Klapisääretihendid...
Kui endal jääb vajalikest tööriistadest ja oskustest puudu, siis kust leiab Tartus kedagi, kes vahetaks kiirelt ja odavalt eelmainitud tihendid ära.
Plokikaas on maas ja tihendid on olemas (tulid komplektiga kaasa ja mõttetu niisama vedelema jätta...).
Kõik soovitused teretulnud.
Plokikaas on maas ja tihendid on olemas (tulid komplektiga kaasa ja mõttetu niisama vedelema jätta...).
Kõik soovitused teretulnud.
-
- Postitusi: 281
- Liitunud: T Juul 10, 2007 14:53
- Asukoht: Tallinn
- Auto: Saab 9-3 sc 1,9 2005. Saab 9-3 cabrio 2.0T 2007.
OT: Kuna siin viimasel ajal on olnud tihti juttu Eesti keelest, siis teen väikese komentaari. Foorumi läbiv sõna on plokikaan. Kas teil elab seal plokis vereimeja limusk. Minu teada on mootriploki peale käiv asi kaas nii nagu panni ja potigi peale käib kaas.
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7618
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
veel OT:
Äkki ka mitte " foorumi läbiv sõna on...."
vaid hoopis "Foorumis läbiv sõna on....!"
Äkki ka mitte " foorumi läbiv sõna on...."
vaid hoopis "Foorumis läbiv sõna on....!"
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Asjast kah.
Kui plokikaan/kaas on juba maas, siis edasi tihendite vahetamine on juba üsna lihtne. Kuid on vaja teatud abitööriista, millega klapivedru kokku suruda. Selle saab poest 400-500 kr eest. Tolle tööriistaga vajutad klapivedru kokku, õngitsed vabanenud poolkuud välja. Vabastad ettevaatlikult vedru, võtad vedrutaldriku ja vedru välja. Näpitsate või mingi abivahendiga kougid vana tihendi välja, paned uue peale ning vedru ja taldrik tagasi. Vajutad vedru kokku ja paned poolkuud tagasi. Valmis. Ja nõnda 16 korda järjest. Nii lihtne ongi :)
Aga. Kui juba klapid maas on, siis tuleks ka klappide seisukord üle vaadata. Ehk siis enne vedru tagasipanekut võtad klapi välja ja uurid lähemalt klapi ja klapipesa tööpindu. Peegelsile (või peaaegu peegel) rant peab katkematu rõngana klapi ja pesa peal näha olema. Kui pole, siis tuleb klapid soveldada. Seda saab ka kodus teha, pole mingi raketiteadus. Sobiva sovelduspasta saab poest paarikümne krooniga. Kui aga pesad või klapid põlenud on, augud või praod sees, siis vii spetsialisti näha-hinnata, et mida edasi teha.
Kuna tegu pole töömahuka ega keerulise tööga, siis pole mõtet parima hinna/kvaliteedi suhtega töökoja otsingule palju aega kulutada. Võta mõni kodule lähemal-mugavam ja vii sinna. Eriti üle tunni ei tohiks nende tihendite vahetamise peale minna.
Kui plokikaan/kaas on juba maas, siis edasi tihendite vahetamine on juba üsna lihtne. Kuid on vaja teatud abitööriista, millega klapivedru kokku suruda. Selle saab poest 400-500 kr eest. Tolle tööriistaga vajutad klapivedru kokku, õngitsed vabanenud poolkuud välja. Vabastad ettevaatlikult vedru, võtad vedrutaldriku ja vedru välja. Näpitsate või mingi abivahendiga kougid vana tihendi välja, paned uue peale ning vedru ja taldrik tagasi. Vajutad vedru kokku ja paned poolkuud tagasi. Valmis. Ja nõnda 16 korda järjest. Nii lihtne ongi :)
Aga. Kui juba klapid maas on, siis tuleks ka klappide seisukord üle vaadata. Ehk siis enne vedru tagasipanekut võtad klapi välja ja uurid lähemalt klapi ja klapipesa tööpindu. Peegelsile (või peaaegu peegel) rant peab katkematu rõngana klapi ja pesa peal näha olema. Kui pole, siis tuleb klapid soveldada. Seda saab ka kodus teha, pole mingi raketiteadus. Sobiva sovelduspasta saab poest paarikümne krooniga. Kui aga pesad või klapid põlenud on, augud või praod sees, siis vii spetsialisti näha-hinnata, et mida edasi teha.
Kuna tegu pole töömahuka ega keerulise tööga, siis pole mõtet parima hinna/kvaliteedi suhtega töökoja otsingule palju aega kulutada. Võta mõni kodule lähemal-mugavam ja vii sinna. Eriti üle tunni ei tohiks nende tihendite vahetamise peale minna.
