esiveolise kohta esmaklassiline ja soojaks läheb ka kiiresti.
Küll ei saa uksi lahti ja siis jälle kinni. Ja nii on pidevalt :( Korduvalt on igale poole hiljaks jäädud seetõttu.
Zazou tegi tabava tähelepaneku selle kohta, et 95a mudeliuuendusel lukke ei muudetud ja seega võib arvata et uuemast peast tonnisel neid muresid ei olnud. Teen huupi pakkumise et ehk on ukseklaasi tihendid viletsaks jäänud (silmaga nähtavaid kahjustusi ei ole) ja vesi ja niiskus ronib sealt kaudu ukse sisse?
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2137
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#11

R Jaan 20, 2012 1:06

Noh, ukse sees on vett ja niiskust alati pärast vihma või sula. Soojas autos talvel niiskust ju küllaga, kasvõi põrandamattidest. Eks see vaikselt kondenseerub ja hommikuks on jääs.

Aga mingi point seal on igatahes...mul külmub ainult kõrvalistuja lukk, kui väljas alla -10 kraadi. Pole väga hullu, abikaasa võib vahest ka tagaistmel reisida, aga ebamugav ikkagi.
Olen mitu korda uste sees lukumehanisme-hoobasid määrinud, aga kõrvalistuja ust see kahjuks paremuse suunas pole mõjutanud. Ja samas lukusula mõjub üsna kähku, ei pea isegi palju pritsima. Sellest järeldan, et külmub siiski mingi südamiku lähedane osa, mitte hoob.
Tõsi, päris ribadeks pole viitsinud võtta...suvel, kui oleks mõnus toimetada pole ju enam meeles, et talvel jäätus :P
jack
Postitusi: 264
Liitunud: P Aug 28, 2005 9:34
Asukoht:
Auto:

#12

R Jaan 20, 2012 1:39

Minu kogemus.....
Esimene talv ja külmade tulekuga hakkasid ukselukud jukerdama. Ehk siis keskluku mootorid ei suutnud lukke avada ega sulgeda, samuti polnud võimalik isegi lukust lahti olevat ust ei seest ega väljast lingist avada.

Kurjajuureks on ukse sees olev mehanism, mis koosneb plekiplaatidest, mida liigutavad nii uksenupp kui ka link ja kesklukumootor (tagaustel veel lapseluku hoob). Niiskuse ja külmaga need plaadid jäätuvad omavahel kokku ja siis ei liigu nad enam normalselt üksteise suhtes vaid kiiluvad kinni ja takistavad ukse avamist.

Mis ma siis tegin. :eureka:

Soojas garaažis avasin uksepolstrid ja lasid niiviisi tundi paar seista. Seejärel kuumaõhuföön kätte ja ukse seesmisi lukumehanisme soojendama, kogu aeg käega testides, et liiga kuumaks ei läheks, sest siis hakkavad plastikosad sulama. Kui mehanism tundus piisavalt soe olema, siirdusin järgmise luku juurde. Niiviisi soojendades sain mehanismidest niiskuse välja. Peale teist ringi lasin kuumale lukule PFTE määret spary pudelist sirgelt selga, samal ajal luku mehanismi nii uksekäpidemest kui ka uksenupust sikutades. Nii sain määrde luku plaatide vahele hõõrutud.
Samuti jälle kaks korda kõik lukumehanismid läbi käidud.
Siiani (juba komas talv) töötavad lukumehanismid tõrgeteta ning pole mind enam kordagi õue jätnud.
Juhi- ja kõrvaistuja ukselukkude südamikud määrisin samuti PFTE määrdega kokku. Selleks lasin kõigepealt suruõhku südamiku august sisse, seejärel kuumaõhufööni ja jälle suruõhku. kui sellest küll sai, sprayligu sisse ja kohe võtmega sudima. Sellest on kasu olnud, sest mineva talvel, kui aku pikast seismisest külmas enam uksi avada ei tahtnud, sain ma võtmest keerates uksest sisse.

PFTE määret leiab igast autokeemiat müüvast poest.
Ei. Ma ei kihuta. Ma lihtsalt lendan madalalt.
ARZT
Postitusi: 520
Liitunud: K Mai 07, 2008 0:11
Asukoht: Ikla
Auto: 9000 Aero, III Gen Camaro350, Chevy AstroVan, Chevy TransSport, Volvo242

#13

R Jaan 20, 2012 6:55

Mul siis vist on hästi läinud, kõik probleemid saanud kiirelt lahendada lukusulaga. Alati pole seda muidugi käepärast olnud...Sellist olukorda pole aga kordagi olnud, et külmaga uks kinni ei seisa.
Kasutan ainult võtit uste avamiseks...
Zazou
Saabiklubi liige
Postitusi: 1204
Liitunud: P Mär 28, 2004 23:28
Asukoht:
Auto: 9-4x

#14

R Jaan 20, 2012 10:39

Siit järeldub, et probleemid on natuke erinevad. Minul tagaustega pole üldse probleemi, küll aga esiustega ja pidevalt.
Täna pidin jälle tagant ette ronima, ning kui tööle jõudsin polnud lukud veel lahti sulanud. Paar nädalat tagasi tehti saabitöökojas juhiuksele kuivatus ja määrimine (ise kõrval ei olnud), kuid kasu polnud sellest midagi (nii nagu mind ka tegelikult ette hoiatati). Samas tundub, et mõnel (jack) on see ikkagi aidanud. Minul on jama põhiliselt siis, kui temperatuur on ümber nulli, kui on pidevalt miinuses, siis peale luku käima saamist see enam kinni ei jäätu (mis on ka loogiline). Paraku one tänavune talv jälle selline, kus kogu elu käib ümber nulli.

Mul hommikuti peas täpselt samad mõtted nagu Cyberil, pole tonnise peale ammu vihastanud, aga see uste jama ajab tõeliselt närvi, ma ei saa aru, kuidas rootslased ise selle üle on elanud. Seepärast mõtlesingi, et ostaks selle kulunud osa uue, kui ainult teaks mis see on ja kas see tegelikult probleemi ikka lahendab.

Peaks vist Saabi muuseumi oksjonilt tutika tonnise ostma, siis saaks teada, kas sellel ka ukse lukud ära jäätuvad, see 4wd tonnine oleks ideaalne auto :)
M: SAAB 9000 ja 9-5 erinevad kasutatud varuosad
----------------------------------------------------
www.robolabor.ee
Factor
Postitusi: 704
Liitunud: N Okt 14, 2004 11:59
Asukoht:
Auto:

#15

R Jaan 20, 2012 11:03

Minu kogemus oma kunagise tonnisega oli sama, et koguaeg külmunud ja kesklukk ka lahti ei tee ning ka seest pidi suhteliselt jõuga nuppu sikutama.
Probleemid kadusid, kui võtsin lukustusmehanismi ja ka luku südamiku molekilideks ja kasisin ideaalselt puhtaks, mina kasutasin küll ohtralt päris mitu pudelit brake cleanerit aga vist võiks ka kasutada bensiini...?
Kokku pannes määrisn mehanismid sellise punase vetthülgava määrdega (määrde nime kahjuks ei mäleta aga ilge veniv tatt, mis ka kätepealt väga maha tulla ei taha) ja sellega ka hoovad täielikult, mitte ainult nende ühendus punktid mehanismidega.
Ainus probleem tekkis suurema külmaga, kus määre läks niipalju paksuks, et sulgemis mehanismis "keel" ei läinud enam "lopsti" oma asendisse tagasi, sinna lasin WD40-ent vahele, mis selle määrde vedelamaks tegi ja käis taas laitmatult.
Peale eelpool nimetatud toiminguid avas puldist kesklukk ka kenasti kõik uksed.

PS! luku südamiku ei määrinud, selle jätsin täiesti kuivaks ja edaspidi toimis ka südamik kenasti (niipalju kui sinna VÄGA harva võtit tarvis pista oli).
Vabandage neiu, mis kell on.... mul seisab
Rihu
Postitusi: 12
Liitunud: N Juul 02, 2009 10:26
Asukoht:
Auto:

#16

K Veebr 01, 2012 12:07

Paistab, et lugusid ja arvamusi on siin seinast-seina. Omal just tagumised uksed külmaga ei toimi, esimestega(just kõrvalistuja omaga) oli probleeme ainult temp. vahemikus -2 kuni -7. Praegustel temperatuuridel toimivad viisakalt mõlemad esiuksed.
Aga tagumised on jah hetkeseisuga totaalselt külmunud:D , ei toimi ei lukk ja ka hoovastik raske käiguga. Seal võib probleemiks olla ka vähene kasutus, ei ole neid üle 2 korra nädalas avanud viimase paari kuu jooksul.
Hea põhjus kevadet oodata - saab jälle tagumised uksed käima:cool:
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14293
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#17

K Veebr 01, 2012 12:29

... oli probleeme ainult temp. vahemikus -2 kuni -7. Praegustel temperatuuridel toimivad viisakalt mõlemad esiuksed.
Külm õhk on kuiv, seega kuivab süsteem külmaga ilusti ära ja ei jäätu enam. Ka pesu kuivab õues talvel ilusti ära, aega läheb lihtsalt pisut rohkem, kui sooja ilmaga.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
farmacoma
Postitusi: 710
Liitunud: T Juul 13, 2004 22:53
Asukoht: Tallinn
Auto: 900 x2; 9000; 9-5

#18

K Veebr 01, 2012 12:54

Mul praegu lukud mahavõetud ja puhastatud. Tsink on osaliselt maha tulnud ja roostetavad ja muidu ka mustad, väga raske ideaalselt puhtaks saada. Nüüd mõtlen mis määret vahele panna?
NO FEAR
Säärane Mulk
Postitusi: 2278
Liitunud: T Mär 30, 2004 10:57
Asukoht: Mulkland
Auto: päris mitu...

