Klapisääretihendid...

Tonnised ja nende mured
Vasta
Karu
Postitusi: 16
Liitunud: N Okt 16, 2008 20:56
Asukoht:
Auto:

#1

T Dets 16, 2008 0:22

Kui endal jääb vajalikest tööriistadest ja oskustest puudu, siis kust leiab Tartus kedagi, kes vahetaks kiirelt ja odavalt eelmainitud tihendid ära.

Plokikaas on maas ja tihendid on olemas (tulid komplektiga kaasa ja mõttetu niisama vedelema jätta...).

Kõik soovitused teretulnud.
Fabrik
Postitusi: 281
Liitunud: T Juul 10, 2007 14:53
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 9-3 sc 1,9 2005. Saab 9-3 cabrio 2.0T 2007.

#2

T Dets 16, 2008 13:18

OT: Kuna siin viimasel ajal on olnud tihti juttu Eesti keelest, siis teen väikese komentaari. Foorumi läbiv sõna on plokikaan. Kas teil elab seal plokis vereimeja limusk. Minu teada on mootriploki peale käiv asi kaas nii nagu panni ja potigi peale käib kaas.
mm17
Postitusi: 366
Liitunud: P Aug 12, 2007 23:06
Asukoht:
Auto:

#3

T Dets 16, 2008 13:23

veel siis OT: kommentaar on ikka kahe emmiga :notworthy:
Jürts
Postitusi: 129
Liitunud: K Sept 05, 2007 17:59
Asukoht: Tartu
Auto: 9-3, 1.9 TTiD Vector

#4

T Dets 16, 2008 13:23

OT: Kui juba kirjavigu parandad, paranda ka enda omad ära:nono:
komentaar = kommentaar
Eesti keel = eesti keel

ega ma paha pärast:)

Aga teemasse - äkki saad SIIT abi
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#5

T Dets 16, 2008 13:27

Typisch Saabi foorum :P LMFAO Pilt
Karu
Postitusi: 16
Liitunud: N Okt 16, 2008 20:56
Asukoht:
Auto:

#6

T Dets 16, 2008 13:32

Tänan! Viga parandatud ja mina targem. See kapoti all elav loom on tõesti rohkem bensiinitoiduline, mitte vereimeja.

Siiski usun, et kes soovis, sai aru, mida ma mõtlesin.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#7

T Dets 16, 2008 13:36

veel OT:
Äkki ka mitte " foorumi läbiv sõna on...."
vaid hoopis "Foorumis läbiv sõna on....!"
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
olaviv
Postitusi: 1052
Liitunud: K Veebr 21, 2007 18:27
Asukoht:
Auto:

#8

T Dets 16, 2008 22:57

Asjast kah.
Kui plokikaan/kaas on juba maas, siis edasi tihendite vahetamine on juba üsna lihtne. Kuid on vaja teatud abitööriista, millega klapivedru kokku suruda. Selle saab poest 400-500 kr eest. Tolle tööriistaga vajutad klapivedru kokku, õngitsed vabanenud poolkuud välja. Vabastad ettevaatlikult vedru, võtad vedrutaldriku ja vedru välja. Näpitsate või mingi abivahendiga kougid vana tihendi välja, paned uue peale ning vedru ja taldrik tagasi. Vajutad vedru kokku ja paned poolkuud tagasi. Valmis. Ja nõnda 16 korda järjest. Nii lihtne ongi :)
Aga. Kui juba klapid maas on, siis tuleks ka klappide seisukord üle vaadata. Ehk siis enne vedru tagasipanekut võtad klapi välja ja uurid lähemalt klapi ja klapipesa tööpindu. Peegelsile (või peaaegu peegel) rant peab katkematu rõngana klapi ja pesa peal näha olema. Kui pole, siis tuleb klapid soveldada. Seda saab ka kodus teha, pole mingi raketiteadus. Sobiva sovelduspasta saab poest paarikümne krooniga. Kui aga pesad või klapid põlenud on, augud või praod sees, siis vii spetsialisti näha-hinnata, et mida edasi teha.

