Täna tõsis taas teravalt päevakorda vana kliimaga seotud probleem, mille põhjustest ei saa täpselt aru. Nimelt kui välistemperatuur on üle 25 kraadi ja tegemist on linnasõiduga (ummik, foori taga seismine) siis lülitab kliima end välja ja sisse alles ca tunni aja pärast (isegi kui auto seisab). Olen lasknud kliimat kontrollida Troostis nii eelmine, kui see aasta ja väidetavalt on kõik korras.
Üldiselt tundub, et miskil põhjusel ei suuda kliima süsteem ennast enam ära jahutada ja lülitab pumba pikemaks ajaks välja. Kontrollisin täna veel üle, radika jahutusventilaator töötab - ka kliima jahutamiseks (st käib täie hooga, kuid kliima pumba siduri enam pumpa järele ei lükka).
Ise suudan põhjusteks välja mõelda, nt. kliima jahutusradikas - äkki umbes?, vähene külmaine (samas surve pidi igati korras olema), vigane surveandur (samas ju lülitab ventika tööle ja sidurit sisse-välja), kuivati (umbes?).
Kuna katse-eksitus meetodil on kliima komponente kulukas testida, siis ootan arvamusi.
Pump ise väiksem (SEKIO-SEIKI)
kliima lülitab sooja ilmaga välja
M: SAAB 9000 ja 9-5 erinevad kasutatud varuosad
----------------------------------------------------
www.robolabor.ee
----------------------------------------------------
www.robolabor.ee
Äkki pumba siduri ketaste vaheline pilu liiga suur? Kui siduri mähis kuumaks läheb, siis pidi selle tekitatav magnetväli natuke nõrgemaks jääma (teooriat ise täna enam ei suuda, aga kuskil oli asi ilusasti ära seletatud) ja tulemuseks on see et ühel hetkel ei jaksa magnet enam siduri pooli kokku tõmmata. Testimine on lihtne - kui sidur enam ei rakendu siis toksa millegagi siduri otsaplaadile (ainult ettevaatust et ennast või abinõud rihma vahele ei lase), kui selliselt aidatud sidur rakendub ja kompressorit vedama hakkab, siis ongi pilu liiga suur. Parandamiseks siduri otsaplaat ära ja võlli kaelast distantsseibe vähemaks.
-
- Jaan Tatikas
- Postitusi: 2336
- Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
- Asukoht: Tallinn ja Elva
- Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero
Sama probleem siin. Ristmikul seistes kaob konditsioneer ära, jahutuse paranedes pump jälle rakendub. Kusjuures testimisel on kõik kondi rõhud kõige paremas korras!
Trionic arvas ka et siduri pilu on liiga suur, kuna sidur tekitab hästi kuuldavat kolksatust.
Trionic arvas ka et siduri pilu on liiga suur, kuna sidur tekitab hästi kuuldavat kolksatust.
See oleks muidugi hea variant, kuna ei peaks täitmisega jamama. Tegelikult oli plaan sidurit kontrollida küll. Teoorias peaks seda saama ka nii kontrollida, et vaadata, kas sidurilülitamise signaali peale sidur tegelikult ka rakendub. Kummaline on aga see, et selle jahtumine nii kaua aega võtab. Hakkasin Tallinnast Viljandi poole sõitma, kui linnas kliima järelt ära läks. Tagasi tuli kuskil Mäo kandis :mad:
M: SAAB 9000 ja 9-5 erinevad kasutatud varuosad
----------------------------------------------------
www.robolabor.ee
----------------------------------------------------
www.robolabor.ee
Viga vist selles ongi. Väike puuoks on nüüd soojadel ilmadel tihe abimees :)
Võtsin siduri nüüd maha, aga mingeid seibe ei olnudki kuskil. Või ei osanud ma neid otsida või olid kõik juba ära korjatud eelmiste remontijate poolt.
Võtsin siduri nüüd maha, aga mingeid seibe ei olnudki kuskil. Või ei osanud ma neid otsida või olid kõik juba ära korjatud eelmiste remontijate poolt.
M: SAAB 9000 ja 9-5 erinevad kasutatud varuosad
----------------------------------------------------
www.robolabor.ee
----------------------------------------------------
www.robolabor.ee
M: SAAB 9000 ja 9-5 erinevad kasutatud varuosad
----------------------------------------------------
www.robolabor.ee
----------------------------------------------------
www.robolabor.ee
Pumbal endal on ka termo kaitse, ka see võib tihti rakenduda kui pump kulunud on. Aga antud juhul vist mitte, kuna pump nüüd 1h küll ei jahtu.
Infoks siiski...
Kontrollida on lihtne, et kas siduri mähisele antakse signaal peale või mitte.
Infoks siiski...
Kontrollida on lihtne, et kas siduri mähisele antakse signaal peale või mitte.
Vabandage neiu, mis kell on.... mul seisab
Vaata sinna kompressori sisse võlli kaela, alumisel pildil nagu midagi seibidelaadset seal paistaks. Ma ise olin täpselt samas seisus, sidur sain lahti aga ise mingeid seibe tuvastada ei suutnud, panin siis sama targalt kokku, hiljem targemad inimesed mainisid et tegelikult olid seal seibid täitsa olemas.
Termokaitse on muidu kompressoril ka, aga see ülevalpool toodud togimise-diagnostika peaks selle välistama, rakendunud termokaitse võtab siduri elektromagnetilt lihtsalt voolu ära ja sidur ei rakendu ka togides, samas kui pilu on liiga suur siis on vool magnetis sees, lihtsalt magnetväljast ei piisa poolte kokkutõmbamiseks.
Termokaitse on muidu kompressoril ka, aga see ülevalpool toodud togimise-diagnostika peaks selle välistama, rakendunud termokaitse võtab siduri elektromagnetilt lihtsalt voolu ära ja sidur ei rakendu ka togides, samas kui pilu on liiga suur siis on vool magnetis sees, lihtsalt magnetväljast ei piisa poolte kokkutõmbamiseks.