9000 rehvimõõt talveks kas 185 või 195 laiad

Tonnised ja nende mured
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#26

E Dets 22, 2008 16:54

Not again, füüsikute kokkutulek. Kohe tulevad ka keemikud kes hakkavad kütuse ja õhu molekule lahkama, soojaga ei liigu enam elektronid ja türatronid nii kiiresti kui neutronid jne jne. Mehed mehed, mõnusalt olete teema ikka üles osanud puhuda jälle. Väga hea lugeda, jätkake samas vaimus:P

Tegelt ma viskan ühe sobiva pildi ka siia

Pilt
olaviv
Postitusi: 1052
Liitunud: K Veebr 21, 2007 18:27
Asukoht:
Auto:

#27

E Dets 22, 2008 17:00

Kuidas soovite :)

Tegelikult mõjutab kütusekulu veel ka auto kõrgus teepinnast. Kui auto laskub madalamale (või tõuseb), kas siis madaldusvedrude, väiksemate rataste või suisa õhkvedrustuse abil, siis muutub ka auto õhutakistus. Ja see mõjutab otseselt kulu. Aga kuidas täpselt - jällegi sõltub kõik ühest maagilisest graafikust, mida tehased eriti avaldada ei taha. Sageli on madalamal veidi väiksem kulu, aga alati ei pruugi nii olla.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#28

E Dets 22, 2008 17:07

tegelikult on muster praegusel juhul hoopis olulisem, kui see mis laius.
ikka lõpuni lõigatud lamell peaks olema ja sygavad/laiad piki sooned.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Berg
Postitusi: 108
Liitunud: E Okt 10, 2005 8:35
Asukoht:
Auto:

#29

E Dets 22, 2008 19:29

Mina soovitaks vaadata WRC talverallisid. Vaevalt nad eksivad. Kuigi tegu piikidega. Laiale rehvile mahuks ju neid rohkem? Miskipärast ei tehta seda. Neid kütus ei huvita, vaid teelpüsimine.
Mina soovitan maal kasutada kitsamaid-kõrgemaid, linnas madalaid laiu, pole vahet kas naast või lamell. suht raudreegel. Vot.
hoclines
Postitusi: 202
Liitunud: R Veebr 27, 2004 8:48
Asukoht:
Auto:

#30

E Dets 22, 2008 20:25

Algselt postitas: suur
Muus osas on Timutil kõige täpsem vastus. Ehk siis kui tahad 185 laiust rehvi kasutada, siis võiks kõrgus olla 70 mitte 65.


Kulgen juba kolmat talve nii, et ees on 195x65 ja taga 195x70. Kuna liigun maateedel, siis oleksin äärepealt ka ette 70 pannud aga tol hetkel tundus et nad ei mahu seal õigel kombel keerama. Kui kellelgi 70-stega esisillal kogemusi on, võiks märku anda - kõrged rattad lumes on ikke väga brooo..
delfi
Postitusi: 11
Liitunud: L Dets 20, 2008 20:06
Asukoht:
Auto:

#31

E Dets 22, 2008 20:50

aga samas 185'l on hõõrdetegur väiksem kui 195'l siis peaks olema bensuvahe ka.

aga muster on mõlemil nokian hkp2 ja mustrisygavus mõlemil jooksul 8mm
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#32

E Dets 22, 2008 21:09

Algselt postitas: delfi
aga samas 185'l on hõõrdetegur väiksem kui 195'l siis peaks olema

Äkki tood väitele mingi allika ka taha. Ma ei julge seda väidet 100% uskuda. Vähemalt mitte enne, kui ilusti põhjendatud on.

EDIT: Fakt on see, et veretakistus (veerehõõrdejõud) sõltub keha massist, ratta läbimõõdust ning veerehõõrdetegurist. Nüüd ongi ainult küsimus, millised on veerehõõrdetegurite väärtused erinevate laiusega rehvidel. On kellelgi mingeid numbreid. Jalgratta näide on igatahes väga hea.
delfi
Postitusi: 11
Liitunud: L Dets 20, 2008 20:06
Asukoht:
Auto:

#33

E Dets 22, 2008 21:12

pean silmas seda kas käib 185mm vastu maad või 195mm vastu maad
samas on jalgratturitel kah maanteel peenike rehv, et saaks kergemini sõita, seega kiiremini ja väiksema "energiaga"
konks222
Postitusi: 562
Liitunud: R Jaan 25, 2008 9:07
Asukoht: Tudulinna
Auto: SAAB 9-5 2,0 141KW SAAB 9-5 AERO 184KW sed. SAAB 9-5 AERO 184KW univ.