Kuna tegu pole töömahuka ega keerulise tööga, siis pole mõtet parima hinna/kvaliteedi suhtega töökoja otsingule palju aega kulutada. Võta mõni kodule lähemal-mugavam ja vii sinna. Eriti üle tunni ei tohiks nende tihendite vahetamise peale minna.
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#9

T Dets 16, 2008 23:30

Heh, just täna sain Golfi plokikaane kätte. Klapipesa tööd tehti, freesiti ja ehk ka soveldati (seda ma ei oska kommenteerida kas peale freesimist ka soveldatakse uuesti), klapid lihviti, üks klapp asendati, sääre tihendid vahetati ka. Kogu töö maksumus 200:notworthy: KAKS SOTTI, mul jäi nagu suu lahti, sest oma saabil lasin ka teha siis küsiti 1500 :gun:.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#10

K Dets 17, 2008 8:48

to olaviv:
Klapipesade sohveldamine ilma eelnevalt pesi lõikamata ja klapifaase üle treimata on täiesti TULUTU tegevus.Lisaks see nn."peegelpind"???
Klapi tööpinnal on tavaliselt kolm erinevat faasi,kõik täpse nurga all klapi telje suhtes.Samad faasinurgad tuleb ka ülitäpselt lõigata klapipesadesse ja siis tuleb need "peegelpinnad" sohveldada abrasiivpastaga matiks ja seda ühtlaselt.siis on tööpinnad max. tihedad.Samuti on kindlasti vaja vahetada juhtpuksid,kui neil mingigi tuntav lõtk on klapivarre suhtes.
Igasugune põlveotsas pastaga nühkimine eelnevaid operatsioone teostamata annab ainult hetkelise tulemuse ja on täielik enesepettus.
Sääretihendi eemaldamiseks on spetsiaalabinõu ning paigaldamiseks teine selline ja kumbki töö ei käi näpitsatega (klapivarre kriimustamise oht).

Sääretihendite vahetus pole tõesti teab,mis keerukas. Kõik muu aga eeldaks spetsialisti kätt,sest nagu mainisin- niisama nühkides sa tulemust ei saa(või saad väga lühiajaliselt).
mad1
Postitusi: 601
Liitunud: K Dets 15, 2004 0:46
Asukoht: Tallinn
Auto:
Kontakt:

#11

K Dets 17, 2008 18:05

Algselt postitas: SAABNINETHOUSAND
Heh, just täna sain Golfi plokikaane kätte. Klapipesa tööd tehti, freesiti ja ehk ka soveldati (seda ma ei oska kommenteerida kas peale freesimist ka soveldatakse uuesti), klapid lihviti, üks klapp asendati, sääre tihendid vahetati ka. Kogu töö maksumus 200:notworthy: KAKS SOTTI, mul jäi nagu suu lahti, sest oma saabil lasin ka teha siis küsiti 1500 :gun:.


uskumatu vedamine..see mees pidi küll olema pikemat aega töötu ja näljas nii, et silmanägemine ära ja arvud peas sassis..ilmselt mõlkus meels saiapäts ja jupp vorsti:P
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#12

K Dets 17, 2008 18:15

Tegemist oli vanema härraga. Töötab bussipargis. Mul üks tuttav sõidab sprinte golfiga. Tema kaudu saingi teada. Uskumatu.

Klapisääre tihendi eemaldamiseks tegime sellise tööriista, et peenikeste otstega näpitsatele keevitasime pooleks lõigatud mutri otsa. Kõiki sääre tihendeid kätte ei saa sellega aga meie saime hakkama. Sääre tihendi metall äär läks mutri keerme soone sisse ja siis lihtsalt tõmbasid ja oligi käes. Tagasi panime toruga. Täpne toru mis jääb tihendi ääre taha pidama aga samas nii suur, et kummi pihta ei lähe. Ja siis haamriga lõid väikse potsu ja paigas nad olidki.
mad1
Postitusi: 601
Liitunud: K Dets 15, 2004 0:46
Asukoht: Tallinn
Auto:
Kontakt:

#13

K Dets 17, 2008 18:38

Algselt postitas: SAABNINETHOUSAND
Tegemist oli vanema härraga. Töötab bussipargis. Mul üks tuttav sõidab sprinte golfiga. Tema kaudu saingi teada. Uskumatu.