-
- Leidur Leo
- Postitusi: 4304
- Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
- Asukoht: Viljandi
- Auto: Maserati Quattroporte
Heh, just täna sain Golfi plokikaane kätte. Klapipesa tööd tehti, freesiti ja ehk ka soveldati (seda ma ei oska kommenteerida kas peale freesimist ka soveldatakse uuesti), klapid lihviti, üks klapp asendati, sääre tihendid vahetati ka. Kogu töö maksumus 200:notworthy: KAKS SOTTI, mul jäi nagu suu lahti, sest oma saabil lasin ka teha siis küsiti 1500 :gun:.
to olaviv:
Klapipesade sohveldamine ilma eelnevalt pesi lõikamata ja klapifaase üle treimata on täiesti TULUTU tegevus.Lisaks see nn."peegelpind"???
Klapi tööpinnal on tavaliselt kolm erinevat faasi,kõik täpse nurga all klapi telje suhtes.Samad faasinurgad tuleb ka ülitäpselt lõigata klapipesadesse ja siis tuleb need "peegelpinnad" sohveldada abrasiivpastaga matiks ja seda ühtlaselt.siis on tööpinnad max. tihedad.Samuti on kindlasti vaja vahetada juhtpuksid,kui neil mingigi tuntav lõtk on klapivarre suhtes.
Igasugune põlveotsas pastaga nühkimine eelnevaid operatsioone teostamata annab ainult hetkelise tulemuse ja on täielik enesepettus.
Sääretihendi eemaldamiseks on spetsiaalabinõu ning paigaldamiseks teine selline ja kumbki töö ei käi näpitsatega (klapivarre kriimustamise oht).
Sääretihendite vahetus pole tõesti teab,mis keerukas. Kõik muu aga eeldaks spetsialisti kätt,sest nagu mainisin- niisama nühkides sa tulemust ei saa(või saad väga lühiajaliselt).
Klapipesade sohveldamine ilma eelnevalt pesi lõikamata ja klapifaase üle treimata on täiesti TULUTU tegevus.Lisaks see nn."peegelpind"???
Klapi tööpinnal on tavaliselt kolm erinevat faasi,kõik täpse nurga all klapi telje suhtes.Samad faasinurgad tuleb ka ülitäpselt lõigata klapipesadesse ja siis tuleb need "peegelpinnad" sohveldada abrasiivpastaga matiks ja seda ühtlaselt.siis on tööpinnad max. tihedad.Samuti on kindlasti vaja vahetada juhtpuksid,kui neil mingigi tuntav lõtk on klapivarre suhtes.
Igasugune põlveotsas pastaga nühkimine eelnevaid operatsioone teostamata annab ainult hetkelise tulemuse ja on täielik enesepettus.
Sääretihendi eemaldamiseks on spetsiaalabinõu ning paigaldamiseks teine selline ja kumbki töö ei käi näpitsatega (klapivarre kriimustamise oht).
Sääretihendite vahetus pole tõesti teab,mis keerukas. Kõik muu aga eeldaks spetsialisti kätt,sest nagu mainisin- niisama nühkides sa tulemust ei saa(või saad väga lühiajaliselt).
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Algselt postitas: SAABNINETHOUSAND
Heh, just täna sain Golfi plokikaane kätte. Klapipesa tööd tehti, freesiti ja ehk ka soveldati (seda ma ei oska kommenteerida kas peale freesimist ka soveldatakse uuesti), klapid lihviti, üks klapp asendati, sääre tihendid vahetati ka. Kogu töö maksumus 200:notworthy: KAKS SOTTI, mul jäi nagu suu lahti, sest oma saabil lasin ka teha siis küsiti 1500 :gun:.
uskumatu vedamine..see mees pidi küll olema pikemat aega töötu ja näljas nii, et silmanägemine ära ja arvud peas sassis..ilmselt mõlkus meels saiapäts ja jupp vorsti:P
-
- Leidur Leo
- Postitusi: 4304
- Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
- Asukoht: Viljandi
- Auto: Maserati Quattroporte
Tegemist oli vanema härraga. Töötab bussipargis. Mul üks tuttav sõidab sprinte golfiga. Tema kaudu saingi teada. Uskumatu.
Klapisääre tihendi eemaldamiseks tegime sellise tööriista, et peenikeste otstega näpitsatele keevitasime pooleks lõigatud mutri otsa. Kõiki sääre tihendeid kätte ei saa sellega aga meie saime hakkama. Sääre tihendi metall äär läks mutri keerme soone sisse ja siis lihtsalt tõmbasid ja oligi käes. Tagasi panime toruga. Täpne toru mis jääb tihendi ääre taha pidama aga samas nii suur, et kummi pihta ei lähe. Ja siis haamriga lõid väikse potsu ja paigas nad olidki.
