Õlirõhk tühikäigul?

Tonnised ja nende mured
Vasta
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2137
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#1

E Apr 27, 2009 1:35

Seoses enda masina õlirõhu alanemisega hakkas mure piinama.
Üsna hiljutine mootoriremont seljataga, nüüd hirmul suuremad silmad kui tavaliselt. Kohe nii suured :freak: :cool:

Seni on pidevalt näidanud tühikäigul sooja (tulise) mootoriga 1,2...1,3 baari. Sõidu ajal umbes RPM/1000 ehk siis 2000 pöörde juures veidi üle 2 baari jne. Enam-vähem nii oli ka enne.
Eile avastasin, et tühikäigul kukub rõhk kuni 0,8 baarini, enamasti siiski 0,9 baari. Külmalt käivitades on kõik endiselt normaalne, läheb alguses kuni 5 baarini.

Kas on muretsemiseks põhjust või on lihtsalt tegu soojast ilmast põhjustatud kuumema ja "vedelama" õliga ja seepärast ka väiksema rõhuga?
Muidu vahetus on tehtud ca 5000km tagasi, tase täpselt min. ja max. vahel, mõõtevardalt vaadates on õli veel üsna puhas.

Kel õlirõhu kell küljes andke palun teada, mida näitab. Huvitab just kuuma mootori õlirõhk tühikäigul ja erinevatel pööretel, saaks mingi võrdlusmomendi.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#2

E Apr 27, 2009 8:10

kõik tundub nagu peaks, aga et soojalt vaid veidu yle 2, seda nagu võiks veidi rohkem olla.

aga kui õli XW-30 lõpuga, siis äkki peabki niii olema.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#3

E Apr 27, 2009 9:07

Õlirõhk: töösoe mootor
tuli kustub 0,5 bar.
tühikäik 0,9 bar.
2000rpm. 2,7 bar.
max. 3,5 bar.
TFK
Postitusi: 541
Liitunud: T Juul 11, 2006 19:36
Asukoht:
Auto:

#4

E Apr 27, 2009 11:22

Minu õlirõhu kell näitab töösoojal mootoril umbes 1,2-1,3 bar
Ära nüüd Seb hakka jälle pihta et 2nädalat enne sõitu mingi jama majas:wall:
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2137
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#5

E Apr 27, 2009 12:09

Ei jama nagu pole, aga karta võib ju ikka :P

Eks hoian silma peal sel rõhul. Lihtsalt see teeb ettevaatlikuks, et enne oli samuti 1,2...1,3 aga nüüd vähem.
Pärast saalede vahetus ja väntvõlli lihvi näitas kah 2000rpm juures 2,7...2,8 baari. Poole aastaga on see langenud 2,2 baarini.
Vahepeal paugutatud ka nii mõnigi kord ca 6700 pöördega..
olaviv
Postitusi: 1052
Liitunud: K Veebr 21, 2007 18:27
Asukoht:
Auto:

#6

E Apr 27, 2009 12:51

Mis õli motos?
Õlirõhu andur on õlifiltri adapteri küljes? Sellisel juhul peaks rõhunäit peamiselt sõltuma pumba võimekusest ja mitte niivõrd peale andurit esinevatest "leketest".
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2336
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#7

E Apr 27, 2009 13:00

Tead Seb, tegelt on siiski jube jama käes! Kohekohe jääb reduktsiooniklapp ühte äärmisesse asendisse kinni ja siis kas rõhub nii mis hirmus (ja saad uue ning veel parema turbo - mida Sa ju tegelikult tahaksid küll) või ei rõhu üldse (ja siis saad terve uue mootori - mida Sa ka ju tegelikult tahaksid???).
Vott!
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2137
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#8

E Apr 27, 2009 13:22

Algselt postitas: olaviv
Mis õli motos?
Õlirõhu andur on õlifiltri adapteri küljes? Sellisel juhul peaks rõhunäit peamiselt sõltuma pumba võimekusest ja mitte niivõrd peale andurit esinevatest "leketest".

Õli Synquest 5W-40 täissünt, Anti juures pärast saalede vahetust pandi.
Võibolla mingit täissünt 10W30 proovida?
Andur koos adapteriga filtri küljes.

