9000 CS-l lähituled läinud - tõenäoliselt relee viga

Tonnised ja nende mured
Vasta
yksheikki
Postitusi: 601
Liitunud: R Sept 12, 2008 1:36
Asukoht: Tartu
Auto: 9-3 Aero

#1

K Mär 04, 2009 15:13

Probleem järgmine: Saab 9000 CS-l aastast 1992 lõpetasid täiesti ootamatult põlemise lähituled. Koos lähituledega ei põle ka armatuuri valgus ja tagatuled. Kaugtulesid saab vaid vilgutada aga peale nad ei jää (nagu ongi vist ette nähtud, kui lähituled ei põle). Udu- ja parktuled töötavad korralikult.
Kaitsmed on terved, relees külmjooteid ei ole, releekarbi põhimik on nagu uus ja vool tuleb põhimikku peale, kuhu vaja. Kui relees kruvikeerajaga ära ühendada kontaktid, lähevad lähituled põlema nagu kord ja kohus. Seega, ma arvan, et see läks nüüd ametlikult katki.
Aga siit nüüd ka mõned küsimused:
* Kas ma Tartus või selle lähikonnas saaksin kedagi külastada ja katsetada töökorras releed, et veenduda lõplikult enda oma katki olemises?
*Kas vanemat releed on võimalik asendada uuemaga ja vastupidi, või tuleb leida täpselt samasugune?
*Kas seda releed on võimalik parandada?
*Kas kellelgi on veel ideid, mida vaada-uurida?
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#2

K Mär 04, 2009 15:18

Aga oled sa sellist varianti kaalunud, et tulede pöördlülitil on klemmid mustad? Või hoopis on kotermann kusagil süütelukus?
Miks nii arvan - minu autol jäi relee rikke korral armatuuri valgus põlema.

Kas sul on automaatne tulede lülitus, või pead tulesid nupust käsitsi põlema lülitama?

EDIT: kirjeldan oma pöördlüliti positsioone. Autol on automaatne tulede lülitus.
1. asend (0, lüliti vasakul) ehk päevasõiduasend - süüde sees põlevad lähi- ning gabariidituled. Kaugtulede lülitist saab vaid kaugtulesid vilgutada. Udutulesid põlema panna ei saa.
2. asend (lüliti keskel) - kogu aeg põlevad vaid gabariidid.
3. asend (lüliti paremal) ehk pimeda sõidu asend - süüde lähi- ning gabariidituled. Kaugtulede lülitist saab kaugtuled põlema panna. Udutulesid saab põlema panna.

Koos gabariitidega põlevad igal ajal ka armatuuri tuled.

Skeem kah
yksheikki
Postitusi: 601
Liitunud: R Sept 12, 2008 1:36
Asukoht: Tartu
Auto: 9-3 Aero

#3

K Mär 04, 2009 15:40

Automaatne tulede lülitus puudub.
Asendis 1 (0) põlevad gabariidid ja saan ka udutuled panna.
Asendis 2 on algusest peale olnud täielik pimedus :freak:
Asend 3 töötas nagu sul.

Muide, kuidas see pöördlüliti üldse lahti käib? kas tõmmates või tuleb armatuuril kaas pealt ära võtta?
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#4

K Mär 04, 2009 15:46

Ettepoole tõmmates tuleb lüliti armatuurist välja.
Aga ära enne lammutama hakka, kui oled skeemis selgust saanud. Ma siin lihtsalt arvan.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#5

K Mär 04, 2009 17:10

Tuledereleed oled näppinud,aga veaallikaks on tavaliselt LKM(lamp contr. module).Ka seal 99% juhtudest külmjooted.Pöördlülitit pole mul õnnestunud tonnisel kunagi katkisena näha(va.84-86.a.).
yksheikki
Postitusi: 601
Liitunud: R Sept 12, 2008 1:36
Asukoht: Tartu
Auto: 9-3 Aero

#6

L Mär 07, 2009 11:28

Ka LKM-s külmjooted puuduvad. :(
Järgmisena tuleb siiski vist pöördlüliti lahti kakkuda ja kui see ka korras on, siis on minu mõistus otsas.
Zazou
Saabiklubi liige
Postitusi: 1204
Liitunud: P Mär 28, 2004 23:28
Asukoht:
Auto: 9-4x

#7

L Mär 07, 2009 14:09

lihtsam on sul terve lülitiga hetkeks proovida, kui seda lahti hakata kakkuma. 5 min ja on selge, kas vaja lülitit lammutada või mitte. Keegi ikka korraks laenab.

oma esimesel tonnisel läks küll see lüliti kord katki. ei mäleta täpselt enam mis seal viga oli. tegemist oli siis 87 aasta tonnisega, aga lüliti on sama.
M: SAAB 9000 ja 9-5 erinevad kasutatud varuosad
----------------------------------------------------
www.robolabor.ee
yksheikki
Postitusi: 601
Liitunud: R Sept 12, 2008 1:36
Asukoht: Tartu
Auto: 9-3 Aero

#8

L Mär 14, 2009 19:45

Vahepeal olnud pikalt haige, ei saanud asjaga tegelda, aga tuleks hakata katsetama jah. Kas on Tartu mail kedagi, keda võiksin külastada?
yksheikki
Postitusi: 601
Liitunud: R Sept 12, 2008 1:36
Asukoht: Tartu
Auto: 9-3 Aero

#9

T Mär 17, 2009 15:46

Käisin täna proovimas releesid ja muid pudinaid ning imede ime - vigaseks osutus siiski LKM, nii et tuleb seda põhjalikumalt näppida, äkki leiab mõne külma joote.
spirit
Postitusi: 35
Liitunud: E Apr 16, 2007 17:57
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 9000 CSE, Saab 9000 aero

#10

T Mär 17, 2009 16:07

kontrolli ka, kas need välised jalad ikka trükkplaadiga ühenduses on. mul oli üks neist pooleks, tükk aega otsisin ja jootsin kahtlustades külmjoodet kusagil, aga ei midagi, siis lõpuks mõõtsin üle ja leidsin, et üks jalg ikkagi ei andnud ühendust ja oli pooleks hoopis teiselpool trükkplaati.
yksheikki
Postitusi: 601
Liitunud: R Sept 12, 2008 1:36
Asukoht: Tartu
Auto: 9-3 Aero

#11

N Apr 02, 2009 16:27

Pea pool kuud möödas ja täna sai lõpuks ka peamine süüdlane leitud. LKM, millest varem juttu oli, osutus siiski töötavaks, sõitsin lihtsalt enne proovimist suurest august läbi mis loksutas juhtmed paika ja seetõttu tookord tuled põlesidki.
Probleem oli siiski tulede pöördlülitis. Õigupoolest lüliti ise oli terve, aga sinna minevate juhtmete kohta seda küll öelda ei saanud. Sealt olid pooled juhtmed lahti ja osaliselt ka põlenud.
Suur tänu kõigile, kes nõu ja jõuga toetasid :notworthy: ja järgmise korrani.. :D
Vasta