Klapisääre tihendi eemaldamiseks tegime sellise tööriista, et peenikeste otstega näpitsatele keevitasime pooleks lõigatud mutri otsa. Kõiki sääre tihendeid kätte ei saa sellega aga meie saime hakkama. Sääre tihendi metall äär läks mutri keerme soone sisse ja siis lihtsalt tõmbasid ja oligi käes. Tagasi panime toruga. Täpne toru mis jääb tihendi ääre taha pidama aga samas nii suur, et kummi pihta ei lähe. Ja siis haamriga lõid väikse potsu ja paigas nad olidki.
Algselt postitas: SAABNINETHOUSAND
Tegemist oli vanema härraga. Töötab bussipargis. Mul üks tuttav sõidab sprinte golfiga. Tema kaudu saingi teada. Uskumatu.
Klapisääre tihendi eemaldamiseks tegime sellise tööriista, et peenikeste otstega näpitsatele keevitasime pooleks lõigatud mutri otsa. Kõiki sääre tihendeid kätte ei saa sellega aga meie saime hakkama. Sääre tihendi metall äär läks mutri keerme soone sisse ja siis lihtsalt tõmbasid ja oligi käes. Tagasi panime toruga. Täpne toru mis jääb tihendi ääre taha pidama aga samas nii suur, et kummi pihta ei lähe. Ja siis haamriga lõid väikse potsu ja paigas nad olidki.
njah..see vahetustöö tundus teoorias nüüd ju õige
..eks ta ole..meenuvad 80ndad..sellised vanad tekitavad nostalgilise tunde nagu aeg seisaks ja ka taksid samad..huvitav küll, kas nad ei julge ennast müüa siis:?
See oli sõbrahind, mis siin ikka arutada. Võõras inimene sellise hinnaga ei saa.
Meister teab :notworthy:
Soveldamist on mõnedes kohtades soovitatud väiksemate vigastuste puhul. Suurematega on muidugi freesimist vaja ja põlveotsas seda ei tee. Mina olen väljalaske klapid ikka profülaktika mõttes üle soveldanud. Seal on pea alati tööpindadele mingit tagipuru olnud ja siis soveldus ikka veidi tihedamaks teeb. Aga võibolal tõesti, et mitte kauaks.
Ma olen alati klapi enne välja võtnud, kui tihendid eemaldama hakkan, siis pole ohtu vigastada.
Klapi juhtpuks - kas selle vahetamine käib lihtsalt jõuga pressides või on see kuuma/külma istuga?
Algselt postitas: Trionic
to olaviv:
Klapipesade sohveldamine ilma eelnevalt pesi lõikamata ja klapifaase üle treimata on täiesti TULUTU tegevus.Lisaks see nn."peegelpind"???
Klapi tööpinnal on tavaliselt kolm erinevat faasi,kõik täpse nurga all klapi telje suhtes.Samad faasinurgad tuleb ka ülitäpselt lõigata klapipesadesse ja siis tuleb need "peegelpinnad" sohveldada abrasiivpastaga matiks ja seda ühtlaselt.siis on tööpinnad max. tihedad.Samuti on kindlasti vaja vahetada juhtpuksid,kui neil mingigi tuntav lõtk on klapivarre suhtes.
Igasugune põlveotsas pastaga nühkimine eelnevaid operatsioone teostamata annab ainult hetkelise tulemuse ja on täielik enesepettus.
Sääretihendi eemaldamiseks on spetsiaalabinõu ning paigaldamiseks teine selline ja kumbki töö ei käi näpitsatega (klapivarre kriimustamise oht).
Sääretihendite vahetus pole tõesti teab,mis keerukas. Kõik muu aga eeldaks spetsialisti kätt,sest nagu mainisin- niisama nühkides sa tulemust ei saa(või saad väga lühiajaliselt).
Meister teab :notworthy:
Soveldamist on mõnedes kohtades soovitatud väiksemate vigastuste puhul. Suurematega on muidugi freesimist vaja ja põlveotsas seda ei tee. Mina olen väljalaske klapid ikka profülaktika mõttes üle soveldanud. Seal on pea alati tööpindadele mingit tagipuru olnud ja siis soveldus ikka veidi tihedamaks teeb. Aga võibolal tõesti, et mitte kauaks.
Ma olen alati klapi enne välja võtnud, kui tihendid eemaldama hakkan, siis pole ohtu vigastada.
Klapi juhtpuks - kas selle vahetamine käib lihtsalt jõuga pressides või on see kuuma/külma istuga?
Ise soovitaksin teemaalgatajale kindlasti lasta klapipesad ära sohveldada, kui juba kaas maas.Endal sai eelmine aasta ära tehtud- maksis mingi 1600 eek.Sohveldamine muutis mootori tunduvalt tihedamaks ja jõulisemaks ning peale 15000 läbitud kilomeetrit pole jõudlus kuhugi kadunud:thumb: Seega see raha suht väike ja tulemus piisavalt hea, et antud töö mitte tegemata jätta.