#34

E Dets 22, 2008 21:14

200 grammi siia 200grammi sinna ei anna selle löga sees kusagil tunda.:P
olaviv
Postitusi: 1052
Liitunud: K Veebr 21, 2007 18:27
Asukoht:
Auto:

#35

T Dets 23, 2008 9:04

Algselt postitas: suur
Algselt postitas: delfi
aga samas 185'l on hõõrdetegur väiksem kui 195'l siis peaks olema

Äkki tood väitele mingi allika ka taha. Ma ei julge seda väidet 100% uskuda. Vähemalt mitte enne, kui ilusti põhjendatud on.


veeretakistus sõltub hõõrduva pinna suurusest, seega on suuremal ja laiemal rehvil ka suurem hõõrdetakistus. Samas võib laiemale rehvile rohkem rõhku pumbata ning saavutada sama pind ja veeretakistus. Reeglina nii ka tootjad soovitavad teha, seega ei pruugi praktikas suuremat kulu tekkida. Samuti on see 10mm suhteliselt nii väike, et kütusekulus ei pruugi vahe üldse mõõdetav olla.
matzo56
Postitusi: 8
Liitunud: P Dets 21, 2008 21:10
Asukoht:
Auto:

#36

T Dets 23, 2008 15:23

mida kitsam ja kõrgem rehv seda parem!:headbang:
mart284
Iks-mees
Postitusi: 2200
Liitunud: L Aug 11, 2007 20:53
Asukoht: Harku
Auto: Saab
Kontakt:

#37

T Dets 23, 2008 15:44

mul mõlemal autol suvel ja talvel sama mõõt all - ise olen rahul:)

dodge 275/60R17 lai ja SAAB 255R18 lai. Samas mõlemad on rahulikud pereautod ja äärmusi taga ei aja... WRC sõidustiilivendadele kindlasti piigid peenikesel rehvil vajalikud!
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#38

T Dets 23, 2008 16:16

Piigiga on lihtsalt HAIGE pidamine S9K@omab 4tk :thumb:
Berg
Postitusi: 108
Liitunud: E Okt 10, 2005 8:35
Asukoht:
Auto:

#39

T Dets 23, 2008 18:24

"S9K@omab "! 4TK? MAEPSSAAARU
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#40

T Dets 23, 2008 18:26

SAABNINETHOUSAND = S9K

S9K omab nelja piigirehvi.

TOTALLY OT
Berg
Postitusi: 108
Liitunud: E Okt 10, 2005 8:35
Asukoht:
Auto:

#41

T Dets 23, 2008 18:26

See nn. "haigus" peaks ka toimima ka tavaliikluses
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#42

T Dets 23, 2008 18:27

Kahjuks piigid tavaliikluses ei toimi, haigus ka ei toimi. Asfaldile nad oma küüsi kinni ei jäta.
Berg
Postitusi: 108
Liitunud: E Okt 10, 2005 8:35
Asukoht:
Auto:

#43

T Dets 23, 2008 18:27

Meil ongi kõik " tavakasutuse" liiklusvahendid neljarattalised
Berg
Postitusi: 108
Liitunud: E Okt 10, 2005 8:35
Asukoht:
Auto:

#44

T Dets 23, 2008 18:28

jutt ongi mitte asfaldist
Berg
Postitusi: 108
Liitunud: E Okt 10, 2005 8:35
Asukoht:
Auto:

#45

T Dets 23, 2008 18:29

Jää ja lumi
Berg
Postitusi: 108
Liitunud: E Okt 10, 2005 8:35
Asukoht:
Auto:

#46

T Dets 23, 2008 18:31

Selles keskkonnas peamegi oma liikumistrajektoori säilitama, roolides!
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14295
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#47

T Dets 23, 2008 20:32

Herr Berg õpib ehk EDIT nupu selgeks... Siis ei pea nelja paarisõnalist postitust tegema...
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
ralwarez
Postitusi: 28
Liitunud: K Nov 17, 2010 0:52
Asukoht:
Auto:

#48

L Nov 27, 2010 19:19

Elu on näidanud, et kütusekulu puhul mängib hulga suuremat rolli rehvidest siiski tuule suund :) ( ca 1l sajale raudselt). Nii et sõitke selles suunas, kuhu tuul puhub ja te võidate;) Kui aga tahate koju jõuda, tuleb lihtsalt oodata, kuni tuul puhub kodu suunas ja go! Jälle odavalt sõidetud :)
looderdaja
Postitusi: 296
Liitunud: T Dets 23, 2008 21:56
Asukoht: Järvamaa
Auto: 9000

#49

N Dets 02, 2010 16:54

Algselt postitas: peep
Talvel on kasulikum kitsamaid papusid kasutada. Lõikavad paremini sellest valgest ollusest läbi.

Kunagi juhtus mul isa tegema sellise katse oma mitteSAABiga, et esmalt pani alla 185 laiad papud ja sõitis nendega 2 nädalat. Siis aga pani täpselt sama tootja ja sama mudeli nagu enne ainukese vahega, et 195 laiad nii nagu ette nähtud ja ütles, et nende 185 laiadega auto teel ei seisa, seevastu aga 195 laiadega oli aga oluliselt parem. Seega soovitaks ikka jääda selle möödu juurde mis on ette nähtud.
saabionu
Postitusi: 76
Liitunud: K Mär 23, 2005 22:46
Asukoht:
Auto:

#50

N Dets 02, 2010 20:25

Omal 9000 all 185 nokia nealrehvid ja väga rahul.Kannatab ka jääpeal 200-ga lasta.Kurvides peab muidugi hoogu vähe tagasi võtma.Igasugused saksa ms-id ja hiina rehvid unusta ära.Nendega võid ainult vihmasajus sõita.Sellise ilmaga sobib ainult naelrehv ja soovitavalt kallimad.Auto ja enda remont on kindlasti kallim kui see 5000 või 6000 kr rehvide eest maksta.
Vasta