küsimus vaakum voolikute kohta
Vasakpoolne on karterituulutus, see ei saa normaaloludes ära tulla, ilmselt pääseb turborõhk karterisse ja teeb seal pahandust. Kontrolli, et see valge klapp peab ja on õieti ühendatud - õhk tohib liikuda vaid karterist sisselaskekolle poole. Vastupidi peab klapp sulguma ning seeläbi tagab, et turbo rõhk sisselaskest karterisse ei pääse. Parempoolne on lihtsalt väsinud vooliku häda. Kui see volla pole silikoon, siis asenda uuega. Kui juba on silikoon aga lihtsalt ei jaksa nipli otsas püsida, siis pane toetuseks väike klamber või midagi. Minu autol ka see ei püsinud otsas, lihtsalt silikoonvolla oli veidi suure sisemõõduga antud nipli jaoks. Panin selle väikese plastikuriba, mis ühes suunas kinni jookseb, kuidas selle ametlik nimi nüüd ongi...
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 1036
- Liitunud: P Juul 01, 2007 10:41
- Asukoht:
- Auto:
nipukas :eureka:
Õliudu kahjustab kummisegu,mis paisub ja voolikud jämenevad.Silikoonvoolikud,veelparem teflonvoolikud oleksid kindlapeale minek.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Viimasel ajal liiguvad juba ca. 400eegused klapid turul.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Algselt postitas: Cyber
Noh.. umbes 250 krooni (või oli isegi rohkem), kui aus olla... ma vahepeal ei raatsind osta omale ja võtsin kasutatu...
Algselt postitas: suur
See valge klapp võib ka täiesti tuksis olla. Õnneks ei maksa see palju.
Tohoh, kui mina ostsin, siis maksis alla 200.
-
- Postitusi: 446
- Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
- Asukoht: Laagri / Saku / TLN
- Auto: 1,5tk 9-5, 1+0,5+0,5tk Vectra2000, 0,8tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M2140
- Kontakt:
leidsin sama karterituulutuse ja sisselaske vahelise klapiga vooliku omal lahtisena (õli saanud kumm lubab sisselaske surve mõjul ära lennata) ja panin kinni. 9-5 Aerol näevad asjad törts teised välja, aga idee on sama. Sügan kõrvatagust ja ei suuda aga aru saada, mis selle vooliku point on. Võiks ju asjadest aru saada - ehk keegi teab? :)
Liikvel 2022: M21406 , Vectra 2000 4x4 ja punane 9-5 Aero
Ootel KadettE GSI ja juba 2015a maalrist tulnud sinine '65 põrnikas
Ootel KadettE GSI ja juba 2015a maalrist tulnud sinine '65 põrnikas
-
- Postitusi: 209
- Liitunud: L Sept 01, 2007 14:30
- Asukoht:
- Auto:
-
- Postitusi: 446
- Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
- Asukoht: Laagri / Saku / TLN
- Auto: 1,5tk 9-5, 1+0,5+0,5tk Vectra2000, 0,8tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M2140
- Kontakt:
eeei pannud enne pihta ja ei pane ka nüüd. Oleks ta jämedam, laseks äkki karterisurvet sisselaskesse, aga see peenike "makaron" ei ole ju ometi selleks?
Liikvel 2022: M21406 , Vectra 2000 4x4 ja punane 9-5 Aero
Ootel KadettE GSI ja juba 2015a maalrist tulnud sinine '65 põrnikas
Ootel KadettE GSI ja juba 2015a maalrist tulnud sinine '65 põrnikas
Otsing oleks aidanud.Olen sellest teemast korduvalt siin "jahunud". Viimast korda siis:
Selleks,et toimuks karteri tuulutus,peab miski tekkinud gaasid karterist välja IMEMA. "Omal jõul" tuulutu ei toimi.
Tuulutustoru(jäme) ühendatakse alati mootori ja õhuvõtu vahele.Tavaliselt kas õhufiltri torustikku,või turbomootoritel turbiini ette.
Suletud drosselklapiga,elik tühikäigul on õhu kiirus torustikus nii madal,et jämeda tuulutusvooliku ette piisavat hõrendust (meil imu) ei teki ja tuulutust ei toimu.
Samal ajal on sisselaskekollektoris suur hõrendus.Madalad mootoripöörded,vähe karterigaase. Selleks piisab peenest voolikust.
Avades drosselklappi(andes gaasi) sisselaskekollektoris hõrendus kaob,samas tänu suurenenud õhukiirusele sisendtorustikus tekib suur hõrendus jämeda tuulutustoru ees ja nüüd suudetakse üha suurenevat gaasikogust imeda juba jämeda toru kaudu.
Turbo puhul tekib võimsust tõstes sisselaskesse ülerõhk,mistõttu pääseb lisarõhk peenikese vooliku kaudu tagasi karterisse.Et seda mootori jaoks ÜLIOHTLIKKU situatsiooni vältida,lisatakse peenikesele voolikule vahele PCV klapp, mis on avatud ainult ühes suunas.
Tänu sellele ei pääse turbo poolt tekitet gaasid karterisse tagasi.
PCV klapi korrasolek on KRIITILISE TÄHTSUSEGA.
Selleks,et toimuks karteri tuulutus,peab miski tekkinud gaasid karterist välja IMEMA. "Omal jõul" tuulutu ei toimi.
Tuulutustoru(jäme) ühendatakse alati mootori ja õhuvõtu vahele.Tavaliselt kas õhufiltri torustikku,või turbomootoritel turbiini ette.
Suletud drosselklapiga,elik tühikäigul on õhu kiirus torustikus nii madal,et jämeda tuulutusvooliku ette piisavat hõrendust (meil imu) ei teki ja tuulutust ei toimu.
Samal ajal on sisselaskekollektoris suur hõrendus.Madalad mootoripöörded,vähe karterigaase. Selleks piisab peenest voolikust.
Avades drosselklappi(andes gaasi) sisselaskekollektoris hõrendus kaob,samas tänu suurenenud õhukiirusele sisendtorustikus tekib suur hõrendus jämeda tuulutustoru ees ja nüüd suudetakse üha suurenevat gaasikogust imeda juba jämeda toru kaudu.
Turbo puhul tekib võimsust tõstes sisselaskesse ülerõhk,mistõttu pääseb lisarõhk peenikese vooliku kaudu tagasi karterisse.Et seda mootori jaoks ÜLIOHTLIKKU situatsiooni vältida,lisatakse peenikesele voolikule vahele PCV klapp, mis on avatud ainult ühes suunas.
Tänu sellele ei pääse turbo poolt tekitet gaasid karterisse tagasi.
PCV klapi korrasolek on KRIITILISE TÄHTSUSEGA.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989