küsimus vaakum voolikute kohta

Tonnised ja nende mured
Vasta
artt
Postitusi: 2
Liitunud: E Veebr 02, 2009 23:11
Asukoht:
Auto:

#1

T Veebr 03, 2009 22:19

Mis voolikud need on ja miks nad iseenesest lahti tulevad koguaeg?

Lisatud failid
saps
Postitusi: 282
Liitunud: R Nov 02, 2007 13:28
Asukoht:
Auto:

#2

T Veebr 03, 2009 22:31

Karteri tuulutus äkki ja ju nad ära väsinud on ,õli arvatavasti ära söönud ....eks nad kõik tuleks silikoon vollade vastu vahetada ....:thumb:
olaviv
Postitusi: 1052
Liitunud: K Veebr 21, 2007 18:27
Asukoht:
Auto:

#3

T Veebr 03, 2009 22:42

Vasakpoolne on karterituulutus, see ei saa normaaloludes ära tulla, ilmselt pääseb turborõhk karterisse ja teeb seal pahandust. Kontrolli, et see valge klapp peab ja on õieti ühendatud - õhk tohib liikuda vaid karterist sisselaskekolle poole. Vastupidi peab klapp sulguma ning seeläbi tagab, et turbo rõhk sisselaskest karterisse ei pääse. Parempoolne on lihtsalt väsinud vooliku häda. Kui see volla pole silikoon, siis asenda uuega. Kui juba on silikoon aga lihtsalt ei jaksa nipli otsas püsida, siis pane toetuseks väike klamber või midagi. Minu autol ka see ei püsinud otsas, lihtsalt silikoonvolla oli veidi suure sisemõõduga antud nipli jaoks. Panin selle väikese plastikuriba, mis ühes suunas kinni jookseb, kuidas selle ametlik nimi nüüd ongi...
Homersimpson
Saabiklubi liige
Postitusi: 1036
Liitunud: P Juul 01, 2007 10:41
Asukoht:
Auto:

#4

T Veebr 03, 2009 23:33

nipukas :eureka:
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#5

K Veebr 04, 2009 7:04

Nipukas on siuke poolametlik. Kolmveerandametlik nimi on kaabliside.

See valge klapp võib ka täiesti tuksis olla. Õnneks ei maksa see palju.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#6

K Veebr 04, 2009 7:59

Õliudu kahjustab kummisegu,mis paisub ja voolikud jämenevad.Silikoonvoolikud,veelparem teflonvoolikud oleksid kindlapeale minek.
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14295
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#7

K Veebr 04, 2009 8:25

Noh.. umbes 250 krooni (või oli isegi rohkem), kui aus olla... ma vahepeal ei raatsind osta omale ja võtsin kasutatu...
Algselt postitas: suur
See valge klapp võib ka täiesti tuksis olla. Õnneks ei maksa see palju.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#8

K Veebr 04, 2009 8:26

Viimasel ajal liiguvad juba ca. 400eegused klapid turul.
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#9

K Veebr 04, 2009 8:41

Algselt postitas: Cyber
Noh.. umbes 250 krooni (või oli isegi rohkem), kui aus olla... ma vahepeal ei raatsind osta omale ja võtsin kasutatu...
Algselt postitas: suur
See valge klapp võib ka täiesti tuksis olla. Õnneks ei maksa see palju.

Tohoh, kui mina ostsin, siis maksis alla 200.
artt
Postitusi: 2
Liitunud: E Veebr 02, 2009 23:11
Asukoht:
Auto:

#10

N Veebr 05, 2009 12:07

a kust kohast tartus seda võimalik osta on ? seda klappi..??
veldur
Postitusi: 241
Liitunud: R Juul 08, 2005 14:53
Asukoht: Tartu
Auto: 9-3 Aero 05

#11

N Veebr 05, 2009 12:10

Algselt postitas: artt
a kust kohast tartus seda võimalik osta on ? seda klappi..??

Carringu omad saavad tellida.
Läheb mõned päevad ilmselt (vaevalt, et neil laos on).
13piisab
Postitusi: 446
Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
Asukoht: Laagri / Saku / TLN
Auto: 1,5tk 9-5, 1+0,5+0,5tk Vectra2000, 0,8tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M2140
Kontakt:

#12

K Sept 19, 2012 20:42

leidsin sama karterituulutuse ja sisselaske vahelise klapiga vooliku omal lahtisena (õli saanud kumm lubab sisselaske surve mõjul ära lennata) ja panin kinni. 9-5 Aerol näevad asjad törts teised välja, aga idee on sama. Sügan kõrvatagust ja ei suuda aga aru saada, mis selle vooliku point on. Võiks ju asjadest aru saada - ehk keegi teab? :)
CrasherFox
Postitusi: 209
Liitunud: L Sept 01, 2007 14:30
Asukoht:
Auto:

#13

K Sept 19, 2012 22:19

Olaviv ju ülal selgitas
13piisab
Postitusi: 446
Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
Asukoht: Laagri / Saku / TLN
Auto: 1,5tk 9-5, 1+0,5+0,5tk Vectra2000, 0,8tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M2140
Kontakt:

#14

K Sept 19, 2012 22:58

eeei pannud enne pihta ja ei pane ka nüüd. Oleks ta jämedam, laseks äkki karterisurvet sisselaskesse, aga see peenike "makaron" ei ole ju ometi selleks?
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#15

N Sept 20, 2012 7:50

Otsing oleks aidanud.Olen sellest teemast korduvalt siin "jahunud". Viimast korda siis:

Selleks,et toimuks karteri tuulutus,peab miski tekkinud gaasid karterist välja IMEMA. "Omal jõul" tuulutu ei toimi.

Tuulutustoru(jäme) ühendatakse alati mootori ja õhuvõtu vahele.Tavaliselt kas õhufiltri torustikku,või turbomootoritel turbiini ette.
Suletud drosselklapiga,elik tühikäigul on õhu kiirus torustikus nii madal,et jämeda tuulutusvooliku ette piisavat hõrendust (meil imu) ei teki ja tuulutust ei toimu.

Samal ajal on sisselaskekollektoris suur hõrendus.Madalad mootoripöörded,vähe karterigaase. Selleks piisab peenest voolikust.

Avades drosselklappi(andes gaasi) sisselaskekollektoris hõrendus kaob,samas tänu suurenenud õhukiirusele sisendtorustikus tekib suur hõrendus jämeda tuulutustoru ees ja nüüd suudetakse üha suurenevat gaasikogust imeda juba jämeda toru kaudu.

Turbo puhul tekib võimsust tõstes sisselaskesse ülerõhk,mistõttu pääseb lisarõhk peenikese vooliku kaudu tagasi karterisse.Et seda mootori jaoks ÜLIOHTLIKKU situatsiooni vältida,lisatakse peenikesele voolikule vahele PCV klapp, mis on avatud ainult ühes suunas.
Tänu sellele ei pääse turbo poolt tekitet gaasid karterisse tagasi.

PCV klapi korrasolek on KRIITILISE TÄHTSUSEGA.
Vasta