Paar küsimust Saabi värskelt omanikult

Tonnised ja nende mured
Vasta
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#1

L Apr 24, 2010 10:13

hornil võid uurida releesid ja kaitsmeid ja juhtmeid pasuna juurest

ja täistuled tavaliselt jäävad siis ära, kui kaitsmekarbis suurel tulede releel külmjooted.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
farmacoma
Postitusi: 710
Liitunud: T Juul 13, 2004 22:53
Asukoht: Tallinn
Auto: 900 x2; 9000; 9-5

#2

L Apr 24, 2010 12:05

3. Tip on cruise control. Vajutad selle sisse ja siis sellest mis kangi otsas salvestad kiiruse.
epsum
Postitusi: 697
Liitunud: P Sept 05, 2004 15:56
Asukoht:
Auto:

#3

L Apr 24, 2010 12:13

2. Vähemasti 9-3l ja 9-5l ei lähe kaugtuled põlema (sinist märgutuld ei näita), kui 1 või mõlemad kaugtule pirnid on läbi põlenud. Kui mu tonnisel kang ise jamas (kulub ära ja ei vaheta enam kaug-pooltule vahel), siis ainult tahapoole tõmmates läksid kõik niidid põlema küll.
Zazou
Saabiklubi liige
Postitusi: 1204
Liitunud: P Mär 28, 2004 23:28
Asukoht:
Auto: 9-4x

#4

L Apr 24, 2010 12:28

Tulede relee teemal kirjutasin just äsja remondijuhendi. Enne tasuks muidugi uurida, kas on ikka relee viga. Vahetad lihtsalt relee korraks ära ja vaatad kas töötab. Kui huvi, siis mul üks korras relee vedeleb autos. Kui oled Tallinnas võid Mustamäelt läbi sõita, annan releed proovida.
Relee jutt ise siin: http://www.saabnet.ee/index.php?l=tulerelee

Peegli puhul surud peeglit veel natuke akna vastu (võib selle toimingu käigus päris hirmuäratavalt ragiseda) ja samal ajal lükkad selle hargi teise käega sisse ning lased peegli tagasi.

Pasun võib ka ise läbi roostetanud olla. Pead lihtsalt kontrollima, kuhu maani vool liigub. Rool-Relee-Pasun.
M: SAAB 9000 ja 9-5 erinevad kasutatud varuosad
----------------------------------------------------
www.robolabor.ee
hjuumen
Postitusi: 45
Liitunud: P Dets 24, 2006 20:50
Asukoht:
Auto:

#5

L Apr 24, 2010 22:26

Kaitsmekarbis, nagu mainiti:) Karp asub kapoti all juhipoolses servas enamvähem. Relee asukoht karbis peaks olema kaane pealt näha, kui päris maha kulunud pole kirjad. Võid proovida releed liigutada ja välja võtta ja tagasi panna, aeg-ajalt tulesid proovides, mul vähemalt kunagi läksid põlema nii. Ajutiselt muidugi, aga vähemalt tead täpselt, asi selles. Tõenäoliselt on nagunii asi selles...
olaviv
Postitusi: 1052
Liitunud: K Veebr 21, 2007 18:27
Asukoht:
Auto:

#6

E Apr 26, 2010 8:48

Lisaks veel, et seal tulede relee kõrval on veel üks klots - filament control unit. Ka sellel võib külmjooteid esineda.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#7

L Mai 08, 2010 7:03

See keegi ajas häma.
Tulederelee vead on suhteliselt harvam esinevad,kui LKM omad,seega alustama peaks hoopis selle ülejootmisest.
Zazou
Saabiklubi liige
Postitusi: 1204
Liitunud: P Mär 28, 2004 23:28
Asukoht:
Auto: 9-4x

#8

L Mai 08, 2010 10:54

Igaks juhuks tasuks ka lüliti üle kontrollida, selle aastakäigu mudelitel ei tohiks see üldjuhul probleem olla.
Vanadel tonnistel oli lüliti tüüpiline selle vea allikas. Tegemist oli mehaanilise ümberlülitiga, kus nelinurkne plastist nukk lihtsalt kuumaks läinud kontaktide vastas üles sulas.
M: SAAB 9000 ja 9-5 erinevad kasutatud varuosad
----------------------------------------------------
www.robolabor.ee
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#9

P Mai 09, 2010 13:24

Lamp Control Module,tulede relee kõrval,oraanž.
Tulede lüliti asub armatuuril,mitte roolisambal.Lüliteid ära näpi.Sellise veakirjeldusega on 99% tõenäosusega viga lkm`s,või tulederelees.
Hill
Postitusi: 23
Liitunud: P Veebr 22, 2009 18:05
Asukoht:
Auto:

#10

L Mai 15, 2010 23:23

Kui ei tea, mis õli on kasutatud ja on alla normi ka, tee õlivahetus.
teager
Postitusi: 5749
Liitunud: R Veebr 18, 2005 22:52
Asukoht:
Auto:

#11

P Mai 16, 2010 16:11

Algselt postitas: monsieurtaavi
...on mingi võimalus kuidas teada saada, mis õli hetkel sees? Auto varem VM-s korralises hoolduses käinud, kas äkki on neil mingi lemmik õli?


