Probleem järgmine: Saab 9000 CS-l aastast 1992 lõpetasid täiesti ootamatult põlemise lähituled. Koos lähituledega ei põle ka armatuuri valgus ja tagatuled. Kaugtulesid saab vaid vilgutada aga peale nad ei jää (nagu ongi vist ette nähtud, kui lähituled ei põle). Udu- ja parktuled töötavad korralikult.
Kaitsmed on terved, relees külmjooteid ei ole, releekarbi põhimik on nagu uus ja vool tuleb põhimikku peale, kuhu vaja. Kui relees kruvikeerajaga ära ühendada kontaktid, lähevad lähituled põlema nagu kord ja kohus. Seega, ma arvan, et see läks nüüd ametlikult katki.
Aga siit nüüd ka mõned küsimused:
* Kas ma Tartus või selle lähikonnas saaksin kedagi külastada ja katsetada töökorras releed, et veenduda lõplikult enda oma katki olemises?
*Kas vanemat releed on võimalik asendada uuemaga ja vastupidi, või tuleb leida täpselt samasugune?
*Kas seda releed on võimalik parandada?
*Kas kellelgi on veel ideid, mida vaada-uurida?
9000 CS-l lähituled läinud - tõenäoliselt relee viga
Aga oled sa sellist varianti kaalunud, et tulede pöördlülitil on klemmid mustad? Või hoopis on kotermann kusagil süütelukus?
Miks nii arvan - minu autol jäi relee rikke korral armatuuri valgus põlema.
Kas sul on automaatne tulede lülitus, või pead tulesid nupust käsitsi põlema lülitama?
EDIT: kirjeldan oma pöördlüliti positsioone. Autol on automaatne tulede lülitus.
1. asend (0, lüliti vasakul) ehk päevasõiduasend - süüde sees põlevad lähi- ning gabariidituled. Kaugtulede lülitist saab vaid kaugtulesid vilgutada. Udutulesid põlema panna ei saa.
2. asend (lüliti keskel) - kogu aeg põlevad vaid gabariidid.
3. asend (lüliti paremal) ehk pimeda sõidu asend - süüde lähi- ning gabariidituled. Kaugtulede lülitist saab kaugtuled põlema panna. Udutulesid saab põlema panna.
Koos gabariitidega põlevad igal ajal ka armatuuri tuled.
Skeem kah
Miks nii arvan - minu autol jäi relee rikke korral armatuuri valgus põlema.
Kas sul on automaatne tulede lülitus, või pead tulesid nupust käsitsi põlema lülitama?
EDIT: kirjeldan oma pöördlüliti positsioone. Autol on automaatne tulede lülitus.
1. asend (0, lüliti vasakul) ehk päevasõiduasend - süüde sees põlevad lähi- ning gabariidituled. Kaugtulede lülitist saab vaid kaugtulesid vilgutada. Udutulesid põlema panna ei saa.
2. asend (lüliti keskel) - kogu aeg põlevad vaid gabariidid.
3. asend (lüliti paremal) ehk pimeda sõidu asend - süüde lähi- ning gabariidituled. Kaugtulede lülitist saab kaugtuled põlema panna. Udutulesid saab põlema panna.
Koos gabariitidega põlevad igal ajal ka armatuuri tuled.
Skeem kah
Automaatne tulede lülitus puudub.
Asendis 1 (0) põlevad gabariidid ja saan ka udutuled panna.
Asendis 2 on algusest peale olnud täielik pimedus :freak:
Asend 3 töötas nagu sul.
Muide, kuidas see pöördlüliti üldse lahti käib? kas tõmmates või tuleb armatuuril kaas pealt ära võtta?
Asendis 1 (0) põlevad gabariidid ja saan ka udutuled panna.
Asendis 2 on algusest peale olnud täielik pimedus :freak:
Asend 3 töötas nagu sul.
Muide, kuidas see pöördlüliti üldse lahti käib? kas tõmmates või tuleb armatuuril kaas pealt ära võtta?
Tuledereleed oled näppinud,aga veaallikaks on tavaliselt LKM(lamp contr. module).Ka seal 99% juhtudest külmjooted.Pöördlülitit pole mul õnnestunud tonnisel kunagi katkisena näha(va.84-86.a.).
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
lihtsam on sul terve lülitiga hetkeks proovida, kui seda lahti hakata kakkuma. 5 min ja on selge, kas vaja lülitit lammutada või mitte. Keegi ikka korraks laenab.
oma esimesel tonnisel läks küll see lüliti kord katki. ei mäleta täpselt enam mis seal viga oli. tegemist oli siis 87 aasta tonnisega, aga lüliti on sama.
oma esimesel tonnisel läks küll see lüliti kord katki. ei mäleta täpselt enam mis seal viga oli. tegemist oli siis 87 aasta tonnisega, aga lüliti on sama.
M: SAAB 9000 ja 9-5 erinevad kasutatud varuosad
----------------------------------------------------
www.robolabor.ee
----------------------------------------------------
www.robolabor.ee
-
- Postitusi: 35
- Liitunud: E Apr 16, 2007 17:57
- Asukoht: Tallinn
- Auto: Saab 9000 CSE, Saab 9000 aero
kontrolli ka, kas need välised jalad ikka trükkplaadiga ühenduses on. mul oli üks neist pooleks, tükk aega otsisin ja jootsin kahtlustades külmjoodet kusagil, aga ei midagi, siis lõpuks mõõtsin üle ja leidsin, et üks jalg ikkagi ei andnud ühendust ja oli pooleks hoopis teiselpool trükkplaati.
Pea pool kuud möödas ja täna sai lõpuks ka peamine süüdlane leitud. LKM, millest varem juttu oli, osutus siiski töötavaks, sõitsin lihtsalt enne proovimist suurest august läbi mis loksutas juhtmed paika ja seetõttu tookord tuled põlesidki.
Probleem oli siiski tulede pöördlülitis. Õigupoolest lüliti ise oli terve, aga sinna minevate juhtmete kohta seda küll öelda ei saanud. Sealt olid pooled juhtmed lahti ja osaliselt ka põlenud.
Suur tänu kõigile, kes nõu ja jõuga toetasid :notworthy: ja järgmise korrani.. :D
Probleem oli siiski tulede pöördlülitis. Õigupoolest lüliti ise oli terve, aga sinna minevate juhtmete kohta seda küll öelda ei saanud. Sealt olid pooled juhtmed lahti ja osaliselt ka põlenud.
Suur tänu kõigile, kes nõu ja jõuga toetasid :notworthy: ja järgmise korrani.. :D