Saab 9000 laadimispinge madal. Mis põhjusel?

Tonnised ja nende mured
sigaelmar
Postitusi: 1028
Liitunud: P Okt 31, 2004 23:42
Asukoht:
Auto:

#26

P Mär 22, 2009 21:53

Algselt postitas: suur
Katsed testriga kapoti all.
Pinge aku klemmidel 12,4V
Pinge aku klemmidel, gabariidid põlesid - 12,3V
Pinge aku klemmidel, süüde sees, gabariidid peal - 12,2V
Pinge aku klemmidel, mootor töötab tühikäigu., põlevad gabariidid - 13,8
Pinge aku klemmidel, mootor töötab tühikäigu., põlevad lähituled - 13,8
Pinge aku klemmidel, pööre 2000, põlevad lähituled - 13,8
Pisut vähe on, aga mitte liiga vähe.

Armatuuris näitab ikka kuradi 13,3V :(



13,8 on ju täiesti rahuldav pinge. Aga kas seisval akul ei peaks rohkem olema? Nagu näiteks 12,6V
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2137
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#27

E Mär 23, 2009 0:17


13,8 on ju täiesti rahuldav pinge. Aga kas seisval akul ei peaks rohkem olema? Nagu näiteks 12,6V

Kui aku pole täis, siis ongi madalam. Ja laadimise pinge <13,8V võib samuti viidata tühjale akule - koormus generaatorile on suurem.

Üldiselt ei tasuks nende paari kümnendikvoldi pärast lasta end häirida. Akud, elektrisüsteemid, koormused, massid, laadimine jne. on sama margi autodel niikuinii erinevad. Isegi pingeregulaatorid ei ole 0,1V täpsusega konstrueeritud, sest niisugusel täpsusel pole pliiaku puhul mingit mõtet. Ei laadita ju Li-Ion akusid, kus juba +/- 0,05V laadimise lõpus mõjutab aku eluiga üsna kardinaalselt.
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#28

N Apr 02, 2009 8:46

Probla süveneb. Aku laadimine muresid ei lahendanud.
Samas ilmuvad uued sümptomid ja hakkan mingit seaduspära märkama.

Kui auto sooja mootoriga käivitada, on pinge näit ~0,4V madalam, kui külmalt käivitades. Ühtlasi ei tule sooja mootoriga salongi üldse sooja õhku (vaatamata soovitud temperatuurile). Ja kütusekulu on pisut liiga suur - linna keskmine on 18 kanti. Viimase ilmselt põhjustab Geneka räme koormus.

Teisipäevaks on Audaceri meeste juures remont kokku lepitud. Ehk suudavad nemad müsteeriumi, mida kalmistu teel ei lahendada ei suudetud, läbi närida.
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2137
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#29

R Apr 03, 2009 22:19

Panin enda autol logima aku pinget otse ECU-st:

Pilt

Kokku 20 minutit. Alguses seisis auto tükk aega kohapeal, sellest ka need peak'id allapoole, kuna jahutusvedeliku ventikas läks vahest tööle.

Alguses siis pinge 13,6V ja seejärel kukkus kolinal 13,1...13,3V peale.
Samuti justkui liiga madal, aga probleemne nagu pole.
EDU (displei armatuuris) näitas vahemikku 13,4...13,6V.
Eeldan, et EDU valetas ;)
janek555
Postitusi: 650
Liitunud: K Mär 29, 2006 17:57
Asukoht: Võhma
Auto:

#30

R Apr 03, 2009 23:18

Algselt postitas: suur

Ja kütusekulu on pisut liiga suur - linna keskmine on 18 kanti. Viimase ilmselt põhjustab Geneka räme koormus.



Ei usu seost,sest 1kw elektri tootmiseks kulutab auto umbes 0,35L kütust.
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#31

L Apr 04, 2009 13:24

Sebastian, saan aru, et üritad mulle selgeks teha, et pinge on normaalne. Kui ma seda pinge-sooja mootori seaduspära poleks märganud, poleks üldse enam muretsenud. Pealegi on aku laadimine üsnagi kehvapoolne, sest iga päevaga langeb aku pingenäit.

Janek, aitäh info eest. Polnud sedapidi mõelnud. Seega on ilmselt kütteseguga midagi mäda -> Mootori temp. andur reguleerib küttesegu (ja läheks leitud seaduspäraga ilusti kokku) / -> ehk peaks sealt viga otsima.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#32

L Apr 04, 2009 14:44

see suur et, kylma mootoriga peabki pinge karvajagu kõrgem olema, sest see kompenseerib seda, et käivitamisega on aku osa oma jõudu kaotanud.
aga see, et ta teil 13 V näitab on natuke jama jah, just pikemas perspektiivis ja talvel, aku jääb poollaetukas ja see ei ole akule hea.
aga käib kah, praegu raske aeg.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#33

N Apr 09, 2009 7:58

Ei taha teemat poolikuks jätta. Hoian teid ikka kursis mis toimub.

Nüüd on asi Trionicu käte vahelt ka läbi käinud ja põhjus on taandatud kahele kahtlusalusele:
1. Aku
2. Generaator.

Trionic kruttis külge korralikud akujuhtmed ja sai sellega pingelangu väiksemaks, kuid mitte olematuks. Pingete mõõtmine näitas, et genekas kukub ka vahepeal imelikult ära, kuid enne kui ma korduvalt vahetatud geneka teema üle võtan, veendun, et akuga on kõik OK.
Auto voolutarve oli ka täiesti normaalne.
morris
Postitusi: 154
Liitunud: N Mai 15, 2008 22:03
Asukoht:
Auto:

#34

N Apr 09, 2009 17:26

Algselt postitas: suur
Ei taha teemat poolikuks jätta. Hoian teid ikka kursis mis toimub.

Nüüd on asi Trionicu käte vahelt ka läbi käinud ja põhjus on taandatud kahele kahtlusalusele:
1. Aku
2. Generaator.

Trionic kruttis külge korralikud akujuhtmed ja sai sellega pingelangu väiksemaks, kuid mitte olematuks. Pingete mõõtmine näitas, et genekas kukub ka vahepeal imelikult ära, kuid enne kui ma korduvalt vahetatud geneka teema üle võtan, veendun, et akuga on kõik OK.
Auto voolutarve oli ka täiesti normaalne.

Ennetan Suurt, ja annan teada järgmist:
aku test Midtronics 505 seadmega: käivitusvoolu järgi 629A (720st), aparaadi otsus: hea aku, laadida.
Multimeetriga laadimispinge mõõtmine: aku klemmidelt: 13,60,mootorist: 13,60.
Manuaalne koormustest: 500A 5 sekundiks( või oli 10) aku pinge püsis 10,0V täpsest.
morrise järeldus: aku OK, generaatori laadimispinge (13,60V) ei ole OK.
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#35

N Apr 09, 2009 21:07

Ei teagi mida arvata. Kas tõesti genekarenoveerijale on sitt partii varuosasid sattunud? Igatahes võtan lähitulevikus genekajutuga juba kolmandat korda tee saabianti juurde jalge alla. Kahjuks pole isiklikult Antiga geneka teemal üldse rääkida saanud:(

Kurat, varsti olen juba poolteist kuud autot kogu aeg lappinud, aga korda pole saanud :(
janek555
Postitusi: 650
Liitunud: K Mär 29, 2006 17:57
Asukoht: Võhma
Auto:

#36

N Apr 09, 2009 21:56

Ühenda lahti ergutus ots ja pane mõni teine pingeregulaator vahele , ongi asi selge. Võid kasutada suvalise auto oma,või võid ise transistoritest kokku laduda,tallinnas kõik vajalik elektroonika poodides kohapeal olemas. Skeemi võid minult saada.
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#37

N Apr 09, 2009 22:10

Algselt postitas: janek555
Ühenda lahti ergutus ots ja pane mõni teine pingeregulaator vahele , ongi asi selge. Võid kasutada suvalise auto oma,või võid ise transistoritest kokku laduda,tallinnas kõik vajalik elektroonika poodides kohapeal olemas. Skeemi võid minult saada.

Ei. Pole kohta, piisavalt oskusi ega ka tööriistu.
Ma maksin renoveeritud geneka eest liiga palju raha, et ise probleemi lahendama hakata. Pealegi kehtib generaatorile garantii.
Lihtne.

Aga tänan soovitamast.
Hetkel enam ei kurda selle üle, et ei oska midagi peale hakata. Ei taha lihtsalt foorumis teemat poolikuna lõpetada.
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#38

K Mai 27, 2009 18:42

Täna vahetati genekas neljandat korda ära. Päris osavad sellid seal saabianti juures - gene vahetamiseks ei võetud aku klemmigi maha (raadio jaamad olid mälus alles).

Veendusime koos ühe Anti jüngriga, et EDU näit on klemmipingest ~pool volti madalam. Pinge kõigub endiselt, aga alla 13V (edu lugem) ei ole kukkunud.