5W-30 täissünt (Statoil) seal kasutusel juba hea mitu aastat.

terv, teager
mina
Postitusi: 234
Liitunud: N Juul 16, 2009 23:09
Asukoht:
Auto:

#12

P Mai 16, 2010 16:58

Samas pakub VM ka mingit GM õli.Vähemalt väljas letil on näha GM õli silte.
D116
Postitusi: 2069
Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
Asukoht: Lahti
Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW

#13

K Mai 19, 2010 9:18

Kui ostad vana auto, vaheta kõik vedelikud kohe ära! :bs:
__In Boost We Trust__
Thor
Postitusi: 529
Liitunud: K Nov 05, 2008 10:32
Asukoht:
Auto:

#14

N Juun 10, 2010 10:56

Algselt postitas: monsieurtaavi
Algselt postitas: D116
Kui ostad vana auto, vaheta kõik vedelikud kohe ära! :bs:


Kas seda isegi siis kui auto käinud VM-s vähemalt väidetavalt korraliselt? Hooldusraamatut pole igatahes kaasa saanud, nii et ei ole selles ise kindel. Kas on ka VM-l endale mingi andmebaas auto numbrimärgi vms järgi?




Kui VM-is hoolduses käinud, siis sealt saad ka kogu ajaloo teada, mis/mida, millal tehtud jne.
olaviv
Postitusi: 1052
Liitunud: K Veebr 21, 2007 18:27
Asukoht:
Auto:

#15

N Juun 10, 2010 11:49

Algselt postitas: monsieurtaavi

Üks probleem on küll, minu arust on viimaste nädalatega rool kuidagi raskemaks läinud, ma ei usu, et suurest vanaema maatööst nii väsinud olen, et enam keerata ei jaksa. Aga on rooli raskemaks muutumist võimalik seostada roolivõimu vedelikega?

Täistulede mittetöötamise probleemiga olen jõudnud nii kaugele, et testitud ära nii tulede relee kui LKM teise auto peal ning mõlemad töötasid hästi, kas järgmisena tasuks katsetada uute kaugtulede pirnidega? Kas olen õigesti aru saanud, et sokkeliks on H1?

Ja viimaseks, kus asub Saab 9000 pasuna relee? Pasun ei tee ka piuksugi ja kuna tundub, et Saabil paljugi releedega seotud siis alustaks vea otsimist sealt.


Jah, pirni sokkel on H1, nii lähi kui kaugtulel. Kui ikka töökorras pirnid põlema ei lähe siis tuleb testriga järge ajama hakata, et kuskohas vool kaotsi läheb. Foorumi kaudu veidi raske õpetada.
Releed on eri aastakäikudel eri kohas, asuvad kapoti all eraldi karbis ja/või salongis kõrvalistuja jalgade kohal kindalaeka taga.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#16

N Juun 10, 2010 12:46

Suur ja jäme kaabel,mis jookseb ümber radiaatorite ja kust jooksevad kõik auto esiosa voolud kipub läbi mädanema üksikute juhtmete kaupa.Päris tihti on tulnud lappida.
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14295
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#17

N Juun 17, 2010 9:03

Kui rebima hakkad, siis lendavad pilbasteks. IIRC on seal keskel väike pulk, mis tuli vist sisse suruda ja siis ta eraldub. Aga ma pead ei julge selle koha pealt anda...
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Veiko
Postitusi: 254
Liitunud: E Dets 27, 2004 21:19
Asukoht:
Auto:

#18

N Juul 22, 2010 15:46

Mis asendis sul tulede lüliti on?
Minu eelmisel, 91.a tonnisel, päevasõidutulede põlemise ajal täistulesid panna ei saanud, aga kui lüliti pooltulede peale keerata, siis sai ka täistulesid lülitada.
Nimevahetus vl -> Veiko
Veiko
Postitusi: 254
Liitunud: E Dets 27, 2004 21:19
Asukoht:
Auto:

#19

N Juul 22, 2010 16:41

Mul keskmises asendis pooltuled põlesid, aga täistuled mitte, parempoolses asendis põlesid ka täistuled.
Nimevahetus vl -> Veiko
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14295
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#20

N Juul 22, 2010 17:12

See tuli seal armatuuris peaks näitama jah, et "tuled põlevad". Mul ka aegajal ilmutab end. Tavaliselt mitte. Ilmselt on kelladeplokis mingi külmjoode vms.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14295
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#21

R Sept 03, 2010 8:36

Algselt postitas: monsieurtaavi
4. Mõtlesin, et katsetan kas peegleid saab ka sisse keerata. Keerasin kõrvaistuja poolse peegli sisse, aga siis läks mingi hank sinna taha ja see läks lukku ning välja tagasi ei saa keerata ilma väänamata, mis selle nipp on ?

Hmm, jõudu tuli kasutada :)
Vale, ei tule jõudu kasutada. Et vedru surub teda väljapoole, siis sina vajutad hoopis natuke veel sissepoole ja teise käega sikutad selle haagi ära. Ei mingit üleliigset jõukasutamist.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Vasta