#19

K Veebr 01, 2012 14:56

Mul küll kesklukk ei tööta, kuna üks juhe juhiukse sees peksab lühist, siis uste avamise ja sulgemisega ei ole probleeme olnud.
Ma millegipärast ei usu, et vana ja uue tonniste lukkude vahe suur on.
aga no mul on liiga vana auto ka... jutt siis vanast tonnisest.
Jannar
Postitusi: 180
Liitunud: L Dets 26, 2009 23:08
Asukoht:
Auto:

#20

R Veebr 10, 2012 10:03

soojendan :) vana teema uuesti üles, kuna see igipõline tonniste probleem.
Olen lasknud professionaalidel nüüdseks juba kahel talvel juhiukse ära kuivatada ja määrida, aga mõlemal korral on tulemus pigem hullemaks läinud. Mida siis veel on ette võetud, et uksest sisse saada? Ainuke lahendus minu jaoks on auto uksed jätta lukustamata (ja panna signa peale ca tund peale auto seisma jätmist, kui lukud on juba külmunud).
Mis koht juhiuksel täpsemalt ära jäätub? Hea oleks seda kohe pildilt näha, veaksin sinna siis peenikese toru, mille kaudu lukusula otse õigele kohale peale saaks lasta :gun:
Uutel autodel jus seda probleemi ei olnud (muidu oleks SAABi insenerid 95 aasta mudelitäiustusel selle tõenäoliselt parandanud) seega on probleem tingitud mingi osa kulumisest, aga milline täpsemalt, ostaks tutika, kui see probleemi lahendaks :(


mina tegin nii, et võtsin küljest ära, lasin liquimolly õli peale, kuumitasin fööniga seni, kuni õli keema läks raua peal, siis õlitasin uuesti ära ja nüüd töötavad ilusti juba teist talöve järjest :)
pole olemas täiuslikku masinat :)
elar25
Postitusi: 56
Liitunud: E Mai 02, 2011 22:11
Asukoht: Tallinn
Auto:

#21

E Veebr 20, 2012 21:10

Minul lukkudega suuri probleeme pole olnud. Probleem andis endast märku aga siis kui auto sai pesulasse lastud siin suurte külmadega. Hommikul avanes neljast uksest vaid üks ... õnneks juhiuks.
Kui aga korra üles sulasid, siis töötavad nagu õlitatud.
Märkida vist tasub, et korra jaanuaris ka puhastati ja kuivatati esiuste lukkusid Saabianti poolt.
Minu soovitus .. külmaga mitte pesta tonnist!
Mugav peab olema!
NO FEAR
Säärane Mulk
Postitusi: 2278
Liitunud: T Mär 30, 2004 10:57
Asukoht: Mulkland
Auto: päris mitu...

#22

T Veebr 21, 2012 9:17

Minu soovitus .. külmaga mitte pesta tonnist!


Hallooo!!!

Ma lihtsalt ei saa aru, mis kuradi valu kisub autoomanikke üldse külmade ajal ja talvel pesulasse???? Ma ei suuna otseselt Sinu pihta seda aga üleüldse! KA siin Viljandis näen mõningaid inimesi statoli järjekorras, et siis tallinna poole sõitma hakata. Järgmine päev nagunii sulatab ja ongi kogu statoli rahvas õnnelik. Ajuvaba...minu arust. Ikkagi Tallinnast vist:freak:
zill
Postitusi: 432
Liitunud: R Sept 17, 2004 7:15
Asukoht:
Auto:

#23

K Veebr 22, 2012 10:11

Võib olla peaks prrovima http://www.krown.ee/
Saku PEOREKKA hooldaja:)
olaviv
Postitusi: 1052
Liitunud: K Veebr 21, 2007 18:27
Asukoht:
Auto:

#24

N Veebr 23, 2012 12:53

Kas keegi viitsib siia panna pildi EPC'st, kus see "neetud" lukustyusmehhanismuse sisemine ilu näha on? Siis ma näitaks seal ära kohad mis tavaliselt probleeme tekitavad.

Mul on samuti olnud külmaga probleeme ustega ja peale põhjalikumat uurimist ning katsetamist olen ka juurpõhjuseni jõudnud.
Vasta