Olen siis mõningaid asju oma auto puhul viimasel ajal täheldanud, küsiks ära, et äkki on miskit oodata või muud infot nende ilmingute kohta.
1) Armatuuris kustub piduri 'tuli' ära nii poole minutiga, oluliselt kauem kui teised indikaatorid. Tegu on siis (!) märgiga. Ennem kustus see ära sama kiirelt kui teisedki indikaatorid (õlirõhk, srs, check engine jne.)
2) Mootoriga tühijooksul vabal käigul on kuulda selliseid relee klõpsumisi (nii salongi kui ka autost väljas olles ja kuulates) mis muudab mootori pöörete arvu veidi kuid asi taastub ise. Nimelt kui käib klõps võtab sutsukene pöördeid alla ja siis käib ilusti edasi. Tahhomeetril peaaegu pole muutust näha, kuid kõrvaga kuuleb klõpsu ja tuuride muutumist. Pöörete kõikumiseks veel ei tahaks seda nimetada. Välja suremist pole ka nagu märgata, et tahaks tekkida, aga tuntav muutus on küll.
Masin siis profiilis 9000 2,3 B234 '92
Mõned tähelepanekud
See klõps tundub mingi el.tarbija olema, mis aeg-ajalt sisse lülitakse. Näiteks tagaklaasi soojendus vm. tugevam koormus. Generaatorit siis raskem vedada ja see kohe tuurides esimese sekundi ajal tunda. Või hoopis konditsioneeri pump haagitakse taha...kui väljast ka kuulda, kahtlustaks just seda.
Ühe 900-ga langesid pöördes tagaklaasi soojendust sisse lülides või paigal seister rooli keeratuna (roolivõimendi!) hetkeks u.200 peale...pidavat normaalne olema, kuigi minu 9000-l sama toiming muudab pöördeid ülivähe. Mine sa tea mis õige on.
Ühe 900-ga langesid pöördes tagaklaasi soojendust sisse lülides või paigal seister rooli keeratuna (roolivõimendi!) hetkeks u.200 peale...pidavat normaalne olema, kuigi minu 9000-l sama toiming muudab pöördeid ülivähe. Mine sa tea mis õige on.
Asi selles, et praktiliselt igakord kui näiteks koju tulen siis värava taga nurrudes kuulen paar 2-3 korda klõpsu. Kas lülitatakse toda pumpa siis sisse välja vastavalt?
Tagaklaasi soojenduses ei saa olla kindlasti praegusel ajal selliseks tarbijaks.
Okei, seda pidurite asja peab siis millalgi kontrollima, peaasi, et sõidu ajal ei juhtuks, et pidureid äkki polegi linnas tipptunnil. Ma loodan, et peale 90-ndaid tehtud autoga päris sellist asja ei juhtu
Tagaklaasi soojenduses ei saa olla kindlasti praegusel ajal selliseks tarbijaks.
Okei, seda pidurite asja peab siis millalgi kontrollima, peaasi, et sõidu ajal ei juhtuks, et pidureid äkki polegi linnas tipptunnil. Ma loodan, et peale 90-ndaid tehtud autoga päris sellist asja ei juhtu
-
- SaabiJumal
- Postitusi: 490
- Liitunud: R Sept 17, 2004 17:00
- Asukoht: Tallinn
- Auto: Saab 92 1954, Saab 9-5 2005, Transit
paina kliima peal ECON ja kuula siis. tõenäoliselt tegu konditsioneeri kompressoriga nagu Arnogi arvas. kui liiga tihedalt klõpsub on süsteem pooltühi või kuivati peetis.
piduritega on tegu ilmselt hüdraulilise pid.võimendiga. süüte sisse panemisel hakkab pump kapoti all surisema ja jääb vait kui vajalik süsteemirõhk on saavutatud. kui armatuuris tuli liiga kaua põleb, tähendab see seda, et rõhk ei tule piisavalt kiiresti üles. sagedasemad vead: pump hakkab pensioniikka jõudma või paneb rõhuandur segast. või on õlileke, aga seda peaks siis tasemest näha olema.
niipalju võin veel lohutuseks öelda, et selle süsteemi remontimiseks( uute juppidega) tuleb ilmselt tarbimislaenu võtta või maja maha müüa.:mad:
piduritega on tegu ilmselt hüdraulilise pid.võimendiga. süüte sisse panemisel hakkab pump kapoti all surisema ja jääb vait kui vajalik süsteemirõhk on saavutatud. kui armatuuris tuli liiga kaua põleb, tähendab see seda, et rõhk ei tule piisavalt kiiresti üles. sagedasemad vead: pump hakkab pensioniikka jõudma või paneb rõhuandur segast. või on õlileke, aga seda peaks siis tasemest näha olema.
niipalju võin veel lohutuseks öelda, et selle süsteemi remontimiseks( uute juppidega) tuleb ilmselt tarbimislaenu võtta või maja maha müüa.:mad:
No sellessuhtes on kõik korras, et kliima töötab ideaalselt ja puhub jahedat kuiva õhku ning pidurid ka siiani töötavad ja sõidu ajal midagi kahtlast pole.
Peab siis üle vaatama minema millalgi ja kindlasti küsin veel Antilt veelkord üle kui probleemsed need asjad võivad lõpuks olla ;)
Edit: jah plõkse tekitab kondika kompressor, käima pannes õnnestus 2 korda kuulda kui ta plõksu tegi kohapeal seistes, no loodame, et sellega on ikka kõik okei. Pealegi kui talvel ostsin auto siis neid klõpse polnud ja põhjusega - alla 5 kraadi välistemperatuuri korral lülitatakse kont üldse välja.
Pidurivedelikku oli ka anumas piisavalt, mitte päris max aga ikka oli.
Ja muide, pikalt on ta armatuuris ainult siis kui hommikuti külma auto käima panen, praegu ja päeval käima pannes läheb ilusti kiirelt ta armatuurist ära nagu teisedki idikaatorid.
Aga ta veel sõidab ja mulle saab siiani meeldib, jamasi pole olnud mis auto poolt tuleneksid :beer:
Peab siis üle vaatama minema millalgi ja kindlasti küsin veel Antilt veelkord üle kui probleemsed need asjad võivad lõpuks olla ;)
Edit: jah plõkse tekitab kondika kompressor, käima pannes õnnestus 2 korda kuulda kui ta plõksu tegi kohapeal seistes, no loodame, et sellega on ikka kõik okei. Pealegi kui talvel ostsin auto siis neid klõpse polnud ja põhjusega - alla 5 kraadi välistemperatuuri korral lülitatakse kont üldse välja.
Pidurivedelikku oli ka anumas piisavalt, mitte päris max aga ikka oli.
Ja muide, pikalt on ta armatuuris ainult siis kui hommikuti külma auto käima panen, praegu ja päeval käima pannes läheb ilusti kiirelt ta armatuurist ära nagu teisedki idikaatorid.
Aga ta veel sõidab ja mulle saab siiani meeldib, jamasi pole olnud mis auto poolt tuleneksid :beer:
"note the time it takes for the ABS and Brake Fluid lights to go off. If longer than 20 seconds after initial startup, you may have very old fluid and the potential for disaster on your hands."
http://www.saabnet.com/tsn/faq/bu9000.html
:mad::mad::mad:
http://www.saabnet.com/tsn/faq/bu9000.html
:mad::mad::mad: