Saab 9000 laadimispinge madal. Mis põhjusel?

Tonnised ja nende mured
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#1

K Mär 18, 2009 15:17

Tekkis selline küsimus, et kui suur peab tonnisel laadimispinge olema? Millistes vahemikes on normaalne. On kellelgi mingid TÄPSED andmed teada?

Hiljuti vahetati mu auto vana generaator taastatu vastu ning peale seda on pinge näit ca 0,5V varasemast (enne eelmise generaatori töölepingu lõppu) väiksem. Varem oli ~13,8V, kuid nüüd jääb keskmiselt sinna ~13,3V piirimaile.
Tean, et EDU näitu ei saa puhta kullana võtta, kuid enne kui testri peale viskan, tahaks õiget vahemikku teada.
Kaldun arvama, et pinge võiks pigem 14 kui 13V piirimail olla.

Olen ühe korra selle genekajutuga tegija poole pöördunud, kuid näit on endiselt kuidagi liiga madal. Ei tahaks teist korda ilma faktideta tühja kargama minna.
IFF
Saabiklubi liige
Postitusi: 2237
Liitunud: K Mai 11, 2005 21:40
Asukoht:
Auto:

#2

K Mär 18, 2009 15:28

Minul kõigub laadimis pinge ikka mehiselt. Talvel kõva pakasega olen näinud isegi 15.0 muidu keskmiste Eesti ilmadega tolgendab seal 13,5 - 13,8 vahel.
Iga ratas veab and then some!
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#3

K Mär 18, 2009 15:38

14,2 (+0,2...-0,2) oleks ok, kui testriga mõõdad. töötava autoga, aku peab täis olema ja pooltuled peal
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
iisak
Postitusi: 6270
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#4

K Mär 18, 2009 15:53

Algselt postitas: ivomets
14,2 (+0,2...-0,2) oleks ok, kui testriga mõõdad. töötava autoga, aku peab täis olema ja pooltuled peal

Täpselt nii:facts:
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#5

K Mär 18, 2009 15:55

Algselt postitas: IFF
Minul kõigub laadimis pinge ikka mehiselt. Talvel kõva pakasega olen näinud isegi 15.0 muidu keskmiste Eesti ilmadega tolgendab seal 13,5 - 13,8 vahel.


Sama siin.
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14292
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#6

K Mär 18, 2009 16:12

Kas ma mäletan õieti, aga neid "tablette" (pingelregulaatoreid??) oli ka erinevaid vist... Autoosad.ee näitab nimekiras 14.0, 14.5, 14.7 V variante.. Ehk on sel "uuel" lihtsalt teistsugune?? Minu EDU näitab seal suht tihti 14.2 vms töötavana alla 13.5 ma küll näinud pole. ikka seal 13.8-14.2 kanti.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#7

K Mär 18, 2009 17:26

Mul on 14.5V pingeregulaator ja EDU näitab ikka sama pinget. Järeldan, et ecu reguleerib pinge selliseks nagu talle meeldib.
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#8

K Mär 18, 2009 18:15

No ilmselt oli renoveeritud genekale praak regulaator sattunud, sest see lõpetas lõplikult oma töö. Täna õhtul Anti töökotta sõites (ECU pistiku pin'i vahetama) lõi minus rullnokk välja. Andsin viimasel sirgel pisut gaasi ning 4-5000rpm kandis kustus EDU ära. Jätsin korraks auto seisma ja käima pannes näitas EDU pinget 15,5V ning kustus uusesti. Töökotta sisse sõites visati tester klemmidele - 17,7V. Genekas vahetatakse garantii korras välja.
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#9

L Mär 21, 2009 13:59

Saaga jätkub,

Genekas vahetati garantii korras välja, kuid probleem endiselt õhus. Laadimispinge 13-13,5.
Väidetavalt suudab genekas õige voldise pinge tagada, kui miski põhjustab rämeda pingelangu ja aku klemmidel on pinge vähemalt 0,5V liiga madal. Seda siis kui mootor töötab. Seisva mootoriga on aku klemmidel kenasti ~12 volti. Viimases väites ma muidugi 100% kindel pole.

Saabianti mehed viga tuvastada ei suutnud. Peab ilmselt järgmiste spetsialistide juurde minema.
Enne hakkan vist kaitsmetega võimlema ja vaatan millise kaitsme eemaldamine pinge tagasi toob.

Igatahes ei ole poole voldine pingelang üldse normaalne ja probleem tuleb lahendada.
janek555
Postitusi: 650
Liitunud: K Mär 29, 2006 17:57
Asukoht: Võhma
Auto:

#10

L Mär 21, 2009 14:12

Kas oled mõõtnud pinget ka pööretel,näiteks 2000pm ?
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#11

L Mär 21, 2009 15:16

Pole mõõtnud. proovin. Täna pole kahjuks aega.
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2137
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#12

L Mär 21, 2009 16:02

Lugenud, et taolist asja olnud teistelgi.
Ei ole tingimata generaatori ja pingeregulaatori viga, vabalt võib asi olla akus või kehvas maanduse ühenduses.
Ideeliselt peaks pingeregulaator hoolitsema selle eest, et pinge ei tõuseks üle 14...14,7 voldi.
Minimaalse väärtuse piiri ei ole, see oleneb juba koormusest.
Saabi originaal Bosch 4737151 peaks olema max. 14V peale reguleeritud.

Üks härra saabnet.com-s väitis, et kui oli aku eraldi laadijaga korralikult täis lasknud, kadus sarnane anomaalia ja hiljem töötava mootori korral näitas jälle korralikult 13,8...14,0 volti.

Aga jah, proovi hoida pöördeid minuti jagu 2000 juures ja vaata kuidas näit muutub. Kui võimalik, mõõda ka eraldi multimeetriga aku klemmidel. Juhuks, kui armatuurinäit äkki puusse paneb.
TFK
Postitusi: 541
Liitunud: T Juul 11, 2006 19:36
Asukoht:
Auto:

#13

L Mär 21, 2009 16:19

Oma autol kui raadio niisama mingi aeg mängib siis peale käivitamist näitab ka 14,5 aga muidu liigeldes 13,8-14 voltti
janek555
Postitusi: 650
Liitunud: K Mär 29, 2006 17:57
Asukoht: Võhma
Auto:

#14

L Mär 21, 2009 16:23

Algselt postitas: suur
Pole mõõtnud. proovin. Täna pole kahjuks aega.


Suure koormuse korral on madal pinge loomulik nähe, sest generaatori pinge sõltub rootori pöörlemiskiirusest,magnetvälja suurusest ja generaatori koormusest. Kontrollimiseks on kõige lihtsam muuta/mõõta kahte esimest.
Jõudu igatahes.
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#15

L Mär 21, 2009 21:04

~1800 pöördega linnas sõites on pinge ikkagi madal. Tühilkäigul unustasin proovida. Saabianti mehed proovisid lausa teist akut peale, kuid ikkagi sama anomaalia. Massijuhe on kah tõesti üks asi, mida kahtlustan.

Minu loogika ütleb, et kui miski pinge nii alla tõmbab, siis kusagil kriitilises kohas (on ta siis massijuhtme "nõrk koht" või tuksis tarbija) peab ka temperatuur liiga suureks minema.
janek555
Postitusi: 650
Liitunud: K Mär 29, 2006 17:57
Asukoht: Võhma
Auto:

#16

L Mär 21, 2009 21:12

Kui suur on generaatori võimsus? Teades võimsust saad amprid ära mõõta ja ongi teada,kas generaator töötab ülekoormusel.Ma selles küll pisut kahtlen.
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#17

L Mär 21, 2009 23:13

Algselt postitas: sebastian
Lugenud, et taolist asja olnud teistelgi.
Ei ole tingimata generaatori ja pingeregulaatori viga, vabalt võib asi olla akus või kehvas maanduse ühenduses.
....
Üks härra saabnet.com-s väitis, et kui oli aku eraldi laadijaga korralikult täis lasknud, kadus sarnane anomaalia ja hiljem töötava mootori korral näitas jälle korralikult 13,8...14,0 volti.

Tead, seda aku laadimist peab siiski proovima. Suri ju genekas ära ja vahepeal sai praktiliselt ilma laadimiseta mingi maa sõidetud. Peale seda pole akut laadinud ja kes teab kui täis see proovitud asendusakugi oli.

Tuleb siiski alustada lihtsaimast.

Janek, ei usu, et saabianti mehed vale võimsusega gene peale panid. Nad ikkagi ühed vähestest, kes ainult saabidega leiba teenivad. Kogemust võiks juba nagu olla.
janek555
Postitusi: 650
Liitunud: K Mär 29, 2006 17:57
Asukoht: Võhma
Auto:

#18

L Mär 21, 2009 23:36

Mitte et genekas oleks vale, vaid kui tead generaatori võimsust ja mõõdad (n. ampritangidega) ära tarbivuse , saad teada kas generaator töötab ülekoormusel . Seega saad kas kinnitust või välistada ühe võimaliku põhjuse. Kolm võimalust on, millest siis kaks oleks teada!:eureka:
saabu
Postitusi: 803
Liitunud: R Juul 21, 2006 9:43
Asukoht: Tallinn-Aruküla
Auto:
Kontakt:

#19

P Mär 22, 2009 10:11

Mul külma mootoriga näitab 13,6-13,8.Kui sooja mootoriga seisma jätta natukeseks ajaks ja käivitada ,siis näitab 12,9-13,3.Ma olen sõidu ajal ka tähele pannud,et mootori soojenedes laadimise näit langeb13,5-13,7 peale.Pöördeid tõstes ei muutu,pigem nats langeb.
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#20

P Mär 22, 2009 17:57

Katsed testriga kapoti all.
Pinge aku klemmidel 12,4V
Pinge aku klemmidel, gabariidid põlesid - 12,3V
Pinge aku klemmidel, süüde sees, gabariidid peal - 12,2V
Pinge aku klemmidel, mootor töötab tühikäigu., põlevad gabariidid - 13,8
Pinge aku klemmidel, mootor töötab tühikäigu., põlevad lähituled - 13,8
Pinge aku klemmidel, pööre 2000, põlevad lähituled - 13,8
Pisut vähe on, aga mitte liiga vähe.

Armatuuris näitab ikka kuradi 13,3V :(
janek555
Postitusi: 650
Liitunud: K Mär 29, 2006 17:57
Asukoht: Võhma
Auto:

#21

P Mär 22, 2009 18:07

Kõik peale voltmeetri korras ju !:drive: Kas voltmeetrile otse ei saaks akult juhet prooviks lisaks vedada, see pingelangus võib küll tulla ühendustest. (no sai ikka lause)
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#22

P Mär 22, 2009 18:12

Linnas maja ees ei viitsi mässata lisajuhtmetega. Võibolla tahab voltmeeter lihtsalt kalibreerimist.
Berg
Postitusi: 108
Liitunud: E Okt 10, 2005 8:35
Asukoht:
Auto:

#23

P Mär 22, 2009 20:52

Genekas töötab ju täiesti oki. Regulaatoril on kästud hoida pinget 13,8V ja seda ta teebki ju. Ei oma ju tegelt suurt tähtsust, mis auto enda voltmeeter näitab, vaid tegelik näit. Enamus liikureid ei näita üldse mingit pinget ja polegi vaja. Teema ikka vist regulaatori andmetes. Pööretest sõltuvalt ehk 0,1V mängib, halvimaljuhul. Ergutusmähisele antakse vool läbi abidioodide harjade kaudu, ja regulaator annab massi niipalju kui vaja, et pinge stab. hoida.
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2137
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#24

P Mär 22, 2009 20:54

13,8 on täitsa okei, ilmselt sul 14,0V regulaator. Pikema sõidu korral võib vabalt veel tõusta.
Üldse on need armatuurinumbrid minu jaoks üsna bulls..t. Sama on ka kütusekuluga.
Teades kuidas (umbes-peaks-olema) kõik need väärtused arvutatakse, ma üldse ei põe, kui nad puusse panevad :P
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#25

P Mär 22, 2009 21:17

Ei no töökojas seisin ise kõrval, kui mees testriga pinget mõõtis ja see oli väiksem kui 13,8. Teine asi on see, et enne plokikaane ja geneka remonte (geneka surma) oli pinge armatuuris samuti 13,8. Sealt see kahtluseuss tuli. Praegu väga ei põe enam.
Vasta