Algselt postitas: qdwin
Tead Seb, tegelt on siiski jube jama käes! Kohekohe jääb reduktsiooniklapp ühte äärmisesse asendisse kinni ja siis kas rõhub nii mis hirmus (ja saad uue ning veel parema turbo - mida Sa ju tegelikult tahaksid küll) või ei rõhu üldse (ja siis saad terve uue mootori - mida Sa ka ju tegelikult tahaksid???).
Vott!


:cool: Anna nüüd mõni ilus uudis ka. Sulanud lume ja alanud kevade puhul kasvõi.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#9

E Apr 27, 2009 14:55

10W60 15W50 oleksid parimad kuumade ilmadega.Mõlemad täissündid.
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#10

E Apr 27, 2009 17:03

Oot Trionic, kas mitte 50 ja 60 pole racing õlid? Need tahavad õigeks töötamiseks saada kindlat temperatuuri ja see on kõrgem kui tava autol. Ei soovitata tavaautodele sisse panna.

Panin törts mööda jälle :P

Aga siin on siis asjast lähemalt räägitud http://foorum.audiclub.ee/viewthread.php?tid=54725&page=1&highlight=racing õli#pid313887
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2137
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#11

E Apr 27, 2009 17:42

Tegin väikese mõõtmise.
Külmalt käivitades näitas 4 baari.
Õues muide 21 kraadi, niiet soojenes kähku.
Seejärel väike ring ümber kvartali, siis jälle seisma ja hakkasin ootama :cool:
Alguses 900 pöörde juures 1,3 baari kuniks 15 minuti pärast kukkus 1 baarini ja sinna ka jäi.

Kohapeal gaasi andes (mootor kuum):
1500rpm - 1,7bar
2000rpm - 2,2bar
3000rpm - 3,4bar

Tundub, et muretsemiseks pole vist põhjust. Tuleks hoopis õli temperatuuri kell lisada. Niikuinii üks auk konsoolis vaba.
Pakuks, et kohapeal võristades läheb õli suht kuumaks ja vedelaks, kuna siis õliradikast suurt tolku pole. Sellest võibolla ka madalam rõhk.

Aga andke teada, kes viitsib oma kella näite võrdluseks tuua ;)
muuseas
Postitusi: 128
Liitunud: N Mai 25, 2006 14:57
Asukoht:
Auto:

#12

E Apr 27, 2009 17:51

kuskil 1 bar'i ringis oli töösoojal mootoril õlirõhku tühikäigul ja kui sõita ~100km/h siis ca 2 bar'i. uusi loomkatseid hetkel ei saa teha. õli on täissünt 10W40 kuimaieksi.

edit: 5w40 ikka
Renault Espace '07 2,2 102kW Pilt
olaviv
Postitusi: 1052
Liitunud: K Veebr 21, 2007 18:27
Asukoht:
Auto:

#13

E Apr 27, 2009 22:48

Algselt postitas: sebastian
Õli Synquest 5W-40 täissünt, Anti juures pärast saalede vahetust pandi.
Võibolla mingit täissünt 10W30 proovida?
Andur koos adapteriga filtri küljes.


W30 on ju kuumast peast vedelam kui W40 ja seega rõhk läheb sutsu allapoole. Hoopis W50 või W60 õli on vaja - see kuumalt paksem ja rõhk ka suurem :) Muidugi suureneb ka hõõrdumine mootoris, paksem õli ju raskem ringi ajada.
Mingil tootjal oli 10W50 või 0W50 täissünt aga hind oli üsna kirves, pea 1000 eek/4l. Valvoline teeb miskit odavat 20W50 õli. See on küll silmnähtavalt paksem. Talvel -10C juures on juba raske käima saada :D
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#14

E Apr 27, 2009 22:56

Aga see on ka hea, sest sul on ikkagi mingi möks laagrite vahel. Vedel kraam jookseb lihtsalt minema. Peab ise Motuli 300V poole kiikama. Meil kohalikus poes oli isegi seda. Hind oli muidugi teistmoodi kui muidu.
Vasta