Eks näis mis saab.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#39

K Mai 27, 2009 18:56

kle aga kas sul aut. istmesoojendus äkki hakkab kuskil segast peksma, et vool kõigub??
gene ju lihtne ja lihtne kontrollida... igaljuhul huvitav haigus, ravi kontrollimatu...
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2137
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#40

K Mai 27, 2009 19:24

Algselt postitas: suur
Täna vahetati genekas neljandat korda ära. Päris osavad sellid seal saabianti juures - gene vahetamiseks ei võetud aku klemmigi maha (raadio jaamad olid mälus alles).

Küllap ikka võeti maha. Makk hoidis ehk mälu mõned minutid tänu sisestele kondekatele.
Akujuhe läheb otse genekasse, oleks päris ohtlik seda pinge all lahti kruvida...võimalik lühis tähendaks ~500A "eest" sädemeid ;)
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14296
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#41

K Mai 27, 2009 19:30

Algselt postitas: ivomets
kle aga kas sul aut. istmesoojendus äkki hakkab kuskil segast peksma, et vool kõigub??
Tonnisel pole automaatne. Nupust tuleb käivitada.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#42

K Mai 27, 2009 19:42

Algselt postitas: sebastian
Algselt postitas: suur
Täna vahetati genekas neljandat korda ära. Päris osavad sellid seal saabianti juures - gene vahetamiseks ei võetud aku klemmigi maha (raadio jaamad olid mälus alles).

Küllap ikka võeti maha. Makk hoidis ehk mälu mõned minutid tänu sisestele kondekatele.
Akujuhe läheb otse genekasse, oleks päris ohtlik seda pinge all lahti kruvida...võimalik lühis tähendaks ~500A "eest" sädemeid ;)

Seda minagi, et geneka vahetus akuklemmidega on rämedalt ohtlik. Aga tonnise maki mälu kustub üsna kiiresti. Mulle pole muu tähtis, kui et mu auto korras oleks ja et remondist mingit tolku oleks.
olaviv
Postitusi: 1052
Liitunud: K Veebr 21, 2007 18:27
Asukoht:
Auto:

#43

N Mai 28, 2009 9:03

Algselt postitas: Cyber
Algselt postitas: ivomets
kle aga kas sul aut. istmesoojendus äkki hakkab kuskil segast peksma, et vool kõigub??
Tonnisel pole automaatne. Nupust tuleb käivitada.


Eeldusel, et istmesoojenduse regulaator on korras. Just eelmisel suvel avastasin oma autol, et üks regulaator kütab kogu aeg :)
olaviv
Postitusi: 1052
Liitunud: K Veebr 21, 2007 18:27
Asukoht:
Auto:

#44

N Mai 28, 2009 9:07

Kõikuvast laadimispingest veel, lihtsal tinfoks. Ka minu masinal on armatuuris oleva näidiku järgi laadimispinge üsna kõikuv. Max 14.2 ja min 12.8 V. Ning on samuti täheldada seaduspära, et külma mootoriga ja eriti külma ilmaga on pinge kõrgem. Suvel jälle madalam. Mingeid probleeme pole aga täheldanud, aku laeb ilusti täis ka lühikese linnatsükliga. EDU võib muidugi ka ebatäpset infot jagada, pole tegu just taadeldud mõõteriistaga.
Arno
Postitusi: 318
Liitunud: P Apr 18, 2004 18:07
Asukoht:
Auto:

#45

N Mai 28, 2009 9:16

Algselt postitas: suur
Kurat, varsti olen juba poolteist kuud autot kogu aeg lappinud, aga korda pole saanud :(


Naljamees, tahab pooleteist kuuga masinat korda saada :evil:

PS. Remonditud genekaga on ka kogemus, TBirdi'l läks dioodisild lihtsalt põlema. Sõidu ajal enne koju jõudmist oli tunda kerget kärsakat (nii kilomeeter sõita). Seisma jäädes mingit suitsu polnud aga kapoti avamise järel läks vaid mõni hetk, kui oma paarisentimeetrise leegi generaatori pealt välja lõi. Olid ajad ja romulajupid...
saabu
Postitusi: 803
Liitunud: R Juul 21, 2006 9:43
Asukoht: Tallinn-Aruküla
Auto:
Kontakt:

#46

L Dets 18, 2010 11:31

Võtan vana teema uuesti ette,kuna akude vahetus hakkas juba tüütama.Sai lõpuks vahetatud akujuhtmed,nii pluss kui miinus ja peale seda on laadimine 13,8-14,02,sõltumata tarbijatest.Lisatööna sai ka tõmberelee vahetatud aga tundub,et ilmaasjata.Hea veel,et genekat ei hakanud maha kiskuma.Nädal olen sõitnud ja seni probleeme käivitamisega ei ole olnud,eks näis kuidas edaspidi käitub.
Vasta