Klapisääre tihendi eemaldamiseks tegime sellise tööriista, et peenikeste otstega näpitsatele keevitasime pooleks lõigatud mutri otsa. Kõiki sääre tihendeid kätte ei saa sellega aga meie saime hakkama. Sääre tihendi metall äär läks mutri keerme soone sisse ja siis lihtsalt tõmbasid ja oligi käes. Tagasi panime toruga. Täpne toru mis jääb tihendi ääre taha pidama aga samas nii suur, et kummi pihta ei lähe. Ja siis haamriga lõid väikse potsu ja paigas nad olidki.



njah..see vahetustöö tundus teoorias nüüd ju õige

..eks ta ole..meenuvad 80ndad..sellised vanad tekitavad nostalgilise tunde nagu aeg seisaks ja ka taksid samad..huvitav küll, kas nad ei julge ennast müüa siis:?
Karu
Postitusi: 16
Liitunud: N Okt 16, 2008 20:56
Asukoht:
Auto:

#14

K Dets 17, 2008 21:32

Tänud Olaviv ja teised, kes nõu andsid.:thumb:
Ilmselt tulebki kõige kasulikum kuskilt tooriist hankida. Ei hakka selle pisiasjaga täiust taga ajama, muidu ei saagi masinat kunagi liikuma...
olaviv
Postitusi: 1052
Liitunud: K Veebr 21, 2007 18:27
Asukoht:
Auto:

#15

K Dets 17, 2008 21:54

See oli sõbrahind, mis siin ikka arutada. Võõras inimene sellise hinnaga ei saa.

Algselt postitas: Trionic
to olaviv:
Klapipesade sohveldamine ilma eelnevalt pesi lõikamata ja klapifaase üle treimata on täiesti TULUTU tegevus.Lisaks see nn."peegelpind"???
Klapi tööpinnal on tavaliselt kolm erinevat faasi,kõik täpse nurga all klapi telje suhtes.Samad faasinurgad tuleb ka ülitäpselt lõigata klapipesadesse ja siis tuleb need "peegelpinnad" sohveldada abrasiivpastaga matiks ja seda ühtlaselt.siis on tööpinnad max. tihedad.Samuti on kindlasti vaja vahetada juhtpuksid,kui neil mingigi tuntav lõtk on klapivarre suhtes.
Igasugune põlveotsas pastaga nühkimine eelnevaid operatsioone teostamata annab ainult hetkelise tulemuse ja on täielik enesepettus.
Sääretihendi eemaldamiseks on spetsiaalabinõu ning paigaldamiseks teine selline ja kumbki töö ei käi näpitsatega (klapivarre kriimustamise oht).

Sääretihendite vahetus pole tõesti teab,mis keerukas. Kõik muu aga eeldaks spetsialisti kätt,sest nagu mainisin- niisama nühkides sa tulemust ei saa(või saad väga lühiajaliselt).


Meister teab :notworthy:

Soveldamist on mõnedes kohtades soovitatud väiksemate vigastuste puhul. Suurematega on muidugi freesimist vaja ja põlveotsas seda ei tee. Mina olen väljalaske klapid ikka profülaktika mõttes üle soveldanud. Seal on pea alati tööpindadele mingit tagipuru olnud ja siis soveldus ikka veidi tihedamaks teeb. Aga võibolal tõesti, et mitte kauaks.
Ma olen alati klapi enne välja võtnud, kui tihendid eemaldama hakkan, siis pole ohtu vigastada.

Klapi juhtpuks - kas selle vahetamine käib lihtsalt jõuga pressides või on see kuuma/külma istuga?
konks222
Postitusi: 562
Liitunud: R Jaan 25, 2008 9:07
Asukoht: Tudulinna
Auto: SAAB 9-5 2,0 141KW SAAB 9-5 AERO 184KW sed. SAAB 9-5 AERO 184KW univ.

#16

K Dets 17, 2008 22:01

Toore jõuga päris ei saa .Külma -kuuma istu ei ole tarvis.
D116
Postitusi: 2069
Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
Asukoht: Lahti
Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW

#17

E Mär 22, 2010 10:51

Kes Tatus teeks freesimist?
__In Boost We Trust__
Fastaero
Postitusi: 164
Liitunud: R Aug 01, 2008 19:53
Asukoht:
Auto: 9-5 ja 9-3

#18

T Mär 30, 2010 11:24

Ise soovitaksin teemaalgatajale kindlasti lasta klapipesad ära sohveldada, kui juba kaas maas.Endal sai eelmine aasta ära tehtud- maksis mingi 1600 eek.Sohveldamine muutis mootori tunduvalt tihedamaks ja jõulisemaks ning peale 15000 läbitud kilomeetrit pole jõudlus kuhugi kadunud:thumb: Seega see raha suht väike ja tulemus piisavalt hea, et antud töö mitte tegemata jätta.
Vasta